https://gateway.trip.ir/api/

جزیره مانوکان مالزی

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جزیره مانوکان مالزی

جزیره مانوکان کجاست؟ جزیره مانوکان یک بهشت گرمسیری روشن و زیبا با ماسه های سفید گرم، صخره های مرجانی فوق العاده و آب های شفاف در کشور مالزی است.
جزیره مانوکان که در بین مردم محلی و بازدیدکنندگان محبوب است، بخشی از پارک ملی تونکو عبدالرحمن، اولین پارک ملی دریایی است که در مالزی تأسیس شده است. 
برای داشتن یک تجربه فراموش نشدنی غواصی به مانوکان بیایید، این جزیره دارای صخره‌ های مرجانی، ماهی ‌های عجیب و غریب و گونه‌ های کمیاب از حیات دریایی خیره ‌کننده است.
هنگام غروب خورشید، آسمان رنگارنگ زیبا را در Sunset Point تماشا کنید. بسیاری از مسیرهای جنگلی پر پیچ و خم برای کاوش در حیات وحش زیر سایه بان جنگل سبز عالی هستند. با بیش از 200 هزار بازدید سالانه، مانوکان یکی از پر رفت و آمد ترین جزیره ها توسط گردشگران داخلی و بین المللی است. همچنین می توانید با خواندن راهنمای جامع سفر به مالزی از تمام نکات لازم قبل از سفر به این کشور مطلع شوید.

جزیره مانوکان در مالزی

جزیره مانوکان در مالزی

جزیره مانوکان

مانوکان دومین جزیره بزرگ پارک دریایی تونکو عبدالرحمن مالزی است و ساحل آن بسیار وسیع است. اگرچه مانوکان هر روز صدها بازدیدکننده دارد، اما هنوز فضای کافی برای همه وجود دارد. 
ساحل طولانی آن حدود 1500 متر در ضلع جنوبی جزیره، رو به خلیجی از دریای شفاف و آرام است. آب آنقدر آرام و کم عمق است که برای غیر شناگران نیز مناسب است. 
خانواده ها احساس امنیت می کنند که به بچه هایشان اجازه دهند در آب بازی کنند، مهم نیست که فرزندانشان تا چه اندازه پیش می روند، والدین آن ها همچنان می توانند دید باز روشنی نسبت به آنچه در حال وقوع است داشته باشند.
اگر به جنگل علاقه دارید و وقت دارید، می توانید به Sunset Point در حاشیه غربی جزیره مانوکان بروید. گردشگران سفر یک روزه باید قبل از ساعت 5 بعدازظهر جزیره را ترک کنند.

دیدنی های جزیره مانوکان

جزیره مانوکان مالزی دیدنی های بسیار زیبایی دارد که درادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

مرجان های جزیره

در نظر بگیرید که این جزیره تنها 7 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، دارای تنوع مرجان های نرم و سخت واقعاً چشمگیر است. با این وجود، شما باید بدانید که کجا به دنبال آنها بگردید. 
وقتی وارد آب می ‌شوید، تا 10 متر اول عمدتاً کف شنی را خواهید دید، سپس مرجان ‌ها متراکم ‌تر می‌ شوند، در نهایت به یک جای پراز مرجان های بسیار زیبا در فاصله 25 متری از ساحل خواهید رسید. 

ماهی در جزیره

در این جزیره شما می توانید، انواع ماهی ها مانند سرجنت ماژور، ماشه ماهی، طوطی ماهی، پروانه ماهی و Cleaner Wrasse را تماشا کنید.

تفریحات در جزیره مانوکان

تفریحات در جزیره مانوکان

تفریحات در جزیره مانوکان

در میان جزایر مالزی، جزیره مانوکان در رتبه اول به عنوان یک سایت غواصی قرار دارد. اگرچه صخره مرجانی آن در کلاس جهانی نیست، اما هنوز هم برای دوستداران طبیعت یک مکان فوق العاده است. 
می توانید با بسیاری از ورزش های آبی در جزیره مانوکان سرگرم شوید. محبوب ترین و توصیه شده ترین فعالیت در مانوکان غواصی است. 
می ‌توانید تجهیزات غواصی را به راحتی در مانوکان یا ترمینال قایق در مکان اصلی اجاره کنید. اگر شنا بلد نیستید اشکالی ندارد، فقط یک جلیقه نجات بپوشید.
وقتی در جزیره مانوکان هستید، اگر از دراز کشیدن در ساحل خسته شدید. فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. این جزیره دارای زمین ‌های ورزشی است و ورزش‌ های آبی مختلفی را می‌ توان در نزدیکی آن انجام داد. کارکنان همچنین می توانند برای ترتیب دادن سفر به جزایر دیگر در پارک تونکو عبدالرحمن کمک کنند.

امکانات جزیره مانوکان

گردشگران می‌توانند تقریباً هر چیزی را که نیاز دارند، از دستشویی، اتاق دوش، رستوران ‌ها، فعالیت‌ های ورزشی آبی، فروشگاه سوغاتی گرفته تا محل اقامت در آنجا پیدا کنند. 
چند ناجی غریق مراقب دریا هستند. آنها همچنین می دانند که چگونه با آسیب ناشی از نیش چتر دریایی و خارپشت دریایی مقابله کنند، برای پیشگیری از جرم نیز تعدادی پلیس نیز در جزیره وجود دارد.

اقامتگاه جزیره مانوکان

اگر دوست دارید یک شب را در جزیره مانوکان بگذرانید می توانید یک اقامتگاه اجاره کنید. اقامتگاه جزیره دارای 20 واحد کلبه یک و دو طبقه بسیار زیبا و جذاب است. هزینه های اقامت در این اقامتگاه ها  از شبی 500 دلارتا 1500 دلار برای هر کلبه بسته به امکانات متغییر است.
این ویلاهای اقامتی در دو نوع کلبه هیل ساید و کلبه ساحلی هستند. کلبه‌های هیل ساید منظره دریا دارند اما کلبه‌ های ساحلی اینطور نیستند.

متل ارزان جزیره 

جزیره مانوکان متل‌ هایی ارزان قیمتی نیز دارد که تخفیف‌های عالی ارائه می ‌دهند. اگر با بودجه کمی به جزیره مانوکان سفر می کنید، می توانید با رزرو اتاق متل هزینه های سفر را کاهش دهید. امکانات متل مانند تلویزیون ماهواره ای، وای فای رایگان و استخر در این متل ها بسیار متداول است. 

استراحتگاه های مجلل جزیره مانوکان

استراحتگاه های مجلل جزیره مانوکان

استراحتگاه های مجلل 

اگر به دنبال اقامتگاه های لوکس هستید، این جزیره اقامتگاه‌ هایی به سبک استراحتگاه برای سفرهای تفریحی یا تعطیلات لوکس شما در این منطقه ارائه می ‌دهند. امکانات این اقامتگاه ها شامل سالن، مینی بار و صرافی است. 

هتل های مجلل گراند جزیره مانوکان

هنگامی که می خواهید بهترین امکانات و بیشترین راحتی را در هتل جزیره مانوکان داشته باشید، گزینه های لوکس زیادی وجود دارد.
 اکثر این هتل‌ های لوکس دارای رتبه ‌بندی ۴ ستاره و ۵ ستاره با اتاق‌ ها و سوئیت‌ های مهمان با بهترین مبلمان و دکوراسیون هستند، اغلب در نزدیکی فعالیت های توریستی، دسترسی به جاذبه های اطراف و حمل و نقل عمومی می باشند.

رستوران ها

غذا و نوشیدنی به راحتی در جزیره مانوکان موجود است اما با قیمت بالایی فروخته می شود. ما به شما توصیه می کنیم که غذا برای خود بیاورید، لازم به ذکر است کباب کردن  در مانوکان ممنوع است. 

ده ‌ها غرفه غذای موقت در این جزیره قرار دارد، رستوران پراهو مشهورترین رستوران جزیره مانوکان است. می توانید در مکان زیبا و دارای  تهویه مطبوع آنها غذا بخورید.

رختکن جزیره 

بخش رختکن جزیره به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم می شود که هر کدام حدود 10 اتاق دارد. چند سر دوش در بیرون آن نیز وجود دارد. به طور کلی، جزیره مانوکان یک مقصد فوق العاده است. 

هزینه ورودی به جزیره

برای ورود به جزیره باید بلیط بخرید، که به آن هزینه حفاظت از جزیره می گویند. هزینه ترمینال و انتقال قایق برگشتی و ورودی برای هر نفر حدود 30 رینگیت معادل 9 دلار آمریکا است.

چگونه به جزیره مانوکان برویم ؟

برای رفتن به جزیره مانوکان نیازی به درخواست مجوز یا رزرو تور مالزی ندارید. در آنجا قایقی هایی وجود دارد، که می توانند شما را انتقال دهند. انتقال قایق های برگشتی به مانوکان از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است.

چکیده مطلب

جزیره مانوکان مالزی یکی از مقاصد گردشگری است که اکثر گردشگران در مالزی از آن لذت می برند. این مکان مناسب برای استراحت و دوری از زندگی شلوغ شهری است.
جزیره مانوکان که شکلی شبیه بومرنگ دارد، بزرگ‌ ترین جزیره‌ ای است که سواحل زیبا در طول مایل‌ ها را ارائه می‌ کند که بسیار آرامش ‌بخش است.
دریای آبی، آب‌ های شفاف و نسیم خنکی را ارائه می‌ کند که آن را برای لذت بردن از فعالیت‌ های آبی عالی می ‌کند. اقامتگاه ها و رستوران های مدرن در این جزیره نیز گردشگران را به گذراندن تعطیلات خود در این جزیره علاقه مند می کند.

برای کسانی که عاشق ورزش های آبی هستند، این جزیره مکان مناسبی برای لذت بردن از سرگرمی است. هنگامی که غواصی را امتحان می ‌کنید، با کاوش در مرجان ‌های باشکوه، صخره‌ های شگفت‌ انگیز و همچنین ماهی‌ های پر جنب و جوش، تجربه فوق ‌العاده ‌ای را کسب می کنید.
شما می توانید برای خرید ارزان بلیط هواپیما کوالالامپور به سامانه رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و خرید خود را بدون واسطه و به صورت آنلاین انجام دهید.

سوالات متداول درباره ی جزیره مانوکان مالزی

جزیره مانوکان کجاست ؟ 

جزیره مانوکان بخشی از پارک ملی تونکو عبدالرحمن، اولین پارک ملی دریایی است که در مالزی تأسیس شده است. 

امکانات جزیره مانوکان چیست ؟

امکانات این جزیره شامل اقامتگاه های جزیره ، رستوران های متنوع و بار، سرویس های بهداشتی و رختکن می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc