https://gateway.trip.ir/api/

اسکای دایو دبی

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

اسکای دایو دبی

اسکای دایو چیست ؟ دبی عجیب ‌ترین تجربه‌ ها را در جهان ارائه می ‌دهد، یکی از این تجربه ها اسکای دایو است. اسکای دایو یک سقوط آزاد و چتربازی نفس‌ گیر است که می توانید در دبی تجربه کنید.
وقتی بر فراز خط افق شهردبی پرواز می کنید، احساس سبکی می کنید. اسکای دایو دبی (SKYDIVE DUBAI) در سال 2010 توسط ناصر النیادی تاسیس شد.
انجام ورزش اسکای دایوینگ یکی از هیجان انگیز ترین تجربه هایی است که شما می توانید در طول زندگی خود انجام دهید. در این ورزش افراد با پرش از داخل هواپیما به بیرون می توانند به بالاترین ارتفاع از زمین بروند و از آنجا سقوط آزاد را تجربه کنند.
برای انجام این ورزش نیازی نیست که از قبل تجربه داشته باشید، افراد عادی نیز با حضور مربیان حرفه ای در این زمینه می توانند از انجام این ورزش مهیج لذت ببرند.
اگر به دنبال یک مکان ایمن و خوب برای اسکای دایوینگ هستید، می توان  به جرات گفت که اسکای دایوینگ در دبی یکی از بهترین آنها می باشد.

اسکای دایوینگ دبی

اسکای دایوینگ دبی

چه چیزی در اسکای دایو انتظار می رود

اگر برای اولین بار است که می خواهید این ورزش مهیج را انجام دهید، نیازی به نگرانی نیست. مربیان شما را در کل فرآیند راهنمایی می کنند. هر دو مکان چتربازی در دبی شهرت جهانی دارند و بهترین مربیان واجد شرایط شما را به آرامی به زمین راهنمایی می کنند.
کسانی که تمرین بیشتری دارند می توانند گزینه های پیشرفته ای مانند چتربازی پشت سر هم، چتربازی انفرادی را تجربه کنند. آموزشگاه اختصاصی پرواز به شما فرم‌ های متعددی مانند پرواز آزاد، سایبان، فرم‌ بندی، مربیگری را به شما آموزش می ‌دهد. 
سقوط آزاد حدود 60 ثانیه طول می کشد، جایی که با سرعت 120 مایل در ساعت می افتید، پس از آن مربی چتربازی پشت سر شما چتر نجات را به کار می اندازد و می توانید با خوشحالی به زمین برگردید. فرود شما بین 5-7 دقیقه طول می کشد.

مکان های اسکای دایوینگ در دبی

اسکای دایو دبی در دو مکان اصلی ارائه می شود: Palm Drop Zone و Desert Campus Drop Zone که واقع در 35 کیلومتری خارج از دبی قرار دارد. در هر دو مکان، کل تجربه باید بین 3 تا 4 ساعت طول بکشد، بنابراین خود را آماده کنید تا بخش قابل توجهی از روز خود را در دراپزون ها سپری کنید. برای اطلاع از بلیط پرواز داخلی ارزان قیمت به سایت تریپ مراجعه فرمائید.

دراپ زون صحرا (Desert Campus Drop Zone) 

دراپ زون صحرایی در 25 کیلومتری بیرون از شهر دبی قرار دارد و در بزرگراه  دبی به العین واقع شده است. این صحرا برای آموزش تازه کارها مدرسه ای دارد، که آنها را برای یک چتربازی حرفه ای آماده می کند.

دبی به شما این امکان را می دهد که تجربه بی نظیری از اقیانوس از یک سو و صحرا از سوی دیگر داشته باشید. مناظری باورنکردنی از صحرای بی پایان شهر را ارائه می دهد. تپه های شنی خیره کننده و خط افق دبی را در این قسمت خواهید دید.

چتربازی (شامل بیمه پزشکی): قیمت 1599 درهم
چتربازی شامل (بیمه پزشکی، فیلم و عکس استاندارد): قیمت 1799 درهم
ویدیوی یک دقیقه ای اینستاگرام: 100 درهم

 دراپ زون پالم (Palm Drop Zone)

دراپزون پالم نیز یکی دیکر از مکان ها برای اسکای دایو در دبی است، مکانی ویژه برای چتر بازی و اسکای دایوینگ است. در اینجا می توانید افق شگفت انگیز دبی و جاذبه های برجسته شهر مانند جزیره نخل جمیرا، برج العرب، هتل آتلانتیس و غیره را مشاهده کنید.

چتربازی (شامل بیمه پزشکی):  قیمت 1999 درهم
چتربازی شامل (بیمه پزشکی، فیلم و عکس استاندارد): قیمت 2299 درهم
ویدیوی یک دقیقه ای اینستاگرام: 100 درهم
گواهی هدیه اسکای دایو: 2299 درهم

چتربازی سرپوشیده در دبی

اگر این را نمی دانستید، به لطف توسعه فناوری، می توانید یک تجربه چتربازی در مکان سرپوشیده را نیز داشته باشید. برای سرپیچی از جاذبه بدون نیاز به بیرون پریدن از هواپیما آماده شوید. این ایده ‌آل برای کسانی است که نمی‌ خواهند مبلغ زیادی را برای چتربازی در فضای باز بپردازند یا خیلی از امتحان کردن آن می ‌ترسند.

اسکای دایو تفریحی در دبی

اسکای دایو تفریحی در دبی

اسکای دایو تفریحی در دبی

شما می توانند از بین دو تجربه چتر بازی یکی را انتخاب کنند. اسکای تاندم (TANDEM SKYDIVE) سریع ترین و محبوب ترین راه برای چتربازی در دبی است. 
یک مربی با تجربه در طول چتربازی با شما به زمین می نشیند، گزینه دوم دوره چتربازی انفرادی است. این شامل یک برنامه آموزشی در پردیس صحرای اسکای دبی است.
هنگام ورود به محل، باید ثبت نام کرده و فرم های لازم را در زمان ورود به جلسه پر کنید. پس از آن یک بررسی وزن برای محاسبه BMI شما انجام می شود. 
پس از تکمیل مراحل ثبت نام، انجام می شود. مربی یک گزارش ایمنی ارائه می دهد و بهترین وضعیت بدن را برای سقوط آزاد به شما نشان می دهد. 
پس از ثبت نام اولیه و اطلاع رسانی، کارکنان شما را تا منطقه سوار شدن به هواپیما همراهی می کنند و در آنجا یک چک ایمنی قبل از سوار شدن به هواپیما دریافت خواهید کرد. زمانی که هواپیمایی که سوار می ‌شوید به 13000 فوت یا 4000 متر رسید، می‌ توانید از مناظر خیره‌ کننده پالم جمیرا و خط افق لذت ببرید. 
هنگامی که هواپیمای شما به ارتفاع لازم رسید شما از طریق یک کابل به مربی خود متصل می شوید و با یکدیگر و به همراه یک فیلمبردار از هواپیما می پرید و برای 60 ثانیه با سرعتی حدود 200 کیلومتر بر ساعت سقوط آزاد می کنید.
پس از فرود، فیلمبردار با شما مصاحبه می کند تا واکنش شما را پس از سقوط پر از آدرنالین ثبت کند. شما می توانید فیلم پرش خود را از فروشگاه مرکز این مجموعه دریافت کنید.
 سپس به ساختمان اصلی بازگردانده می شوید، جایی که می توانید در کافه استراحت کنید و منتظر عکس ها و فیلم های خود باشید. 

مدرسه ی آموزشی اسکای دایو دبی

دوره های آموزشی Skydive Dubai's Desert Dropzone یکی از بزرگترین مدارس چتربازی در جهان است. این مدرسه ی آموزشی این فرصت را به جویندگان هیجان ارائه می دهد تا با دوره AFF (سقوط آزاد سریع) یاد بگیرند که چگونه یک چترباز انفرادی باشند.
چتربازان انفرادی می توانند «مجوز USPA A» را دریافت کنند، یک گواهینامه بین المللی به رسمیت شناخته شده که به دارنده آن اجازه می دهد به مناطق دراپشن تعیین شده در سراسر جهان بپرند. این مدرسه همچنین دوره‌ های مربیگری پیشرفته را برای چتربازان با تجربه که می‌ خواهند در هر یک از دو منطقه هوایی Skydive Dubai بپرند، ارائه می ‌دهد.
برای اینکه یک چترباز انفرادی باشید، ابتدا باید دوره AFF (سقوط آزاد سریع) را تکمیل کنید. این شامل یک آموزش تئوری است.
این دوره با آموزش مدارس زمینی آغاز می شود، جایی که چتربازان استفاده از تجهیزات را یاد می گیرند، با تکنیک های استقرار و کنترل چتر نجات و روش های ایمنی در هنگام پرواز و فرود آشنا می شوند. همچنین باید مجموعه ثابتی از مانورها را انجام دهید تا با موفقیت به مرحله بعدی بروید.
بعد از اتمام مدرسه زمینی، گام بعدی آموزش در اینفلایت دبی است که چتربازی داخل ساختمان را در دبی ارائه می دهد. در اینجا، شما یاد خواهید گرفت که پرواز کنید و موقعیت سقوط آزاد را برای اولین بار تمرین کنید.
پس از انجام موفقیت آمیز این مرحله، شما یکی از فارغ التحصیلان AFF خواهید بود و اولین چتربازی انفرادی خود را انجام خواهید داد.

نکاتی که قبل از اسکای دایو در دبی باید بدانید

نکاتی که قبل از اسکای دایو در دبی باید بدانید

نکاتی که قبل از اسکای دایو در دبی باید بدانید

برای اسکای دایو باید افراد بالای 18 سال باشند و وزن آنها کمتر از 100 کیلوگرم باشد. وزن و BMI شما به همراه لباس و کفش ورزشی نباید از حد مجاز موردنیاز فراتر باشد.
حد مجاز BMI و وزن برای بانوان۹۰ کیلوگرم یا کمتر. حداکثر  BM۲۷.۵ و برای آقایان ۱۰۰ کیلوگرم یا کمتر حداکثر BMI ۳۰ می باشد.
قبل از شروع این کار یک صبحانه سبک و سالم میل کنید. برای انجام این نباید شکم شما خالی یا بیش از حد پر باشد.
داشتن خواب کافی قبل از انجام اسکای دایو
پوشیدن لباس راحت و مناسب، برای مثال لباس های ورزشی راحت و کفش کتانی گزینه های مناسبی هستند.
خانم ها در صورت مایل بودن می توانند مربی خانم را برای خود انتخاب کنند، که این را قبل از شروع کار در فرم اعلام کنید.
اگر آب و هوا ایمن در نظر گرفته نشود (به عنوان مثال، اگر طوفان شن نزدیک شود) به احتمال زیاد جلسه لغو می شود. 
زمان توصیه شده برای کل اسکای دایو حدود سه ساعت است.
افرادی که دارای بیماری های خاصی همچون قلبی، تنفسی و ... هستند به دلایل ایمنی مجازبه انجام این کار نیستند.

ایمنی اسکای دایو دبی

اسکای دایوینگ مانند دیگر ورزش های ماجراجویانه و مهیج دارای ریسک هایی می باشد، با این حال اسکای دایو دبی به داشتن ایمنی بسیار بالا شهرت دارد.
در مجموعه اسکای دایوینگ دبی تمام مربیان با دقتی بالا انتخاب شده اند، تمامی چترهایی که استفاده می شود از تمامی برندهای معتبر و تحت نظر اداره هوانوردی امارت متحده عربی و همچنین انجمن چتر بازی آمریکا نگهداری و بازرسی می شوند.
تمامی تجهیزات اسکای دایو دبی دارای فعال سازی به صورت خودکار است، که در مواقعی که چترباز و یا خود مربی قادر به باز کردن آن نباشد به صورت خودکار فعال شود.

در صورتی که چتر باز به هر دلیلی نتواند پس از بیرون پریدن از هواپیما اقدام به باز کردن چتر نکند کامپیوتر کوچکی در این چترها تعبیه شده است، که می تواند موقعیت اضطراری را تشخیص داده و چتر را به صورت خودکار راه اندازی کند. لازم به ذکر است این سیستم پیشرفته امروزه در اقصی نقاط جهان از جمله ایران نیز استفاده می شود.

قیمت اسکای دایوینگ دبی

قیمت چتربازی یا اسکای دایو تقریباً از 1700 درهم شروع می شود. از طرف دیگر، چتربازی منطقه پالم از حدود 2200 درهم شروع می شود. 
بسته های قیمتی ذکر شده در بالا شامل ارائه یک تجربه ایمن و ویرایش حرفه ای عکس ها و فیلم ها می شود. منطقه نخل مجهز به تجهیزات پیشرفته است. 

بهترین زمان برای اسکای دایوینگ در دبی

بهترین زمان برای اسکای دایوینگ در دبی

بهترین زمان برای اسکای دایوینگ در دبی

دبی تقریباً در طول سال، از فروردین تا آبان، گرمای خشک را تجربه می کند، در حالی که از آذر تا اسفند خنک و دلچسب است که شامل بارندگی های گاه به گاه نیز می شود. 
بهترین زمان برای چتربازی در دبی در حالت ایده آل مهر تا فروردین است، زیرا در طول روز آب و هوای مطبوع همراه با نسیم خنک است.
یکی دیگر از نکات برای انجام اسکای دایو زمان آن است، که به شما پیشنهاد می کنیم این ورزش مهیج را در ساعات صبح از 8 تا 10 انجام دهید، زیرا هم نور کافی و و هم هوای مناسب تری به دور از گرما دارد.

چکیده

چتربازی یک ماجراجویی دیدنی است، اما در دبی، تجربه آن دو برابر لذت بخش می شود. مناظر جزایر ساخته دست بشر که سواحل دبی، خلیج فارس وسیع و وسعت بیابان در پشت را در آغوش گرفته اند. 
بیشتر پرش های اسکای دایوینگ در ارتفاع 4000 متری انجام می شود. چتربازی در تور دبی در فضای باز تجربه ای جذاب است. با مربیان و تجهیزات عالی که با قیمت ارزان ‌تری نسبت به سایر شهرها ارائه می ‌شوند.

سوالات متداول درباره ی اسکای دایو دبی

هزینه اسکای دایو در دبی چقدر است ؟

قیمت اسکای دایو تقریباً از 1700 درهم شروع می شود. در منطقه پالم دبی نیز از حدود 2200 درهم شروع می شود. 

ارتفاع پرش در اسکای دایو چقدر است ؟

زمانی که هواپیما به  ارتفاع 13000 فوت یا 4000 متر رسید، برای 60 ثانیه با سرعتی حدود 200 کیلومتر بر ساعت سقوط آزاد می کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc