https://gateway.trip.ir/api/

جنگل سیسنگان کجاست

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جنگل سیسنگان کجاست

شمال ایران جزو سرسبزترین استان های ایران به شمار می رود و دارای جاذبه های طبیعی متنوع و جذاب است. اگر به دنبال دیدن جنگل های بکر شمال هستید، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از زیبا ترین و سرسبزترین جنگل بکر ایران آشنا کنیم.
جنگل سیسنگان در استان مازندران در ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور واقع شده است. برای تماشای این جنگل زیبا و سرسبز می بایست ابتدا خود را به شهر نوشهر یا شهر نور برسانید.
پارک جنگلی سیسنگان یکی از قدیمی ترین و زیبا ترین پارک های جنگلی شمال ایران است. ساحل زیبا، گونه های مختلف گیاهی، وجود امکانات رفاهی و مسیرهای جنگلی این پارک را به یکی از مراکز مهم گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است. 
پارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین و ارزشمند ترین جنگل های ایران است که بخشی از آن به عنوان ذخیره و بقیه تفرجگاهی برای عموم مردم است. 

معرفی جنگل سیسنگان

معرفی جنگل سیسنگان

معرفی جنگل سیسنگان

استان مازندران یکی از استان های شمالی ایران است که می تواند زیبایی های متنوعی را برای دیدن در اختیار شما قرار دهد. پارک جنگلی سیسنگان نیز یکی از آنها می باشد.
پارک و ساحل جنگلی سیسنگان نو شهر در سال 1344 توسط طراح معروف انگر طراحی و تأسیس شد. هدف از تاسیس چنین پارکی حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری خاصی در منطقه بوده است.
این پارک در 27 کیلومتری جاده نوشهر - نور قرار دارد. از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق با روستای صلاح الدین همسایه است. 
هنگامی که در این جاده زیبای نوشهر- نور که به سمت جنگل سیسنگان می رود حرکت می کنید، در یک سمت خود دریا و در سمتی دیگر درختان سرسبز و زیبا را خواهید دید. این پارک علاوه بر جاذبه‌ های گردشگری، سیاست حفظ و نگهداری گونه‌ های کمیاب و حفاظت ‌شده گیاه آش را به  ‌طور جدی دنبال می‌کند. 
پارک جنگلی سیسنگان تنها مخزن بزرگ و منحصر به فرد خاکستر در سراسر خاورمیانه است. نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به این پارک، برکه فراخین و دریاچه سد آویدر است.
این جنگل یکی از ذخیره گاههای شمشاد در کل خاورمیانه می باشد و گونه های نادری از آن ها را در خود جای داده است. این پارک جنگلی زیبا دارای بلوط های سر به فلک کشیده و درختچه ‌های خشبی و علفی و دیگر گونه های نایاب است، که در کنار یکدیگر زیبایی فوق العاده ای را ایجاد کرده است.
پارک حیات وحش سیسنگان علاوه بر جاذبه گردشگری، سیاست حفاظت و صیانت از گونه ‌های کمیاب و حفاظت‌ شده را برعهده دارد، و در واقع نمونه‌ ای طبیعی از جنگل‌ های جلگه ‌ای شمال ایران است. 
این جنگل به دلیل وسعت زیادش معروف است. در پارک حیات وحش سیسنگان می توان بلوط هایی با قطر 2 متر و انواع بوکس و افرا را یافت. 
این پارک با مساحتی تقریباً 602 هکتاری از نظر پراکندگی پوشش گیاهی به سه قسمت ساحلی، جنوبی و غربی تقسیم شده و زیستگاه گونه های مختلف درختچه ای، گیاهی و جانوری است. 
از حیواناتی که در جنگل سیسنگان زندگی می کنند می توان به آهو، گوزن قرمز، خرس قهوه ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گوزن و شغال اشاره کرد. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما نوشهر این حیوانات زیبا و گونه های خاصی که در این جنگل وجود دارد را از نزدیک تماشا کنید.
برخی از امکانات منطقه عبارتند از: پناهگاه بزرگ، سایت پینگ پنگ، کمپینگ، زمین بازی، پارک بادی، سایت اسب سواری، باشگاه اسکوتر آبی، باشگاه قایق سواری، زمین ساحلی و ورزش، کافی شاپ، رستوران، سفره خانه، خدمات و نمایشگاه دائمی منابع طبیعی و ... را نام برد.

امکانات پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی و زیبای سیسنگان در شمال ایران علاوه بر گونه های کمیاب گیاهی دارای امکانات تفریحی متنوعی است، که گردشگران را سرگرم می کند.
گردشگران می توانند به همراه خانواده خود برای تفریح و لذت بردن از مناظر زیبای جنگل به این پارک جنگلی فوق العاده بروند و یک روز به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.
در پارک جنگلی سیسنگان می توانید از اقامتگاه های آن نیز استفاده کنید و علاوه بر آن می توانید از نیمکت های چوبی پارک برای صرف چای و شام استفاده کنید.
از دیگر امکانات پارک سیسنگان می توان به محوطه ی پیک نیکی آن اشاره کرد، این محوطه دارای آلاچیق های چوبی زیبا، آبخوری، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی، رستوران، سفره خانه، کافی شاپ، نمایشگاه سنتی صنایع دستی و دیگر امکانات است که در اختیار مسافران قرار می گیرد.

تفریحات و سرگرمی های جنگل سیسنگان

تفریحات و سرگرمی های جنگل سیسنگان

تفریحات و سرگرمی های جنگل سیسنگان

استراحت کردن در زیر درختان جنگل سیسنگان و خوردن چای و تنقلات در کنار خانواده یک محیط دوست داشتنی را در اختیار شما قرار می دهد.
شما می توانید همچنین با خود یک توپ بازی، بدمینتون به همراه بیاورید و با کودکان خود مشغول بازی شوید و از محیط سرسبز این جنگل لذت ببرید.
پارک جنگلی سی سنگان امکانات دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، می توانید از دوچرخه یا اسب های کرایه ای در پارک برای سواری در جنگل استفاده کنید. پارک سیسنگان تنها یک پارک جنگلی نیست بلکه مکانی سرگرم کننده برای افراد از کودکان تا بزرگسالان است.
در پارک سیسنگان می توانید از مراسم محلی مازندران لذت ببرید و به تماشای آن بنشینید. علاوه بر این، جت اسکی، دوچرخه های چهارچرخ، قایق و سایر سرگرمی ها وجود دارد.
پارک جنگلی سیسنگان دارای تفریحات متنوع و مهیجی است، که می تواند خانواده و کودکان شما را ساعت ها سرگرم کند، در ادامه به برخی از این تفرحیات می پردازیم.

پیست کارتینک پارک جنگلی سیسنگان

پیست کارتینگ یکی از هیجان انگیز ترین و محبوب ترین تفریحاتی است که گردشگران به آن علاقه مند هستند، برای استفاده از پیست کارتینگ پارک شما می بایست حداقل  ده سال سن داشته باشید و قدتان بیش از 140 سانتی متر باشد تا بتوانید از این بازی استفاده کنید.
افرادی که بین 10 تا 16 سال سن دارند نیز باید به همراه یکی از والدین خود از این بازی استفاده کنند، هزینه استفاده از کاتینک نیز بر اساس تعداد دقایقی است که شما می خواهید بازی کنید، که محاسبه ی آن مبلغی بین 10 تا 65 هزار تومان می باشد.

موتورهای چهارچرخ پارک سیسنگان

موتورهای چهارچرخ از دیگر تفریحات مهیج در پاررک جنگلی سیسنگان محسوب می شود، که هم در بخش ساحلی و هم در بخش جنگلی آن وجود دارد.

در این بازی شما می توانید موتور مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای پانزده دقیقه از آن در پیست موتورسواری استفاده کنید.
مبلغ پرداختی برای این بازی نیز بین 40 تا 60 هزار تومان می تواند متغیر باشد. برای افرادی که به صورت گروهی قصد دارند در پیست بازی شرکت کنند تخفیفاتی خوب در نظر گرفته شده استو که می توانند از آن استفاده کنند.

جت اسکی در جنگل سیسنگان

اگر می خواهید تفریحی هیجان انگیز در آب داشته باشید نیز می توانیم به شما این مژده را بدهیم که تفریح جت اسکی روی آب می تواند شما را راضی کند. هزینه استفاده از این بازی پر طرفدار نیز بسته به نوع موتور آن از مبلغ 100 تا 200 هزار تومان می تواند متفاوت باشد.

اسب ‌سواری در جنگل سیسنگان

اسب ‌سواری در جنگل سیسنگان

اسب ‌سواری در جنگل سیسنگان

در قسمت جنگلی سیسنگان شما می توانید با کرایه یک اسب در مسیری مناسب به اسب سواری بپردازید، و از مناظر زیبا و سرسبز این جنگل نهایت لذت را ببرید. هزینه ی اسب سواری نیز بسته به تعداد دقیقه آن و مسیری که طی می کنید می تواند متغیر باشد.

قایق ‌سواری سیسنگان

قایق سواری از جمله تفریحاتی است که می توانید به همراه خانواده در جنگل سیسنگان انجام دهید، با خیالی راحت سوار قایق شوید و از مناظر زیبای ساحلی پارک چنگلی لذت ببرید.
در این مکان تمام نکات ایمنی برای استفاده از قایق سواری رعایت می شود و شما می توانید با خیالی آسوده قایق سواری کنید. هزینه قایق سواری با توجه به تعداد سرنشین های آن محاسبه می گردد.

شاتل دریایی

شاتل دریایی یکی دیگر از بازی های هیجان انگیز است، که مخاطبان خود را دارد، شاتل ها می توانند هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی باشد، هزینه شاتل سواری برای پنج نفر مبلغی حدود 200 هزار تومان برای مدت 15 دقیقه می باشد.

شهربازی

یکی دیگر از تفریحاتی جذاب براب بزرگسالان و کودکان شهربازی داخل جنگل سیسنگان است، که برای تفریح و سرگرمی راه اندازی شده است. هزینه استفاده از هر دستگاه بسته به نوع بازی آن می تواند متفاوت باشد.

اقامتگاه سیسنگان

اقامتگاه سیسنگان

اقامتگاه سیسنگان

پارک‌ جنگلی سیسنگان‌ به غیر از تفریحات متنوع و امکانات رفاهی دارای اقامتگاه هایی برای گردشگران است. این اقامتگاه ها به شما این امکان را می دهد تا یک شب را در جنگل زیبای سیسنگان بمانید.
شما همچنین می توانید در مناطقی که برای کمپ زدن گردشگران فراهم شده است اتراق کنید، این مکان ها از لحاظ امنیت و امکانات بسیار مناسب هستند.
شما می توانید با خیالی راحت به همراه خانواده و یا دوستانتان در آنجا اقامت کنید، گشت های امنیتی جنگل نیز همواره در حال گشت زنی و کنترل و برطرف کردن مشکلات هستند تا مشکلی برای گردشگران به وجود نیاید.
اما اگر شما جزو کسانی هستند که اهل کمپینگ کردن نمی باشید، و قصد دارید در مکانی با امکانات بیشتری اقامت داشته باشید، می توانید از سوئیت هایی که در نزدیکی جنگل قرار دارند و اجاره می روند استفاده کنید.
این سوئیت ها دارای امکاناتی همچون تخت های دو نفره و سه نفره، حمام، سرویس های بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشند، که همواره در دسترس گردشگران قرار دارند و امکاناتی راحت را برای شما و خانواده شما فراهم می کنند.
قیمت سوئیت ها بسته به فصل و امکانانتش می تواند متفاوت باشد، اگر مایل باشید می توانید سوئیتی را اجاره کنید که رو به دریا باشد و صبح خود را با منظره ای زیبا رو به جنگل آغاز کنید. همچنین به یاد داشته باشید برای اجاره سوئیت ها باید کارت شناسایی و شناسنامه به همراه داشته باشید.

نکات جالب در مورد جنگل سیسنگان

امنیت پارک به دلیل وجود نگهبانان مختلف خوب است.
این منطقه شکار ممنوع است. گونه های گیاهی و جانوری زیادی در این پارک وجود دارد که زیستگاه منحصر به فرد درختان است. در این جنگل درختان راش و درختان بلوط، نمدار و ممرز نیز وجود دارد.
این پارک دارای امکانات فراوانی مانند نمایشگاه و بازار دائمی صنایع دستی، زمین بازی، میدان اسب سواری، پیست دوچرخه سواری، چهارچرخ، نمازخانه و آتلیه عکاسی است.
دریاچه سد آویدر در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان و در 30 کیلومتری شرق نوشهر در شمال استان مازندران قرار دارد.
این دریاچه با وسعت 25 هکتار، عمق 25 متری دارد.
جزیره ای در وسط دریاچه وجود دارد که در آن زیستگاه خرگوش، مارماهی و لاک پشت است.
این دریاچه به ویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است.
گونه های ماهی مانند کپور، ماهی کپور، فیتوفوگ و کوتوم را می توان در دریاچه این جنگل پیدا کرد.

چکیده مطلب

در این مقاله ما شما را با جنگل زیبا و سرسبز سیسنگان که در استان مازندران و در شهر نوشهر قرار دارد آشنا کرده ایم، و علت خاص بودن این جنگل به دلیل نگهداری گونه های خاص گیاهان و جانوران را برای شما بیان کرده ایم.
این جنگل علاوه بر داشتن  گونه های طبیعی خاص دارای امکانات تفریحی و رفاهی  مهیج است که می توانید با خانواده و دوستان از آن ها لذت ببرید.
برای رفتن به این جنگل ما به شما فصل های زیبای بهاری و پایزی را پیشنهاد می کنیم، زیرا جنگل سیسنگان در زمستان بسیار سرد است.
شما همچنین می توانید با خرید بلیط هواپیما از سایت معتبر رزرواسیون آنلاین تریپ خرید ارزان تری را تجربه کنید و سفری خاطره انگیز را رقم بزنید.

سوالات متداول درباره ی جنگل سیسنگان 

آدرس جنگل سیسنگان کجاست ؟

پارک جنگلی سیسنگان در 27 کیلومتری جاده نوشهر - نور قرار دارد. از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق با روستای صلاح الدین همسایه است. 

تفریحات داخل جنگل سیسنگان چی هستند ؟

موتورهای چهارچرخ - کارتینک - جت اسکی – شهربازی - شاتل دریایی - اسب ‌سواری و ... بخشی از تفریحات در جنگل سیسنگان می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc