https://gateway.trip.ir/api/

زیباترین جزیره ایتالیا کجاست؟

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

زیباترین جزیره ایتالیا کجاست؟

اکثر مردم هنگام برنامه ریزی برای یک تعطیلات بی نظیر به سرزمین چکمه ای، یعنی ایتالیا فکر می کنند. ایتالیا دارای بیش از 80 جزیره زیبا برای کاوش و لذت بردن دارد. 
از خلیج ‌های بکر مدیترانه ‌ای گرفته تا دهکده ‌های ماهیگیری، این مکان‌ های زیبا در سواحل ایتالیا می‌ توانند رویاهای تعطیلات شما را برآورده کنند.
در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با زیبا ترین جزایر ایتالیا بیش تر آشنا کنیم، تا شما بتوانید جزیره مورد نظر خود را برای تعطیلات به راحتی انتخاب کنید. پس با ما همراه شوید.

جزیره سیسیل استالیا

جزیره سیسیل استالیا

جزیره سیسیل

فرهنگ منحصربه ‌فرد از سبک ایتالیایی، منظره ی جذاب مدیترانه‌ ای شما را به وجد می آورد. خط ساحلی فریبنده سیسیل پر از خلیج‌ های منزوی، صخره‌ های آتشفشانی و ترکیبی از سواحل شنی و سنگ ‌ریزه‌ ای است.
سیسیل بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه، منطقه ای خودمختار در ایتالیا است که شامل چندین جزیره و مجمع الجزایر نیز می شود. 
سیسیل توسط تنگه مسینا به عرض دو مایل از منطقه اصلی جدا می شود و با قایق، هواپیما، هیدروفویل یا کشتی می توانید به آنجا بروید.

جزایر بادی ایتالیا

درست در سواحل شمال شرقی سیسیل، جزایر بادی تحت حفاظت یونسکو قرار دارند. مناظر سبز غنی مجمع ‌الجزایر هفت ‌جزیره‌ ای ولکانو، لیپاری، سالینا، پاناره، استرومبولی، فیلیکودی، و آلیکودی با قله ‌های آتشفشانی دود‌ آلود مشخص شده ‌اند و آن ‌ها را به محیطی عالی برای گشت و گذارو تفریح  در دریا تبدیل می‌ کنند. 
از این هفت جزیره، ولکانو و استرومبولی آتشفشان‌ های فعالی دارند که می‌ توانند پس ‌زمینه‌ های حماسی را برای دوستداران طبیعت همچون پیاده‌ روی، کایاک سواری یا غواصی فراهم کنند. 

جزیره پروسیدا

پروسیدا که کوچک‌ ترین جزیره و محبوب خلیج ناپل است، و به اندازه جزایر کاپری و ایشیا جاذبه‌ های دیدنی ندارد. این مقصد ایده آل برای کسانی است که به دنبال یک تعطیلات آرام در کنار دریا هستند.
شما می توانید در این جزیره رستوران‌ ها غذا های ساده مانند ماهی تازه یا گوشت خرگوش میل کنید و در سواحل شنی حمام آفتاب بگیرید و در دریای زیبای این جزیره شنا کنید.

جزیره ایسکیا

ایسکیا بزرگترین جزایری است که در خلیج ناپل در ساحل غربی ایتالیا قرار دارد. سواحل شنی و چشمه های آب گرم طبیعی این جزیره را به مقصدی محبوب برای سفرهای آخر هفته با تور اروپا تبدیل کرده است. بیشتر این جزیره کوهستانی است و کوه آتشفشانی اپومئو با ارتفاع 789 متر در این جزیره قرار دارد.
ایسکیا جاذبه های زیادی دارد که ارزش بازدید دارند، از جمله Giardini Ravino، باغ گیاه شناسی واقع در Forio d'Ischia که به خاطر مجموعه گسترده ای از کاکتوس ها و ساکولنت ها معروف است.
قلعه قرون وسطایی ساخته شده توسط Alfonso D'Aragnona، یک قلعه که برای قرن پانزدهم است و به نمادی برای جزیره تبدیل شده است.

جزیره لا مدالنا

جزیره لا مدالنا در سواحل شمال شرقی جزیره ساردینیا قرار دارد و بزرگترین مجمع الجزایراست. این جزیره که با یک مسیر طولانی به جزیره همسایه‌ اش کاپررا متصل است.

جزیره ساردینیا ایتالیا

جزیره ساردینیا ایتالیا

جزیره ساردینیا

ساردینیا از نظر وسعت بعد از سیسیل، دومین جزیره شناخته شده ایتالیا است. محبوب ‌ترین مقصد آن، کوستا اسمرالدا، ساحل زمردی شمال شرقی است.
علاوه بر سواحل ماسه ‌ای سفید و آب‌ های فیروزه ‌ای، این چشم ‌انداز شامل بزرگترین دره اروپا نیز می باشد. سو نوراکسی دی بارومینی که تحت حفاظت یونسکو است، یک سازه دفاعی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد می باشد. برای اطلاع از بلیط تهران رم به سایت تریپ مراجعه کنید.
دو جای دیدنی متنوع در خارج از جزیره نیز در دسترس است از ساحل شمالی، مجمع الجزایر هفت جزیره مادالنا ، تالاب ها و جزایر خالی از سکنه را ارائه می دهد. و در سواحل جنوب غربی ساردینیا، سان پیترو کوچک قرن نوزدهمی است.
ساردینیا بسیار وسوسه انگیز است، فقط وقتی آن را ببینید باور خواهید کرد. ساردینیا که بین شبه جزیره ایتالیا و خط ساحلی آفریقای شمالی قرار دارد، میزبان تمدن های متوالی بوده است که بسیاری از آنها اثر خود را در این جزیره بزرگ بر جای گذاشته اند. 

جزیره لامپدوزا

جزیره لامپدوزا خانه یکی از زیباترین سواحل جهان است. این ساحل که در جزیره ‌ای در ساحل جنوبی لامپدوزا واقع شده است، می‌توان با گذر از میان آب های کم عمق‌ شفاف به این ساحل زیبا رسید. جزیره حفاظت شده لامپدوزا یکی از معدود نقاطی در مدیترانه است که لاک پشت های دریایی می توانند با خیال راحت در آنجا تخم بگذارند.
شرایط برای غواصی در لامپدوزا ایده آل است و یکی از نقاط محبوب غواصی اطراف مجسمه غوطه ور مدونا دل ماره است که در آن غواصان می توانند با اختاپوس ها و ماهی های شگفت انگیز هامور و سارگو روبرو شوند.

جزیره لیپاری

لیپاری بزرگترین جزیره از هفت جزیره آتشفشانی است که جزایر بادی در سواحل سیسیل را تشکیل می دهند. لیپاری که زمانی به خاطر آتشفشانی اش شهرت داشت، امروزه بیشتر به خاطر چشم انداز زیبا، آب آبی شفافش شناخته می شود. 
از مقاصد گردشگری جزیره، موزه باستان شناسی باستانی یکی از جاذبه های دیدنی است. این موزه مجموعه ‌ای شگفت‌ انگیز از مصنوعات گورستان کنترادا دیانا را در نزدیکی خود نگهداری می ‌کند.

جزیره البا

البا که بخشی از مجمع الجزایر توسکانی در سواحل غربی ایتالیا است، بیشتر به عنوان محل تبعید ناپلئون شناخته می شود و اکثر مردم هنگام بازدید از جزیره، از خانه های تابستانی و زمستانی او بازدید می کنند. سومین جزیره بزرگ ایتالیا بیش از 150 ساحل نیز دارد.
محبوب ترین مقاصد ساحلی شامل تفرجگاه مارینا دی کامپو، شن های بسیار ریز و آب های آبی رویایی است. پیاده روی در منطقه کوهستانی داخلی نیز از فعالیت های مورد علاقه است. 
بازدیدکنندگان با سنگ‌ های قیمتی، کوارتز و کریستال‌ ها در دامنه‌ های کوه غنی از مواد معدنی Capanne آشنا می شوند. غیر از شن و ماسه، البا چیزهای زیادی برای کشف دارد، از جمله بزرگترین پارک دریایی حفاظت شده در اروپا، که برای اکتشاف زیر آب، به‌ علاوه دوچرخه ‌سواری در کوهستان و پیاده‌ روی است.

جزیره گیگلیو

جزیره گیگلیو با بیش از 90 درصد از چشم انداز خود با پوشش گیاهی سرسبز وحشی است. بلند ترین قله جزیره تپه ای نزدیک به 1600 فوت می رسد و صخره های ساحلی نمای چشمگیری به سمت غارهای جزیره گیگلیو دارند.  برای کسانی که به دنبال استراحت هستند، مناظر این جزیره و آب های آبی آن بسیار ایده آل است.

جزیره کاپری ایتالیا

جزیره کاپری ایتالیا

جزیره کاپری 

کاپری که در خلیج ناپل واقع شده، جزیره ای غنی از تاریخ است. گفته می ‌شود که آژیرهای موجود در جزیره ملوانان را در اینجا با آهنگ ‌های تند خود به مرگ کشاندند. امپراتور روم تیبریوس تا زمان مرگش در سال 37 پس از میلاد در اینجا زندگی می کرد.
مشهورترین جاذبه طبیعی جزیره کاپری غار آبی آن است، غار ساحلی که در هنگام جزر و مد با قایق قابل دسترسی است. نور خورشید که از ورودی به داخل می ‌ریزد، آب را به آبی فیروزه ‌ای درخشان تبدیل می ‌کند. 
در نزدیکی سواحل شبه جزیره سورنتین، کاپری یکی از شناخته شده ترین جزایر ایتالیا است. این شهر به هتل ‌های لوکس شهرت دارد، جکی کندی با بازدید از آن در دهه 1960 این جزیره را مشهور کرد.

جزیره جیانوتری

در نه مایلی جنوب جزیره گیگلیو، جزیره ای هلالی شکل به نام جیانوتری قرار دارد، کم جمعیت ترین جزیره در مجمع الجزایر توسکانی است. 
اگرچه شنا محدود به مناطق خاصی است، ایتالیایی‌ ها برای غواصی به جزیره ی جیانوتری می ‌روند.  بستر دریا منظره ‌ای از مرجان‌ ها، علفزارهای پوزیدونیا و کشتی‌ های غرق ‌شده دوران رومی و اتروسکی در Punta Scaletta و خلیج Spalmatoio را نشان می ‌دهد.

جزیره لوانزو

جزیره لوانزو در دریای مدیترانه درست در غرب سیسیل قرار دارد، به‌خاطر نقاشی ‌های غار نوسنگی این جزیره بسیار معروف است.
خانه ‌های سفید پوش شده ای اطراف بندر را احاطه کرده ‌اند که از آنجا غواصان برای دیدن بقایای یک کشتی غرق ‌شده رومی غواصی می کنند.

جزیره پاناره

جزیره پاناره کوچکترین جزیره و منحصر به فردترین جزیره است، این جزیره به عنوان جزیره مهمانی شهرت دارد و در فصل اوج گردشگران، بندر مملو از قایق های تفریحی پر زرق و برق می شود. صخره های زیادی در این جزیره  وجود دارد که می توان از آنها به عنوان نقاط پرش دراقیانوس استفاده کرد.

سخن آخر

اگر هرگز به ایتالیا نرفته اید، دانستن اینکه کدام جزیره برای تعطیلات شما مناسب تر است، می تواند کمی سخت باشد. از جزایر کوچک رویایی گرفته تا بزرگترین جزیره ایتالیا حدود 450 جزیره در هر شکل و اندازه دارد. 
جزایر زیبای زیادی در ایتالیا وجود دارد، مشهورترین آنها البته ساردینیا و سیسیل هستند که شیوه زندگی و فرهنگ خاص خود را به نمایش می گذارند. 
ماهیت چنین جزایری می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی از آنها آتشفشانی هستند، با توجه به اینکه زمین های آتشفشانی می تواند بسیار حاصلخیز باشد، مناظر اینجا اغلب صخره ای و بسیار سبز هستند. 
برخی دیگر مانند کاپری و ساردینیا به خاطر سواحل و سبک زندگی لوکس خود مشهور هستند. برخی دیگر هنوز جوامع منحصر به فردی با سنت ها و فرهنگ خود و حتی گاهی اوقات زبان دارند.

سوالات متداول درباره ی زیباترین جزیره ایتالیا 

بهترین جزیره برای سفر در ایتالیا کدام است ؟ 

 ایسکیا- البا- لیپاری- کاپررا- ساردینیا-  پونزا

کدام جزیره ایتالیایی بزرگترین سواحل را دارد ؟

ساردینیا دومین جزیره بزرگ ایتالیا است و پر از سواحل شنی بزرگ و مناظر دیدنی ساحلی بسیار زیبا است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc