https://gateway.trip.ir/api/

برج خلیفه، نماد تمدن دبی

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1402 راهنمای سفر

برج خلیفه، نماد تمدن دبی

برج خلیفه دبی یا برج دبی از خارق العاده ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود. برج خلیفه دبی یک المان بزرگ برای تمدن و مدرنیزه شدن دبی نیز می باشد. ارتفاع برخلیفه دبی ۸۳۰ متر بوده و همین ارتفاع، آن را به بلندترین برج جهان ملقب کرده است. برج خلیفه یا برج دبی بیشتر از ارتفاع زیادی که دارد، زیبا و دیدنی نیز می باشد. برای بازدید از برج خلیفه می توانید با خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر پر از جاذبه سفر کرده و علاوه بر دیگر جاذبه های شگفت انگیز دبی، برج خلیفه را نیز مشاهده و از دیدنی های آن لدت ببرید. اما قبل از آن نیاز به اطلاعاتی جامع در مورد برج خلیفه دارید. پس تا پایان ایم مطلب همراه ما باشید.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

معرفی برخ خلیفه دبی

برج خلیفه دبی که به اسم برج دبی هم معروف است، مرتفع ترین ساختمان جهان بوده و از مهمترین نمادهای شهر دبی در امارات متحده عربی محسوب می شود. برج دبی در سال ۲۰۰۹ و در مدت زمان پنج ساله ساخته شد و در آن زمان توانست ارتفاع دقیق ۸۲۸ متری را ثبت و به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته شد. برج خلیفه همچنان لقب بلندترین برج جهان را حفظ کرده است. ساخت برج خلیفه یکی از برنامه های درازمدت کشور امارت جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و گسترش صنعت گردشگری خود بوده است.
برج خلیفه ساختمانی با کاربری های مختلف و دارای واحدهای مسکونی، هتل برج خلیفه، استخر، فروشگاه و دفاتر تجاری و اداری می باشد. طراح و معمار برج خلیفه آدریان اسمیت بوده و این ساختمان را با الهام از معماری اسلامی منطقه مثل مسجد سامره عراق طراحی کرده است.
با افتتاح برج خلیفه منطقه اطراف این برج نیز رونق گرفته و با مشتریان و رفت و آمد های بیشتری روبرو شدند. تعداد زیادی فروشگاه و هتل نیز در نزدیکی برج خلیفه و بخاطر جاذبه ای که ایجاد کرده بود تاسیس شدند. برج دبی توانست علاوه بر اینکه به نماد اقتصاد امارات مبدل شد، در گردش مالی دبی هم تاثیر بسیار زیادی داشت. خبر ها حاکی از آن است که واحدهای مسکونی برج خلیفه در کمتر از ۸ ساعت به فروش رفته اند.

دلایل پیشنهاد بازدید از برج خلیفه دبی

  • برج خلیفه دبی بلندترین بنا در جهان است
  • از برج خلیفه دبی بلندترین سازه آزاد با بیشترین تعداد طبقات در جهان محسوب می شود.
  • برج خلیفه دبی با طراحی زیبا و منحصربفردی که دارد، المان و نماد اصلی مدرن شدن کشور امارات متحده عربی به شمار می رود.
  • برج خلیفه در بهترین منطقه دبی قرار گرفته و دسترسی آسانی دارد.

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی

برج خلیفه دارای ۱۵۴ طبقه و نمایی آلومینیومی و فولادی می باشد. در برج دبی و مجموعه اطرافش در حال حاضر ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۹ هتل، ۳۰ هزار متر مربع پارکینگ در دو طبقه، مرکز خرید دبی و یک دریاچه مصنوعی با مساحت ۱۲۰ هزار متر مربعی قرار دارد. برای ساخت برج خلیفه دبی حدودا ۴ هزار تن فولاد مصرف شده است. برج خلیفه دبی ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی را نیز در خود جای داده است. هتل آرمانی متعلق به جورجیو آرمانی طراح ایتالیایی با ۳۰۴ اتاق نیز در طبقات پایینی برج واقع شده است. در طبقه ۷۶  برج دبی یک استخر شنای بزرگ نیز واقع شده است. در حال حاضر برج خلیفه دبی دارای فروشگاه ها و مراکز خرید، آبنما، پارک و جاذبه های دیگر می باشد که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری دبی در منطقه امیرنشین دبی تبدیل کرده است که جاذبه پر طرفداری نیز برای کسانی که خود را با بلیط هواپیما دبی به این شهر رسانده اند، می باشد.

برج خلیفه در ابر

برج خلیفه در ابر

تاریخچه برج خلیفه دبی

برج خلیفه قدمت زیادی نداشته و از دستاوردهای معماری مدرن در دبی است. شروع ساخت شدن این برج در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. اما تاریخ افتتاح برج خلیفه دبی سال ۲۰۱۰ میلادی می باشد. در اوایل افتتاح برج دبی، به اسم برج دبی شناخته می شود ولی بعدها از آن با نام برج خلیفه یاد شد. همچنین ساخت برج خلیفه دبی هزینه ای ۱.۵ میلیارد دلاری را به همراه داشت و هدف های متنوعی برای ساخت این برج وجود داشت که بارزترین این هدف ها تلاش برای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و رونق گردشگری دبی می باشند.

معماری برج خلیفه دبی

معماری برج خلیفه دبی از منحصربفردترین جاذبه های گردشگری دبی، بسیار جذاب و چشم نواز است. این برج ۸۳۰ متری دارای۱۶۰ طبقه مجزا بوده و توسط شرکت معماری اسکیدمور طراحی و اجرا شده است. در طراحی برج خلیفه دبی از شکل نوعی گل به نام هایمنوکالیس ایده گرفته شده است. بکاربردن هارمونیک شیشه و فلز در طراحی داخلی برج دبی باعث شده تا به محیطی دیدنی و بی نظیر تبدیل شود. تلاش طراح های برج خلیفه دبی بر ترکیب عناصر فرهنگی امارات با عناصر جهانی معماری تمرکز کرده و بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و دیگر نقاط جهان در جاهای مختلف برج دبی به کار برده شده است. در نظر داشته باشید وزن تقریبی برج خلیفه دبی ۱۱۰ هزار تن ثبت شده است.

برج خلیفه داخل

برج خلیفه داخل

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج خلیفه دبی

برای بازدید از این همه زیبایی و شگفتی که در برج خلیفه دبی نهفته است باید مبلغی را پرداخت کنید و برای ورود کلی به فضای داخلی برج خلیفه دبی هزینه ناچیزی را باید بپردازید. علاوه بر آن هزینه اقامت در هتل و بهره بردن از دیگر امکانات برج دبی هم جداگانه دریافت می شود. البته برای بازدید از برج خلیفه دبی باید ۴ الی ۵ ساعت زمان اختصاص داد و از فضای داخلی آن دیدن کنید.

فصل مناسب سفر به دبی و بازدید از برج خلیفه دبی

آب و هوای دبی گرم بوده و همین امر باعث می‌شود که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما دبی، فصل زمستان باشد. پس فصل مناسب بازدید از برج خلیفه دبی هم ۳ ماهه آخر سال می باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شما می خواهید عکس های خوبی در برج خلیفه بگیرید، بهتر است در وسط روز و یا ساعت های پایانی شب به بازدید از برج خلیفه بروید تا با شلوغی جمعیت مواجه نشوید.

چگونه به برج خلیفه دبی برویم

استفاده از متروی دبی یکی از بهترین راه های دسترسی به برج خلیفه دبی است. شما می توانید با سوار شدن به قطارهای خط قرمز رنگ مترو دبی به آسانی به ایستگاه برج خلیفه رفته و به این مکان برسید. اگر می خواهید مسافت بین ایستگاه مترو و برج خلیفه را پیاده بروید، می‌توانید از اتوبوس های خط F13 برای طی کردن این مسیر استفاده کنید.

برج خلیفه در شب

برج خلیفه در شب

مکان های دیدنی در نزدیکی برج خلیفه دبی

  • مرکز خرید دبی مال: ۲۶۰ متر
  • آبنمای دبی: ۵۰۰ متر
  • سالن اپرای دبی: ۵۰۰ متر
  • پیست اسکی روی یخ دبی: ۱.۱ کیلومتر

برای آشنایی با همه جاهای دیدنی دبی، مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

هتل های نزدیک برج خلیفه دبی

  • هتل ارمانی: ۶۰ متر
  • هتل آدرس مال: ۱.۱ کیلومتر
  • هتل رامادا بای ویندهام: ۱.۵ کیلومتر
  • هتل منزل: ۲.۱ کیلومتر

رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به برج خلیفه دبی

  • رستوران کاتسویا: ۸۰ متر
  • رستوران اتمسفر: ۲۴۰ متر
  • رستوران تولوم: ۶۰۰ متر
  • رسته حوقا مارکت: ۸۰۰ متر

آدرس و ساعات کاری برج خلیفه دبی

آدرس: امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد، برج خلیفه دبی
ساعات کاری برج دبی: برج خلیفه هر روزه از ساعت 8:30 یا 9:00 صبح تا 10:00 تا 11:00 شب پذیرای بازدیدکنندگانی است که با تهیه بلیط تهران به دبی توریست و گردشگر این شهر می باشند.

عکس داخل برج خلیفه

عکسهای داخل برج خلیفه دبی

سوالات متداول در مورد برج خلیفه دبی

  • برج خلیفه دبی در چه سالی ساخته شد؟

برج دبی در سال ۲۰۰۴ میلادی کلید خورد و ۵ سال بعد، در سال ۲۰۰۹ میلادی برج آماده بهره برداری بود. اما تاریخ افتتاح برج خلیفه دبی سال ۲۰۱۰ میلادی می باشد.

  • امکانات برج خلیفه دبی چه چیزهایی هستند؟

برج خلیفه دبی ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی را نیز در خود جای داده است. هتل آرمانی متعلق به جورجیو آرمانی طراح ایتالیایی با ۳۰۴ اتاق نیز در طبقات پایینی برج واقع شده است. در طبقه ۷۶ برج دبی یک استخر شنای بزرگ نیز واقع شده است. در حال حاضر برج خلیفه دبی دارای فروشگاه ها و مراکز خرید، آبنما، پارک و جاذبه های دیگر می باشد که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری دبی در منطقه امیرنشین دبی تبدیل کرده است.

  • برج خلیفه کجاست؟

آدرس برج خلیفه دبی: امارات متحده عربی، دبی، بلوار شیخ محمد بن راشد، برج خلیفه دبی

  • برج خلیفه چه کاربری هایی دارد؟

برج خلیفه ساختمانی با کاربری های مختلف و دارای واحدهای مسکونی، هتل، استخر، فروشگاه و دفاتر تجاری و اداری می باشد.

  • طراحی برج خلیفه دبی الهام گرفته از چیست؟

در طراحی برج خلیفه دبی از شکل نوعی گل به نام هایمنوکالیس ایده گرفته شده است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc