https://gateway.trip.ir/api/

بهترین پلاژهای رایگان استانبول

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

بهترین پلاژهای رایگان استانبول

فرهنگ غنی و معماری استانبول از دلایل اصلی هجوم گردشگران به این شهر زیبای اروپایی است. به این لیست می توان یک دلیل دیگر اضافه کنید بهترین پلاژهای رایگان استانبول به لطف منطقه شبه جزیره ای که توسط دریای سیاه، دریای مرمره، و تنگه بسفر احاطه شده است، مجموعه ای از سواحل وجود دارد که می توانید در آن ها زیر نور خورشید استراحت کنید و به شادی بپردازید. 
تابستان‌های استانبول گرم است و مردم را برای فرار به سواحل شنی اطراف استانبول ترغیب می‌ کند. مقداری کرم ضد آفتاب بزنید و در آفتاب گرم غوطه ور شوید در حالی که نسیم ملایم دریا در موهایتان می گذرد. 

سواحل ترکیه در استانبول

سواحل ترکیه در استانبول

بهترین پلاژهای استانبول

زمانی که در حال رزرو اقامت در استانبول هستید، ممکن است در فکر پلاژهای استانبول نباشید، اما این کلان شهر می تواند لحظاتی را برای آفتاب و دریا به شما ارائه دهد.
برای اکثر ساکنان استانبول و مسافرانی که به ترکیه سفر می کنند، زمان مناسب ساحل درفصل تابستان دراستراحتگاه های دریای اژه و دریای مدیترانه است. 
سواحل دریای مرمره و دریای سیاه بدیهی است که نمی توانند حال و هوای دریای مدیترانه و چشم اندازهای خیره کننده ساحلی معروف ترکیه را به نمایش بگذارند، اما برای شناو آفتاب گرفتن، مناسب هستند. برای اطلاع از بلیط استانبول می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید. در زیر ما شما را سواحل مختلف استانبول بیشتر آشنا می کنیم:

1. ساحل کیلیوس استانبول ( Kilyos) 

دهکده کوچک کیلیوس، پشتیبان ساحل ماسه‌ ای است که دریای سیاه را در بر می ‌گیرد، علیرغم اینکه در 41 کیلومتری شمال شهر مرکزی قرار دارد، هنوز رسماً منطقه ‌ای از کلانشهر بزرگ استانبول است.
برای ساکنان استانبول، کیلیوس یکی از بهترین مکان‌ ها برای سفر یک روزه در طول ماه‌ های تابستان است. در تیر و مرداد، سعی کنید سفر کیلیوس خود را برای یک روز در هفته برنامه ریزی کنید، به جای تعطیلات آخر هفته، زیرا آخر هفته ها این ساحل بسیار شلوغ است.
ساحل کیلیوس یک منطقه مناسب و طولانی از شن‌ های زرد رنگ است که پشت آن کافه ‌ها و رستوران‌ های زیادی برای انتخاب غذا و همچنین هتل ‌ها و مهمان ‌خانه‌ های کوچک که اگر می‌خواهید شب بمانید موجود است.
هزینه ورودی برای دسترسی به ساحل، و امکانات خوب در ساحل، از جمله غریق نجات و سایه ‌بان‌ های آفتاب و صندلی ‌هایی برای کرایه وجود دارد.
حمل و نقل عمومی اینجا از مرکز استانبول کمی طول می کشد اما ساده است، در حومه شمالی استانبول Hacıosman، می ‌توانید از خط مترو به یک اتوبوس مستقیم به کیلیوس بروید.

2. ساحل بورچ

ساحل بورچ در فاصله نه کیلومتری از غرب در امتداد ساحل دریای سیاه از مرکز کیلیوس، و در 42 کیلومتری شمال استانبول، در یک کلوپ ساحلی خصوصی است که به‌خاطر کایت ‌سواری و نوار وسیعی از شن‌ های زرد رنگ آراسته شناخته شده است.
با توجه به امکانات عالی و ورزش‌ های آبی موجود، هم برای مسافرانی که به دنبال تفریحات بیشتری در ساحل هستند و هم برای کسانی که به دنبال یک روز آرام در ساحل هستند همه چیز در دسترس شماست، گزینه بسیار خوبی است.
کلوپ ساحلی دارای طیف وسیعی از رستوران‌ ها و کافه ‌ها است که مستقیماً پشت شن و ماسه قرار دارند، سکوهای فراوان و محوطه ‌های بزرگ تراس با کیسه‌های بانوج و ناجیان غریق در حال انجام وظیفه، و تفریح کایت ‌سواری که می ‌توانید آن را اجاره کنید.در آخر هفته ‌ها اغلب موسیقی زنده و سایر سرگرمی‌ها نیز در اینجا وجود دارد.

نحوه رفتن به ساحل بورک استانبول

نحوه رفتن به ساحل بورک استانبول

3. بورگاز آداسی(Burgaz Adası) 

بورگاز آداسی جزیره کوچک بین جزایر کینالی و هیبلی در گروه جزایر پرنس دریای مرمره قرار دارد. بورگاز دومین جزیره ای است که کشتی در مسیر جزایر پرنس توقف می کند.
برای بسیاری از طرفداران سواحل جزایر پرنس، سواحل بورگاز به لطف حال و هوای دلپذیرش، بهترین امتیاز را از میان تمام سواحل آفتاب و دریای این گروه جزیره ای دریافت می کند.
دو سواحل عمومی توصیه شده عبارتند از ساحل Burgaz Halk در ساحل شرقی، فقط 500 متر پیاده روی در جنوب از ترمینال کشتی، مادام مارتا در نزدیکی نوک شمال غربی جزیره با 1.5 کیلومتر پیاده روی از سمت غرب است.
هر دو به جای شن دارای سواحل سنگریزه هستند، با صندلی های آفتابگیر و سایه بان برای اجاره، و همچنین کافه ها و حمام های آماده.

4. یارو گلیملی (Ağva & Kilimli)

روستای کوچک دریای سیاه آغوا در 106 کیلومتری شمال شرقی استانبول قرار دارد، به لطف جاذبه های توریستی خلیج گلیملی، با مناظر ساحلی چشمگیرش که درست در آستانه شهر قرار دارد، یک مقصد مورد علاقه برای جویندگان طبیعت و کوهنوردان و همچنین مسافران ساحل است.
این دهکده دارای یک ساحل شنی گسترده و عمومی بدون هزینه ورودی است، یک کافه رستوران درست در کنار ساحل وجود دارد و می ‌توان صندلی‌ها و آفتاب‌ گیرها را اجاره کرد.
دریا در اینجا به دلیل امواج قوی و آبریزش ها شناخته شده است، بنابراین شناگران باید همیشه به حرف ناجیان غریق در حال کار گوش دهند و فقط در جایی که آنها توصیه می کنند شنا کنند.
درست در شرق، این ساحل یک پارک طبیعی با کمپینگ است که با یک مسیر پیاده روی از روی صخره های سنگی به هم متصل می شوند.

5. ساحل (Caddebostan)

نزدیکترین بخش شنی به مرکز استانبول، ساحل Caddebostan، ساحل دریای مرمره در سواحل آسیایی شهر است، مناطق ساحلی با نوار ساحلی طولانی پارک دالیان، با مسیرهای دوچرخه‌ سواری و پیاده ‌روی در میان باغ‌ ها و زمین‌ های بازی بزرگ برای کودکان، به هم متصل و احاطه شده‌ اند.
برای ورود به خلیج مرکزی منحنی ماسه ‌های خاکستری هزینه ‌ای وجود دارد و صندلی‌ های آفتاب ‌گیر با نرخ‌ های بسیار مناسبی اجاره می ‌شوند، چند کافه در محل برای میان وعده، نوشیدنی و ناهار وجود دارد.
انتظار تجربه ساحلی آرام را نداشته باشید، ساحل Caddebostan مکانی پرجنب ‌و جوش در آخر هفته‌ های گرم و آفتابی از خرداد تا شهریور است، و حال و هوای تعطیلات با موسیقی پاپ ترکی که در سراسر ساحل پخش می‌شود، ادامه دارد.
آب در اینجا کم عمق است، و این یک انتخاب مطمئن برای خانواده‌ هایی با بچه ‌هایی است که می ‌خواهند یک روز در دریا بچرخند.

ساحل در هیبلی آدا

ساحل در هیبلی آدا

6. ساحل در هیبلی آدا

جزیره هیبلی آدا در دریای مرمره محبوب ترین جزایر پرنسس برای بازدید در سفرهای یک روزه از استانبول است.
در تابستان، خلیج‌ های کوچکی که در اطراف ساحل جزیره با شن و ماسه ‌هایشان پراکنده شده‌ اند، مملو از مسافرانی می ‌شوند که در حال حمام آفتاب هستند.
دسترسی به برخی از خلیج‌ ها با قایق‌ های شاتل به راحتی امکان ‌پذیر است، که مسافران ساحلی را بین بندر اصلی کشتی هیبلی آدا و سواحل حمل می ‌کند، چند ساحل برای انتخاب وجود دارد، اما ساحل آدا محبوب ترین آنها است.
بهتر است آخر هفته از رفتن به اینجا خود داری کنید، مگر اینکه شلوغی ساردین برایتان مهم نباشد، امکانات در ساحل آدا بسیار خوب و تمیز است و یک رستوران در محل وجود دارد.

7. ساحل پارک طبیعی (Çilingöz)

این نوار شنی سفید، که توسط خط ساحلی ناهموار و جنگلی حمایت می شود و در مقابل دریای سیاه قرار دارد، یکی از زیبا ترین نوارهای ساحل شنی در فاصله یک روزه رانندگی با وسیله شخصی از استانبول است. فاصله 118 کیلومتر رانندگی از شمال غربی شهر مرکزی است.
ساحل پارک طبیعی به اندازه بسیاری از سواحل دیگر از امکانات رفاهی خوبی برخوردار نیست، بنابراین برای مسافرانی که به دنبال یک تجربه ساحلی با خدمات کامل نیستند، مناسب تر است.
کافه ‌هایی در تابستان باز هستند، بهتراست که تمام لوازمی را که برای یک روز در ساحل به آن نیاز دارید همراه داشته باشید، همچنین یک ناهار پیک نیک در کنار دوستان و خانواده می توانید داشته باشید.

ساحل ترو بلو در استانبول

ساحل ترو بلو در استانبول

8- ساحل ترو بلو در استانبول (True Blue)

بار ساحلی True Blue یکی دیگر از کلوپ های ساحلی حومه استانبول است، برخلاف اکثر سواحل ترکیه که ورود به آن برای همه رایگان است، برای ورودبه این ساحل باید هزینه پرداخت کنید. 
این کلوپ ساحلی را می توان به گران ترین مقاصد تعطیلات در سواحل ترکیه نسبت داد، همه چیز اینجا نوعی مترادف برای تجمل است، از فضای داخلی رستوران گرفته تا انواع مناطق تفریحی در این ساحل موجود است.
شن و ماسه تمیز و صندلی های آفتابگیر قابل اجاره وجود دارد، برای کسانی که آب شیرین را ترجیح می دهند، یک استخر شنا در اینجا ایجاد شده است.
رستورانی به همین نام، واقع در قلمرو True Blue Beach Bar، نمادی از این مکان است فضای داخلی بی عیب و نقص، طراحی منحصر به فرد لوکس بودن باشگاه را نشان می دهد. این ساحل دارای رستوران با غذاهای فرانسوی و ایتالیایی است.

9- ساحل بابیلون استانبول ( Babylon Kilyo)

صمیمی ترین ساحل استانبول بابیلون، مکان مناسبی برای خانواده ها و جوانان برای داشتن یک روز خنده دار و آفتابی در ساحل است، کوه ها و فضای سرسبز ساحل، فضای ساحلی عالی را ایجاد می کند. 
فعالیت های تفریحی در این ساحل بی پایان است، یک بازی والیبال یا بدمینتون را با نوجوانان انجام دهید و روی ساحل شنی نرم آفتاب بگیرید، ساحل ساکت و بی صدا مکانی عالی برای دور شدن از هیاهوی شهر است.
تعدادی غذاخوری در ساحل وجود دارد که می توانید مزه همبرگر ماهی کبابی و ساندویچ پنیر را بچشید، شب‌های ساحل بابیلون با موسیقی زنده دی ‌جی است.

10-ساحل فلوریا استانبول

ساحل فلوریا استانبول یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه است که آب‌ های آبی شفاف و شن ‌های طلایی نرم و فعالیت‌ های تفریحی لذت ‌بخش آن توجه خانواده ‌های محلی، گردشگران عرب و خارجی‌ هایی را که برای گردشگری به ترکیه می ‌آیند و از آن دیدن می‌ کنند، به خود جلب می ‌کند. 
ساحل فلوریا در منطقه فلوریا استانبول و در غرب استانبول واقع شده است، افق های آن با منظره غروب آفتاب مشخص می شود.

ساحل ببک در استانبول

ساحل ببک در استانبول

11- باشگاه ساحلی سوما

باشگاه ساحلی سوما یکی از معدود سواحل استانبول در نزدیکی تکسیم است که می توانید در آن کمی آرام شوید. زندگی شبانه در اینجا به کلوپ‌ های بسفر کمک می‌ کند، حتی برای یک دقیقه فراموش می کنید که در استانبول هستید.
در شب، می توانید به یک جلسه یوگا یا پیلاتس بپیوندید، اما در شب رقص دیوانه وار بهترین راه برای سوزاندن کالری است. هر جمعه و شنبه، دی جی ها برای پخش موسیقی اجرا میکنند و مردم تا نیمه شب صف می کشند. از بین تمام سواحل استانبول، این جایی است که مهمانی تا شش صبح ادامه دارد،کلبه های ساحلی پر از بانوج است که می توانید در آنجا بخوابید. برای خرید بلیط می توانید با ما از طریق لینک در ارتباط باشید.

12- ساحل بدون توقف

ساحلی عالی برای کسانی که به ورزش های ماجراجویی و مهمانی علاقه دارند، ساحل بدون توقف در استانبول جایی است که تفریح هرگز متوقف نمی شود. امتداد ساحل شنی با صندلی های ساحلی راحت چیده شده است که می توانید در حالی که کمی آفتاب می گیرید از هیاهوی ساحل لذت ببرید.
طیف گسترده ‌ای از ورزش‌ های تابستانی وجود دارد که می ‌توانید با آنها خوش بگذرانید، مانند کایت‌ بردینگ، قایقرانی و موج سواری، خود را با یوگا، ایروبیک، و پیلاتس در روز در مرکز سلامتی سرگرم کنید.

13- ساحل ناکی بی

ساحل ناکی بی که در سال 1984 افتتاح شد، یکی از امن‌ ترین سواحل استانبول است، آب اینجا امن و کم عمق برای شنا در هر زمان است، این ساحل فضایی آرام را برای خانواده ها فراهم می کند تا مدتی را با هم بگذرانند.
خانه های ییلاقی ساحلی در جزیره مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات با عزیزانتان هستند، با دراز کشیدن روی شن‌ های گرم سواحل، می توانید برنزه شوید یا با بچه‌ هایتان قلعه ‌های شنی بسازید، رستوران های غذا در کنار ساحل به سیب زمینی سرخ کرده و مینی برگر معروف هستند.

ساحل الیو سدف

ساحل الیو سدف

14-  ساحل الیو سدف

این یکی از بهترین سواحل استانبول و یکی از قدیمی ‌ترین سواحل استانبول است، این مکانی است که باید از آن بازدید کرد. ساحل مناظر زیبا و فضای سرسبز ارائه می دهد که روحیه شما را بالا می برد. نه تنها این، بلکه انواع مختلفی از غذاها، دی جی، موسیقی زنده، رستوران ها و بسیاری موارد دیگر را نیز ارائه می دهد این ساحل مکان مناسب برای یک تعطیلات خنک است.

15- آکوا گرین ( Aqua Green Beach Club) 

ساحل آکوا گرین یکی از بهترین سواحل استانبول است، مناظر و حال و هوای با طراوت را ارائه می دهد که هم مسافران و هم افراد محلی را به خود جذب می کند. این ساحل یک باشگاه است که خدماتی در سطح جهانی ارائه می دهد. یک سالن استراحت، باشگاه، رستوران و موارد دیگر وجود دارد که می ‌توانید با دوستان یا شریک زندگی خود اوقاتی را با کیفیت بگذرانید.

13. ساحل اوزونکوم (Uzunkum) 

اگر به دنبال سواحل استانبول برای شنا هستید، به ساحل اوزونکوم بروید. باشگاه ساحلی در منطقه سیله واقع شده است و بسیار امن و تمیز است. همه چیز از دوش گرفتن تا آفتاب گرفتن را ارائه می دهد، بنابراین باید در طول تعطیلات خود در استانبول از آن دیدن کنید. 

سوالات متداول در مورد بهترین پلاژهای استانبول

چند ساحل در استانبول وجود دارد؟

استانبول توسط سواحل احاطه شده است و بیش از بیست ساحل در شهر استانبول برای انتخاب وجود دارد. ممکن است در انتخاب یک یا دو مورد برای بازدید در طول تعطیلات خود مشکل داشته باشید. 

آیا سواحل استانبول برای شنا مناسب هستند؟

سواحل زیادی در استانبول وجود دارد که منتظر شما هستند اگر می خواهید از هرج و مرج شهر دور شوید، برای یک تعطیلات کوچک به حومه استانبول بروید و با شنا در دریای آبی و حمام آفتاب دراز کشیده روی شن ها استراحت کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc