https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافران تایلند

به روز رسانی: 24 دی ، 1401 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافران تایلند

آخرین اخبار مربوط به مقررات و شرایط پذیرش مسافر در مسیر تایلند به قرار زیر است:

آخرین شرایط سفر به تایلند در دوران کرونا ژانویه 2023 و دی 1401

بر اساس اعلام وب‌سایت یاتا، آخرین شرایط سفر به تایلند در دوران کرونا از این قرار است: از ۹ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی (۱۹ دی ۱۴۰۱)، مسافرانی که به تایلند سفر می‌کنند، باید گواهی واکسیناسیون خود را ارائه دهند. این گواهی باید نشان بدهد مسافر مورد نظر حداقل ۱۴ روز قبل از سفر به تایلند واکسینه شده است. 

همچنین در این اطلاعیه آمده است مسافران زیر ۱۸ سال و مسافران دارای گواهی بهبودی کرونا (با اعتبار حداقل ۷ روز و حداکثر ۱۸۰ روز قبل از سفر)، از این قانون معاف هستند.

شرایط پذیرش مسافر در مسیر تایلند در فروردین ماه 1401

براساس اطلاعیه هواپیمایی ماهان در 17 فروردین 1401، آخرین شرایط سفر به تایلند به قرار زیر است:

شرایط پذیرش مسافر در سفر به تایلند

شرایط پذیرش مسافر در سفر به تایلند

مرز پاتایا به روی گردشگران باز شد + شرایط سفر (به روز شده در 1400/11/09)

در تاریخ 20 ژانویه 2022 مرکز مدیریت وضعیت covid-19 در تایلند (CCSA) تائید کرد که طرح ورود مسافران بدون نیاز به قرنطینه از سر گرفته خواهد شد. این طرح که با نام "Test & Go" شناخته می‌شود، این امکان را به تمامی مسافران خارجی می‌دهد که تحت شرایط بخصوصی بتوانند بدون نیاز به سپری کردن قرنطینه به برخی از شهرهای تایلند سفر کنند. در ادامه درباره شرایط سفر به تایلند بدون نیاز به قرنطینه بیشتر صحبت می‌کنیم.
به گزارش لست سکند، طبق طرح Test & Go گردشگرانی به طور کامل واکسینه شده‌اند می‌توانند به مقصد پاتایا سفر کنند اما پیش از آن باید مسافران پیش پرداخت 5 شب اقامت جداگانه در یکی از هتل‌های مورد تائید دولت را تهیه کرده باشند. همچنین مسافران باید هزینه دو تست PCR که در روز اول و روز پنجم از آن‌ها گرفته می‌شود را از پیش پرداخت کنند. پیش پرداخت روز نخست شامل هزینه‌های محل اقامت، هزینه آزمایش تست کرونا و هزینه حمل و نقل آن‌ها از فرودگاه به هتل که از پیش تائین شده است می‌شود.

ورود توریست بدون قرنطینه به کشور تایلند متوقف شد

از امروز طرح های سند باکس ( به غیر از سند باکس پوکت ) و test & go  تا اطلاع ثانوی بسته شدند
به دستور نخست وزیر تایلند ثبت نام و ورود توریست بدون قرنطینه به جز شهر پوکت امکان پذیر نیست

سفر به تایلند در کرونا

سفر به تایلند در کرونا

پس از ماه‌ها محدودیت‌های شدید سفر به «تایلند»، سرانجام این کشور از بازگشایی مرزهای خود به‌روی تمام گردشگران خارجی خبر داده است.

کشور تایلند از اول جولای ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ۱۴۰۰) برنامه‌ای را تحت عنوان «سند باکس» (Sandbox) اجرا کرده بود که از طریق آن مسافران واکسینه‌شده می‌توانستند بدون قرنطینه به پوکت سفر کنند. البته در این برنامه تنها مسافران کشورهایی با خطر کم یا متوسط شیوع کرونا می‌توانستند به پوکت سفر کنند. با توجه به آنکه ایران در لیست کشورهای پرخطر تایلند قرار داشت، گردشگران ایرانی نمی‌توانستند از برنامه سندباکس برای ورود به پوکت استفاده کنند، اما از اول اکتبر (۹ مهر ۱۴۰۰)، تایلند شرایط ورود مسافران خارجی از جمله ایرانیان را تسهیل کرده است.

شرایط جدید سفر به تایلند از اکتبر ۲۰۲۱

بر اساس برنامه جدید تایلند، تمام گردشگران کاملا واکسینه‌شده باید قبل از ورود به هر منطقه‌ی دیگری در تایلند، به‌مدت ۷ روز در مناطق مختص سندباکس* اقامت داشته باشند و سپس می‌توانند به سایر نقاط این کشور سفر کنند. در این مدت مسافران باید دو آزمایش «پی‌سی‌آر» (PCR) انجام دهند. (یک آزمایش در روز دوم و یک آزمایش در روز ششم یا هفتم).

مناطق فعلی سندباکس

در حال حاضر مسافران کاملاً واکسینه‌شده می‌توانند از طریق برنامه سندباکس وارد پوکت، سورات تانی، فانگ نگا و کرابی شوند و پس از ۷ روز اقامت در این مناطق، امکان سفر به مقاصد دیگر تایلند را خواهند داشت.

مدارک لازم برای سفر به تایلند

مسافرانی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند، همواره باید مدارک لازم را قبل از ورود به تایلند به همراه داشته باشند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • گواهی دریافت دوزهای کامل واکسن کرونا
  • دانلود اپلیکیشن ردیابی «تایلند پلاس» و بارگزاری اطلاعات
  • گواهی ورود یا “CoE”
  • بیمه مسافرتی با پوشش درمانی کووید-۱۹
  • تأییدیه رزرو هتل
  • نتیجه منفی آزمایش «پی‌سی‌آر» (PCR) که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام شده باشد.
  • ویزا

بازگشایی کامل مرزهای تایلند به روی گردشگران واکسینه شده در اکتبر 2021
بر اساس اعلام نخست وزیر تایلند مرزهای لین کشور اواسط ماه اکتبر 2021 (مهر 1400) به طور کامل بازگشایی خواهد شد.
نخست‌وزیر تایلند از لزوم ورود بدون قرنطینه و حذف محدودیت‌های سفر بازدیدکنندگان خارجی واکسینه‌شده و شهروندان تایلندی، به این کشور خبر داد. هدف او بازگشایی مرزهای این کشور در مدت ۱۲۰ روز است.
پیش از این دولت تایلند قصد داشت در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) مرزهای این کشور را به‌روی گردشگران بازگشایی کند. علاوه بر آن تایلند قصد دارد در ماه آینده (جولای ۲۰۲۱ مصادف با تیرماه ۱۴۰۰) طرح آزمایشی بازگشایی بدون قرنطینه‌ی پوکت به‌روی مسافران واکسینه‌شده را آغاز کند. این طرح که «پوکت سندباکس» (Phuket sandbox) نامیده می‌شود شامل محدودیت‌هایی مانند الزام به اقامت در پوکت به‌مدت ۱۴ روز و سپس اجازه‌ی ورود به مناطق دیگر نیز است.

اطلاعیه درباره وضعیت ورود مسافران ایرانی به پوکت

(به روز رسانی 7 تیر 1400)

با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت تایلند و قرار گرفتن ایران در لیست کشورهای پر ریسک از لحاظ شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران ایرانی به پوکت در طرح بازگشایی مقدور نمیباشد.

لیست کشورهای پر ریسک هر ماه دوبار مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و در صورت هر گونه تغییری در شرایط فوق، اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.


بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc