https://gateway.trip.ir/api/

موزه هنرهای زیبا پاریس

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

موزه هنرهای زیبا پاریس

آیا به هنر مدرن علاقمند هستید؟ مطمئنا، همه ی شما در مورد موزه های معروف و مکان های دیدنی پاریس شنیده اید، اما درباره سایر موزه های کمتر شناخته شده هنر در پاریس چه می دانید؟ 
یکی از زیبا ترین موزه‌ های پاریس، موزه هنرهای زیبا است که در کاخ پتی پله جذاب واقع شده است که در سال 1900 برای نمایشگاه جهانی توسط معمار چارلز گیرالوت  ساخته شد. 
موزه پتی پله در پاریس همچنان یکی از موزه های مورد علاقه گردشگرانی است که تور فرانسه ارزان را از سایت تریپ تهیه کرده اند. این یک موزه کوچک است، که دارای طیف شگفت انگیزی از هنر و یک فروشگاه هدیه فوق العاده است. و به راحتی می توانید ظرف چند ساعت از آن بازدید کنید. 
موزه پاریس پتی پله رسماً در 11 دسامبر 1902 به عنوان کاخ هنرهای زیبای پاریس، افتتاح شد. می توان گفت که این موزه یک حلقه اتصال بین موزه لوور و موزه اورسی است.

در مورد موزه هنرهای زیبا

در مورد موزه هنرهای زیبا

در مورد موزه هنرهای زیبا

کاخ پتی پله که موزه هنرهای زیبا پریس را در خود جای داده است، برای نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1900 ساخته شده است، کهاز چهار بال در اطراف باغی نیمه دایره‌ای تشکیل شده است.
اگرچه نسبتا کوچک است، اما جزئیات شگفت انگیز زیادی برای تحسین وجود دارد. تکمیل دو نقاشی دیواری تزئینی در گالری های نمایشگاهی بزرگ آن بیست سال طول کشیده است.
گچ کاری دقیق، نقاشی های دیواری سقف مجلل را قاب می کند. سنگ مرمر صورتی دیوارها را تزئین می کند و زیر پا پیچ و خم پیچیده ای از طومارها، رنگ ها و طرح های گلدار کفپوش موزاییکی است.
امروزه این ساختمان خانه موزه هنرهای زیبا است. شهرداری پاریس یک مسابقه معماری ترتیب داد تا یا کاخ قدیمی را که در نمایشگاه جهانی 1855 ایستاده بود بازسازی کند یا تخریب و شروع به کار کند. چارلز گیرالوت برنده مسابقه طراحی شد و تنها 2 سال و نیم بعد موزه پتی پله  ساخته شده برای نمایشگاه جهانی 1900 آماده شد.

معماری موزه هنرهای پتی پله

طرح موزه پتی پله ساختمانی از چهار قسمت است که یک باغ داخلی را احاطه کرده است. پنجره‌ های بزرگ با چشم ‌اندازی از باغ‌ های شانزلیزه را دارند. 
طراحی آن توسط چارلز گیرالوت، بر اساس شکل ذوزنقه ای است و از چهار بال در اطراف یک حیاط و باغ نیم دایره، با حوض ها و درختان خرما با موزاییک و ستون تشکیل شده است.
ساختمان پر از نور است در حالی که همچنان از آثار هنری محافظت می کند. ورودی اصلی با یک پله کوچک منتهی به درهای شیشه ای بزرگ که در قاب های آهنی طلاکاری شده با ستون های یونی قاب شده اند. 
فضای داخلی ساختمان به سبک نئوباروک با تزئینات کنده کاری شده در دیوارها، ستون ها و دیوارهای مرمری، کف موزاییکی زیبا با نقاشی های دیواری تزئین شده سقف است.

فضای داخلی موزه ی پتی پله

فضای داخلی موزه ی پتی پله

فضای داخلی موزه ی پتی پله

موزه پتی پله بخشی از یک ساختمان شگفت انگیز را تشکیل می دهد که شامل کاخ بزرگ و پل الکساندر سوم است. این موزه با ترکیب مدرنیته و روح زیبا، مجموعه‌ های خود را در فضاهایی با نور مناسب ارائه می ‌کند. 
پنجره‌های بزرگ با چشم ‌اندازی از باغ‌ های شانزلیزه را دارند. ساختمان مملو از نور روز، سالن های گسترده و سقف های گرد بلند است که حس باز بودن و طراوت را القا می کند.
فضای داخلی ساختمان به سبک نئوباروک با تزئینات کنده کاری شده در دیوارها، ستون ها و دیوارهای مرمری، کف موزاییکی زیبا با نقاشی های دیواری تزئین شده سقف است. مجموعه قابل توجهی از نقاشی‌ های دیواری و مجسمه‌ های تزئینی که بین سال‌ های 1903 و 1925 ایجاد شده‌اند را در خود جای داده است.
موزه موزه پتی پله مجموعه متنوعی را در خود جای داده است. در همانجا می ‌توان نقاشی ‌ها، مجسمه‌ ها و آثار هنری را یافت که جنبش‌ های هنری اصلی را از یونان باستان تا دوران جنگ جهانی اول به هم پیوند می ‌دهند. بر اساس دوره‌ ها و سبک آن ها نمایش داده می‌ شود و امکان مقایسه و شناسایی تأثیرات هنرمندان مختلف را فراهم می‌ کند.
موزه پتی پله موزه هنرهای زیبا را در خود جای داده است و سبک معماری آن کاملاً منعکس کننده آن است. این ترکیبی از معماری کلاسیک است، به ویژه با ستون ‌های یونی آن، که با معماری که در آن زمان مد بود، ترکیب شده است
هنر نو به خوبی در موزه با استادان این ژانر نمایش داده می شود، قطعات تزئینی مانند گلدان های امیل گال و رنه لالیک و همچنین مبلمان توسط هکتور گیمار، مردی رویایی که در ورودی های متروی پاریس کنار بسیاری چیزهای دیگر طراحی کرد قرار دارد.
آهن‌ کاری‌ های ظریف در امتداد پلکان ‌های مرمری بزرگ این که می‌ پیچد و پایین می ‌آید، شاید شما را با پوشیدن بهترین لباس مجلسی مجلل خود، در پشت سرتان به تصویر بکشد، در حالی که به طبقه پایین ‌تر موزه می ‌روید. در سالن اول یک مجسمه شگفت ‌انگیز 1840 میلی ‌متری از برنز طلایی و ظروف سنگی میناکاری شده درخشان ساخته شده است.

موزه هنرهای زیبا پاریس تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر است. اگر می‌خواهید با همه جاهای دیدنی پاریس آشنا شوید، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

مجموعه هنرهای زیبا در پاریس

اولین کمک عمده به کاخ هنرهای زیبای پاریس، مجموعه آگوست دوتو (1812-1892) و برادرش یوژن (1807-1886) بود که دارنده بیش از 20 هزار اثر هنری بودند. از جمله سرامیک های عتیقه، چاپ، نقاشی، کتاب های کمیاب و اشیاء قرون وسطایی را نیز به این موزه اعطا کرده اند.
دسته بندی های مختلف مجموعه هایی که در موزه پتی پله به نمایش گذاشته می شوند عبارتند از: پاریس 1900، قرن 19، قرن 18، قرن هفدهم، دوره رنسانس، جهان مسیحیت در غرب، جهان مسیحیت در شرق، آثار باستانی رومی و یونانی است.
برخی از آثار هنرمندانی که در اینجا قرار دارد عبارتند از پوسن، رامبراند، ژریکو، دلاکروا، کوربه، کارپو، گیمار و همچنین پیسارو، کاسات، رنوار، سیسلی و سزان است.
در میان مجموعه آن می توانید مصنوعات باستانی، اشیاء قرون وسطایی، نسخه های خطی کمیاب و کتاب ها و نقاشی های نقاشانی مانند رامبراند، روبنس، نیکلاس پوسین، کلود گله، فراگونارد، هوبرت رابرت، گروز و مجموعه ای قابل توجه از نقاشی ها و مجسمه های قرن 19 را بیابید.

نقاشی های معروف موزه پتی پله پاریس

نقاشی های معروف موزه پتی پله پاریس

نقاشی های معروف موزه پتی پله پاریس

در زیر مجموعه ای معروف از آثار هنرمندان معروف در موزه هنرهای پاریس را به شما معرفی می کنیم.

پاریس 1900

پاریس 1900 با پیروزی هنر نو تعریف شده است. این مجموعه خیره کننده جواهراتی از ژرژ فوکه، گلدان های اهدا شده یونانی و نقوش زینتی آن دوران را در خود جای داده است.

قرن 19

در این گالری‌ موزه پتی پله می ‌توانید نکات برجسته هنر فرانسه قرن نوزدهم را ببینید، نقاشی‌ ها، مجسمه ‌ها و اشیاء هنری از دوره بازسازی تا جمهوری سوم در بین سال های (۱۸۱۴-۱۸۷۰) را به نمایش می گذارد.
همچنین مجسمه‌ ها، سفال ‌ها و گچ‌ هایی از Jean-Baptiste Carpeaux، Jean Carries و Jules Dalou به نمایش گذاشته شده است. می ‌توانید نقاشی‌ های آلفرد سیسلی، گوستاو کوربه و کامیل پیسارو را نیز ببینید. 

قرن 18

قلب این مجموعه توسط کلکسیونر آمریکایی ادوارد تاک و همسرش جولی در سال 1921 اهدا شد. گنجینه های قرن 18 در چهار اتاق به نمایش گذاشته شده است که شامل نقاشی، مبلمان، ملیله، چینی، ساعت، ظروف نقره و اشیای میناکاری شده است. 
این نقاشی ها شامل مناظر هوبرت رابرت، پرتره های ژان اونور فراگونار و نقاشی تاریخی ژاک لوئیس دیوید است. همچنین اشیای هنری مربوط به دوران سلطنت لویی چهاردهم، مانند ملیله‌ های بووه، مبلمان زینتی، ظروف نقره، و چینی ‌های سور به نمایش گذاشته می ‌شود.

قرن 17

تقریباً تمام نقاشی‌ های قرن هفدهم در موزه پتی پله پاریس توسط آگوست و یوژن دوتو در سال 1902 اهدا شد و بخش اصلی این موزه را در بر گرفت.
این مجموعه عظیم شامل عتیقه ‌جات، اشیاء هنری قرون وسطایی و رنسانس، کتاب ‌های کمیاب، نقاشی‌ ها و آثار چاپی و هنر هلندی قرن هفدهمی است. 
به لطف سخاوت Dutuit، موزه پتی پله یکی از مجموعه های برجسته نقاشی هلندی در فرانسه را دارد که تنها با موزه لوور رقیب است.

رنسانس

مجموعه آثار هنری رنسانس به دو گروه اصلی تقسیم می شود، فرانسه و شمال اروپا و جهان اسلام در این مجموعه سرامیک های کمیاب مور، شیشه های ونیزی، سرامیک های ایزنیک (ترکی)، سفال های لعاب دار فرانسوی، سفال های سنت پورشیر و لعاب های لیموژ نقاشی شده را خواهید دید. همچنین ساعت ‌ها،  و جواهرات رنسانس وجود دارد که هنرهای ارزشمند اروپا را به تصویر می‌ کشد.

قرون وسطی

در این مجموعه اشیاء هنری، نقاشی ها و مجسمه هایی از قرون وسطی تا اوایل رنسانس را خواهید دید. چیزهایی مانند آثار عاج فرانسوی، آثار مینای قدیمی لیموژ، نسخه های خطی قرون وسطی، و برخی از اولین کتاب های چاپی را به نمایش می گذارد.
همچنین مجموعه ای نادر از مجسمه های چوبی که محبوب ترین صحنه های مذهبی و شخصیت های مقدس آن دوران را به تصویر می کشد، به نمایش گذاشته شده است.

دنیای کلاسیک

در اینجا فرصتی برای دیدن جواهرات کمیاب از دنیای یونان و روم در یک اتاق است. برنزهای مربوط به دوران یونان باستانی، که به حدود 520 سال قبل از میلاد باز می گردد. مجموعه ای از گلدان های اتروسکی، سفال و جواهرات از عصر هلنیستی یونان باستان است.

نماد های موزه پتی پله

نماد های موزه پتی پله

نمادهای موزه

هدیه ای از طرف صنعتگر و مجموعه دار ثروتمند راجر کابال، زمانی که مجموعه نمادهای او به موزه پتی پله در پاریس اهدا شد، به بهترین مجموعه عمومی در فرانسه تبدیل شد. 
این اشیاء هفتاد و شش نماد از قرن هشتم تا قرن نوزدهم را در بر می گیرند، نمادهای یونانی مربوط به پس از سقوط امپراتوری بیزانس، تصاویر مذهبی روسی، نماد نقاشی عیسی مسیح است.

اطلاعات در مورد موزه هنرهای زیبا پتی پله 

آدرس موزه هنرهای زیبا پتی پله : خیابان وینستون - شماره 75008- کاخ پتی پله - موزه هنرهای زیبای پاریس
ساعات کاری موزه هنرهای زیبای پاریس: این موزه از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر- دوشنبه و روزهای تعطیل نیز تعطیل است.
هزینه ورودی موزه : ورودی برای مجموعه دائمی نمایشگاه رایگان است و برای نمایشگاه های موقت ورودی بزرگسالان 6 یورو برای افراد بالای 60 سال 5 یورو برای افراد زیر 14 سال رایگان است.

چکیده مطلب

کاخ پتی پله که در آن موزه هنرهای پاریس را در خود جای داده است، برای هنردوستان بسیار جذاب است. این موزه در منطقه 8 پاریس قرار دارد.  و در سال 1897 ساخته شد و نمونه ای عالی از سبک معماری هنرهای زیبا است.
موزه هنرهای زیبا پاریس دارای یک باغ وسیع و حیاط دایره ای منحصر به فرد است. گنجینه ‌های موجود در نمایشگاه‌ های آن از قرون وسطی، با نقاشی‌ های مختلف رنسانس از مجموعه سیاستمدار و کلکسیونر فرانسوی یوژن دوتوآ تا مجسمه‌ های قرن نوزدهم را دربرمی‌ گیرد.
این موزه نیز مانند موزه انولید پاریس دارای نمایشگاه های موقتی است که از هنر معاصر گرفته تا عکاسی مدرن و همچنین انواع رسانه های دیگر را شامل می شود. برای ترکیبی التقاطی از هنر کلاسیک و مدرن، این یکی از جالب‌ ترین موزه‌ه ای پاریس برای بازدید است. در سفر به پاریس هرگز بازدید از کلیسای نوتردام پاریس را فراموش نکنید.
شما می توانید برای اطلاع از قیمت تورهای اروپا به سایت تریپ مراجعه فرمائید و ارزان ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی موزه هنرهای زیبا پاریس

موزه هنرهای زیبا در پاریس به چه چیزی معروف است ؟

موزه پتی پله یا هنرهای زیبا ساختمانی زیبا است که دارای چندین مجموعه هنری از دوران باستان تا سال 1920 است. 

ورودی موزه هنرهای زیبا یا پتی پله چقدر است ؟

ورودی برای مجموعه دائمی رایگان است و برای نمایشگاه های موقت ورودی مبلغی بین 5 تا 6 یورو می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc