https://gateway.trip.ir/api/

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتامان استانبول

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتامان استانبول

موزه ماشین های کلاسیک اورال آتامان به ‌خاطر مجموعه شگفت ‌انگیز ماشین ‌هایش که در مرکز طراحی قرار دارند، شناخته شده است. 
موزه خودروهای کلاسیک دارای بیش از 60 خودرو است که برای سال های بین 1920 تا 1970 را به نمایش می گذارد، این نمایشگاه پنجمین سال خود را پشت سر گذاشته است.
این موزه که به عنوان مکانی برای علاقه مندان به خودروهای کلاسیک شناخته می شود، منتظر کسانی است که می خواهند در فضایی متفاوت و نوستالژیک در استانبول را تماشا کنند. 
موزه خودروهای کلاسیک که به عنوان مکانی برای انتقال گذشته به آینده تعریف شده است، همچنان یک مکان جایگزین است که با دکوراسیون و مجموعه منحصر به فرد خود، خدمات عالی برای جلسات، شام های ویژه، جشن های تولد و به خصوص عروسی ها ارائه می دهد.

مروری بر موزه ماشین های کلاسیک استانبول

مروری بر موزه ماشین های کلاسیک استانبول 

مروری بر موزه ماشین های کلاسیک استانبول 

این موزه که در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته شده است، یک توقفگاه فرهنگی است که در برابر زمان مقاومت می کند، جایی که ماشین های زنده به نمایش گذاشته می شوند.
در این موزه تعدادی لوازم جانبی خودرو نیز به نمایش گذاشته شده است تا تجربه تماشای متنوع تری ایجاد کند. این موزه همچنین مکان مناسبی برای ارائه خدمات عالی برای جلسات، شام های ویژه، جشن های تولد و به ویژه عروسی ها با دکوراسیون و منحصر به فرد خود است. 
موزه خودروهای کلاسیک اورال آتامان به دو بخش تقسیم می شود. در بخش اول، طبقه همکف ماشین‌ ها و موتورسیکلت‌ های آمریکایی عمدتاً مربوط به دهه‌ های 1950 و 1960 را در خود جای می ‌دهد که با یک غذاخوری بازسازی ‌شده در دهه 1950 با تابلوهای نئونی و یک جوک ‌باکس که آهنگ‌ های اواسط قرن را پخش می‌ کند، همراهی می ‌شود. 
بخش دوم، در طبقه فوقانی مجموعه خودروهای اروپایی موزه را به همراه یک بار اروپایی بازسازی شده در خود جای داده است. علاوه بر این، یک کتابخانه کوچک، پیست مسابقه ‌ای و سایر مجموعه‌ ها وجود دارد.
نکات برجسته این مجموعه که همگی در شرایط بکر قرار دارند، شامل جگوار XK120 رودستر مدل 1952، شورولت کوروت 1954، فورد تاندربرد کانورتیبل 1955، مرسدس بنز 300 SL Gullwing مدل 1955 و سیلورز 1960 رولوس است.

سفری به گذشته موزه اورال آتامان

موزه خودروهای اورال استانبول که مملو از آثار کلاسیک است، هر کدام نقطه عطفی در تاریخ خودرو هستند، این موزه که در آن بیش از 60 خودرو وجود دارد ماشین هایی را از سال های 1920 تا1970 به نمایش گذاشته است.
موزه خودروهای کلاسیک اوال آتامان یکی از معدود موزه‌ های خودروهای کلاسیک در ترکیه است، که هر کدام داستانی دارند و همچنین لوازم جانبی و قطعات خودرویی که بازتاب آن دوران هستند. 
موزه خودروهای کلاسیک که در زمینی به مساحت 2000 متر مربع ساخته شده است مکانی است که می توان همراه با موسیقی سرگرم کننده آن دوره از آن بازدید کرد و در آن اتومبیل های زنده با ساختمان، دکوراسیون و مجموعه زیبای منحصر به فرد خود به نمایش گذاشته می شوند. 
روشنایی موزه، که تصور آن از بیرون دشوار است، توسط بیلبوردهای نئون کلکسیونر و سیستم نورپردازی معاصری که از آنها پشتیبانی می کند ارائه می شود.
درون موزه خودروهای کلاسیک اورال آتامان فروشگاه جذابی قرار دارد، که در آن می توانید هدایای زیبایی از لوازم ماشین های کلاسیک تهیه کنید.
روزهای بازدید از موزه کلاسیک اورال آتامان : این موزه جمعه، شنبه و یکشنبه بین ساعت 11 صبح  تا 6 بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.
هزینه ورودی به موزه کلاسیک اورال آتامان : هزینه ورودی به این موزه برای هر نفر 5 لیراست.

مدل ماشین های موزه مارال آتامان استانبول

مدل ماشین های موزه مارال آتامان استانبول

مدل ماشین های موزه مارال آتامان استانبول

ماشین بخار مالدن در ماساچوست آمریکا ساخته شد و ایده روشنی از میزان طراحی ماشین های اولیه به کالسکه اسب را ارائه می دهد. این نمونه مربوط به سال 1898 است و از موزه زیمرمن در پنسیلوانیا به دست آمده است. 
خودروی فورد مدل T  که در سال 1908 معرفی شد و تا سال 1927 بیش از 15 میلیون خودرو با استفاده از این مدل خط مونتاژ در آن زمان ساخته شد. 
خودروی بیوک 66C متعلق به سال 1933 بیوک به دلیل محصولات لوکس خود خیلی سریع معروف شد. این نمونه یک کانورتیبل دو در است.
رولز رویس Silver Cloud III متعلق به سال 1965، که در سال 1904 توسط چارلز رولز و هنری رویس تأسیس شد، به دلیل تولید خودروهایی با کیفیت استثنایی و معتبرترین نام تجاری در اتومبیلرانی، مشهور است.
موریس مینی کوپر1962 مسلما تاثیرگذارترین طراحی ماشین در تمام دوران بوده است، مینی رادیکال توسط سر الک ایسیگونیس طراحی شد. 
دوست ایسیگونیس، جان کوپر، قهرمان فرمول 1 برای ساختن مینی کوپر معروف، که در سال 1961 عرضه شد، همکاری کرد. در سال 1999، مینی به عنوان خودروی قرن اروپا انتخاب شد.
بی ام دبلیو BMW Isetta 300 Isettaمتعلق به سال 1956 یک خودروی میکرو طراحی ایتالیایی است که تحت لیسانس در تعدادی از کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، بلژیک، فرانسه، برزیل، آلمان و بریتانیا ساخته شده است. 
این خودرو که در سال های پس از جنگ جهانی دوم تولید شد، زمانی که حمل و نقل ارزان قیمت در مسافت های کوتاه بیش از همه مورد نیاز بود، به یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین خودروهای شهری تبدیل شد. 
به دلیل شکل تخم ‌مرغی و پنجره ‌های حباب ‌دارش، این خودرو به «خودروی حبابی» معروف شد، نامی که بعداً به سایر وسایل نقلیه مشابه داده شد. 
جگوار S Type William Lyons که توسط شرکت Swallow Sidecar را در سال 1927 تأسیس کرد. اتومبیل های جگوارS بلافاصله به دلیل سرعت، سبک و بالاتر از همه ارزش مشهور شدند. 
فضای داخلی آن شبیه به مدل Mk2 است، اما لوکس و راحتی بیشتری ارائه می دهد. ظاهر کلاسیک و مکانیک پیشرفته آن توجه علاقه مندان به جگوار را به خود جلب کرده است. این نمونه خوب متعلق به عضو هیئت مدیره موزه اورال آتامان، مرحوم آیدین آی بوده است.
آمبولانس اشعه ایکس Albion A10 A10 تولید شده توسط شرکت معروف اسکاتلندی Albion، این وسیله نقلیه توسط ارتش بریتانیا در طول جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفت و در درگیری بین نیروهای متفقین و امپراتوری عثمانی خدمت کرد.

نحوه دسترسی به موزه‌ اورال آتامان استانبول

نحوه دسترسی به موزه‌ اورال آتامان استانبول

نحوه دسترسی به موزه‌ اورال آتامان استانبول

اگر علاقه مند به دیدن ماشین های کلاسیک دوران جنگ و پیش از آن را دارید ما به شما موزه ماشین های کلاسیک اورال آتامان استانبول را معرفی می کنیم.
شما می توانید برای دیدن این موزه که در منطقه ساری یر در محله تارابیا در قسمت شمال غربی اروپایی استانبول قرار دارد بروید. اگر قصد دارید که با خودروی شخصی خود به آنجا بروید، نگران جای پارک ماشین خود نباشید. برای اطلاع از بلیط استانبول به تهران به سایت تریپ مراجعه کنید.
در نزدیکی این موزه بی نظیر یک پارکینگ نسبتا بزرگی قرار دارد، که درست در روبه روی آن می باشد. همچنین شما می توانید با وسایل نقلیه عمومی نیز به آنجا بروید، کافیست خط سبز مترو یعنی خط T4 را سوار شوید و در ایستگاه Haciosman پیاده شوید.  و سپس با اتوبوس شماره‌ 29D خود را به موزه اورال آتامان برسانید.

چکیده مطلب

موزه اتومبیل کلاسیک اورال آتامان یک موزه منحصر به فرد است که مجموعه بزرگی از اتومبیل های کلاسیک را ارائه می دهد. این موزه در منطقه ساری یر، در نزدیکی ماسلاک واقع شده است. این موزه مجموعه عظیم خودروهای کلاسیک را از اقصی نقاط جهان به نمایش می ‌گذارد.
موزه اورال آتامان شامل 60 خودروی کلاسیک افسانه ‌ای است و درهای خود را در سال 2012 به روی مهمانان باز کرد. یکی از جالب ‌ترین چیزها این است که چگونه این اتومبیل‌ ها هنوز در شکل خوبی هستند. زیرا از آنها با دقت محافظت می کنند، وقتی وارد موزه می شوید این را احساس خواهید کرد.
آقای اورال آتامان بنیانگذار موزه اورال خاطرات زیادی با فورد مدل 1964 داشت. وقتی بچه بود پدرش آن ماشین را می ‌راند و بیشتر اوقات کنارش می ‌نشست. 
موزه ساخته شده با شیشه های درخشان فضایی زنده و سرشار از نوستالژی دارد. این ساختمان و فضای آن کاملاً بازتابی از دوران دهه 60 و 70 است، همچنین شامل بسیاری از لوازم صنعتی و خودرویی دیگر مانند پمپ سوخت، جوک باکس و روکش چرخ است. اگر به خودروهای کلاسیک علاقه دارید، این موزه باید بهشتی برای شما خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع بیش تر از تور استانبول تابستان ۱۴۰۱ به سایت تریپ مراجعه کنید و نازل ترین بلیط های استانبول را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی موزه ماشین های کلاسیک اورال آتامان

موزه اورال آتامان در کجا قرار دارد ؟

موزه اورال آتامان در منطقه ساری یر در محله تارابیا در قسمت شمال غربی اروپایی استانبول قرار دارد بروید.

ساعت و روزهای کاری موزه اورال آتامان کی می باشد ؟

روزهای بازدید از موزه کلاسیک اورال آتامان جمعه، شنبه و یکشنبه بین ساعت 11 صبح  تا 6 بعد از ظهر می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc