https://gateway.trip.ir/api/

آبنمای تروی ایتالیا

به روز رسانی: 05 اردیبهشت ، 1401 جاذبه های گردشگری

آبنمای تروی ایتالیا

ایتالیا سالانه بیش از 20 میلیون بازدید کننده دارد و تقریباً همه آنها مایل به دیدن آبنمای تروی معروف ایتالیا هستند. این فواره یکی از معروف ترین فواره های جهان، در رم است که در بازدید از این شهر رمانتیک منظره ای غیر قابل چشم پوشی است. 
فواره ای به سبک باروک که بین تعدادی از خیابان های کوچک در قلب رم قرار دارد، آبنمای تروی که با استفاده از سنگ تراورتن محلی در سال 1762 ساخته شده است.
آبنمای تروی زیبا ترین فواره در رم ایتالیا است، این فواره با ابعاد حدود 20 متر عرض در 26 متر ارتفاع، بزرگترین آبنما در شهر است. بنابراین طبیعتاً در طول سال ها نیاز به بازسازی داشته است، آخرین بار در سال 2015 بازسازی شده است. 
پیدایش این فواره به سال 19 قبل از میلاد برمی گردد، در این دوره این فواره انتهای قنات Aqua Virgo را تشکیل می داد. اولین فواره در دوران رنسانس و به سرپرستی پاپ نیکلاس پنجم ساخته شد.

درباره ی آبنمای تروی ایتالیا

درباره ی آبنمای تروی ایتالیا

پیشینه فواره تروی 

این فواره ایتالیایی که در منطقه تروی رم قرار دارد، هنگام اقامت در یک هتل مجلل در رم، مانند هتل پرتره روما یا ویلا اسپالتی تریولی، به راحتی قابل دسترسی است. 
این فواره که در بالای یک قنات باستانی قرار دارد قدمت آن به 19 قبل از میلاد می رسد، و از آب شفاف آکوا ورجین تغذیه می شود. 
فواره تروی شاید مشهورترین فواره در جهان و قطعا در رم باشد. 
قبل از ساخت فواره تروی، فواره دیگری که قدمت آن به دوران رومیان بازمی ‌گردد، در آن محل وجود داشت. در سال 1730 بود که پس از برنده شدن معمار ایتالیایی نیکولا سالوی در مسابقه طراحی مجدد که توسط پاپ کلمنت دوازدهم برگزار شد، کار بر روی این فواره آغاز شد. 
با استفاده از سنگ تراورتن محلی، همان ماده ای که در ساخت کولوسئوم استفاده شد، فواره تروی به آرامی شروع به شکل گیری کرد و جزئیات پیچیده ای در هر بخش و مجسمه حک شده بود. متأسفانه سالوی برای دیدن قطعه تمام شده زنده نماند، اما با کمک چهار مجسمه ساز و معمار، جوزپه پانینی، فواره تروی 30 سال بعد در سال 1762 تکمیل شد.
ساخت و ساز این فواره از سال 1732 تا 1762 به طول انجامید، شهرت این فواره تا حدی بود که در فیلم های زیادی نیز از آن استفاده شد،از جمله این فیلم ها لا دولچه ویتا، فرشتگان و شیاطین، فیلم لیزی مک گوایر و تعطیلات رومی است.
فواره تروی مکانی عالی برای سفر یک روزه به شهر بندری قدیمی اوستیا در ساحل غربی است، که خانه موزاییک های زیبا، خرابه های باستانی، نقاشی های دیواری و نقاشی های دیواری است.
این آبنما  با ارتفاع تقریبا 30 متر در پشت ساختمان Palazzo Poli ساخته شده است. در مرکز زیر طاق، مجسمه خدای دریایی نپتون قرار دارد که روی ارابه صدفی شکلش که توسط دو اسب بالدار و تریتون خدایان جوان دریا کشیده شده است، به سمت دریا کشیده شده است. 
یکی از اسب ها آرام و مطیع است و دیگری پرهیاهو آنها نماد تغییر جزر و مد دریا هستند. دو مجسمه های فواره تروی در طاقچه ها در کنار نپتون نشان دهنده فراوانی در سمت چپ و سلامتی در سمت راست هستند. نام La Fontana di Trevi از tre via یا سه جاده گرفته شده است. سه راه در محل فواره به هم می رسید.

زندگینامه طراح آبنمای تروی

ظهور نهایی فواره تروی به سال 1762 برمی گردد، زمانی که پس از سال ها کار توسط نیکولا سالوی، توسط جوزپه پانینی نهایی شد.
تروی پسر جورج و بورلی فواره بود و در ردفیلد بزرگ شد، او از دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی در فارگو، فارغ التحصیل شد. تروی به غرب میانه بازگشت و در سال 1997 به شرکت معماری، مینیاپولیس پیوست. 
تروی یک معمار با استعداد و فداکار بود. استعداد او در اوایل زندگی با طراحی آشکار شد. تروی به طور خستگی ناپذیری در کارخود کار کرد.
او روی طراحی هتل های تفریحی از تگزاس تا فلوریدا کار کرد. آخرین پروژه بزرگ او Hyatt Regency در پورتلند بود. تروی دوست داشت داستان هایی را از دوران اقامت خود در پورتلند به خاطر فرهنگ التقاطی آن به اشتراک بگذارد. 
تروی از بودن در طبیعت بسیار لذت می برد و همیشه در حیاط خلوت زیبایش که با مردابی مملو از حیات وحش روبرو بود، پناه می گرفت. 
خانواده برای تروی بسیار مهم بود، او عاشق این بود که روی آب باشد و با بچه‌ ها در قایق‌ های شناور و جت اسکی از وقت خود در دریاچه ‌ها لذت ببرد. 
تروی همچنین خاطرات کلاسیک زیادی با دوستانش در دریاچه کاتن وود در ردفیلد داشت. این طراح محبوب در روز تولدش در ژوئیه 2019 با یک نبرد سخت روبرو شد، زمانی که پزشکان تشخیص دادن که او سرطان دارد. 
او در تمام طول زندگیش یک جنگجو بود. عشق به تروی در کسانی که برای کمک پیش قدم شدند، مانند خواهر جنیفر، دوستان دبیرستانی مایک فیستر و راب اسکریور و همسایگان دلسوز مشهود بود. 

سکه های مشهور آبنمای تروی

سکه های مشهور آبنمای تروی

سکه های مشهور آبنمای تروی

طبق افسانه مشهورترین فواره رم، سه دلیل کلیدی برای پرتاب سکه به داخل تروی وجود دارد. در ایتالیا رسم است هر کس از این آبنما دیدن می کند، چشمان خود را بسته نگه دارد و با دست راست سکه ای را از روی شانه چپ خود در آب بیندازید. 
طبق افسانه ها، فردی که سکه را پرتاب می کند، سکه های که گردشگران در داخل این آبنمای می اندازند توسط شهرداری رم هر هفته فواره را تمیز می کند و بخش بزرگی از درآمد آن را به یک موسسه خیریه که به خانواده های فقیر کمک می کند اهدا می کند.
سنت پرتاب سکه در فواره تروی پس از فیلم سه سکه در فواره در سال 1954 شکل گرفت. حالا افسانه هایی در این باره وجود دارد که انداختن یک سکه برای اطمینان از بازگشت خود به رم، دو سکه برای بازگشت و ملاقات با عشق جدید و سه سکه برای بازگشت، عشق و ازدواج خود بیاندازید. 
تخمین زده می شود روزانه 3 هزار یورو به داخل این آبنمای زیبا ریخته می شود، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، کارگران شهرداری سه بار در هفته به طور موقت دسترسی به فواره تروی را مسدود می کنند تا کف چشمه را تمیز کنند و سکه ها را جمع آوری کنند. به ‌طور سنتی، سکه‌ ها تمیز شده، وشمارش می ‌شوند و به «کاریتاس»، یک مؤسسه خیریه کاتولیک برای کمک به فقرا تحویل داده می ‌شود، اما اخیراً، این پول اکنون صرف بهبود و بازسازی زیرساخت‌ های باستانی شهر می‌ شود.

بهترین زمان برای بازدید از فواره معروف ایتالیا 

بهترین زمان برای بازدید از فواره تروی هنگام سحر یا غروب است که هر دو دیدگاهی کاملا متفاوت اما زیبا ارائه می دهند. بهترین زمان برای سفر به ایتالیا در فصول بهار و پاییز است، زمانی که دمای هوا بسیار معتدل و مطبوع است و ازدحام کمتری وجود دارد.
گل‌ های وحشی در اوایل فروردین بسیار جذاب است. از ماه آبان، گرمای تابستان کاهش می ‌یابد، برداشت انگور در اوج است، و شهرها برای گشت و گذار آرام ‌تر هستند. برای اطلاع از تور ایتالیا به سایت تریپ مراجعه کنید.

چکیده مطلب

فواره تروی زیباترین فواره رم است. پیدایش این فواره به سال 19 قبل از میلاد برمی گردد. فواره تروی نه تنها بزرگ ‌ترین و دیدنی ‌ترین فواره است، بلکه معروف‌ ترین فواره در رم ایتالیا نیز هست. 
این بنا برای تمجید از سه پاپ مختلف ساخته شده است. پاپ اوربان هشتم که پروژه را در سال 1629 آغاز کرد، پاپ کلمنت دوازدهم آن را ادامه داد و پاپ کلمنت سیزدهم که پروژه را در سال 1762 تکمیل کرد. 
اگر به رم ایتالیا رفته باشید، احتمالاً مانند هزاران بازدیدکننده دیگر که هر روز به آنجا می روند. سکه ای را به داخل آبنمای تروی انداخته اید. این سنت پس از اینکه مضمون فیلم کمدی رمانتیک در سال 1954 بود که محبوبیت پیدا کرد.
آب این آبنما از آب Acqua Vergine، یک قنات روم باستان  قبل از میلاد به فواره می ریزد. آب به آرامی از هفت نقطه روی فواره جاری می شود و صدای آرامش بخش فوق العاده ای ایجاد می کند.
این آبنمای باشکوه اولین چیزی است که در میدان ناوونا نظر شما را جلب می کند. این بنا توسط پیترو برنینی در سال 1651 طراحی و ساخته شد. شما می توانید ارزان ترین تور دور اروپا را از سامانه تریپ بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه فرمائید.

سوالات متداول در باره ی آبنمای تروی ایتالیا

فواره تروی در کدام منطقه از ایتالیا قرار دارد ؟

این فواره در منطقه تروی رم و در مجاورت کاخ پولی قرار دارد.

چرا گردشگران در آبنمای تروی سکه می اندازند ؟

طبق افسانه ها انداختن یک سکه برای اطمینان از بازگشت خود به رم، دو سکه برای بازگشت و ملاقات با عشق جدید و سه سکه برای ازدواج خود بیاندازید. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc