https://gateway.trip.ir/api/

سفر نوروزی به استانبول و تزریق واکسن فایزر

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

سفر نوروزی به استانبول و تزریق واکسن فایزر

چگونه می توان از طریق سفر نوروزی به استانبول واکسن فایزر تزریق کرد؟ ترکیه  که یکی کشورهای همسایه ایران است به دلیل نزدیک بودن به مرز ایران همواره مورد توجه بسیاری از ایرانیان است.
ایرانیان بسیاری هر ساله تعطیلات نوروز خود را در استانبول ترکیه می گذرانند، اما امسال گردشگران علاوه بر گشت و گذارمی توانند واکسن فایزر را دراستانبول با پرداخت مبلغی دریافت کنند.
چند هفته پیش وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد، واکسیناسیون گردشگران خارجی نیز در این کشورانجام می شود. این بدان معنا است که توریست هایی که از سراسر جهان به استانبول ترکیه سفر می کنند، بدون نیاز به داشتن هیچ نوع اقامتی و با ارائه پاسپورت خود می توانند در بیمارستان های استانبول ترکیه واکسن فایزر را دریافت کنند.

واکسیناسیون در ترکیه

واکسیناسیون در ترکیه

واکسیناسیون در ترکیه

در هفته های اخیر کشور ترکیه با ثبت رکورد تزریق هشت میلیون واکسن در یک هفته توانست در فهرست جزو کشورهای پیشتاز در تزریق واکسن قرار گیرد.
تا به امروز بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ترکیه تا به امروز نزدیک به 125 میلیون واکسن کووید تزریق کرده است و در رتبه نهم در میان کشورها قرار دارد، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده که بیش از 80 درصد از مردم ترکیه دز اول واکسن های خود و بیش از 50 درصد از مردم ترکیه دز دوم و بیش از 20 درصد از مردم ترکیه دز سوم خود را دریافت کرده اند.
با اعلام وزیر گردشگری ترکیه تمام پرسنل هتل ها و مسافرانی که تعطیلات خود را در شهرهای ترکیه می گذرانند می توانند واکسینه شوند. برای اطلاع از تور استانبول نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

واکسن‌های مورد تایید ‌ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای جذاب برای گشت و گذار است، و محبوبیت بسیاری در میان ایرانیان دارد، جالب است بدانید بیشترین آمار مسافران خارجی به ترکیه متعلق به ایرانیان است.
اما امروزه به دلیل وجود ویروس کرونا محدودیت های خاصی برای سفر به کشورهای مختلف لحاظ شده است، که هر کدام قوانین و محدودیت های خود را دارند.
اما خوشبختانه با تزریق واکسن های کرونا ما شاهد کاهش میزان مبتلایان و فوتی ها در سراسر جهان هستیم، تا چند مدت پیش که تزریق واکسن کرونا در سراسر دنیا به صورت همگانی تزریق نشده بود می بایست برای ورود به ترکیه تست pcr منفی خود اعلام می کردید. 
لیکن امروزه شما فقط با ارائه کارت واکسیناسیون خود از واکسن های مورد تایید ترکیه می توانید راحت به این کشور زیبا سفر کنید.
کشورهای مختلف در سراسر دنیا لیستی از واکسن های مورد تایید خود برای ورود گردشگران را اعلام کرده اند ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. 
بنابراین قبل از سفر به ترکیه لیست واکسن های مورد تایید این کشور را بررسی کنید، لازم به ذکر است که احتمال دارد واکسن های بیش تری نیز به این لیست اضافه شده باشد.

در زیر ما به شما چند مورد از واکسن های مورد تایید کشور ترکیه را معرفی می کنیم:

واکسن فایزر

واکسن فایزر توسط شرکت آمریکایی تولید شده و شرکت آلمانی بیوان تک به عنوان توسعه دهنده آن معیین شده است.  تزریق این واکسن در برخی از کشورها برای سنین بالای دوازده سال و در برخی بالای شانزده سال است.
این واکسن را به صورت دو دوز و با فاصله زمانی زمانی سه هفته تزریق می کنند، اثر بخشی آن نیز بعد از یک هفته پس از تزریق دوز دوم 95 درصد اعلام شده است و به همین دلیل یکی از بهترین واکسن های کووید می باشد.
شما می توانید با تزریق دو دوز از این واکسن به بیش از 115 کشور در جهان سفر کنید. کشور ترکیه نیز به افرادی که دو دوز واکسن فایزر را تزریق کرده اند و یک هفته از تزریق دوز دوم آن ها می گذرد اجازه ورود بدون تست می دهد.

تورهای نوروزی استانبول 1401

تورهای نوروزی استانبول 1401 

واکسن اسپوتنیک وی

واکسن اسپوتنیک وی جزو دیگر واکسن های مورد تایید ترکیه است، شما در صورت تزریق این نوع واکسن می توانید بدون دغدغه  با همراه داشتن کارت واکسیناسیون خود وارد کشور ترکیه شوید.
واکسن اسپوتنیک وی واکسنی روسی  است که بعد از تزریق دو دوز آن ایمنی بالای 91 در صد را برای افراد دارد، به همین خاطر افراد را در برابر ویروس مقاوم می کند.
این واکسن در اغلب کشورهای جهان قابل دسترس است و مراکز واکسیناسیون این واکسن را در لیست خود قرار می دهند. ترکیه نیز این واکسن را به رسمیت می شناسد و در مراکز واکسیناسیون خود آن را تزریق می کند، کسانی که این واکسن را دریافت کرده اند می توانند بدون هیچ مانعی وارد کشور ترکیه شوند. ارزان ترین تور آنتالیا نوروز 1401 را از سایت تریپ تهیه کنید.

واکسن سینوواک

واکسن سینوواک نیز یکی دیگر از واکسن های مورد تایید ترکیه است، این واکسن ساخت کشور چین است و توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار گرفته است.

 تولید انبوه آن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان است. اما در تحقیقاتی که انجام گرفته آمار نشان می دهد آنتی بادی این نوع واکسن در برابر ویروس کرونا کمی پایین است و نیاز به تزریق دوز واکسن تقویتی است.
لیکن باید بگوییم که کشور‌ترکیه این واکسن را به رسمیت شناخته و اگر آن را تزریق کرده اید می توانید با ارائه کارت واکسیناسیون خود بدون هیچ دغدغه ای وارد خاک کشور ترکیه شوید.

تور نوروزی استانبول با واکسن کرونا

در هفته های اخیر بود که ترکیه با تزریق واکسن کرونا جزو پیشتازان در لیست کشورها اعلام شد. هم اکنون در ترکیه واکسیناسیون برای گروه سنی بالای هجده سال انجام می شود و برای کسانی که مقیم این کشورهستند رایگان است.
همچنین شهروندان ایرانی که دارای اقامت ترکیه هستند نیز می توانند به مراکز درمانی استانبول ترکیه مراجعه کرده و واکسن رایگان خود را دریافت کنند.
شهروندانی که اقامت ترکیه را دارند دارای کارتی به نام کیملیک کارت هستند که می توانند از طریق آن به مراکز درمانی رجوع کنند.
دولت ترکیه تصمیمی در جهت تزریق واکسن رایگان کرونا برای توریست های ترکیه نگرفته است. 
در حال حاضر ایرانیانی که اقامت ترکیه را دارند می‌توانند از مزایای واکسیناسیون در استانبول ترکیه بهره ‌مند شوند، در زیر به چند مورد از مزایای آن اشاره می کنیم:

تزریق واکسن های تایید شده سازمان بهداشت جهانی به همه گروه های سنی بالای 18 سال
تزریق رایگان واکسن های تایید شده سازمان بهداشت جهانی
دریافت کارت معتبر واکسیناسیون که در تمام جهان مورد تایید است
واکسیناسیون در کشور ترکیه در مراکز درمانی معتبر انجام می گیرد و اتباع خارجی دارای اقامت نیز می توانند در همان مراکز به صورت رایگان هر کدام از واکسن های تایید شده سازمان بهداشت جهانی را تزریق کنند.

تزریق واکسن فایزر به توریست های نوروزی

تزریق واکسن فایزر به توریست های نوروزی

تزریق واکسن فایزر به توریست های نوروزی استانبول

آیا واکسیناسیون توریست ها در استانبول با واکسن فایز واقعیت دارد؟ باید بگوییم بله. بنابر اطلاعات جدیدی که وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرده است، توریست هایی که قصد سفر به ترکیه را دارند، می توانند بدون نیاز به داشتن هر نوع اقامتی و یا پاسپورت کشور ترکیه واکسن فایزر را از طریق بیمارستان های معتبر در این کشور دریافت کنند.
پیش از این تنها فقط شهروندان این کشور و کسانی که اقامت و پاسپورت این کشور را دریافت کرده بودند می توانستند واکسن فایزر را دریافت کنند.
در واقع ابهاماتی در خصوص تزریق واکسن فایزر در استانبول ترکیه به توریست ها وجود داشت ولی با اعلام وزارت بهداشت ترکیه این مجوز برای توریست ها داده شد.
یکی از بیمارستان های استانبول که می توانید در به آنجا رفته و واکسن فایزر را دریافت کنید بیمارستان Turkiye Hastanesi در منطقه ی شیشلی استانبول است.
توریست ها به دلیل اینکه جزو شهروندان این کشور به حساب نمی آیند، نمی توانند این واکسن را رایگان دریافت کنند. آن ها باید مبلغ 400 لیر ترکیه برای یک دوز واکسن فایزر (بیوان تک) یا واکسن سینوواک بپردازند، کشور ترکیه نیز به توریست ها کارت واکسن با شماره پاسپورت را صادر می کند.
آدرس بیمارستان Turkiye Hastanesi : Merkez,34381 Sisli/istanbul Turkey Hospital

چگونه می توان در استانبول واکسن فایزر دریافت کرد ؟

اگر دارای کارت شناسایی معتبر کیملیک هستید و کد MHRS را هم دارید کافیست به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید و واکسن خود را به صورت رایگان تزریق کنید. اما اگر کارت شناسایی ترکی ندارید، باید با مرکز وزارت بهداشت (ALO 184) تماس بگیرید و وقت بگیرید. 

خرید بلیط هواپیما‌ نوروزی استانبول ترکیه

یکی از دغدغه های گردشگران برای سفر به ترکیه تهیه بلیط  هواپیما ارزان قیمت است. بلیط های هواپیمایی در دو حالت کلی سیستمی و چارتر هستند.
بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که از طریق سیستم و به صورت معمولی عرضه می شوند و از همان ابتدا قیمت ثابتی دارد و برای افراد با سنین پایین تر قیمتی متفاوت خواهد داشت، بلیط های چارتری در واقع به بلیط هایی اطلاق می شود که قیمت آن ها از چند هفته قبل از پرواز می تواند متغییر باشد.
بلیط های چارتری بدین صورت هستند که اگر در ایام تعطیل مانند نوروز یا در فصول پر مسافر قصد سفر دارید قیمت این بلیط ها افزایش می یابد، اما اگر در ایام معمولی سال سفر کنید یا در فصل هایی که میزان تقاضای سفر کم است به استانبول بروید قیمت بلیط های چارتری نیز کاهشی می شود. برای خرید تور ترکیه ارزان قیمت به سایت تریپ مراجعه کنید.

ارزان ترین بلیط هواپیما نوروز 1401

ارزان ترین بلیط هواپیما نوروز 1401

روش خرید ارزان بلیط هواپیما

شما می توانید با خرید آنلاین تورهای نوروز استانبول یا رزرو بلیط های چارتر از چند هفته قبل بلیط های ارزان تری تهیه کنید، وهم در وقت و هم هزینه خود صرفه جویی کنید.
شما در نوروز 1401 می توانید علاوه بر گشت و گذار در استانبول از زدن واکسن فایزر در بیمارستان های معتبر ترکیه نیز بهره مند شوید.
فقط کافیست برای خرید آنلاین بلیط های سیستمی و چارتر به سایت تریپ مراجعه کنید، برای رزرو بلیط های سیستمی و چارتری ارزان قیمت شما می توانید از طریق سیستم رزرواسیون آنلاین سایت تریپ اقدام کنید، ابتدا باید در قسمت مبدا شهر خود و در قسمت مقصد استانبول را انتخاب کنید وسپس تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کرده ودر آخر کلید جستجو را بزنید.
سایت تریپ لیست تمامی ایرلاین ها و کلاس های پرواز را هم به صورت سیستمی و هم به صورت چارتر به شما اعلام می کند و شما می توانید از طریق این لیست مقایسه قیمت ها را داشته باشید.
لازم به ذکر است سایت تریپ دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد که در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانند شما را راهنمایی کنند و در صورت لغو پرواز مبلغ به شما بازگردانده می شود.

کلام آخر

ترکیه همواره یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار درمیان ایرانیان است، ایرانیان بسیاری هر ساله در نوروز به ترکیه سفر می کنند.

یکی از نکات مهمی که امسال می توان در نظر گرفت این است که شما علاوه بر گشت و گذار در ترکیه می توانید از امکان تزریق واکسن فایزر نیز بهره مند شوید.
چند وقت قبل وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که علاوه بر شهروندان ترکیه توریست هایی که قصد سفر به این کشور را دارند نیز می توانند با پرداخت مبلغی واکسن فایزر دریافت کنند و دولت به آنها کارت واکسن می دهد.
شما می توانید برای اینکه سفری با صرفه داشته باشید برای خرید بلیط ارزان قیمت استانبول به سایت تریپ مراجعه کنید و در آنجا به صورت آنلاین بروز ترین بلیط های سیستمی و هم بلیط های چاتری را بررسی و رزرو کنید.
لازم به ذکر است این سایت دارای پشتیبانی 24 ساعته می باشد و امکان استرداد نیز در این سایت وجود دارد. امیدوار هستیم که از خواندن این مقاله اطلاعات کافی کسب کرده باشید.

سوالات متداول در زمینه سفر نوروزی استانبول و واکسن فایزر

آیا واکسن فایزر در استانبول ترکیه برای توریست ها هم تزریق می شود؟

بله. وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرده است که توریست ها نیز می توانند با پرداخت مبلغی واکسن فایزر را در این کشور دریافت کنند.

هزینه تزریق واکسن کرونا فایزر در ترکیه چقدر است؟

تزریق واکسن کرونا برای کسانی که اقامت ترکیه را دارند رایگان است و توریست ها نیز می توانند با پرداخت مبلغ 400 لیر واکسن فایزر را در بیمارستان های معتبر دریافت کنند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc