https://gateway.trip.ir/api/

دهکده فرهنگی کاتارا دوحه

به روز رسانی: 24 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

دهکده فرهنگی کاتارا دوحه

دهکده فرهنگی کاتارا چیست؟ دهکده فرهنگی کاتارا که به ‌عنوان دره فرهنگ‌ ها نیز نامیده می ‌شود، مکانی جالب برای بازدید همگان است، به ‌ویژه برای کسانی که شیفته ی سنت ‌ها، تئاتر، هنر و معماری هستند.
قطر با مجموعه ای خیره کننده از مکان های فرهنگی، از جمله موزه ها، گالری ها و هنرهای عمومی، ترکیبی قدرتمند از سنت و مدرنیسم را ارائه می دهد. 
کاتارا که به شیوه ای باستانی ساخته شده است، دهکده ای فرهنگی است. کاتارا که از یک سو با یک ساحل وسیع و از سوی دیگر با تپه ‌های دوقلوی کاتارا هم مرز است، مقصد دوحه برای هنر، فرهنگ و غذا است. 
دهکده فرهنگی برای معرفی فرهنگ قطری از طریق معماری متعارف که شامل فعالیت های زیادی است، مفهوم سازی شده است. این پروژه به ارزش تقریبی 82 میلیون دلار آمریکا شامل مراکز میراث، خانه اپرا، کتابخانه‌ ها، آمفی تئاتر، گالری‌ های هنری و سایر امکانات دانشگاهی، و همچنین کافه‌ ها، موزه ‌ها، سایر مؤسسات تجاری، مناطق سبز و مرکز اطلاعات است.
کل مجموعه کاتارا با تلفیقی از معماری شرقی و سبک یکپارچه سازی ساخته شده است، رویایی که مدت‌ ها توسط شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر دولت قطر تصور می ‌شد.
هدف کاتارا به غیر از اینکه یک انجمن برای دانشمندان و هنرمندان است، به رسمیت شناختن و ارتقای آگاهی فرهنگی در قطر و بالا بردن انرژی های هنری از طریق اداره سازمان ها، جوامع و امکانات مختلف آن است.

نگاهی به دهکده فرهنگی کاتارا

نگاهی به دهکده فرهنگی کاتارا

نگاهی به دهکده فرهنگی کاتارا

پروژه کاتارا به قسمت های مختلف تقسیم شده است و بازدیدکنندگان می توانند در اطراف منطقه اصلی کاتارا که به سبک کوچه های سنتی قطر به نام ال فریج ساخته شده است، گردش کنند. 
دهکده فرهنگی در زمین های ساحلی احیا شده در ساحل شرقی بین خلیج مروارید و دوحه ساخته شد و در سال 2010 به مناسبت سال دوحه پایتخت فرهنگی جهان عرب افتتاح شد. 
ساختمان های اطراف این مجموعه به سبک سنتی سازمان ها و جوامع مختلف است. این شامل انجمن هنرهای زیبای قطر، انجمن مهندسین قطر، مرکز هنرهای تجسمی، مرکز فرهنگی کودکی، انجمن عکاسی قطر، آکادمی موسیقی قطر و انجمن تئاتر است.
علاوه بر این، منطقه اصلی کاتارا همچنین شامل یک بازار صنایع دستی، بازار کتاب، یک مرکز رسانه ای، چندین مرکز آموزشی، کافی شاپ، مناطق سبز و مراکز اطلاعاتی و همچنین دسترسی به یک ساحل خصوصی است. 

بنیاد دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا، یکی از معروف‌ ترین جاذبه ‌های گردشگری برای افرادی است که از سراسر دنیا به آنجا می روند. این دهکده فرهنگی که در منطقه معروف خلیج غربی کشور واقع شده است، همه چیز از تئاتر گرفته تا هنر و گالری ها را با آثار قدیمی به نمایش می گذارد.
این روستا که بین قطر و خلیج غربی قرار دارد، دوحه را به پایتخت فرهنگی خاورمیانه تبدیل کرده است. این بنا برای معرفی و تکرار هر جنبه ای از فرهنگ قطر با هنر و طراحی عالی خود ساخته شده است.
تلفیقی از طراحی مدرن با تکنیک های باستانی، رنگ معاصر را به کاراتا اضافه کرده است. سبک رمانتیک رترو و طراحی متمایز آن را به عنوان بهترین معماری در کشور متمایز کرده است. 
چشم انداز ایجاد این اثر هنری چشمگیر به قطر و سنت آن محدود نمی شد، دهکده فرهنگی کاتارا قطر، به درستی خلاقیت و هنر فکری را با رویدادها، نمایشگاه ها، تئاتر و فعالیت های دیگر منعکس می کند.

مسجد کاتارا دوحه

این مسجد که توسط زینپ فادیلوغلو ترکیه ای طراحی شده است، که گمان می رود اولین معمار زن متخصص در مساجد باشد، دارای کاشی کاری و میناکاری ایرانی و ترکی در سایه های آبی و طلایی است که تضاد کاملی با ساختمان های اطراف را ارائه می دهد. مناره، گنبد، و محراب با دکوراسیونی الهام گرفته از کاخ دولما باغچه در استانبول، از مساجد معروف در سراسر جهان اسلام ساخته شده است. 

آمفی تئاتر کاتارا

آمفی تئاتر کاتارا

آمفی تئاتر کاتارا

آمفی تئاتر یونانی که در 11 دسامبر 2011 افتتاح شد، شما را به دوران روم باستان می برد، که از چنین تئاترهایی برای اجتماعات و رویدادهای عمومی استفاده می شده است.
در طراحی جالب خود با الهام از یونانی ها عظمت معماری را به نمایش می گذارد. این اثر هنری هنر اسلامی را با معماری یونانی ترکیب می کند تا شاهکاری را خلق کند که مشرف به خلیج باشکوه است. 
این آمفی تئاتر 3275 متر مربع وسعت دارد و می تواند جمعیت عظیمی را در طول رویدادها در خود نگه دارد و فضا را به بیش از 5 هزار نفر در یک زمان اختصاص دهد. از یک طرف مناظر خیره کننده ای از دریا و از طرف دیگر به دهکده فرهنگی نما دارد. 

گالری های هنری 

کاتارا با گالری‌های هنری متعدد، کارگاه‌ ها، مکان‌ های نمایشگاهی و عرصه‌ های اجرا، بهشت هنرمندان است. گالری موزه قطر که در بین کوچه‌ های کاتارا قرار دارد، هنرهای هنرمندان محلی و بین ‌المللی را به نمایش می ‌گذارد که آثارشان مضامین انسان محور را به تصویر می ‌کشد. 

خانه اپرای کاتارا

خانه اپرای کاتارا، خانه ارکستر فیلارمونیک قطر، به سرعت به کانونی پر جنب و جوش برای برخی از بهترین اجراکنندگان جهان تبدیل شده است. 
خانه اپرا با تلفیقی از سبک‌ های معماری شرقی و ویکتوریایی، که از مدل ‌های اروپایی قرن نوزدهم و طراحی سنتی اسلامی حاصل شده است، یک تجربه فرهنگی مجلل ارائه می‌ دهد. ظرفیت سالن تئاتر 550 نفر است.

تئاتر درام 

تئاتر درام یکی دیگر از جاذبه های دهکده فرهنگی در قطر است که بهترین سرگرمی را به شما ارائه می دهد که الهام گرفته از هنر و معماری سنتی قطر است. 
این تئاتر سرپوشیده با سرگرمی و هیجان درام، چیزی کمتر از تجربیات گذشته در فضای باز نیست. رویدادها و نمایش فیلم های زیادی در اینجا برگزار می شود که آن را برای گردشگران که بلیط تهران قطر را تهیه کردند جذاب می کند. این سالن تئاتر با ظرفیت 430 نفر طراحی شده است که می تواند بخشی از هنر و سرگرمی قطر باشد.

افلاک ‌نمای کاتارا

افلاک‌ نمای الثریا دهکده ی کاتارا دارای یک سیستم دیجیتالی گنبدی کامل است که می ‌تواند تا 200 بازدید کننده را به سفر در سراسر جهان ببرد. الثریا علاوه بر نمایشگاه‌ های جذابی که به نجوم، جو، زمین ‌شناسی و اقیانوس‌ ها می ‌پردازد، از بازدیدکنندگان دعوت می‌ کند تا نقش نجوم در تاریخ و سنت‌ های مذهبی قطر را کشف کنند.

فعالیت های ساحلی 

ساحل عمومی بزرگ در کاتارا بازدیدکنندگان را به قدم زدن، نشستن یا شرکت در فعالیت های انتخابی خود دعوت می کند. اجاره تجهیزات ساحلی و خدماتی که قایق ‌های تندرو، پاراسلینگ و اسکی روی آب را ارائه می‌ دهند، به راحتی در دسترس هستند و بسیار مقرون به صرفه هستند.

تپه های کاتارا

تپه های کاتارا 

تپه های کاتارا 

در شمال و جنوب دهکده فرهنگی، تپه‌ های زیبای کاتارا قرار دارند. محوطه ‌سازی سرسبز، آب ‌نماها و مسیرهای پیاده ‌روی به بازدید کنندگان این اجازه را می دهد که پیاده روی لذت بخشی داشته باشند.

غذا خوری محلی 

دهکده کاتارا دارای بهترین رستوران های بین المللی قطر است که طعم فوق العاده ای از تنوع لذیذ هنرهای آشپزی با طعم های اصلی خاورمیانه و معروف ترین غذاهای جهان را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. 
کاتارا خانه برخی از محبوب ترین غذاخوری های دوحه است. از چای‌های چاپاتی و کراک گرفته تا با مامیگ (لبنان)، خان فاروق (مصر)، یا ارد کنعان (سوریه)، و همچنین سوکار پاشا (ترکیه) و ... است.

ورودی های دهکده کاتارا قطر

دهکده کاتارا دارای دو ورودی است، ورودی دروازه‌ دار روبروی مرکز نمایشگاه دوحه  است. ورودی دوم نیز ازخیابان لوسیل حدود 400 متر بعد از مرکز نمایشگاه است. ورودی خیابان لوسیل دارای یک پارکینگ بزرگ زیرزمینی است.

کلام آخر

بنیاد دهکده فرهنگی یک پروژه استثنایی برای امید به تعامل انسانی از طریق هنر و تبادل فرهنگی است. دهکده فرهنگی کاتارا بزرگترین و چند بعدی ترین پروژه فرهنگی قطر است. 
این مکانی است که در آن مردم گرد هم می آیند تا فرهنگ های جهان را تجربه کنند. کاتارا با تئاترهای زیبا، سالن‌ های کنسرت، گالری‌ های نمایشگاهی و امکانات پیشرفته، قصد دارد به یک مکان برای فعالیت ‌های چند فرهنگی تبدیل شود. 
دهکده فرهنگی نشان دهنده قطر با بهترین معماری است. مکان‌ های دیدنی زیادی در داخل روستا ساخته شده‌ اند که بر زیبایی طراحی و شکل ‌گیری آن افزوده ‌اند. 
مراکز میراث، کتابخانه ‌ها، گالری ‌های هنری و سایر امکانات برای جذب مسافران و ارائه هر آنچه که برای اکتشافشان نیاز دارند وجود دارد. 
امکانات موزه همچنین شامل برخی از مؤسسات تجاری، مناطق سبز، و مراکز اطلاعاتی به همراه مکان‌ های دیدنی مانند خانه اپرا، آمفی ‌تئاتر و موارد دیگر است.
شما می توانید برای تهیه  بلیط تهران دوحه  به سایت تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط ها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه فرمائید.

سوالات متداول درباره ی دهکده فرهنگی کاتارا دوحه

دهکده کاتارا دوحه کجاست ؟

دهکده کاتارا یک روستای فرهنگی در دوحه قطر است. در ساحل شرقی بین خلیج غربی و مروارید واقع شده است.

ویژگی جذاب کاتارا چیست ؟

کاتارا با گالری ‌های هنری متعدد، کارگاه ‌ها، مکان‌ های نمایشگاهی و عرصه ‌های نمایش، بهشت هنرمندان است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc