https://gateway.trip.ir/api/

فستیوال گلدن پیگون کوش آداسی

به روز رسانی: 08 اردیبهشت ، 1400 جاذبه های گردشگری

فستیوال گلدن پیگون کوش آداسی

یکی از مهیج ترین رقابتهای موسیقی ترکیه، فستیوال گلدن پیگون است. این رقابت جذاب تابستانی از بهترین فستیوالهای کوش آداسی است. فرصت مناسبی که می توانید با خرید بلیط تهران به استانبول در این فستیوال و جشنهای مفرح آن شرکت کنید. در ضمن شانس بلیط چارتر را در این سفر از دست ندهید.

فستیوال گلدن پیگون

فستیوال گلدن پیگون (به ترکی Altın Güvercin) یک جشنواره موسیقی پاپ معروف در ترکیه است. اولین بار جولای 1986 در شهر کوش آداسی آغاز شد و تاکنون 22 بار به صورت سالانه برگزار شده است. این فستبوال فرصتی برای معرفی استعدادهای جوان است که آرزوی شهرت دارند. این رقابت موسیقی برای تمام افراد آماتور و حرفه ای امکانپذیر است. همزمان با این فستیوال، برنامه های تفریحی، کارناول و جشنهای مختلفی در کوش آداسی برگزار می شود.   

سال 1991 تا 1993 این فستیوال با نام فستیوال موسیقی وایت پیگون در استانبول برگزار شد. همچنین فستیوال با یک وقفه 6 ساله دوباره سال 2019 از سر گرفته شد. نام فستیوال کبوتر طلایی تاثیر گرفته از نماد کوش آداسی است و نیز از کبوتر به عنوان نماد صلح استفاده شده است. این رقابت ملی موسیقی توسط بنیاد فرهنگی هنری گولدن پیگون (KUSAV) و شهرداری کوش آداسی برگزار می شود.

فستیوال کبوتر طلاییفستیوال گلدن پیگون جذابترین فستیوال در کوش آداسی است.

 فستیوال موسیقی گلدن پیگون

برگزاری فستیوال موسیقی کبوتر طلایی قوانین و مقرراتی دارد و به شیوه مخصوصی اجرا می شود. با شیوه اجرای این برنامه آشنا شوید:

6 هزار اثر وارد رقابت فستیوال گلدن پیگون می شوند.

200 تا 250 اثر پذیرفته شده، دو مرحله ارزیابی می شوند تا اثر نهایی انتخاب گردد.

رقابت نهایی بین 10 اثر برتر جریان و به مدت یک هفته ادامه می یابد.

کمیته داوری گلدن پیگون هر ساله تغییر پیدا می کند.

اثر منتخب نهایی همراه با گروه ارکستر و حضور فینالیست برگزار می شود. این اجرای بزرگ به صورت زنده از تلویزیون و اینترنت  پخش می شود.

اجرای آخر در استادیوم کوش آداسی برگزار می شود.

جوایز برندگان به صورت نفر اول نشان کبوتر طلایی و 50 هزار لیر، نفر دوم نشان کبوتر نقره ای و 30 هزار لیر و نفر سوم نشان کبوتر برنزی و 20 هزار لیر اهدا می شود.

فستیوال گلدن پیگونهمزمان با فستیوال کبوتر طلایی، برنامه های مفرحی اجرا می شود.

درباره جاذبه گردشگری فستیوالها بیشتر بخوانید:

5 فستیوال تابستانی هیجان انگیز در دنیا

نکات لازم سفر برای شرکت در فستیوالهای مختلف

کوش آداسی بندر زیتون

کوش‌آداسی سرزمین مادری درخت زیتون است و  همیشه در یک صبحانه اژه‌ای زیتون خواهید دید. می‌توانید به موزه زیتون بروید و با تاریخچه آن در منطقه مدیترانه و دومین صنعت ترکیه آشنا شوید. برای چرخ زدن در شهر کوش آداسی سری به «تپه محله» بزنید. محله‌ای با ساختمان‌های رنگارنگ که اخیرا به یک جاذبه شهر تبدیل شده ‌است. شما می‌توانید پیاده به جزیره کبوتر بروید. قلعه عثمانی و چشم‌انداز زیبای آن را ببینید. سواحل کوش‌آداسی که جاذبه اصلی آن به شمار می‌آید برای قدم زدن، شنا، غواصی، اسکی روی آب، بهترین لذت را به شما خواهد داد. اگر تابستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید سوار کشتی شوید و با تور یک روزه جزایر یونانی بروید. مناطق باستانی زیادی در محدوده کوش‌آداسی وجود دارد. از بندر قدیمی «میلتوس» که قرنها با شاهکارهای معماری استقرار یافته تا شهر تاریخی «افسس» که معبد افسانه‌ای آرتمیس (از عجایب هفتگانه دنیا) در آن قرار دارد. برای پیک‌نیک سری به پارک ملی «دلیک» نزدیک «گزل‌چاملی» بزنید. از فضای طبیعی لذت ببرید و بازدید از غار زئوس را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

از ماه ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان مسافرت به کوش آداسی است. در این مدت آب و هوای مدیترانه ای در حالت ایده آل خود قرار دارد و دمای مناسب آب برای شنا و تفریحات آبی بهترین حالت است. دمای ملایم شبانه برای قدم زدن، لذت بردن از ساحل و سرگرمی عالی است. بهترین زمانی که می توانید در فستیوال موسیقی گولدن پیگون شرکت کنید و در کوش آداسی گشت و گذار کنید.

 پیگون سمبل کوش آداسی

جزیره کبوتر یا پیگون نماد شهر کوش آداسی است. معنی کوش آداسی نیز جزیره پرنده است. این جزیره که امروز در فاصله کمی از شهر قرار دارد، مقصد انبوه پرندگان مهاجر هستند. شما در جزیره پیجن منظره ای سراسری از کوش آداسی خواهید دید. از گذشته در این جزیره یک قلعه قدیمی برای دفاع از شهر ساخته شده است. در فصل تابستان جزیره پیگون محل برگزاری رویدادها و فستیوالهای موسیقی است.

فستیوالهای کوش آداسی

شهر کوش آداسی پاتوق گردشگران لوکس پسند است. در این شهر برنامه ها و فستیوالهای مختلفی در طول سال برگزار می شود که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فستیوال رقص کوش آداسی

فستیوال زمستانی کوش آداسی

فستیوال بین المللی ازمیر در کوش آداسی

فستیوال موسیقی افسوس کوش آداسی

بهترین راه سفر به کوش آداسی

شما به صورت مستقیم نمی توانید از تهران به کوش آداسی پرواز کنید، چون کوش‌آداسی فرودگاه ندارد. نزدیک‌ترین راه پرواز به شهر کوش‌آداسی، خرید بلیط تهران ازمیر است. فاصله زمینی ازمیر تا کوش آداسی 1 ساعت و نیم است. البته شما می توانید پرواز استانبول بگیرید و پس از گشت و گذار در استانبول عازم کوش آداسی شوید. اگر بخواهید با ماشین شخصی به کوش آداسی سفر کنید، مسیر 1870 کیلومتری از مرز بازرگان در پیش خواهید داشت.

بهترین هتلهای کوش آداسی

قبل از سفر به کوش آداسی رزرو هتل انجام دهید چون تابستان اوج مسافرت گردشگران به این شهر است. از هتلهای 5 ستاره کوش آداسی می توان به این موارد اشاره کرد:

هتل پاین بی کوش آداسی

هتل دابل تری بای هیلتون

هتل سی لایت کوش آداسی

رامادا ریزورت کوش آداسی

هتل آکوا فانتزی کوش آداسی

سوالات متداول

فستیوال گلدن پیگون کجای ترکیه برگزار می شود؟

شهر ساحلی کوش آداسی

فستیوال گلدن پیگون کی برگزار می شود؟

معمولا تابستان از 21 تا 27 ژوییه

فاصله هوایی تهران تا کوش آداسی چقدر است؟

به دلیل اینکه کوش آداسی فرودگاه ندارد. شما باید با پرواز استانبول یا ازمیر به این شهر سفر کنید.

بهترین فصل سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟

ماه ژوئن تا جولای همزمان با برگزاری فستیوال گلدن پیگون، بهترین موقع برای سفر به کوش آداسی است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc