https://gateway.trip.ir/api/

پذیرش گردشگران و واکسن های مورد تایید تایلند

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 راهنمای سفر

پذیرش گردشگران و واکسن های مورد تایید تایلند

به تازگی پذیرش گردشگران توسط تایلند دوباره شروع شده است و تایلند به سرزمین لبخندها مشهور است. یکی از پربازدیدترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است و همچنین این کشور بسیار ارزان است در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با تایلند و هزینه سفر به آنجا و همچنین مدارک مورد نیاز و واکسن‌های مورد تایید تایلند برای سفر، بیشتر آشنا کنیم.

وضعیت تایلند در حال حاضر

کشور تایلند سالانه بیش از ۳۵ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و به طور مداوم در بین ۱۰ مقصد گردشگری برتر جهان قرار می‌گیرد. در حالی که هیچ تردیدی وجود ندارد که بخش گردشگری اقتصاد بالایی را برای کشور به ارمغان آورده است.
تایلند، در مرکز سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی واقع شده است که کاملاً در مناطق گرمسیری قرار دارد، شامل اکوسیستم‌های متنوعی است از جمله مناطق جنگلی تپه‌ای مرز شمالی، مزارع برنج حاصلخیز دشت‌های مرکزی، فلات وسیع شمال شرقی و سواحل ناهموار در امتداد شبه جزیره باریک جنوبی می باشد.
تا نیمه دوم قرن بیستم، تایلند در درجه اول یک کشور کشاورزی بود، اما از دهه ۱۹۶۰ تعداد فزاینده‌ای از مردم به بانکوک، پایتخت این کشورو دیگر شهرها نقل مکان کردند.

سفارت تایلند در تهران

سفارت تایلند یکی از ۱۳۰ نمایندگی خارجی در ایران و یکی از ۱۰۸ نمایندگی خارجی در تهران است و همچنین سفارت تایلند در تهران یکی از ۲۰۷ نمایندگی دیپلماتیک و کنسولی تایلند در خارج از کشور است. 
سفارت تایلند در تهران ممکن است طیف وسیعی از خدمات کنسولی مانند پردازش ویزا و گذرنامه و همچنین قانونی‌سازی اسناد را ارائه دهد.

اطلاعات تماس با سفارت تایلند در تهران

آدرس سفارت تایلند در تهران: خیابان بهارستان، کوچه استقلال، پلاک 3
تلفن تماس: 0۲۱-۷۷۵۳-۱۴۳۳ و 0۲۱-۷۷۵۳-۷۷۰۸ 
آدرس ایمیل: info@thaiembassy-tehran. org 
از طریق ایمیل thaiconsultehran@gmail. com می‌توانید به قسمت کنسولی، که دارای محل سفارت است، دسترسی داشته باشید.

تایلند پذیرش گردشگران را دوباره شروع می‌کند

باز شدن مرز تایلند

مرز تایلند کی باز میشود

جزایر جنوب شرقی آسیا به روی بازدیدکنندگان بازگشایی می‌شود این منطقه شامل کشورهایی مانند تایلند، ویتنام و کامبوج است که نرخ کووید را در سراسر ۲۰۲۰ پایین نگه داشته است.
این امر با ورود نوع دلتا تغییر کرد، که بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا را مجبور کرد برای اولین بار با شیوع بزرگ مبارزه کنند.
برنامه‌های بازگشایی نقاط محبوب مانند پوکت و بالی به حالت تعلیق درآمد. سنگاپور نیز موجی از موارد را ثبت کرد و مرزهای خود را تا حد زیادی برای گردشگران بسته نگه داشت.
در تایلند، بسیاری از کشورهای جنوب شرقی با احتیاط به روی مسافران باز می‌شوند. به نظر می‌رسد یکی درهای خود را کاملاً باز کرده است.
تایلند پیشگام بازگشایی گردشگری جنوب شرقی آسیا با طرح جعبه ماسه ای خود بود و همچنین تایلند این هفته اعلام کرد قصد دارد مقاصد گردشگری محبوب و شهرهای بزرگ خود را تا پایان سال بازگشایی کند.
بر اساس این طرح، مسافران واکسینه شده‌ای که قبل و بعد از ورود به تایلند تست کرونای منفی داشته باشند می‌توانند بدون قرنطینه وارد پوکت شوند. بر اساس گزارش اداره گردشگری تایلند، این جزیره از ۲۶.۴۰۰ بازدیدکننده واکسینه شده استقبال کرده و درآمد گردشگری ۱.۶۳ میلیارد بات تایلند  را در ماه‌های جولای و آگوست ایجاد کرده است.
اکنون مسافران واکسینه شده می‌توانند از دیگر مناطق تایلند، از جمله جزیره کوه سامویی و بخش‌هایی از استان‌های کرابی و فانگ نگا دیدن کنند.همچنین مقامات تایلندی اعلام کردند که قصد دارند بخش وسیعی از کشور را در سه ماه آینده باز کنند. 
سازمان بهداشت جهانی به طور مداوم بر شیوع کرونا نظارت و واکنش نشان می‌دهد. اگر به تایلند سفر می‌کنید، لطفاً از بخش کنترل بیماری‌ها، وب سایت وزارت بهداشت عمومی  شرایط سفر به تایلند در کرونا را بررسی کنید.

ویزای تایلند برای ایرانی‌ها

ویزای تایلند برای ایرانی ها

ویزای تایلند برای ایرانی ها

شهروندان ایرانی که مایل به سفر به تایلند هستند، چه از طریق هوایی و چه از طریق مرز زمینی نیاز به ویزا نیازدارند.
مدارک مورد نیاز برای ویزای تایلند:

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار همچنین توصیه می‌شود گذرنامه معتبر شما حداقل ۲ صفحه بلااستفاده برای هرگونه تمبر ورود و خروج موجود باشد.
  • ۲ قطعه عکس ۶x۴ با پس زمینه سفید
  • کپی کارت ملی و شناسنامه (تمام صفحات) بدون نیاز به ترجمه
  • واچر هتل
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تایلند
  • بیمه مسافرتی

قوانین ورود به تایلند

قوانین ورود به تایلند

قوانین ورود به تایلند

برای ورود به تایلند برای هر شخص بسته به نوع اقامت قوانین متفاوتی وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره کرده ایم:
1) ویزای کار دیپلمات‌ها و مقامات سازمان‌های بین المللی، دارندگان مجوز کار یا کسانی که اجازه کار در تایلند را دارند از جمله کار 
- یادداشت شفاهی سفارتخانه‌های مربوطه و سازمان بین المللی
- کپی مجوز کار یا WP3 یا نامه اشتغال
2) برای اقامت کوتاه مدت (خارجیانی که برای سفر کاری به تایلند می‌روند)
- کپی دعوت نامه برای شرکت در جلسه کاری در تایلند از یک آژانس دولتی تایلند یا یک شرکت تایلندی که باید دارای سرمایه ثبت شده باشد.
- کپی نامه کارفرمای خود برای تأیید اشتغال خود و نیاز به شرکت در جلسات تجاری در تایلند
- کپی صورت حساب بانکی سپرده حداقل ۵۰۰.۰۰۰ بات در ۶ ماه گذشته
3) ویزای خانواده برای همسر و فرزندان اتباع تایلند
- کپی گواهی ازدواج و شناسنامه تایلندی یا گذرنامه تایلندی همسرتان 
- کپی شناسنامه و گذرنامه تایلندی فرزند شما
4) برای درمان پزشکی (ویزای توریستی پزشکی MT)
- نامه‌ای از بیمارستانی در کشور مبدا مبنی بر اینکه شما شرایطی دارید و نمی‌توانید در اینجا تحت درمان قرار بگیرید و نیاز به درمان پزشکی در تایلند دارید و همچنین ارجاع پرونده پزشکی به کشور تایلند.
- نامه‌ای از بیمارستان در تایلند مبنی بر اینکه شما را به عنوان بستری قبول می‌کنند و ترتیب انتقال از فرودگاه به بیمارستان را می دهد
- نامه مجوز از وزارت صحت عامه برای شما و اعضای خانواده شما 
5) برای تحصیل و آموزش 
- کپی ثبت نام یا نامه پذیرش
- کپی شناسنامه و گذرنامه دانش آموز (در صورت همراهی والدین)
6) برای دارندگان گواهی اقامت و اعضای خانواده آن‌ها
- کپی گواهی اقامت و ویزای مهاجرتی 
- اثبات رابطه اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر ۲۰ سال)
7) برای دارندگان ویزای بازنشستگی طولانی برای افراد بالای ۵۰ سال
- کپی بیمه درمانی که هزینه‌های درمانی مربوط به COVID-19 را شامل می‌شود
9) دارندگان کارت APEC
- کپی کارت APEC با حرف «THA» در پشت کارت
10) دارندگان کارت Thaile Privilege Elite
- کپی ویزای Elite
- کپی نامه تایید برنامه TEMQ
11) مسابقات ورزشی
- کپی نامه از سازمان دهندگان رویداد یا مقامات مربوطه تایلند
شما همچنین می توانید برای اطلاع  دقیق از قیمت بلیط تایلند و بلیط هواپیما ازطریق لینک با سایت تریپ در ارتباط باشید.

هزینه سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند 1400

سفر به کشورهای خارجی یکی از محبوب ترین کارهایی است که ما علاقه زیادی به آن داریم سوالی که همیشه برای ما پیش می آید هزینه سفر به کشور مقصد است. برخی افراد برای هزینه های سفر خود برنامه ریزی دقیق میکنند و بودجه خود را تععین میکنند.
در بودجه خود، باید سفرهای داخل کشور را در نظر بگیرید. من در مورد اجاره ماشین صحبت نمی‌کنم، زیرا در نهایت شما به راحتی می‌توانید  از وسایل نقلیه عمومی در تایلند استفاده کنید.

سفر داخلی تایلند با هواپیما

بدیهی است، پروازهای داخلی سریعتر هستند، اما بسیار اقتصادی نیستند. به عنوان مثال، پرواز از بانکوک-چیانگ مای حدود ۱۳۰۰ Thb هزینه دارد.

سفر داخلی تایلند با اتوبوس

بانکوک - کانچانابوری: ۱۵۰ Thb، 2hrs.
سوخوتای - چیانگ مای: ۲۴۰ Thb، 6hrs.
چیانگ رای - نان: ۱۸۰ Thb، ۶h
بانکوک - پوکت: ۶۰۰ Thb، 

سفر داخلی تایلند با قطار

کانچانابوری - نام توک: ۱۰۰ Th، ۲h
Ayuthaya - Lopburi:  20Thb، 2hrs
قطار شبانه بانکوک - چیانگ مای: از ۹۰۰ Thb

سفر داخلی تایلند با تاکسی‌

بسته به مسافت طی شده، قیمت‌ها از ۲۰ Thb تا ۱۰۰ Thb برای هر نفر متغیر است

واکسن‌های مورد تایید تایلند

واکسن‌های مورد تایید تایلند

واکسن‌های مورد تایید تایلند

یکی از مهمترین سوالات برای سفر به تایلند این است که تایلند چه واکسن هایی را برای گردشگران تأیید می‌کند؟ از بین واکسن‌هایی که  تا الان تایید شده و موجود می باشد، واکسن‌های فایزر، جانسون، مدرنا، سینوفارم، سینوواک، اسپوتنیک و آسترازنکا مورد تایید تایلند است  اگر هر دو دوز واکسن های بالا را زده باشید میتوانید بدون آنکه قرنطینه شوید وارد این کشور بشوید. البته هنوز پروازهای مستقیم بین ایران و تایلند برقرار نیستند لیکن با توجه به خبرهایی که از این کشور رسیده به احتمال زیاد تا پایان سال میلادی تمام مرزهای این کشور باز خواهد شد.

تور تایلند

تور تایلند

تور تایلند

تایلند تور گردشگری زیادی دارد شما می توانید در اطراف جزایر سیمیلان قایقرانی کنید، در مزارع برنج چیانگ مای دوچرخه سواری کنید، ماجراجویی را در کانچانابوری آغاز کنید یا مانند مردم محلی پوکت پد تای بپزید. با فرهنگ جذاب، غذاهای لذیذ آن آشنا شوید و از آن‌ها لذت ببرد و سواحل که نمی‌توانید برای دیدن آن‌ها منتظر بمانید.
استان کرابی از مشهورترین مقاصد ساحلی تایلند است و رایلی در صدر فهرست یکی از خیره کننده‌ترین آن‌ها قرار دارد. رایلی که از نظر بسیاری به عنوان یکی از بهترین سواحل کشور شناخته می‌شود و وعده‌های شن سفید، آب فیروزه‌ای و آبی را ارائه می‌دهد و این احساس را دارد که حتی قبل از اینکه پاهایتان به ماسه برخورد کنند، تکه‌ای از بهشت را یافته اید.
 خط ساحلی و جزایر جنوبی تایلند که بین خلیج تایلند و دریای آندامان قرار گرفته‌اند، زیباترین سواحل و چشم اندازهای جهان را در خود جای داده اند. در حالی که برخی از مکان‌ها در سراسر جهان معروف هستند، مانند Koh Samui، Krabi و Phuket، همانند جواهرات پنهان در انتظار کشف گردشگران هستند. کافی است بگویم، مردم تایلند به مکانهایی دسترسی دارند که اکثر آن‌ها فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.

کشور تایلند به چه چیزی معروف است؟

سوالی که در ذهن ما پیش می آید این است که تایلند به چه چیزهایی معروف است؟ به نظر تفریحات هیجان انگیز شهر، غوطه وری عمیق در طبیعت و سواحل درجه یک ناگفته نماند غذای خوشمزه اش می توانید چیزهای معروف کشور تایلند باشد.

بانکوک کشور تایلند

بانکوک کشور تایلند

بانکوک کشور تایلند

پایتخت تایلند بسیار شگفت انگیز و آرام است، بانکوک با ارائه جاذبه های دیدنی فرهنگی و تاریخی، یک جنبه مدرن را با آسمان خراش های زیبا و شیوع بی شمار معماری مدرن و همچنین گالری های هنری افسانه ای و موزه های جذاب جلوه می دهد.

پوکت کشور تایلند

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از دوست داشتنی ترین و پربازدیدترین های این کشور است. بسیاری از کسانی که اولین بار شروع  سفر به تایلند کردند به ماسه های شلوغ پاتونگ در ساحل غربی، معروف به تفریحات شبانه و ورزشهای آبی میروند.

معابد کشور تایلند

تایلند یک کشور تاریخی بودایی که دارای جنگل ها، کوه ها، جزایر و شهرهای پر از معابد بودایی طلاکاری و ظاهری تاریخی است. 
معبد وات فو بانکوک شامل بودای خمیده عریض است که 46 متر طول دارد. این مجسمه طلایی غول پیکر به سختی در معبد خود قرار دارد حالت خوابیده در بودیسم اهمیت دارد ، نشان دهنده لحظه قبل از ورود بودا به نیروانا می باشد.

غذای کشور تایلند

غذای کشور تایلند

غذای کشور تایلند

غذای تایلندی برای بسیاری، غذاهای شماره یک جهان است. این کشور دارای ادویه های معطر و خوشبو می باشد پیچیدگی را بدون سر و صدا ارائه می دهد و همیشه باعث می شود که شما به دنبال غذاهای تایلندی باشید.
جزایر کشور تایلند
در غرب، در امتداد لاجوردی دریای آنداما، جزایر برجسته ای مانند پوکت، مجمع الجزایر کو فی فی و کوه لانتا وجود دارد. در حالی که تپه های سرسبز پوکت و کو فی فی و خط ساحلی فوق العاده زیبا مملو از استراحتگاه های درجه یک است که افراد مشهور در آنجا به تفریح می پردازند. جزایر آندامان نیزیک پیشنهاد برای غواصی محسوب می شود.
در شرق خلیج تایلند، تصور می شود که جزایر کمتری از غرب یافت می شوند. جزایر معروف شامل کوه تائو و کو فانگان که بسیار سرسبز است، در حالی که شاید معروف ترین جزیره در شرق، کوه سامویی باشد که سومین جزیره بزرگ تایلند است.

طبیعت کشور تایلند

در حالی که سواحل دیدنی همان چیزی است که تایلند به آن شهرت دارد، اما تعجب آور است که توجه کمی به بقیه گنجینه های طبیعی عظیم تایلند داده می شود. بیش از یک چهارم خشکی های کشور جنگلی است و دارای حیواناتی همچون فیل ها، ببرها و کبراها تنها چند نمونه برجسته از موجوداتی  هستند که در مناطق سرسبز این کشور وجود دارد.
شگفتی های طبیعی تایلند همه را شگفت زده میکند پارک ملی دریایی انگ تانگ، زنجیره ای از 42 جزیره عمدتا خالی از سکنه که در خلیج تایلند واقع شده است، نمونه ای خیره کننده ازکاریزماتیک این کشور است.

چکیده

تایلند کجاست؟ سفارت تایلند در تهران کجاست؟ چگونه به تایلند سفر کنیم؟ جاهای معروف تایلند؟ اینها تنها بخشی از سوالات شما درباره کشور تایلند است.
 سالانه میلیون‌ها گردشگر برای مزه کردن غذاهای طعم دار، تجربه فرهنگ غنی و غواصی در دریاهای آبی روشن به تایلند سرازیر می‌شوند بازدیدکنندگان مرتباً از استقبال گرم میزبانان خندان تایلند شاد می شوند. در این مقاله ما شما را با جاهای دیدنی تایلند و همچنین مدارک لازم برای ویزا در این کشور آشنا کرده ایم امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت ببرید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc