https://gateway.trip.ir/api/

پرفروش ترین گوشی در اروپا

به روز رسانی: 31 فروردین ، 1401 جاذبه های گردشگری

پرفروش ترین گوشی در اروپا

پرفروش ترین گوشی های سال2022 کدامند؟ چرا دنیا با بحران فروش گوشی روبه رو شد؟ پرفروش ترین گوشی ها برای کدام کشورها است؟ برای پاسخ به این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه شوید تا شما را با دنیای بی پایان پرفروش ترین گوشی های هوشمند آشنا کنیم.
سال 2021 گذشته یک کابوس برای سازندگان گوشی های هوشمند بوده است. دلیل آن بحران جهانی تراشه است، البته بحران های تراشه یکی از بزرگترین دلایل آن بیماری همه گیری COVID-19 بوده است.
با وجود اینکه در شرایطی مانند مشکلات اقتصادی و بحران تراشه ها قرار داریم، بازار گوشی های هوشمند اروپا توانسته رشد سالانه 8 درصدی داشته باشد. 
رقابت تولید کنندگان گوشی های هوشمند در دنیا و در اکثر مناطق تور اروپا بسیار زیاد است. چین و هند، دو بازار بزرگ گوشی‌ های هوشمند را دارند.
رقابت در این کشورها به قدری زیاد است که برای یک تولید کننده جدید گوشی ‌های هوشمند بسیار دشوار است که در آنجا حضور داشته باشد.
اپل و سامسونگ بازار ایالات متحده سومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند را در اختیار دارند. با در نظر گرفتن بازارهای چین، هند، آسیا و آفریقا و اروپا هنوز هم قابل جذب هستند. و به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند روی این بازارها تمرکز می کنند.

پرفروش ترین برند گوشی سال 2022

پرفروش ترین برند گوشی سال 2022

محبوب ترین گوشی های هوشمند در اروپا

هیچ نام عجیبی در لیست  تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند در اروپا وجود ندارد. بر اساس گزارش کانترپوینت، سامسونگ با 35 درصد سهم بازار در رتبه اول قرار دارد. شیائومی و اپل در رتبه های دوم و سوم این لیست قرار دارند. 

گوشی هوشمند OnePlus

شایعات حاکی از آن است که OnePlus در حال کار بر روی اولین گوشی تاشو خود است و ممکن است شاهد عرضه آن در سال جاری باشیم.
ظاهراً این گوشی دقیقاً مبتنی بر Oppo Find N است، دو شرکت اکنون تحقیق و توسعه خود را برای این گوشی به اشتراک می‌ گذارند، این بدان معنی است که می ‌توانیم انتظار چیزی مانند صفحه نمایش تاشو 7.1 اینچی، تراشه اسنپدراگون 888 و دوربین پشتی سه گانه از جمله یک دوربین فوق ‌العاده عریض را داشته باشیم. 
OnePlus در حال حاضر کمترین سهم بازار را در اروپا دارد و در رتبه پایین قرار دارد، اما بزرگترین سود را در لیست گوشی های هوشمند دارد.
این شرکت نسبت به سال قبل 749 درصد افزایش فروش را ثبت کرد. این شرکت حدود 10 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و 3 میلیون از این کاربران در اروپا هستند. طبق تحقیقات 30 درصد از کاربران جهانی OnePlus در اروپا هستند. 
دلیل این عملکرد قوی OnePlus به دلیل عملکرد قوی دستگاه های 5G آن در اروپا به ویژه دستگاه هایی است که بین 400 تا 500 یورو به فروش می رسند.

OnePlus 10 Pro

OnePlus 10 Pro دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی، دارای  چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1، باتری 5000 میلی آمپر دوربین سه لنزی با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و اولترا 50 مگاپیکسلی است. و در دو رنگ مشکی و سبز به فروش می رسد.

گوشی OnePlus 10 Ultra

گوشی OnePlus 10 Ultra 

OnePlus 10 Ultra 

این شرکت پیش از این هرگز گوشی اولترا را منتشر نکرده بود، اما خبرهایی افشا شده است، که یک گوشی در دست ساخت خبر دادند که ظاهراً اولین لنز زوم پریسکوپی این شرکت را به رخ خواهد کشید. شما می توانید ارزان ترین بلیط تهران پاریس را با سایت تریپ تجربه کنید.

OnePlus Nord 2T 

وان پلاس هنوز Nord 2T را معرفی نکرده است، اما شایعات حاکی از آن است که در ماه آوریل یا مه عرضه خواهد شد.
همانطور که از نام آن پیداست، این گوشی هوشمند یک نسخه بهینه‌ سازی ‌شده از Nord 2 با ارتقای احتمالی تراشه مدیاتک Dimensity 1300 و شارژ 80 واتی است.

OnePlus Nord 3 

این گوشی در سه ماهه دوم امسال با شارژ سیمی 150 واتی معرفی شد. شامل مشخصات شارژ ارتقا یافته با قابلیت شارژ کامل در تنها 15 دقیقه در کنار چیپست جدید Dimensity 8100 و نمایشگر بزرگتر 6.7 اینچی 120 هرتزی است.

OnePlus Ace - Q2 2022

OnePlus Ace جدید به طور رسمی در 21 آوریل وارد بازار می شود. OnePlus Ace می تواند به عنوان OnePlus 10R 5G برای مصرف کنندگان هندی تغییر نام دهد. 
این گوشی دارای یک سنسور IR در بالا و یک پورت USB-C در پایین را در تیزر تبلیغاتی خود به نمایش گذاشته است، اما جلوی آن را نشان نمی‌دهند.

گوشی هوشمند OPPO

این گوشی 6درصد از سهم بازار اروپا را به خود اختصاص داده و در رتبه 4 قرار دارد، اما همچنین در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در حال رشد در منطقه است. به لطف خارج شدن هواوی از منطقه، فروش آن نسبت به سال قبل 314 درصد افزایش داشته است.
اگرچه هواوی هنوز در صنعت گوشی های هوشمند است، اما ممنوعیت ایالات متحده براین  دستگاه ها در مناطق دیگر تأثیر گذاشت. و نبود آنها خلائی در بازار ایجاد کرد که امثال OPPO آن را پر کردند.
سری OPPO FIND و Reno از بهترین گوشی های موجود در اروپا هستند. و به لطف این گوشی ‌ها، OPPO در سهم بازار جهانی خود رکورد بی ‌سابقه ‌ای را تجربه کرد.
OPPO در بازار آمریکا نیز پیشرفت کرد. این شرکت فروش گوشی های هوشمند را در کلمبیا، شیلی آغاز کرده است. سهم بازار آن نیز در بازارهای گوشی های هوشمند مانند اروپا، چین، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و آسیای جنوبی در حال رشد است.

گوشی هوشمند شیائومی

گوشی هوشمند شیائومی

گوشی هوشمند شیائومی

شاید شیائومی بیشترین سهم بازار را نداشته باشد، اما مطمئناً یکی از بزرگترین برندگان در این صنعت هستند. آنها با 21 درصد از سهم بازار اروپا در رده دوم قرار دارند اما از فروش سالانه 216 درصدی نیز برخوردار بودند.
این بدان معناست که اروپایی‌ ها بیشتر گوشی ‌های هوشمند شیائومی را می ‌شناسند و می‌ خرند. این رشد به قدری بود که اپل را شکست داد و در فهرست محبوب ترین سازندگان گوشی در اروپا قرار گرفت.
حقیقت این است که شیائومی به خاطر گوشی های پرچمدار گران قیمتش شناخته شده نیست. این شرکت در قیمت گذاری بسیار خوب است. گوشی ‌هایی با مشخصات بالا تولید می‌ کند و آن را بسیار مقرون به صرفه عرضه می ‌کند.
جدای از آن، تمامی گوشی های میان رده سری Redmi  شیائومی نیز با گوشی های میان رده پریمیوم سامسونگ و امثال آن رقابت می کنند. در واقع، شیائومی در قیمت گذاری آنقدر خوب است که رتبه اول را در بازار هند دارد.
یکی دیگر از دلایلی که شیائومی در اروپا فروش بسیاری دارد این است که این شرکت بر بازارهای اشباع مانند چین و ایالات متحده تمرکز نکرده است. 
شیائومی اکنون در اروپای جنوبی بسیار محبوب است و در ماه مارس پیش از سامسونگ، بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند در اسپانیا بود. در ایتالیا، شیائومی اپل را شکست داد و به مقام دوم رسید.
این شرکت فروش خوبی را در کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و روسیه به ثبت رسانده است. این فروش بر عملکرد آن در اروپا تأثیر گذاشته است.

شیائومی Xiaomi 12

شیائومی سری ۱۲ را در سطح بین ‌المللی عرضه کرد این گوشی‌ ها در ۱۵ آوریل سال 2022 وارد بریتانیا می ‌شوند، پیش ‌سفارش‌ های 12 و 12 پرو در حال حاضر در کشورهای اروپایی فعال است.
شیائومی 12 یک گوشی جمع و جور با صفحه نمایش 6.28 اینچی است، اما همچنان دارای اسنپدراگون 8 و نسل 1است، دوربین سه گانه قدرتمند و شارژ فوق العاده سریع دارد.
سایز شیائومی 12 بزرگتر و دارای تنظیمات دوربین بهتر و سرعت شارژ سریعر‌تر است، در حالی که مدل آن از نظر قیمت ارزان ‌تر است. گزینه شارژ بی ‌سیم در این مدل وجود ندارد.

شیائومی Xiaomi Black Shark 5

شیائومی از سری Black Shark 5 در چین رونمایی کرد، گوشی شیائومی Black Shark  دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ رفرش 144 هرتز، همراه با 5G و دوربین سه گانه پشتی هستند.
این مشخصات دوربین خاص بین گوشی‌ ها متفاوت است، اگرچه تغییرات بزرگ ‌تر مربوط به چیپست‌ ها است که از اسنپدراگون 870 تا نسل 1 در 5 پرو متغیر است.

شیائومی Redmi Note 10 Pro

در حال حاضر، شیائومی تعداد زیادی تلفن همراه عرضه می‌ کند و نام ‌گذاری ‌های مختلف و پیچیده ای دارد، که می ‌تواند گیج ‌کننده باشد. 
خوشبختانه برای شیائومی، ردمی با نام دقیق ردمی نوت 10 پرو باعث می ‌شود همه این نام را فراموش نکنند، با طیف وسیعی از ویژگی‌ هایی که دارد باعث می ‌شود دوباره خرج کردن بیش از 400 پوند برای یک گوشی را زیر سوال ببرید.
ترکیب صفحه نمایش 1080 AMOLED جزئیات خیره کننده ای را در کنار رنگ های دقیق و زنده ارائه می دهد. فناوری و وضوح صفحه نمایش 120 هرتزبسیار جذاب است.

شیائومی Xiaomi Poco X4 Pro

شیائومی از نسخه Pro در سری Poco X4 پرده برداری کرده است که انتظار می رود Poco X4 NFC و GT نیز رونمایی شوند.
Xiaomi Poco X4 Pro دارای صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED، تراشه اسنپدراگون 695 و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که همگی با ارتقای طراحی چشم نواز نسبت به X3 Pro همراه هستند.

گوشی هوشمند اپل Apple

گوشی هوشمند اپل Apple 

گوشی هوشمند اپل Apple 

اپل با 20 درصد سهم بازار، درست پایین تر از شیائومی قرار دارد. رتبه اپل در حمل و نقل جهانی تلفن کاهش یافته است و به نظر می رسد در اروپا نیز کاهش یافته است.
اما می توان گفت این شرکت از رشد 120 درصدی فروش در سال برخوردار بوده است. آیفون 12، آیفون 12 پرو، آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس گوشی های بسیار محبوبی در اروپا هستند. محبوبیت این آیفون ها به اپل کمک کرد تا فروش خود را در منطقه افزایش دهد.

گوشی آیفون iPhone 14 Pro Max سال 2022

پاییز هر سال، اپل مدل های جدید آیفون را معرفی می کند و سال 2022 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ما منتظر آیفون جدید در سایزهای 6.1 و 6.7 اینچی هستیم. 
دو تا از این آیفون‌ ها مدل‌ های استاندارد به نام‌ های آیفون 14 و آیفون 14 مکس خواهند بود. شایعات حاکی از آن است که تفاوت‌ های طراحی عمده‌ ای بین مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و مدل ‌های استاندارد آیفون ۱۴ وجود خواهد داشت، زیرا اپل در حال ایجاد تغییراتی در دوربین Face ID است.
شایعه شده است که مدل‌های آیفون 14 پرو به جای بریدگی دارای دو بریدگی نمایشگر هستند. یک بریدگی به شکل قرص، پروژکتور نقطه ‌ای Face ID و سایر اجزای Face ID را در خود جای می ‌دهد و بریدگی دایره ‌ای دوم نیز دوربین جلو را در خود جای می ‌دهد. 

گوشی هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy

سامسونگ با 35 درصد از سهم بازار اروپا، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. عرضه سری جدید گلکسی S21 دلیل اصلی این امر است. اکثر مردم اروپا از استفاده این دستگاه به خصوص مدل Galaxy S21 Ultra لذت می برند.
غول فناوری کره ای برخی از کاربران هواوی را نیز جذب کرد زیرا ممنوعیت ایالات متحده در واقع مردم را از برند هواوی می ترساند. 
در مورد سامسونگ، نسبت به سال قبل 80 درصد افزایش خوبی داشته است. با این حال، این کمترین افزایش سال به سال توسط هر یک از 5 فروشنده برتر گوشی های هوشمند در اروپا است..
سامسونگ در سال 2020، حدود 1.35 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر اروپا فروخته است. سامسونگ با فروش بیش از 253 میلیون دستگاه، که حدود 18.8 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است سال را به پایان رساند. 

سامسونگ Samsung Galaxy A33

گلکسی A33 یک گوشی ارزان سامسونگ است که در واقع بسیار عالی به نظر می رسد و از 22 آوریل به فروش می رسد.
این مدل صفحه نمایش 90 هرتزی و برخی امکانات دوربین را ارائه می دهد. اما همچنان بلندگوهای استریو، IP67 مقاوم در برابر آب، و چیپست قدرتمند با قیمتی عالی و به علاوه سه سال به روز رسانی رایگان نسخه اندروید را دریافت خواهید کرد.

سامسونگ Samsung Galaxy Z Flip 4

سامسونگ Samsung Galaxy Z Flip 4

سامسونگ Samsung Galaxy Z Flip 4

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 احتمالاً به اندازه گلکسی زد فولد 4 سامسونگ هیجان ‌انگیز تر نخواهد بود، اما چیزی که احتمالاً خواهد بود بسیار مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر است. شایعات فعلی حاکی از آن است که Galaxy Z Flip 4 بسیار شبیه به Z Flip 3 است، با صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچی است.
سامسونگ ظاهراً روی سبک‌ تر کردن آن کار می ‌کند، و لولا را بهبود می‌ بخشد و IPX8 مقاومت در برابر آب را حتی بیشتر ارتقا می ‌دهد.

گوشی هوشمند Red Magic 7 Pro

گوشی هوشمند Red Magic 7 Pro در بریتانیا عرضه شده است، این گوشی هوشمند دارای چیپست Snapdragon 8 Gen 1 است. همراه با تراشه Red Core 1 خود Nubia که به مدیریت برخی از ویژگی های خاص گیمر کمک می کند. دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED می باشد.

گوشی هوشمند Honor Magic 4 – 12

گوشی هوشمند آنر از مجیک 4 و مجیک 12 پرو رونمایی کرد و اکنون در 12 می در بریتانیا عرضه خواهد شد. این دو گوشی بزرگ و قدرتمند هستند و دارای صفحه نمایش 6.81 اینچی، تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و تنظیمات دوربین سه گانه با وضوح بالا هستند. 

گوشی هوشمند Vivo V23 - Q2 2022

گوشی ویوو V23 و V23 Pro را در کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اسپانیا عرضه شده است،  این دو گوشی از طراحی چشم نواز طلایی یکسانی بهره می برند، که با حرکت در نور به طور نامحسوس به رنگ فیروزه ای تغییر می کند، اما ساختارهای بسیار متفاوتی دارند: V23 دارای اضلاع مستقیم شبیه آیفون است، در حالی که Pro خمیده یک تلفن اندرویدی سنتی تر است.
هر دو از چیپست های مدیاتک، نمایشگرهای 90 هرتزی و دوربین های سه گانه پشتی استفاده می کنند، همراه با دوربین سلفی دوگانه، که هم دوربین سلفی اصلی 50 مگاپیکسلی با وضوح بالا و هم یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی به شما می دهد.

گوشی هوشمند Nokia X50

نام Nokia X50  برای پرچمدار بعدی نوکیا است که انتظار داریم در بهار یا تابستان امسال شاهد آن باشیم. این گوشی در تیزر تبلیغاتی خود به  چیپست اسنپدراگون سری 7 اشاره می ‌کند، اگرچه برخی فکر می ‌کنند یک مدل پرو با تراشه سری 8 نیز ممکن است عرضه شود.

 گوشی Realme GT Neo 

ریلمی قبلاً GT Neo 3 را در چین معرفی کرده است، اما امیدواریم که در سه ماهه دوم سال 2022 به بریتانیا نیز برسد. این گوشی از تراشه Dimensity 8100 استفاده می‌ کند و در واقع دو نسخه وجود دارد: یکی از آن‌ ها شارژ سیمی جدید 150 واتی Realme را ارائه می ‌کند که به اندازه کافی سریع است که در عرض 5 دقیقه گوشی را تا 50 درصد افزایش می ‌دهد، در حالی که نسخه دیگر شامل شارژ 80 واتی است. 

گوشی Google Pixel 6

ممکن است این غول فناوری شش بار تلاش کرده باشد، اما گوگل با ساخت پیکسل 6  بالاخره یک گوشی پرچمدار با ارزش ساخته است. 
Google Pixel 6 نسبت به نسخه Pro به تکامل آنچه قبلاً در این سری از تلفن‌ها بوده است نزدیک ‌تر است، این گوشی هوشمند دارای با صفحه ‌نمایش تخت و ریل ‌های مات است.
گوگل هنوز هم از سخت افزار نسبتا ضعیف به نتایج دقیق و دلپذیری دست می یابد. ویژگی‌ های جدید دوربین مانند پاک ‌کن جادویی و حالت حرکت و همچنین یک برنامه دوربین ، این گوشی را به یکی از پرفروش ترین گوشی‌ ها در اروپا تبدیل کرده است که می ‌توانید با آن عکس ‌برداری کنید.

سونی Sony Xperia 5 III

گوشی سونی Xperia 5  تقریباً شبیه به Xperia 1 iii است، ظاهری تیز، زاویه ‌دار و بلند که در بین بقیه بازارها متمایز است. سونی Xperia 5 iii یک رقیب سرسخت  با قیمت رقابتی تر از شیائومی، ریلمی و موارد مشابه است. 
این برندها اغلب ویژگی های شارژ سریع و نمایشگرهای مناسب را ارائه می دهند، اما اغلب فاقد برش های دوربین هستند. در حالی که Sony Xperia شارژ را به 30 وات کاهش می دهد.

سخن آخر

همانطور که به نطر می رسد تمرکز شیائومی بر ارزش و جذابیت آن در اروپا کمک کرده است. بوریس متودیف، معاون مدیر Strategy Analytics، در بیانیه ‌ای مطبوعاتی گفت: شیائومی در روسیه، اوکراین، اسپانیا و ایتالیا در میان سایرین موفقیت‌ های زیادی کسب کرده است و مشتریانی پیدا کرده است که خواهان سری گوشی ‌های با ویژگی‌های غنی Mi و Redmi هستند.
درست است شیائومی پس از کنار رفتن هوآوی خود را به کشورهای ار.پایی معرفی کرد، اما رهبری شیائومی کوتاه مدت بود، زیرا سامسونگ در جولای 2021 پس از فروش قوی سری A، گوی سبقت را به دست آورد. 
سپس سامسونگ با عرضه گوشی ‌های تاشوی محبوب گلکسی Z پیشتازی خود را افزایش داد، در حالی که شیائومی به شدت از کمبود قطعات آسیب دید. 
سامسونگ در چند ماه آینده به رهبری بازار باز می گردد، علی ‌رغم بهترین تلاش ‌های اپل، که عرضه آیفون 13 آن در اکتبر 2021 با شکست مواجه شد.
همه این برندها امسال برنامه های بزرگی برای اروپا دارند و انتظار می رود در چند ماه آینده چند دستگاه پرچمدار چشمگیر در سال 2022 عرضه شوند.  در همین حال، سامسونگ امیدوار است آخرین دستگاه پرچمدار S22 خود عملکرد بهتری نسبت به S21 و S20 داشته باشد.

سوالات متداول درباره ی پرفروش ترین گوشی در اروپا

پرفروش ترین گوشی در اروپا کدام است ؟

سامسونگ با 35 درصد از سهم بازار اروپا، رتبه اول را به خود اختصاص داده است. عرضه سری جدید گلکسی S21 دلیل اصلی این امر است. 

آیا شیائومی در اروپا پر فروش است ؟

در سه ماهه دوم سال 2021، شیائومی 24 درصد از بازار گوشی های هوشمند اروپا را بر اساس محموله های خود به دست آورده است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc