https://gateway.trip.ir/api/

جنگل جیغ مشهد

به روز رسانی: 15 بهمن ، 1402 جاذبه های گردشگری

جنگل جیغ مشهد

در سرتاسر دنیا مکان هایی وجود دارد که مردم می توانند برای احساس ترس و شگفتی به آنجا بروند، اما در زندگی شهری ما عادت کرده ایم که فیلم های ترسناک را در قالب فیلم بر روی صفحه تلویزیون خود ببینیم. امروز می خواهیم شما را با یک مکان ترسناک در مشهد آشنا کنیم.
بدون شک در همه جای دنیا اگر مردم بخواهند پیک نیک داشته باشند، جنگل یا پارکی را برای گذراندن اوقات فراغت خود با دوستان و خانواده خود انتخاب می کنند. 
فقط تصور کنید که در جنگل نشسته اید و با دوستان خود وقت می گذرانید. سپس هوا شروع به تاریک شدن می کند و کم کم صدای جنگل جیغ مشهد را از اطراف آن می شنوید. درست مثل درختانی که در شب هنگام طلوع ماه فریاد می زنند. 
اما ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که همه ترس ها فقط مربوط به خود مکان نیست. بلکه، داستان‌ هایی که از آن مکان‌ ها توسط مردم محلی یا اجدادشان گفته می ‌شود در به تصویر کشیدن این جاذبه ‌ها به ‌عنوان مکان‌ های ترسناک یا اسرارآمیز مؤثر بوده است.
در حومه شهر مشهد در استان خراسان رضوی ایران، جنگلی وجود دارد که روزها شبیه جنگل های دیگر است، اما با فرا رسیدن شب، مردم را به وحشت می اندازد. همانطور که از نامش پیداست، جنگل جیغ جایی است که صداهای فریاد ترسناک در شب ها شنیده می شود.

عکس جنگل جیغ مشهد

عکس جنگل جیغ مشهد

معرفی جنگل سربرج یا جنگل جیغ

این جنگل در طول روز کاملا عادی و آرام است، اما در شب صدای عجیب و وحشتناکی از درختان این جنگل به گوش می رسد. صدای سوت یا جیغ به محض تاریک شدن هوا شنیده می شود و تا سحر ادامه دارد. 
شنیدن فریاد در جنگل ممکن است یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی باشد که برای افرادی که تصمیم می گیرند یک شب در جنگل بمانند جنگل سربرج مشهد یکی از اسرارآمیزترین نقاط ایران است.
هر مسافری که پا در جنگل گذاشته باشد، می ‌گوید صدای جیغ زنی را شنیده است که احتمالاً در آتش می‌ سوزد. جنبه ترسناک این مکان صداهایی است که با گرگ و میش هوا شروع می شود و با طلوع خورشید متوقف می شود.
علاوه بر تمام افسانه ها در مورد وجود همه نیروهای ماوراء طبیعی و ارواح که در شب فریاد می زنند، برخی توجیهات علمی برای منبع صداهای وحشتناک وجود دارد.
در حالی که برخی بررسی ها و مشاهدات حاکی از حضور برخی ملخ ها است که صداهای عجیبی تولید می کنند، برخی دیگر وجود گونه خاصی از جیرجیرک ها را که به تعداد زیاد در میان درختان زندگی می کنند، نشان می دهد. با این حال، مردم محلی هرگز شاهد چنین حشراتی حتی در مجاورت جنگل نبوده‌ اند.
صداهایی که از درختان این منطقه به گوش می رسد، هیچ شباهتی به صدای جیرجیرک یا بادهای تند یک درخت ندارد. زیرا با شنیدن این صداها حتی برگ های درخت نیز در اثر باد تکان نمی خورد. برخی جنگل سربرج مشهد را ملعون می دانند و می گویند این جنگل محل زندگی اجنه و شیاطین است.
به گفته ساکنان نزدیک جنگل، شیاطین و ارواح نفرین شده شب ها در جنگل ها پرسه می زنند و صداهای آزاردهنده ای تولید می کنند. اما باید توجه داشت که هیچ پدیده غیرعادی در منطقه مشاهده نشده است. 
این جنگل نیز در دره رودخانه ای قرار دارد که این رودخانه فصلی است اما از سالی که این صداها از جنگل به گوش می رسد آب رودخانه جاری شده و باقی مانده است. این امر توجه مردم و در نتیجه ترس آنها را از این پدیده شگفت انگیز به خود جلب کرده است.

جنگل جیغ مشهد کجاست ؟ 

جنگل جیغ از جاهای دیدنی مشهد د و در روستای سربرج جنگل جیغ در بخش طرقبه واقع شده است و حدود 45 دقیقه با مشهد فاصله دارد. برای رفتن به این جنگل به پیاده روی طولانی نیاز نیست، افراد کم توان و مسن هم می توانند برای بازدید آن بروند.
برخی از مردم محلی که در آنجا زندگی می کنند معتقدند فریادهایی که از جنگل شنیده می شود ناشی از پرسه زدن اجنه و شیاطین است. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد به سایت رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کنید.
جنگل جیغ در این روستا قرار دارد و به دلیل پدیده ترسناک آن سالانه میزبان صدها گردشگر داخلی و خارجی است. با این حال، به همین دلیل، بسیاری از مردم برای فرار از ترس، بازگشت به ابتدای جاده را انتخاب می کنند. 
روزهای این جنگل عادی و آرام سپری می شود و هنگام شب با صداهای عجیب و ترسناک تا سحرگاه به پایان می رسد. این صداها به قدری زیاد و هولناک است که باعث وحشت همگان شده است.

روایت های صدای ترسناک جنگل جیغ

روایت های صدای ترسناک جنگل جیغ 

روایت های صدای ترسناک جنگل جیغ 

ابراهیم عرب، دهیار روستای سربرج طرقبه می گوید: زمانی که این سروصدا باعث ترس برخی از اهالی روستا و گردشگران شد موضوع را به بخشداری اطلاع دادیم که کارشناسان نیز به منطقه اعزام شدند. 
گفتند این صدا مربوط به نوع خاصی از جیرجیرک است. در واقع در سال‌ های بارانی که آب زیاد است و رودخانه سربرج خشک نمی‌ شود یا کم ‌آبی می‌ شود، این جیرجیرک‌ ها به روستا حمله می ‌کنند و در میان درختان و گیاهان پنهان می‌ برند.
روی هر درخت ممکن است حدود 3 هزار جیرجیرک بنشیند، همه این جیرجیرک ها تنها در دو کیلومتری رودخانه در کناره های رودخانه قرار دارند و تعداد زیادی از آنها صدای آوازی مانند صدای جیغ و زوزه ایجاد می کنند. 
این جیرجیرک ها تا 40 روز زنده می مانند و سپس می میرند. برخی از ساکنان صداهای هولناک را ناشی از ملخ هایی می دانند که  از سال 1390به منطقه پناه برده اند و شب ها به داخل درختان می روند، در حالی که برخی دیگر از افراد عوامل ناشناخته از جمله تغییرات آب و هوایی را مقصر می دانند. 
برخی نیز می گویند که جنگل نفرین شده است و آن را محل سکونت اجنه و ارواح می دانم. به گفته برخی، شیاطین و ارواح نفرین شب ها در روستای پرسه می زنند و این فریادها مربوط به آنهاست. 
سوالاتی که برای افراد پیش می آید و این جنگل را ترسناک می کند این است که اگر ملخ ها در این جنگل وجود دارند پس چرا هیچ خسارتی به این منطقه نزده اند؟ و یا اینکه چرا با شنیدن این صداها برگ های درختان تکان نمی خورند؟ یا آیا قبل از این صداها باد در بین این درختان نمی وزیده است؟ این ها سوالاتی است که مردم منطقه را به شک می اندازد و هنوز دلیل قاتع کننده ای برای آن پیدا نکرده اند.

جنگل جیغ مشهد در شب

جنگل جیغ مشهد در شب

بهترین زمان برای بازدید از جنگل جیغ 

از مسائل مسئله ترسناک بودن این جنگل که بگذریم، بهترین زمان تور جنگل جیغ مشهد در فصل بهار است، در این فصل هوای مشهد دل انگیز است و این جنگل در این فصل سرسبزو شاداب است. باغ ها، پارک و حومه آن مملو از درختان سرسبز و گل های رنگارنگ است.
در نهایت، می توانید از مکان های تفریحی و روستاهای زیادی در اطراف جنگل جیغ مانند شاندیز و طرقبه دیدن کنید و از روستای سر برج که بخشی از روستای طرقبه بحساب می آید هم دیدن کنید.
برای بازدید از این جنگل ترسناک بهتر از فصل پاییز و زمستان را انتخاب نکنید زیرا این جنگل به خودی خود ترسناک به نظر می رسد. شما می توانید از طریق سایت تریپ بلیط هواپیما ارزان قیمت مشهد را تهیه کنید و برای تعطیلات نوروزی از جنگل جیغ مشهد بازدید کنید.

چکیده مطلب

تا به حال در مورد جنگل های ترسناک در سراسر جهان شنیده اید؟ ایران نیز مانند دیگر کشورها دارای جنگلی به نام جنگل جیغ است.
علت نامگذاری این جنگل به دلیل صداهای همانند جیغ یک زن است که انگار در آتشی می سوزد، این صدا از زمان تاریک شدن هوا شروع می شود و با روشن شدن هوا به پایان می رسد.
روایت های زیادی در مورد صداهایی که در این جنگل به گوش می رسد می شود، برخی افراد این صدا را به دلیل جیر جیرک ها و ملخ های داخل جنگل و برخی دیگر وزش بادها را دلیل این صداها می دانند.
اما هنوز دلیل قانع کننده ای برای این صداها وجود ندارد زیرا مردم آن منطقه این موجودات را در این جنگل ندیده اند، اگر جزو افراد شجاع هستید و می خواهید این جنگل ترسناک را از نزدیک ببینید هر چه زودتر بلیط هواپیما مشهد را از سایت تریپ تهیه کنید و فصل بهار که بهترین زمان برای بازدید از این جنگل هست را از دست ندهید.

سوالات متداول در باره ی جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ ایران کجاست؟

جنگل جیغ در مشهد و در روستای سربرج در بخش طرقبه واقع شده است و حدود 45 دقیقه با مشهد فاصله دارد.

علت نامگذاری جنگل جیغ مشهد چیست ؟

علت نامگذاری این جنگل به دلیل صداهای همانند جیغ یک زن است که انگار در آتشی می سوزد، این صدا از زمان تاریک شدن هوا شروع می شود و با روشن شدن هوا به پایان می رسد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc