https://gateway.trip.ir/api/

ساعت بیگ بن

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

ساعت بیگ بن

ساختمان پارلمان و برج الیزابت که معمولاً بیگ بن نامیده می ‌شود، از نمادهای دیدنی لندن و جاذبه ‌های دیدنی لندن هستند. ساعت بیگ بن نامی است که به ناقوس عظیم درون برج ساعت داده شده است که بیش از ۱۳ تن (۱۳۷۶۰ کیلوگرم) وزن دارد. برج ساعت در هنگام شب روشن می شود و بسیار دیدنی به نظر می رسد.

برج انگلستان

برج انگلستان

همه چیز درباره ساعت بیگ بن

بیگ بن ناقوسی است که در داخل برج الیزابت واقع در بریتانیا انتهای شمالی کاخ وست مینستر قرار دارد. وست مینستر هم مجلس عوام و هم مجلس اعیان بریتانیا را در اختیار دارد.
ساعت بیگ بن به دلیل دقت و زنگ عظیمش مشهور است. این برج تا سال 2012 به طور رسمی به عنوان برج سنت استفان شناخته می شد، زمانی که به مناسبت جشن الماس الیزابت دوم، جشن 60 سالگی تاج و تخت بریتانیا، به برج الیزابت تغییر نام داد. عقربه های ساعت به ترتیب 9 و 14 فوت (2.7 و 4.3 متر) طول دارند و ارتفاع برج ساعت حدود 320 فوت (97.5 متر) است و صفحه ساعت 7 متر است.
در ابتدا با هماهنگی رصدخانه رویال گرینویچ، زنگ های بیگ بن با چند وقفه از سال 1924 به عنوان سیگنال ساعت روزانه توسط شرکت بی بی سی پخش می شد.
هنگامی که کاخ اصلی وست مینستر در سال 1834 توسط آتش سوزی ویران شد، از معماران دعوت شد تا طرح هایی را برای کاخ جدید ارائه دهند و کمیسیونی برای انتخاب بهترین ها تشکیل شد.
 طراحی سر چارلز بری موفقیت آمیز بود، با این حال، برج ساعت نداشت، پارلمان به سبک نئوگوتیک ساخته شد و سنگ بنای برج الیزابت در 28 سپتامبر 1843 گذاشته شد. به دلیل کار ساخت و ساز با پنج سال عقب افتادن از برنامه، برج در سال 1859 تکمیل شد.
از آنجایی که چارلز بری یک ساعت ساز متخصص نبود، در سال 1846 مسابقه ای را برای یافتن طرحی مناسب برای ساعت برج برگزار کردند. ادوارد جان دنت برای ساخت این ساعت بر اساس طراحی منصوب شد. هنگامی که دنت درگذشت، پسرخوانده او فردریک ساعت را در سال 1854 تکمیل کرد، این ساعت در آوریل 1859 در برج الیزابت نصب شد.

برج ساعت بیگ بن

برج ساعت بیگ بن

برج ساعت بیگ بن

برج ساعت در کدام کشور است؟ برج ساعت معروف به نام بیگ بن که در بالای برج الیزابت به ارتفاع 320 فوت قرار دارد، برای اولین بار در 31 می 1859 بر فراز مجلس پارلمان در وست مینستر لندن به صدا در آمد.
زنگ های چهار ربع در ساعت های 15، 30 و 45 دقیقه قبل از ساعت به صدا در می آیند و درست قبل از اینکه ساعت بیگ بن به صدا درآید. 
این ساعت از مکانیزم ویکتوریایی اصلی خود استفاده می کند، اما می توان از یک موتور الکتریکی به عنوان پشتیبان استفاده کرد، این برج نماد فرهنگی بریتانیا است که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

صدای ساعت بیگ بن

آهنگی که ساعت بیگ بن می نوازد فقط شامل چهار نت است. G sharp، F sharp، E و B و قسمت های مختلف آهنگ در ربع و نیم ساعت در وست مینستر پخش می شود.
اسم این آهنگ محله کمبریج نام دارد، زیرا در واقع از کمبریج می آید و اولین بار در کلیسای بزرگ سنت مری در مرکز کمبریج نواخته شد.
این آهنگ در سال 1793 برای ساعت جدید در کمبریج نوشته شد، اما دقیقاً مشخص نیست که آن را چه کسی نوشته است.
اگر صدای معروف بیگ بن را از دست دادید، می توانید این آهنگ را از کلیسای بزرگ سنت مریم، کمبریج خانه اصلی زنگ‌ ها نیز گوش کنید. برای بازدید از این ساعت زیبا می توانید بلیط تهران لندن را از سایت تریپ تهیه کنید.

داخل ساعت بیگ بن

داخل ساعت بیگ بن

چگونه می توان به برج الیزابت رفت؟

بیگ بن در برج الیزابت در انتهای شمالی خانه های پارلمان در وست مینستر، مرکز لندن، در کنار رودخانه تیمز یافت می شود.
چندین مسیر اتوبوس لندن وجود دارد که از کنار برج می گذرد، و ایستگاه متروی وست مینستر دقیقاً در آن طرف جاده قرار دارد که توسط خطوط Jubilee، District و Circle خدمات رسانی می شود. اسکله وست مینستر در مجاورت برج قرار دارد. ارزان ترین و بهترین قیمت بلیط هواپیما را می توانید با سایت تریپ تجربه کنید.

بیگ بن چه زمانی ساخته شد؟

کاخ وست مینستر در سال 1834 در اثر آتش سوزی ویران شد. در سال 1844، تصمیم بر این شد که ساختمان های جدید مجلس باید شامل یک برج و یک ساعت باشد.
یک زنگ عظیم مورد نیاز بود و اولین تلاش به طور جبران ناپذیر شکست خورد، این فلز ذوب شد و زنگ در سال 1858 در Whitechapel دوباره ساخته شد.
بیگ بن اولین بار در 31 مه 1859 در سراسر وست مینستر زنگ زد مدت کوتاهی بعد، در سپتامبر 1859، بیگ بن شکست بنابراین چکش سبک تری تعبیه شد و زنگ چرخانده شد تا قسمتی آسیب نبیند امروزه این همان زنگی است که می توانید به لندن سفر کنید و گوش دهید.

4 حقیقت جالب در مورد ساعت بیگ بن

به پایتخت بریتانیا فکر کنید و اولین تصویری که به ذهن می رسد بیگ بن است، برج ساعت نمادی از لندن در مجلس نمایندگان وست مینستراست. 
وست مینستر که در ابتدا محل کاخ سلطنتی لندن بود، اکنون مقر حکومت و سنگر دموکراسی بریتانیا است، بیگ بن یکی از قابل اعتماد ترین ساعت‌ های جهان است. در زیر ما شما را با چند حقیقت جالب در مورد ساعت بیگ بن آشنا می کنیم:

1. ساخت ساعت بیگ بن

ساعت بیگ بن دارای 4 صفحه است، هر صفحه از 324 قطعه شیشه عقیق قابلمه ای در یک قاب چدنی ساخته شده است.
عقربه های دقیقه از ورق مس ساخته شده اند، آنها معادل 190 کیلومتر در سال سفر می کنند. این فاصله از لندن تا ویموت استو عقربه ساعت از فلز تفنگ ساخته شده است.

مکانیسم ساعت بیگ بن

مکانیسم ساعت بیگ بن 

2. مکانیسم ساعت بیگ بن

هر ضربه آونگ 2 ثانیه طول می کشد، با استفاده از سکه ها تنظیم می شود که به نوبه خود مکانیسم ساعت را تنظیم می کند. اضافه کردن یک پنی باعث می شود ساعت در 24 ساعت دو پنجم ثانیه افزایش یابد.
فشار بیرونی مانند باد روی عقربه های ساعت می تواند بر دقت ساعت تاثیر بگذارد. ادموند بکت دنیسون برای حل این مشکل "فرار گرانشی دو پایه" را طراحی کرد. اثرات فشار خارجی بر روی مکانیسم را جبران می کند و برای کمک به ساعت در نگه داشتن زمان دقیق بسیار مهم است.

3. کج بودن برج ساعت

بیگ بن ممکن است کاملاً عمودی به نظر برسد، اما در واقع کمی خم است. این شیب زمانی کشف شد که برنامه ریزی برای گسترش خط Jubilee که از زیر ساختمان های پارلمان می گذرد، در حال انجام بود. تغییر شرایط زمین، برج ساعت لندن را تحت تاثیر قرار داده است، و این برج با شیب 0.26 درجه (که فقط یک شانزدهم شیب برج پیزا است) به سمت شمال غربی متمایل می شود، با وجود این کج بودن جزئی، برج باید بین 4000 تا 10 هزار سال ایمن باشد.

4. بازسازی بیگ بن

بیگ بن در چند سال گذشته زیر داربست ها قرار داشته است و بازسازی اخیر آن در سال 2021 اتفاق افتاد، این بازسازی نما را ترمیم می کند و عقربه های ساعت و جزئیات را به رنگ آبی اصلی خود باز می گرداند. دود سنگین لندن در اوایل دهه 1900 جزئیات ساعت را سیاه کرد در طول کار، برج ساعت لندن برای محافظت از گوش ‌های کارگران خاموش می‌ شود، اما همچنان صدای آن را چندین بار در طول فرآیند بازسازی، در روزهای مهمی مانند شب سال نو یا روز یادبود خواهید شنید.

سوالات متداول در مورد ساعت بیگ بن

ساعت بیگ بن چیست؟

بیگ بن ناقوسی است که در داخل برج الیزابت در بریتانیا واقع در انتهای شمالی کاخ وست مینستر قرار دارد، وست مینستر هم مجلس عوام و هم مجلس اعیان بریتانیا را در اختیار دارد.

ساعت بیگ بن چند سال قدمت دارد؟

بیگ بن بنای نمادین در لندن است که 160 ساله شد، ناقوس بزرگ بخشی از ساعت بزرگ در برج الیزابت را تشکیل می‌ دهد که معمولاً به عنوان بیگ بن شناخته می ‌شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc