https://gateway.trip.ir/api/

بازار مصر (بازار ادویه) استانبول

به روز رسانی: 05 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

بازار مصر (بازار ادویه) استانبول

استانبول یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است، که دارای طولانی ‌ترین و قدیمی ‌ترین بازار سرپوشیده شناخته شده در سراسر جهان می باشد.
بازار مصر که به بازار ادویه نیز معروف است، در واقع یکی از بناهای تاریخی و بازارهای استانبول است که بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم استانبول را به شما نشان می دهد و مکان بسیار خوبی برای خرید است. محصولات محلی و سنتی ترکیه و ادویه جات برای گردشگرانی است، که تور استانبول مرداد ۱۴۰۱ را از سایت تریپ تهیه کرده اند.
بازار مصر یا بازار ادویه استانبول بیش از 4 هزار مغازه را پوشش می دهد. این بازار در سال 2014 با بیش از 91000 بازدید کننده روزانه، پربازدید ترین جاذبه گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است. در طول قرن پانزدهم، ادویه جات از هند و آسیای جنوب شرقی به مصر آمد به همین علت نام بازار مصر را به خود گرفت.
بازار مصر در استانبول نماد فرهنگ و سنت های ترکیه و همچنین شهر شگفت انگیز و تاریخی استانبول است، وقتی با تور ارزان استانبول لحظه آخری می روید قطعا یکی از اهداف شما خرید از بازارهای این شهر است، و از همه مهمتر به دنبال خرید سوغاتی برای اقوام و دوستان خود هستید که این بازار می تواند یکی از گزینه های ایده آل شما باشد.

آشنایی با بازار مصر یا ادویه استانبول

آشنایی با بازار مصر یا ادویه استانبول

آشنایی با بازار ادویه استانبول

بازار ادویه در سال 1664 به عنوان توسعه مجموعه مسجد جدید (Yeni Camii) ساخته شد و درآمد حاصل از آن به نگهداری از مسجد و مؤسسات بشردوستانه آن مانند مدرسه، بیمارستان و چندین حمام کمک کرد.
بازار مصری ادویه استانبول در انتهای جنوبی پل گالاتا در نزدیکی اسکله کشتی Eminönü مملو از عطر شرقی عجیب و غریب است.
بازار ادویه مصر از مجموعه ای از خیابان های سرپوشیده با 100 مغازه و دو رستوران در امتداد دروازه ها تشکیل شده است. نام مستعار «ادویه» برای اکثر مغازه‌هایی که گیاهان و ادویه جات می ‌فروشند داده شده است. 
در بازار می توانید انواع سبزی ها و ادویه ها و همچنین مواد لازم برای پخت و پز، لذیذ ترکی و قهوه ترک را پیدا کنید.با ورود به بازار بینی شما بلافاصله عطر و بوی فوق العاده ای را که از صدها ادویه موجود در فروش می آید، دریافت می کند. 
جایی که در غرفه ‌های بازار در اصل فقط ادویه و سبزی جات وجود دارد، در این بازار می توانید لانه زنبوری (petekbal)، شیرینی ترکی (lokum)، میوه‌ها و سبزیجات خشک (kuru meyve ve) را خریداری کنید. 

تاریخچه بازار مصر یا بازار ادویه در استانبول

تاریخچه بازار ادویه به سال 1663 برمی گردد و درست در مجاورت و همزمان با مسجد جدید ساخته شده است، نام بازار از زمانی گرفته شده است که استانبول آخرین نقطه در جاده ابریشم و همچنین مرکز توزیع در سراسر اروپا بود و در اوایل قرن سیزدهم ادویه جات با ونیز تجارت می کرد.
بازار نام ترکی بازار مصر یا بازار ادویه : Mısır Çarşısı یکی از بازارهای تاریخی استانبول است که در فهرست جاذبه های این شهر قرار گرفته است.
این یکی از بزرگترین و معروف ترین بازارهای سرپوشیده بعد از بازار بزرگ استانبول است. تاریخچه بازار کنونی مصر با یک حادثه غم انگیز برای شهر پیوند خورده است. 
در 24 جولای 1660 آتش سوزی در شهر رخ داد که کمی بیش از دو روز به طول انجامید و بسیاری از ساختمان ها را ویران کرد، این آتش را "آتش بزرگ" می نامیدند.
پس از آتش سوزی، کار بازسازی و ساخت و ساز عمده در شهر آغاز شد. در همان زمان، آنها دوباره شروع به ساختن مسجد جدید کردند که بخشی از مجموعه آن بازار مصر بود که وظیفه تامین مالی ساخت مسجد را به هزینه سرمایه تجارت انجام می داد.
این بازار در سال های 1663-1664 افتتاح شد و برای عطاری ها و پنبه فروشان در نظر گرفته شده بود. در اواسط قرن هجدهم، این بازار را «مصر» یا «بازار ادویه» می ‌نامیدند، زیرا ادویه‌ هایی که از مصر آورده می ‌شد در آنجا خرید و فروش می ‌شد. ادویه جات از هند، سوریه، مصر و عربستان تهیه می شد و به اسانس، قرص، پودر و مرهم تبدیل می شد که بوی خوشی می دادند.

معماری بازار مصر یا بازار ادویه

بنای اصلی سرپوشیده بازار به شکل L است، در مورد طراحی و معماری این بازار گزارش شده است، که بازار دارای پلانی مربع است که دو جاده عمود بر هم در وسط آن و جاده سومی در امتداد محیط بیرونی قرار دارد. 
می گویند بازار بزرگ دارای 67 جاده بوده است که هرکدام یک مینی مارکت برای نوع خاصی از کالاها محسوب می شود. 5 مسجد در این بازار بنا شده است و بدیهی است که دروازه های باشکوهی ساخته شد تا هر روز صبح باز و عصر بسته شود.

ادویه های در بازار مصر( بازار ادویه) استانبول

ادویه های در بازار مصر( بازار ادویه) استانبول 

ادویه هایی که می توان در بازار مصر استانبول تهیه کرد

تقریباً هر ادویه ‌ای که می ‌توانید تصور کنید در بازار مصر ادویه پر جنب و جوش استانبول وجود دارد. ادویه های معروف استانبول یکی از بهترین ها در جهان هستند.
به غیر از ادویه جات، چای غنچه رز، یاس و میوه خشک نیز می توانید در این بازار پیدا کنید.  داروهای گیاهی، میوه های خشک مانند زردآلو، انجیر، خرما و حتی توت فرنگی و کیوی، باقلوای با عسل، صابون روغن زیتون، قهوه ترک و مواردی بیشمار را می توانید پیدا کنید.

سماق

این ادویه مارونی رنگ از توت های بوته وحشی Rhus Coriaria تهیه می شود. ترشی سیتریک دارد که از اسید مالیک داخل آن می آید. از آن به جای لیمو در سس های سالاد استفاده کنید یا آن را با کمی روغن زیتون در سبزیجات تازه بخارپز شده هم بزنید.

پول بیبر

این ادویه تکه های فلفل قرمز خشک شده یکی از غذاهای ترکی است و در بیشتر رستوران های ترکیه آن را در کنار نمک پیدا خواهید کرد. تندی آن در درجات متفاوتی است، بنابراین بهتر است قبل از خرید آن را بچشید آن را در خورشت ها یا روی گوشت کبابی بپاشید.

سس انارترش

این شربت غلیظ که از پودر انار تهیه شده است، یکی دیگر از ضروریات آشپزخانه ترکیه است. به جای سرکه بالزامیک برای تیز کردن سالاد یا برای ایجاد ماریناد یا لعاب برای ماهی سالمون یا مرغ استفاده کنید.

Çörek otu ( سیاه دانه)

این نام که در انگلیسی به عنوان سیاه دانه یا گاهی اوقات به عنوان زیره سیاه شناخته می شود، آن را روی نان، کیک یا شیرینی های خوش طعم، درست قبل از پخت می پاشند.

زعفران

زعفران ترکی در واقع زعفران نیست، بلکه گلرنگ خشک است که رنگ یا طعم کمی دارد. اگر به دنبال چیزی مشابه به زعفران در ایران ولی با قیمتی مناسب می گردید این ادویه می تواند رنگ خوبی به غذای شما بدهد.

چه زمانی بازار ادویه در استانبول باز می شود ؟

این بازار همیشه با صدای مغازه داران و هیاهو و بوی ادویه های زیبا و وسوسه انگیز همراه است، با قدم زدن آهسته در این بازار می توانید تمامی ادویه ها را ببنید.
برای بازدید از این بازار می‌ توانید در طول روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر، شنبه از ساعت 8 صبح تا 19:30 و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر از بازار ادویه دیدن کنید. بازار ادویه در ماه رمضان و جشنواره های روز قربانی برای بازدید تعطیل است.

جاذبه های اطراف بازار مصر یا ادویه استانبول

شما علاوه بر دیدن بازار مصر استانبول و خرید ادویه های مورد نیاز خود می توانید به جاذبه های اطراف این بازار نیز بازدید کنید از جاذبه های نزدیک این بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازار بزرگ استانبول
پل گالاتا
کاخ توپکاپی

روش رفتن به بازار مصر ( بازار ادویه) استانبول

روش رفتن به بازار مصر ( بازار ادویه) استانبول

چگونه به بازار ادویه استانبول برویم ؟

بازار ادویه در مناطق فاتح و امینونو، نزدیک پل گالاتا و میدان سلطان احمد، حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت پیاده روی تا مسجد سلطان احمد قرار دارد و می توانید مستقیماً از میدان تقسیم به آن بروید.
برای رفتن به بازار مصر یا بازار ادویه استانبول شما می توانید از میدان تکسیم خیلی راحت به آنجا بروید، ابتدا وارد ایستگاه مترو میدان تقسیم شوید و سوار قطار F1 شوید و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید، سپس به ایستگاه تراموا بروید، به سمت تراموا بروید و در ایستگاه امینونو پیاده شوید، بازار مصر در مقابل ایستگاه امینونو قرار دارد. 

آدرس بازار مصر (بازار ادویه) استانبول : ترکیه، استانبول، منطقه اروپایی فاتح، رستم پاشا، بازار میصیر چاریشی (بازار ادویه)

نتیجه گیری

بازار مصر (بازار ادویه) استانبول پس از بازار بزرگ یکی از قدیمی ترین بازارهای استانبول، دومین مجموعه خرید سرپوشیده بزرگ است. از آنجایی که ادویه جات ترشی جات از هند و آسیای جنوب شرقی از طریق مصر وارد بازار می شد، این بازار اغلب به عنوان بازار مصر شناخته می شد.
بازار ادویه در مرکز شهر استانبول واقع شده است، این بازار توسط هزارتویی از خیابان های باریک به بازار بزرگ متصل می شود و تنها با فاصله کوتاهی از مسجد آبی و ایاصوفیه فاصله دارد. غرفه‌ های ادویه در ساحل امینونو، نزدیک مسجد ینی، در شهر استانبول است. 
گشت و گذار در بازار لذت بسیار بخش است، شما می توانید انبوهی از ادویه ها در کیسه های هسی که بویش بازار را پر کرده است حس کنید.
می توانید تمامی ادویه ها با رایحه های تند خود از هل، فلفل، دارچین، میخک، زردچوبه، زعفران و تعداد بی شماری دیگر که شاید هرگز نشنیده باشید را پیدا کنید.

سوالات متداول درباره ی بازار مصر (بازار ادویه) استانبول

ساعت کاری بازار مصر (بازار ادویه) استانبول کی می باشد ؟

ساعت کاری بازار ادویه همه روزه به غیر از تعطیلات مذهبی و رسمی از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر است.

آدرس بازار مصر (بازار ادویه) استانبول کجاست ؟

آدرس  بازار مصر (بازار ادویه) استانبول منطقه اروپایی فاتح، رستم پاشا، بازار بزرگ چاریشی بازار مصر یا بازار ادویه

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc