https://gateway.trip.ir/api/

پل آدم یا پل راما سریلانکا

به روز رسانی: 07 تیر ، 1402 جاذبه های گردشگری

پل آدم یا پل راما سریلانکا

پل آدم که پل راما نیز نامیده می‌ شود، زنجیره ‌ای از سوله‌ ها، بین جزایر مانار، در نزدیکی شمال غربی سریلانکا، و رامسوارام، در سواحل جنوب شرقی هند است. این پل 30 مایل (48 کیلومتر) طول دارد و خلیج منار در جنوب غربی را از تنگه پالک درشمال شرقی جدا می کند. برخی از سواحل ماسه خشک هستند، و هیچ کجا آن عمیق تر از 1 متر نیستند. 
شواهد زمین شناسی نشان می دهد که پل آدم نشان دهنده یک ارتباط سنتی زمینی بین هند و سریلانکا است. گفته می ‌شود که بقایای گذرگاه عظیمی است که راما، قهرمان حماسه هندو رامایانا، برای تسهیل عبور ارتش خود از هند به سیلان (سری‌لانکا) برای نجات همسر ربوده‌ شده‌ اش، سیتا، ساخته شده است. بر اساس افسانه مسلمانان، آدم به قله سیلان رفته و بالای آن 1000 سال روی یک پا دعا و توبه کرده است.

پل پانک بین هند و سریلانکا

پل پانک بین هند و سریلانکا

تاریخچه پل راما سریلانکا

پل سی کیلومتری که خلیج مانار را از تنگه پالک جدا می کند، طبق گزارشات تا قرن پانزدهم تا زمانی که طوفان ها کانال را عمیق تر کردند، با پای پیاده قابل عبور بود. سوابق معبد رامش ‌وارام نشان می‌ دهد کهپل راما کاملاً بالاتر از سطح دریا بوده است تا اینکه در سال 1480 پس از میلاد در طوفان ویران شد.
اولین نقشه ای که این منطقه را به نام پل آدم می نامد توسط یک نقشه کش بریتانیایی در سال 1804 با اشاره به یک افسانه تهیه شد که در آن آدم از پل برای رسیدن به کوهی استفاده کرد که انگلیسی ها آن را قله آدم نامگذاری کردند. به مدت 1000 سال روی یک پا توبه کرده و رد پا یی از خود به جای می گذارد. برای اطلاع از پرواز تهران سریلانکا می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.ما قبلا در مقاله جاهای دیدنی سریلانکا به بهترین جاذبه های گردشگری این کشور پرداختیم. 

سریلانکا کجاست ؟

سریلانکا با نام رسمی جمهوری سوسیالیستی دموکراتیک سری در سواحل جنوبی شبه قاره هند در جنوب آسیا واقع شده است.این کشور بین عرض جغرافیایی 9 درجه شمالی و طول جغرافیایی 79 درجه و81 درجه شرقی واقع شده است و حداکثر طول آن 26 432 کیلومتر و حداکثر عرض 224 کیلومتر است. 
نام قدیم سریلانکا که تا سال 1972 با نام سیلان شناخته می شد، جزیره ای است که توسط اقیانوس هند، خلیج مانار، تنگه پالک احاطه شده است و در مجاورت هند و مالدیو قرار دارد.
سریلانکا به دلیل قرار گرفتن در مسیراصلی دریایی، یک پیوند دریایی استراتژیک بین غرب آسیا و جنوب شرق آسیا است. این یک ایستگاه مهم در جاده ابریشم باستانی بوده است. 
سریلانکا همچنین از دوران باستان مرکز دین و فرهنگ بودایی بوده است و یکی از معدود اقامتگاه های باقی مانده بودیسم در جنوب آسیا به همراه لاداخ، بوتان و تپه های چیتاگونگ است.
سریلانکا یک جمهوری و یک کشور واحد است که توسط یک سیستم نیمه ریاستی اداره می شود و مقر رسمی دولت آن در سری کوته، پایتخت است. این کشور به تولید و صادرات چای، قهوه، نارگیل، لاستیک و دارچین معروف است که بومیان آن آخرین بازماندگان این کشور هستند.
زیبایی طبیعی سریلانکا به عنوان مروارید اقیانوس هند منجر شده است. این جزیره مملو از جنگل های سرسبز استوایی، سواحل سفید و مناظر متنوع با تنوع زیستی غنی باشد. 
این کشور ادعای تاریخی طولانی و رنگارنگ بیش از سه هزار ساله را دارد و یکی از طولانی ترین تاریخ های مستند در جهان را دارد، فرهنگ غنی سریلانکا را می توان به بسیاری از جوامع مختلف در این جزیره نسبت داد.
سریلانکا یکی از کشورهای عضو مؤسس سارک و یکی از اعضای سازمان ملل متحد، کشورهای مشترک المنافع است. از سال 2010، سریلانکا یکی از سریع ترین اقتصادهای جهان بود که در حال رشد بود. بورس آن بهترین بازار سهام آسیا در سال های 2009 و 2010 بود.

زنان سریلانکا

زنان سریلانکا

پروژه لایروبی تنگه پالک سریلانکا

یک تصمیم جنجالی دولت هند که در مرکز گرفته شد در مورد لایروبی و تعریض تنگه پالک است تا به کشتی‌های اقیانوس پیما اجازه عبور از بالای آن را داده و از سفر طولانی در سرتاسر سریلانکا در مسیر سایر بنادر هند اجتناب کنند. این پروژه کانال کشتی ستوسامودرام نامیده می شود.
در حالی که خود دولت کنونی هند در دو ذهنیت است یک مکتب فکری خواستار لایروبی و گسترش منطقی است، در حالی که دیگری خواستار توقف کامل است زیرا آنچه را که رام ستو می نامند، صخره مرجانی که به حماسه شناخته می شود را نابود خواهد کرد. 
این دادخواست توسط یکی از اعضای گروهی از سازمان‌ هایی که تحت چتر شبکه اقدام ساحلی گرد هم می ‌آیند داده شد و به دادگاه عالی آورده شده است. فرناندز مدعی است که هدف شبکه مذکور تضمین حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی در نواحی ساحلی است.
او ساخت کانالی را برای عبور کشتی ها از تنگه پالک تجسم می کند و طبق پیشنهاد، طول مجموع کانال حدود 260 کیلومتر خواهد بود. دولت هند پیشنهاد کرده بود که عرض 300 متر را از طریق یک کشش 44 مایل دریایی لایروبی کند. 
تخمین زده می شود که 32.5 متر مکعب ماسه در پل آدم و 52 میلیون متر مکعب در تنگه پالک لایروبی شود. پل آدام زنجیره ای از جزایر کم ارتفاع و صخره های کوچک است.
پیشنهاد دولت با هدف کاهش مسافت برای کشتی‌هایی است که اکنون پس از پهلو گرفتن در کلمبو سریلانکا را طی می‌ کنند تا به خلیج بنگال برسند. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از دور زدن سریلانکا، یک کانال کشتیرانی در تنگه پالک لایروبی شود.

  روابط سریلانکا و چین

روابط سریلانکا و چین  

روابط سریلانکا و چین 

روابط دیپلماتیک بین سریلانکا و چین به ویژه در دوران حکومت حزب آزادی سریلانکا بسیار نزدیک بوده  طوری که تصور می شد سریلانکا مستعمره چین است. در سال 1957 چین و سریلانکا روابط دیپلماتیک برقرار کردند. در سال 1996، چاندریکا باندرانایکه، رئیس جمهور وقت سریلانکا، به دعوت جیانگ زمینگ، رئیس جمهور وقت چین، به چین سفر کرد. 
دو طرف برای تقویت همکاری های اقتصادی دو توافقنامه امضا کردند. روابط بین هر دو کشور در دوران حکومت رئیس جمهور سریلانکا، منجر به توافقات بسیاری شد که علاقه مند به ایجاد تعادل بین نفوذ چین و هند در کشور شده است، در تحولات اخیر نشان می‌ دهد که در سیاست خارجی فعلی سریلانکا تمایلی به ارتباط با چین وجود دارد. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما خارجی ارزان می توانید از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول درباره ی سریلانکا

فاصله ایران تا سریلانکا چقدر است؟

فاصله ایران و سریلانکا 3901 کیلومتر معادل (2424 مایل) است.

لقب کشور سریلانکا چیست؟

در بسیاری از نام ‌های مستعار سریلانکا که طی قرن‌ها به دست آمده عبارتند از: سرندیب، سیلان، قطره اشک هند، جزیره درخشان، جزیره دارما، مروارید اقیانوس هند است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc