https://gateway.trip.ir/api/

خانه تاریخی رادوانی قطر

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

خانه تاریخی رادوانی قطر

خانه رادوانی یکی از زیبایی های دوحه است که به بازدیدکنندگان بینشی از چگونگی تکامل زندگی خانوادگی در قطر در طول سال ها را ارائه می دهد. این خانه نه تنها نحوه تغییر آن در طول زمان، بلکه چگونگی تغییر زندگی خانوادگی در دوحه را نیز به نمایش می گذارد.
این خانه که اولین بار در دهه 1920 ساخته شد، بین الجسره و مشیرب، دو محله قدیمی دوحه، قرار دارد. خانه بازسازی شده زندگی خانوادگی سنتی قطری را ارائه می دهد و خاطرات قطر را جمع آوری، حفظ و به اشتراک می گذارد.
این خانه نشان می دهد که چگونه خانواده ها از نزدیک با هم ارتباط داشتند و چگونه زندگی روزمره خود را قبل از می گذراندند. این خانه در موزه ای به نام مشیرب قرار دارد، که در ادامه به نقد آن ها می پردازیم، پس با ما همراه شوید.

موزه ی خانه تاریخی رادوانی قطر

موزه ی خانه تاریخی رادوانی قطر

موزه مشیرب رادوانی

موزه مشیرب با خانه چهار میراث خود، تاریخ کامل قطر و مردم آن را منعکس می کند. این موزه که قدمت آن به قرن بیستم بازمی ‌گردد. این موزه شامل چهار خانه است، که یکی از این خانه ها، رادوانی است. در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

خانه بن جلود

وقتی نوبت به مشاهده تاریخ تاریک قطر و درک مبارزه برای جایگاه امروز کشور می رسد، خانه بن جلمود مکان مناسبی برای کاوش است. این خانه میراثی قطر متعلق به محمد جلود بود و نقش اساسی در لغو هنجارهایی مانند استثمار انسان داشت.
با غوطه ور شدن در گذشته، مردم قطر با سرنوشت بی رحمانه بردگی مواجه می شوند. خانه بن جلود بود که تک تک تاریخ خود را تصدیق و حفظ کرد. 
شما می توانید نقش اسلام را در پایان دادن به برده داری و راهنمایی مردم برای درمان بیاموزید. در حالی که زمانی مردم برای بقا در جامعه ‌ای با حقوق برابر مبارزه می ‌کردند، این خانه میراث امروزی سختی ‌ها، مشارکت اجتماعی و دستاوردهای اقتصادی آنها را تصدیق می ‌کند.

خانه محمد بن جاسم

خانه محمد بن جاسم یکی از بهترین جاذبه های دوحه است که شما را به دوران باستان می برد. این خانه میراثی که توسط پسر بنیانگذار قطر، شیخ محمد بن جاسم ساخته شده است، چیزهای زیادی در مورد قطر و سبک زندگی مردمی که در آن زمان زندگی می کردند را به تصویر می کشد. اگر می خواهید به گذشته سفر کنید، خانه محمد بن جاسم برای دوباره زندگی کردن دوران عالی است.
این خانه به درستی چالش سکونت با زندگی معاصر و حفظ میراث را نشان داد. معماری موزه مشیرب به طور کامل نشان می دهد که خانه ها در گذشته چگونه ساخته شده اند. 
از کوچه سیکا گرفته تا بارها و میدان روباز، بانک، کافه و داروخانه، یک محله کامل وجود دارد. در مورد شکل‌ گیری اجتماعی و سایر ویژگی ‌هایی که در آن زمان بود می توانید چیزهای زیادی بیاموزید.

خانه شرکت

این خانه به کارگرانی در قطر اختصاص دارد که آن را به یکی از کشورهای پیشرو در پالایش نفت تبدیل کردند. داستانی از هر کارگر صنعتی و خانواده‌اش وجود دارد که به تغییر دیدگاه کشور و رساندن آن به نقطه‌ ای که امروز ایستاده است کمک کرده است.
از سختی تا فداکاری و مجاهدت، همه چیز به گونه ای ارائه شد که تمام جزئیات زمان را روایت می کند. سفر آنها از دوحه به دخان به شما خواهد گفت که چگونه قطر به نقطه عطفی که امروز ایستاده است، دست یافته است. 

خانه تاریخی رادوانی

خانه رادوانی که معرف به زندگی یک خانواده سنتی و سلطنتی قطری است، چیزی کمتر از یک جاذبه در قطر ندارد. از حفظ تمام جزئیات خانواده گرفته تا به اشتراک گذاشتن سبک زندگی مردمی که در آنجا زندگی می کنند، این خانه کل داستان را روایت می کند تا شما را به آن دوران بازگرداند.
این خانه متعلق به آکو اکبر رادوانی است که در سال 1920 ساخته شده است. او یکی از ثروتمندترین افراد کشور بود که مانند سایر خانواده های سلطنتی زندگی می کرد. در سال 1977 بود که خانه متروک شد و بعداً در سال 2007 به عنوان یک خانه میراثی برای بازدید گردشگران بازسازی شد.
از زیبایی و طراحی معماری گرفته تا فضای داخلی، هر گوشه از خانه شکوه خاص خود را دارد. در حین حفاری بود که چیزهای زیادی در مورد زندگی آنها فاش شد.

مروری بر خانه ی رادوانی قطر

خانه رادوانی تصویری از یک خانه معمولی قطری است که در دهه 1920 در مرز قدیمی ترین مناطق قطر یعنی الجسره و مشیرب ساخته شد. این خانه در 14 آذر 1335 توسط علی اکبر رادوانی خریداری شد و بیش از 70 سال با خانواده اش زندگی کرد.
خانه رادوانی به مرور زمان بازسازی شده است و یکی از مهم ترین بناهای تاریخی دوحه است. این خانه تاریخ خارق ‌العاده زندگی و سبک زندگی قطری را نشان می ‌دهد و انطباق با تغییرات اجتماعی گسترده در قطر در قرن بیستم را به تصویر می ‌کشد.
تحقیقات ویژه ای بر روی خانه رادوانی در زمستان 2012-2013 توسط تیمی از باستان شناسان دانشگاه کالج لندن قطر انجام شد. این اولین تحقیق باستان شناسی بود که در کل قطر انجام شد.
در تحقیقات مشخص شد که این خانه در اصل از دو ساختمان تشکیل شده است که پس از خرید این دو قسمت توسط یک مالک، این دو قسمت با هم ترکیب شدند. 
در حفاری های خانه رادوانی اشیایی کشف شد که سرنخ هایی از زندگی روزمره در این خانه ارائه می کرد. دستگاه های بخور از 1920 تا 1930 یافت شد، مجموعه ای از صدف های مروارید دور ریخته شده که حاصل جزر و مد دریا، فنجان های قهوه، لیوان ها، جواهرات، لباس و اسباب بازی ها بود.

زیبایی های دوحه در قطر

زیبایی های دوحه در قطر

معماری رادوانی

از بیرون خانه رادوانی بدون پنجره به نظر می رسد، پنجره فقط روی دیوار رو به حیاط است. در این میان خود حیاط از هر طرف با خانه هایی احاطه شده است.
چیدمان اتاق های خانه رادوانی نیز ویژگی های خاص خود را نشان می داد. اتاق هایی وجود دارد که به طور خاص به آشپزخانه ها و انبارها اختصاص داشتند.
خانه بازسازی شده زندگی خانوادگی سنتی قطری را ارائه می دهد و خاطرات قطر را جمع آوری، حفظ و به اشتراک می گذارد. خانه رادوانی بینشی از چگونگی تکامل زندگی خانوادگی در قطر در طول سال ها به بازدیدکنندگانی که رزرو تور قطر را انجام داده اند ارائه می دهد. 

اطلاعات خانه تاریخی رادوانی

ساعات کار موزه مشیرب رادوانی : این موزه تاریخی  یکشنبه ها تعطیل است و از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا  5بعد از ظهر و جمعه ها از ساعت 3 ظهر تا 9 شب و شنبه ها نیز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر بر روی عموم باز می باشد. 
شماره تماس موزه خانه رادوانی: 4459 9740459+ 
سایت موزه خانه رادوانی : www.msheirebmuseums.com 
ایمیل موزه خانه مشیرب رادوانی : Museums@msheireb.com

سخن آخر

خانه ی رادوانی و موزه مشیرب در دوحه یکی از مهم ترین مکان های میراثی هستند که در آن اطلاعات زیادی در مورد تاریخ و فرهنگ آن خواهید آموخت. 
هر یک از خانه ‌ها هنر، تاریخ، فرهنگ میراث و مردم قطر را همراه با توسعه‌ ای که در این مسیر حاصل شد، تعریف می‌ کنند. از آنجایی که تمدن های دوران باستان می توانند به هزاران سال پیش بازگردند، این موزه ها اصالت خود را حفظ می کنند. 
همانطور که بلیط هواپیما تهران دوحه را رزرو می کنید و قصد دارید هر یک از جذابیت های گذشته  قطر را ببینید .می توانید به این موزه و خانه تاریخی در قطر هم سر بزنید و از نزدیک با سبک زندگی مردم قطر در گذشته بیش تر آشنا شوید.

سوالات متداول درباره ی خانه تاریخی رادوانی قطر

خانه تاریخی رادوانی کجاست ؟

این موزه مجموعه ای از چهار خانه میراثی قطر، در مرکز شهر مشیرب دوحه واقع شده است. 

آیا موزه تاریخی خانه رادوانی قطرهزینه ی ورودی دارد ؟

برای ورود موزه تاریخی خانه رادوانی هزینه ای دریافت نمی شود. بازدیدکنندگان می ‌توانند به صورت رایگان از آن بازدید کنند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc