https://gateway.trip.ir/api/

نوروز بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

به روز رسانی: 14 اسفند ، 1400 جاذبه های گردشگری

نوروز بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی که در ساحل غربی ترکیه قرار دارد، مشرف به دریای اژه است و از آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک برخوردار است. 
کوش آداسی یک شهر قدیمی زیبا با ویژگی ها و سنت های جالب خود است. نام آن را می توان به معنای واقعی کلمه "جزیره پرندگان" ترجمه کرد، کبوترها نماد اصلی آن برای صد ها سال بوده اند. آنها سال ها پیش در این جزیره زیبا سکنی گزیدند، طبیعت شرایط ایده آلی را برای این پرندگان ایجاد کرده است. 
کوش آداسی دارای آب و هوای مدیترانه‌ ای با زمستان ‌هایی معتدل است. و تابستان در این شهر گرم است، کوش آداسی بیش از 300 روز آفتاب گرم در سال دارد، به این معنی که در هنگام بازدید می توانید منتظر آسمان آبی صاف و آب و هوای معتدل باشید. 
کوشی آداسی دارای سواحل بی شماری برای تفریحات آبی به شمار می رود، تفریحاتی همچون موج ‌سواری، قایق‌سواری، اسکی روی آب، و در فصل تابستان والیبال ساحلی بسیار دلپذیر است.
هنگام غروب آفتاب رستوران ها و کافه های اطراف ساحل میزبان گردشگران خواهند بود، تماشای منظره ی پانورامایی غروب آفتاب در حین صرف یک فنجان قهوه بسیار دلچسب است.

دمای هوای کوش آداسی

دمای هوای کوش آداسی

آب و هوا در کوش آداسی

آب و هوای مدیترانه ای در کوشی آداسی با درجه حرارت ملایم در زمستان و شرایط آب و هوای خشک بالا در تابستان می باشد.
در ابتدای فروردین شما آب و هوای معتدل با دمای 12 تا 14 درجه سانتیگراد را خواهید دید که در ماه خرداد می تواند تا 24 درجه سانتیگراد نیز صعود کند. همچنین در ماه های تیر و مرداد حداکثر به حدود 32 درجه سانتی گراد می رسد، بارندگی بسیار نادر است.
در شب درجه حرارت به حداقل 22 درجه سانتیگراد در تابستان کاهش می یابد. با این حال، در ماه های زمستان آبان و آذر، هوا کاملا خنک و مرطوب می شود. 

فصل بهار

آب و هوای کوش آداسی در ماه فروردین معمولاً معتدل و از نظر طبیعت خشک است. این فصل زمان مناسبی برای بازدید از کوش آداسی می باشد.
در ماه اردیبهشت هم در کوش آداسی دما به طور کلی گرم است. حداکثر دمای روز به طور متوسط حدود 25 درجه سانتیگراد می باشد.
می توان گفت که یکی از بهترین زمان های سفر به کوش آداسی فصل بهاردر تعطیلات نوروز است. البته سفر به کوش آداسی در فصل بهار دارای مزایا و معایبی نیز هست.
درست است که این فصل آب و هوای مطلوبی دارد، اما بسیار شلوغ است، زیرا تقاضا برای سفر به کوشی آداسی نیز بالا می رود. صف های ورودی برای بازدید از جاذبه های گردشگری نیز طولانی می شود.
از طرفی این شلوغی می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد و انرژی خوبی را به شما انتقال دهد.همچنین قیمت بلیط ها و تور کوش آداسی نوروز 1401 نیز افزایش می یابد. اما شما می توانید برای خرید ارزان تر تورهای نوروزی خرید خود را از یک ماه قبل از سایت های معتبری همچون تریپ انجام دهید.

فصل تابستان

فصل تابستان به طور کلی آب و هوای کوشی آداسی گرم و خشک است. و ماه خوبی برای تفریحات آبی و شنا می باشد. حداکثر دما در روز به طور متوسط حدود 32 درجه سانتی گراد است و در شب به 19 درجه سانتی گراد می رسد.
فصل تابستان نیزهمانند بهار یکی از بهترین فصل ها برای سفر به کوشی آداسی می باشد. زیرا دراین فصل آفتاب دلپذیری را تجربه خواهید کرد و می توانید از تمام جاذبه های دیدنی کوشی آداشی و تفریحات ساحلی، همچنین شنا در آب لذت ببرید.
از بین ماه های تابستان ماه مرداد و شهریور بهترین زمان برای شنا و آفتاب گرفتن می باشد. زیرا این دو ماه گرم ترین ماه های سال هستند و شنا در آب می تواند حس دلپذیری به شما بدهد.
اگر برای سفر به کوشی آداسی فصل تابستان را انتخاب کردید حتما با خود کلاه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کفش راحت و تابستانی، لباس های خنک تابستانی به همراه داشته باشید.
در این فصل شما می توانید از فستیوال های تابستانی، کنسرت های روباز نیز دیدن کنید، یکی از زیباترین فستیوال های این فصل فستیوال موسیقی کبوتر طلایی است.

فصل پاییز

مهر یک ماه نسبتاً خشک در کوش آداسی است و دما به طور کلی ملایم است. در مهر حداکثر دمای روز به طور متوسط حدود 23 درجه سانتیگراد است، و بارندگی در آن حدود 42 میلی ‌متر بارندگی است. 
هوای معتدل و کمی مرطوب اغلب در ماه آبان در کوش آداسی حاکم است. در آبان ماه حداکثر دما در روز به طور متوسط حدود 18 درجه سانتیگراد  است، و حدود 92 میلی‌  متر باران می ‌بارد.
در آذر ماه نیز در کوش آداسی به طور کلی هوا مرطوب با درجه حرارت ملایم است. آب و هوا اغلب در این فصل بسیار بد است و برای گذراندن وقت در فضای باز مناسب نیست.
حدودا در هر ماه میانگین دو روز بارش برف یا باران وجود دارد. درست است در این فصل نمی توان به تفریحات در فضای باز پرداخت، اما می توانید از خلوتی این فصل لذت ببرید و از مراکز خرید سر پوشیده و جاذبه های سرپوشیده بدون ایستادن در صف دیدن کنید. از دیگر مزیت این فصل می توان به پایین بودن قیمت بلیط هواپیما و تورها نیز اشاره کرد.

اب و هوای كوش اداسی در نوروز

اب و هوای كوش اداسی در نوروز

فصل زمستان

هوا در دی ماه در کوش آداسی به طور مشخص خنک و مرطوب است. از رفتن به کوش آداسی برای تعطیلات در این ماه خودداری کنید. آب و هوا اغلب خوب نیست و برای گذراندن وقت در فضای باز مناسب نیست.
دی ماه در کوش آداسی معمولا سردترین ماه سال است. حداکثر دمای روز به طور متوسط حدود 13 درجه سانتی گراد خنک است، در حالی که در شب به 4 درجه سانتی گراد نیز می رسد.
در ماه بهمن کوش آداسی به طور کلی مرطوب با دمای خنک است. هوای ماه اسفند نیز در کوش آداسی مشخصاً معتدل و کمی مرطوب است. حداکثر دمای روز به طور متوسط حدود 16 درجه سانتیگراد است.
در کل فصل زمستان در کوش آداسی برای گذراندن تعطیلات مناسب نیست، زیرا آب و هوای کوش آداسی در زمستان بسیار بارانی و سرد است. و در ماه بهمن بسیار سردتر هم می شود. و دمای آن به 9 درجه سانتی گراد و حتی شاید کم تر هم برسد.
احتمال بارش برف در فصل زمستان در کوشی آداسی وجود دارد، به همین خاطر گردشگران کمتری در این فصل به کوشی آداسی ترکیه سفر می کنند.
همچنین درجه دمای آب نیز در این فصل به 16 درجه سانتی گراد می رسد و عملا شما نمی توانید به راحتی در این درجه دما در آب شنا کنید. 
بنابراین تفریحات آبی در این فصل امکان پذیر نیست، اما می توانید از جاذبه های دیدنی سر پوشیده، بازارهای سر پوشیده در این فصل دیدن کنید. این فصل به دلیل خلوتی می تواند زمان خوبی برای بازدید از تمام دیدنی های این شهر باشد.
اما لازم به ذکر است هزینه سفر در این فصل بسیار کمتر از فصول دیگر می باشد، به دلیل تقاضای کمتر مسافران شما می توانید تور کوش آداسی را با نصف قیمت از سایت تریپ خریداری کنید.
اگر قصد سفربه کوشی آداسی در فصل زمستان و یا پاییز را دارید حتما کاور ضد آب و کاور کوله پشتی و چمدان را نیز تهیه کنید. این را هم بدانید در این فصل شما می توانید از فستیوال کشتی شتر جالب و دیدنی در ماه دسامبر و ژانویه دیدن کنید.

فستیوال ها و جشنواره های کوشی آداسی در نوروز

فستیوال های کوشی آداسی یکی از زیباترین اتفاقاتی است که می توانید در فصول مختلف سال از آن ها دیدن کنید. در زیر ما شما را با چند تا از جشنواره ها و فستیوال های کوشی آداسی آشنا می کنیم،  پس با ما همراه شوید.

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی در تابستان

این فستیوال زیبا 19 سال به صورت سالیانه در ماه خرداد در کوشی آداسی برگزار می شود، فستیوال کبوتر طلایی یکی از بهترین فستیوال های موسیقی در زمینه پاپ در کل ترکیه به شمار می رود.
در واقع این جشنواره یک نوع مسابقه بین آماتورهای موسیقی و حرفه ای های می باشد که کارهای خود را به رخ بکشند، این فستیوال شاد و زنده به همراه نمایش های کمدی و کنسرت های رایگان می توانند اوقات خوشی را برای شما و خانواده شما رقم بزنند.

مسابقات شترسواری در زمستان

مسابقات شترسواری که هرساله در کوشی آداسی برگزار می شود، در ماه های دسامبر یا ژانویه در زمان جفت ‌گیری شترها برگزار می شود، این مسابقه سال های زیادی است که برگزار می شود و یکی از فستیوال های کوشی آداسی به شمار می رود.

جشن عروج در کوشی آداسی

در این جشنواره به عروج مریم مقدس به عرش می پردازند، این یک نوع عقیده از کلیسای کاتولیک و ارتودوکس در شرق ترکیه می باشد.
بر اساس باورهای آن ها جسم و روح مریم مقدس پس از مرگ به سوی ارش منتقل شده است، اسسن فستیوال نیز هر ساله در ماه اوت برگزار می شود.

جشنواره زیتون در کوشی آداسی

جشنواره زیتون در کوشی آداسی

جشنواره زیتون

جشنواره زیتون کوش آداسی نیز هر ساله در فضای تاریخی کروانسرای برگزار می شود، این فستیوال شامل آشپزهای معروفی همچون هازر امانی، سامر سیوری اوغلو، آیلین یازیجی اوغلو، یکی از مهم ترین سرآشپزهای غذاهای ترکی و یونانی، ماریا اکمکچی اوغلو، دیلارا کوچاک، متخصص برگزار می شود. رویدادهایی که شرکت کنندگان بر این نکته تاکید کردند که زیتون و خوراک شناسی یک مجموعه جدایی ناپذیر است توجه زیادی را به خود جلب کرد.
انتظار می رود کوش آداسی سهم مثبتی در گردشگری کوش آداسی داشته باشد که این برند را قادر می سازد تا علاوه بر زیبایی های طبیعی و همچنین زیتون به مقصدی با میراث هزاران ساله تبدیل شود.
امسال نیزجشنواره زیتون کوش آداسی با قدردانی از غذاهای سنتی کرت سرآشپز استاوروس کوستنیس که به عنوان مهمان از یونان در این رویداد حضور داشت، انجام شد. 
جشنواره زیتون کوش آداسی با برگزاری کنسرت باشکوه در کاروانسرا به پایان رسید. ، آهنگساز و پیانیست مشهوراوریم دمیرل نیز در این جشنواره حضور داشت.

جمع بندی

کوشی آداسی یکی از جزیره های پر طرفدار در بین ایرانیان برای گذراندن تعطیلات نوروز خود می باشد. فصل بهار یکی از زیباترین و معتدل ترین فصل های برای سفر به کوشی آداسی می باشد.
بسیاری از ایرانیان در تعطیلات نوروزی خود به کوشی آداسی سفر می کنند و از تفریحات ساحلی و هوای دلپذیر این فصل در کنار خانواده و فرزندان خود لذت می برند.
 فصل تابستان کوشی آداسی بیش ترین درجه دما را به خود اختصاص می دهد و آفتاب آن نیز سوزاننده است بنابراین می توانید برای خنک شدن به شنا در آب های نیلگون این جزیره پناه ببرید. البته باید گفت این ماه به دلیل اذحام گردشگران جزو گرانترین و شلوغ ترین ماه های سال می باشد. 
در فصل زمستان و پاییز نیز به دلیل بارش برف و باران و سرد بودن هوا نمی  توانید از تفریحات آبی بهرمند شوید، اما می توانید از جشنواره ها و فستیوال های زمستانی مانند کریسمس لذت ببرید، و یا مسابقات کشتی گیری شترها را از نزدیک ببینید. همچنین می توانید از بازارچه های سرپوشیده و جاذبه های دیدنی کوشی آداسی در خلوت ترین فصل سال دیدن کنید.
شما می توانید برای خرید ارزان و راحت خود از طریق سایت رزرواسیون آنلاین تریپ تورهای کوشی آداسی را با پرداخت هزینه از طریق کارت های شتاب به صورت آسان و بدون دغدغه انجام دهید.

سوالات متداول درباره ی بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

کدام فصل از سال بهترین زمان برای سفر به کوشی آداسی است ؟

فصل بهار به دلیل آب و هوای معتدل و دلپذیرش و فصل تابستان به دلیل آفتاب های گرمی که دارند بهترین فصل ها برای سفر به کوشی آداسی هستند.

بهترین زمان برای دیدن فستیوال های کوشی آداسی می می باشد ؟ 

کوشی آداسی مانند دیگر جاهای ترکیه دارای فستیوال های سرگرم کننده است. مسابقات شترسواری در زمستان، فستیوال موسیقی کبوتر طلایی در تابستان از پرطرفدارترین فستیوال ها می باشند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc