https://gateway.trip.ir/api/

برج دختر استانبول

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

برج دختر استانبول

مکان های دیدنی استانبول بسیار چشمگیر هستند. استانبول مناظر و نقاط دیدنی عالی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. 
استانبول که در طول قرن ‌ها مورد علاقه امپراتوری‌ های مختلف بوده است، و یکی از کلان شهرهای جهان می باشد. این شهر پر از بقایای تاریخی پراکنده است، که هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود می کند.
برج دخترنیز یکی از بناهای تاریخی جذاب استانبول به شمار می رود، برج دخترو یا برج مایدن استانبول که به ترکی Kiz Kulesi گفته می شود و در انگلیسی با نام‌ های Maiden’s Tower، Tower of Leandros، Leander’s Tower یا Bosphorus Tower شناخته می ‌شود. 
یک برج فوق‌ العاده روی دریا در ورودی بسفر، در امتداد سواحل اسکودار در استانبول است. همچنین به عنوان یکی از مشهورترین بناهای دیدنی شهر است.  برج دختر که زمانی یک برج مراقبت بود، امروزه به عنوان یک کافه و رستوران در طول روز و به عنوان یک رستوران خصوصی در عصرها عمل می کند. همچنین میزبان مراسم های مختلف مانند عروسی‌ ها، جلسات، مراسم عقد و وعده‌ های غذایی تجاری است.

عکس برج دختر در استانبول

عکس برج دختر در استانبول

تاریخچه برج دختر استانبول

برج دختر در طول قرن ها با اهداف مختلفی از جمله یک مرکز جمع آوری مالیات بازرگانان، یک برج دفاعی و یک فانوس دریایی خدمت کرد. 
در طول اپیدمی در سال 1830، به یک بیمارستان قرنطینه و ایستگاه رادیویی تبدیل شد. در سال 1964 این ساختمان به وزارت دفاع و سپس 18 سال بعد به شرکت های دریایی واگذار شد. 
پس از تعدادی بازسازی، امروزه این برج یک جاذبه برای بازدیدکنندگان است، با یک رستوران در طبقه همکف که غذاهای سنتی ترکی را در کنار چشم اندازهای عالی ارائه می دهد. همچنین یک موزه با ورودی رایگان وجود دارد.
ارتفاع این برج تقریباً 200 متراست، که از ساحل اسکودار می توان آن را دید. به گفته مورخان قطعه زمینی از سواحل آسیایی جدا شده و جزیره ای تشکیل شده است. 
اعتقاد بر این است که برجی که فرمانده آتنی الکیبیادس در حدود سال 340 قبل از میلاد بر روی این جزیره ساخته است. برای کنترل کشتی ها و جمع آوری مالیات بوده است.

بازسازی برج دختر استانبول

برج دختر در دوران باستان ساخته شد و در قرون روم باستان، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی بازسازی شد.
آخرین بازسازی این برج به سال 2000 برمی گردد و با دگرگونی هر دوره تمدنی به شکل امروزی در آمده است. برج دختر پس از بازسازی بزرگ در سال 1833 شکل امروزی خود را به سبک معماری عثمانی به دست آورده است. و یک فانوس دریایی جدید در سال 1857 توسط یک شرکت فرانسوی در آن ساخته شد.
در دوره بیزانس، برج بر روی جزیره هر از گاهی خراب و تعمیر شده بود و ونیزی ها در زمان فتح استانبول از آن به عنوان پایگاه استفاده می کردند. این پایگاه برای ناوگان ونیز برای کمک به بیزانس در زمانی که فاتح سلطان محمد در حال حمله به شهر بود استفاده می شد.
پس از فتح استانبول در سال 1453، فاتح سلطان محمد قلعه را در اینجا ویران کرد و قلعه کوچک جدیدی ساخت که از سنگ ساخته شده بود و توپ هایی درون آن قرار داد.
پایه های برج دختر امروزی مربوط به دوره فاتح سلطان محمد است. همچنین مشخص است که این برج در دوره عثمانی تعمیر یا بازسازی شده است.
در قرن هفدهم، به دلیل کم عمق بودن آب های اطراف، فانوس دریایی روی این جزیره قرار داده شده است. و از آن زمان به عنوان فانوس دریایی شروع به کار کرد.
در سال های 1830-1831، این برج به دلیل شیوع ابتلا به بیماری وبا و برای جلوگیری از سرایت طاعون به شهر تبدیل به یک بیمارستان قرنطینه شده بود. 
بعداً در سالهای 1836-1837، حدود 30 هزار نفر بر اثر طاعون جان باختند و برخی از بیماران در بیمارستان کوچکی که در اینجا در جزیره تاسیس شده بود، ایزوله شده بودند.

افسانه ها و داستان قلعه دختر استانبول

افسانه ها و داستان قلعه دختر استانبول

افسانه ها و داستان قلعه دختر استانبول

این برج معروف به غیر از تاریخچه اش، افسانه های متعددی نیز داشته است. که زبان به زبان نقل شده است. 
عکس ‌های برج دختر نه تنها در همه کمپین ‌های بازاریابی استانبول قرار می ‌گیرند، بلکه فضای عرفانی آن به این معناست که در دیگر داستان‌ های مدرن نیز حضور داشته است.
این برج به عنوان یک مکان مهم در فیلم جیمز باند در سال 1999، و سپس در بازی ویدیویی Assasin's Creed به نمایش در آمده است.

افسانه لئاندروس

طبق شنیده ها، مرد جوانی به نام لئاندروس عاشق راهبه ای به نام هیرو شد که در برج زندگی می کرد. هیرو هر شب آتشی می ساخت تا معشوقش را به جزیره راهنمایی کند. یک شب، آتش توسط یک طوفان خاموش شد و لئاندروس راه خود را گم کرد و در تنگه بسفر غرق شد. هیرو چنان غرق غم و اندوه و از دست دادن شد که خودکشی کرد.
داستان دیگر این است که یک فالگیر به پادشاه گفت که دخترش بر اثر مارگزیدگی خواهد مرد. برای محافظت از او، پادشاه قلعه ای در دریا ساخت که در آن او بتواند با خیال راحت زندگی کند. با این حال، مار پنهان شده در یک سبد میوه به جزیره رسید و شاهزاده خانم پس از نیش زدن خزنده جان خود را از دست داد.

افسانه شاهزاده خانم

روزی روزگاری، پیشگویی برای پادشاه پیشگویی می کند که دخترش بر اثر مارگزیدگی خواهد مرد. پادشاه با شنیدن این سخن، قلعه ای بر روی دریا می سازد تا از دخترش در برابر مارها محافظت کند.
زمان می گذرد و دختر در قلعه بزرگ می شود. با این حال، پیشگویی ناگزیر محقق می شود. مار درون یک سبد میوه که برای شاهزاده خانم حمل می شد، او را نیش می زند و می کشد.

افسانه Battalgazi

مردی به نام باتالغازی عاشق دختر تکفور، حاکم مسیحی می شود. تکفور نمی خواست دخترش با باتالگازی باشد و او را در برج می گذارد تا از او محافظت کند. بعداً Battalgazi به برج حمله می کند، دختر را می برد و خیلی سریع با اسب خود سوار می شود. 
ضرب المثل در ترکی است که می گوید «کسی که اسب را برد، از Üsküdar عبور می کند» از این داستان نشات می گیرد و به معنای آن است که کسانی که بدون تأمل زیاد عمل می کنند سریعتر به اهداف خود می رسند.

جاذبه های برج دختر

جاذبه های برج دختر

جاذبه های برج دختر

برج دختر استانبول یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول، نماد شهر استانبول و معروف ترین نماد تاریخی ترکیه است.
این برج بسیاری از گردشگران تور استانبول را مجذوب خود می کند و آنها را در رویاهایشان غرق می کند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید توصیه می کنیم حتما از این برج زیبا دیدن کنید.
این برج با نام‌های برج مربع، لیندر و برج دامالیس نیز شناخته می‌شود. برای دیدن برج دختر استانبول باید سوار قایق شوید تا به آنجا برسید. 
در رستوران می توانید بالای برج بنشینید و غذا بخورید و از منظره لذت ببرید. هنگام صرف غذا، نگاهی به کاخ توپکاپی، گالاتا، تنگه استانبول، دریای مرمره و امینونو بیندازید.

کافه

می توانید از کافه کولدبار برج لذت ببرید، در بالای برج قرار دارد و دارای بالکنی زیبا برای لذت بردن از مناظر زیبای پانوراما از شهر می باشد.

صبحانه

شما می توانید یک صبحانه عالی در برج با بهترین منظره استانبول روی دریا میل کنید. سرویس صبحانه از ساعت 09:00 صبح شروع می شود و در ساعت 13:00 به پایان می رسد. قیمت یک صبحانه معمولی 90 لیر برای هر نفر است که شامل هزینه ورودی برج نیز می شود.

ناهار

می توانید ناهار را در رستوران اصلی زیر برج میل کنید، نیازی به رزرو نیست. سرویس ناهار از ساعت 12:00 شروع می شود.

شام

می توانید یک شام رمانتیک را در رستوران Maiden’s Tower یا برج دختر صرف کنید. تجربه ای بی نظیر در کنار فضایی عرفانی، آهنگ های عاشقانه توسط یک ارکستر زنده است.
سرویس شام از ساعت 20:15 شروع می شود، این رستوران غذاهای بین المللی را نیز سرو می کند. دو نوع منوی نرخ ثابت را خواهید یافت، قیمت ها برای هر نفر حدود 250 تا 300 لیر است.

آدرس برج دختر استانبول

برج دختر در بخش آسیایی منطقه اوسکودار واقع شده است. برای رسیدن به برج، به اسکله کاباتاس بروید و سپس با قایق به سمت برج بروید. ورودی موزه  برج دختر 30 لیر است.

چگونه به برج دختر استانبول برویم ؟

نحوه رفتن به برج دختر استانبول به این صورت است که راحت ترین راه برای رسیدن به برج دختر از طریق خدمات قایق برج Maiden از اسکله کاباتاش و Uskudar Salacak Pier است.
برای رفتن به کاباتاس، از سلطان احمد با تراموا بروید. و از تکسیم، با فونیکولار به سمت کاباتاش بروید.
برای رفتن به اسکله Salacak از اسکودار، با اتوبوس های عمومی، یا تاکسی 5 دقیقه ای و یا  حدود 1.8 کیلومتر پیاده روی کنید. 

چکیده

استانبول همواره یکی از زیبا ترین و تاریخی ترین شهرهای جهان محسوب می شود، این شهردارای بناهاب تاریخی متعددی است، که یکی از معروف ترین آن ها برج دختر است.
برج دختر یا برج مایدن استانبول که به ترکی  Kiz Kulesi  و در انگلیسی با نام‌ های Maiden’s Tower، Tower of Leandros، Leander’s Tower یا Bosphorus Tower شناخته می ‌شود.  یکی از دیدنی های جذاب در استانبول است.
این برج بر اساس افسانه هایی که وجود دارد توسطی پادشاهی برای دوری دخترش از گزند مار ساخته شده است. همچنین این برج در سال های 1830-1831،  به دلیل شیوع ابتلا به بیماری وبا و برای جلوگیری از سرایت طاعون به یک بیمارستان قرنطینه تبدیل شده بود، اما امروزه این برج برای مراسم های مختلفی همچون عقد و عروسی و مراسم های رسمی استفاده می شود.
این برج دارای رستوران و کافه است که می توانید وعده های مختلف صبحانه، نهار و شام را در آن میل کنید و از بنای تاریخی این برج لذت ببرید.
شما می توانید برای تماشای این برج تاریخی زیبا و میل کردن یک وعده خوشمزه در میان این برج قدیمی خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خود را از طریق سامانه ی رزرواسیون تریپ به صورت آنلاین و ارزان تهیه فرمائید. 

سوالات متداول درباره ی برج دختر استانبول

برج دختر برای چه ساخته شد ؟

امپراتور زمان در تلاش برای خنثی کردن مرگ زودهنگام دخترش از هر گونه مار، برج را در وسط تنگه بسفر برای محافظت از دخترش ساخت.

برج دختر کجاست ؟

برج دختر در حدود 150-200 متر در سراسر سواحل اسکوداردر منطقه Salacak، در ورودی بسفر واقع شده است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc