https://gateway.trip.ir/api/

موزه خودروهای تاریخی تهران

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 راهنمای سفر

موزه خودرو تهران

موزه خودروهای تاریخی ایران از ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ در زمین ۲۲۰۰۰ متر مربعی با ۱۰ هزار متر مربع فضای مسقف و مساحت سالن نمایش ۳۰۰۰ متر مربعی آغاز به کار کرد. این موزه ۴۵ دستگاه اتومبیل، ۲ ارابه کالسکه، ۳ دستگاه موتور سیکلت را در سالن نمایش خود جای داده که عاشقان خودرو و وسایل نقلیه از سراسر کشور را به سمت خود جذب می کند. موزه خودروهای تاریخی تهران مجموعه ای از بهترین ها و منحصر بفردترین های صنعت خودروسازی را درون خود جای داده و بجز حفظ و نگهداری از این ثروت های ملی، نمایش این وسایل نقلیه را دستمایه بررسی تاریخچه و زمان ورود خودرو به ایران می کند.

در موزه خودروهای تاریخی ایران چه چیزهایی را تماشا می کنیم

برخی از نمونه های موجود در موزه از موارد نادر صنعت خودروسازی می باشند که پیرس آرو لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن می باشد از این دسته موارد نادر می باشند. این موزه دربردارنده تعداد بسیاری از مدلهای رولز رویس مثل رولز رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و مدل های استثنائی مرسدس بنز مثل ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SLو ... میباشد. اگر در این موزه قدم بزنید خودروهای سوپر اسپرت موزه شما را در جلوی خود میخکوب خواهد کرد. این خودروها که لامبورگینی کانتاش و لامبورگینی میورا، فراری سوپر فست ۵۰۰، بیتزارینی ، مدل های مختلف پورشه و ... می باشند، حیرت و شگفتی را در چشمان عاشقان خودروهای کلاسیک آشکار می کنند.
در موزه خودروهای تاریخی ایران، نمونه های مختلفی از تولیدات کارخانجات آمریکایی مثل کرایسلر ۳۰۰ (با امکانات جانبی خاص از جمله یخچال، سیستم پخش کارتریج و داشبورد آب طلاکاری شده)، کادیلاک فلییت وود، لینکلن کانتیننتال لیموزین و بسیاری دیگر نیز باعث شگفتی بازدیدکنندگان خواهد شد.
در بین خودروزها کالسکه های موزه نیز از بهترین و ارزشمندترین کالسکه های سلطنتی ایران می باشند. کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه که قدیمی ترین کالسکه سلطنتی موجود در ایران بوده، در این موزه قرار دارد. (کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قبلا در کاخ گلستان بود، اما مدتی است که به این موزه منتقل شده است). کالسکه دیگری که در این موزه قرار دارد، کالسکه مخصوص تاجگذاری می باشد. هردو کالسکه در کارگاههای معروف کالسکه سازی اتریش ساخته شده اند.

کالسکه سلطنتی ناصر الدین شاه (کالسکه ناصری)

کالسکه ناصری اسم یک کالسکه سلطنتی معروف است که با دستور ناصرالدین شاه در وین ساخته شده. کالسکه ناصری نزدیک به ۱۲۰ سال قدمت دارد. ناصرالدین شاه در آخرین سفر عمر خود، بی خبر از آنکه قرار است در این سفر به دست میرزا رضای کرمانی کشته شود به سمت حرم حضرت شاه عبدالعظیم رفت. پس از ترور ناصرالدین شاه توسط میرزا رضای کرمانی، افراد سلطنتی جهت جلوگیری از هرج و مرج، تصمیم گرفتند جنازه ناصرالدین شاه را داخل کالسکه قرار دهند تا مردم فکر کنند شاه نمرده است.

کالسکه ناصرالدین شاه

کالسکه ناصرالدین شاه

کالسکه تاج گذاری دوران قاجار

کالسکه تاج گذاری هم به دست هنرمندان اتریشی ساخته شده است و حدود صد سال قدمت دارد و به دوران قاجار باز می‌گردد. کالسکه تاج گذاری تا دوران پهلوی نیز کاربرد سلطنتی داشت. در زمان پهلوی از کالسکه تاجگذاری در مراسم تاج‌گذاری استفاده کردند. کالسکه تاج‌گذاری هم در نمایشگاه ماشین های کلاسیک تهران و در کنار کالسکه ناصری قرار دارد.

کالسکه تاج گذاری ناصری

کالسکه تاج گذاری

موریس آکسفورد قرمز، خودرویی زیبا در موزه خودروهای تاریخی ایران

خودروی موریس آکسفورد در سال ۱۹۱۲ و حجم موتور  ۱۸ سی سی تولید شد. موریس با این خودرو تا ۱۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد که برای آن زمان مقداری مطلوب بوده است.

موریس-آکسفورد-قرمز

خودروی موریس آکسفورد

رولز رویس احمد شاه قاجار، خودرویی لوکس در موزه خودروهای ایران

یک رولز رویس شش سیلندر خطی، اولین خودرویی که احمد شاه قاجار وارد ایران کرد. این خودرو در سال ۱۹۰۶ ساخته شد و می‌توانست تا سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. یکی دیگر از دلایل منحصربفرد بودن رولز رویس احمد شاه قاجار این است که فقط شش هزار دستگاه از این خودرو در جهان از خط تولید خارج شده است. این رولز رویس با هندل و سوییچ روشن میشده و یک نسخه بسیار کم یاب به نام سیلورگوست دهه ۲۰ است که در نمايشگاه ماشين های قديمی در تهران در حال استراحت است.

رولز-رویس-احمد-شاه-قاجار

رولز رویس احمدشاه قاجار

از آنجا که احمد شاه قاجار به خودروهای لوکس انگلیسی علاقه وافری داشت، یک رولز رویس دیگر را نیز خریداری کرد. این خودرو مدل رولز-رویس سیلور گوست و یک نمونه کمیاب در جهان است که تنها ۱۸ دستگاه از آن در سطح جهانی تولید شده است. این نکته را جالب است بدانید که فقط و فقط یکی از این ۱۸ دستگاه موجود در جهان، به صورت ضد گلوله طراحی شده و این همان خودرویی است که احمدشاه آن را خریداری کرده است. ظاهر این رولز رویس شبیه به تانک بوده و از شیشه ها و بدنه بسیار ضخیمی برخوردار است. این خودرو از یک موتور هشت سیلندر برخوردار است که آن را به سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت می رساند.

مرسدس بنز 0K50، یکی از با ارزش ترین اموال موزه خودروهای تاریخی ایران

مسئولین موزه خودروهای تاریخی ایران می گویند مرسدس بنز K500، جزء با ارزش‌ترین اموال موزه محسوب می شود که در سال ۱۹۳۴ ساخته شده و از اولین خودروهای سوپر اسپرت دنیا است. از این مرسدس بنز تنها ۳۵۴ دستگاه در سطح جهانی تولید شده و در دسته اولین خودروهایی که تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.

مرسدس-بنز-K500

مرسدس بنز k500

لیموزین ها، خودروهایی ساخته شده از طلا

در سالن موزه خودروهای تاریخی چند لیموزین در حال استراحت هستند که یکی از آن ها بنز ۶۰۰ است و دیگری یک لیموزین بزرگ شش سیلندر با چراغ های روی سپر. دلیل نصب چراغ ها روی سپر، ایجاد دید بهتر بوده است. نکته مهم در مورد لیموزین شش سیلندر، استفاده از شش کیلو طلا در ساخت آن است.

لامبورگینی کانتاش، زیبای ایتالیایی

لامبورگینی کانتاش از آن دسته خودروهای سوپر اسپرت دهه هفتاد میلادی از کشور ایتالیا است. کانتاش را به جرات می‌توان از موفق ترین نمونه های لامبورگینی در طول تاریخ نام برد. لامبورگینی کانتاش در موزه خودروهای تاریخی تهران، در سال ۱۹۷۴ ساخته شده و دربردارنده یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خطی می باشد. این موتور با سه هزار و ۹۰۰ سی سی حجم، می‌تواند توانی بالغ بر ۳۷۰ اسب بخار تولید و تا سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت پیش برود.

لامبورگینی کانتاش

لامبورگینی کانتاش

حاصل شراکت پورشه، بنز و فولکس واگن

در سال های گذشته و در مدت زمانی محدود، سه خودروساز آلمانی مطرح جهان، پورشه، بنز و فولکس واگن، تصمیم به شراکت گرفتند. نتیجه این همکاری به تولید یک خودرو ختم شد که متاسفانه در بازار عمومی مورد استقبال قرار نگرفت. به همین خاطر همکاری این سه خودروساز معروف آلمانی آنقدر جانی نگرفت و به پایان رسید. آخرین بازمانده همکاری آن ها نیز در موزه خودروهای تاریخی تهران به سر می برد.

تنها-خودروی-حاصل-از-شراکت-پورشه،-بنز-و-فولکس-واگن

حاصل شراکت پورشه، بنز و فولکس واگن

اطلاعات بازدید از موزه خودروهای تاریخی

هموطنان بسیاری مشتاق بازدید از این موزه و محتویات ارزشمند آن هستند. به همین خاطر از اقصی نقاط کشور برای بازدید از این موزه به تهران می آیند. سفر از تمام شهرهای ایران به تهران راه های مختلفی از جمله سفر زمینی و هوایی، دارد. برای سفرهای زمینی می توانید از قطار، اتوبوس و یا ماشین شخصی استفاده کنید. برای باید ابتدا بلیط اتوبوس یا قطار خود را تهیه و به تهران بیایید، یا ماشین خود را به یک سرویس اولیه برده و سپس به تهران سفر کنید. راه دیگر سفر به تهران، خرید بلیط هواپیما و استفاده از هواپیما می باشد. در سفر با هواپیما شما بیشتر وقت خود را ذخیره کرده و در جای بهتری استفاده می کنید. برای خرید بلیط هواپیما می توانید از سامانه رزرواسیون تریپ استفاده کنید که در ادامه با مثال سفر از کرمانشاه و رشت به تهران به شما توضیح داده شده است.

سفر از کرمانشاه به تهران با هواپیما

همان طور که گقته شد، خرید بلیط هواپیما کرمانشاه تهران یکی دیگر از خدمات تریپ است که می‌توانید با خیالی آسوده و به راحتی از همین صفحه خرید کنید. ایرلاین های متعددی خط پرواز کرمانشاه به تهران را پوشش می‌دهند که شما می‌توانید با توجه به زمان و قیمت مورد نظر خود بلیط خود را رزرو کنید. همچنین می‌توانید خاطر جمع باشید که ارزانترین نرخ بلیط هواپیمای کرمانشاه تهران را از مجموعه متنوع پرواز چارتر کرمانشاه به تهران خریداری کنید.

سفر از رشت به تهران با هواپیما

در تریپ همیشه شما می‌توانید علاوه بر مرتب سازی بر اساس قیمت، پرواز خود را چارتر یا لحظه آخری انتخاب نمایید. بلیط لحظه آخری رشت به تهران از طریق کلمه چارتر در زیر باکس سبز رنگ خرید قابل مشاهده است. این پروازها اصولا بهترین قیمت‌ و پرواز رشت به تهران لحظه آخری هستند. البته لازم است بدانید قیمت بلیط رشت به تهران هواپیما چارتر از سمت آژانس‌های هواپیمایی تعیین می‌شود و تریپ تلاش می‌کند با ارتباطات گسترده خود بهترین نرخ‌ها و قیمت‌ها را برای شما آماده کند.

آدرس موزه خودروهای تاریخی ایران و سایر اطلاعات ضروری

  • آدرس موزه: تهران، میدان آزادی، جاده مخصوص کرج، بین کیلومتر ۱۰ و ۱۱، نبش خیابان ۲۵، جنب فروشگاه سپه
  • شماره تماس اطلاعات موزه: می توانید برای اطلاع از زمان بازدید موزه خودروهای تاریخی تهران و همچنین قیمت بلیط موزه خودرو تهران با شماره 02144537763 تماس بگیرید.
  • ساعات بازدید از موزه خودروهای تاریخی تهران: هر روز به جز روزهای شنبه و ایام سوگواری از ساعت 9 صبح تا 17 عصر

سوالات متداول در مورد موزه خودروهای تاریخی تهران

  • با ارزش ترین اموال موزه خودروهای تاریخی تهران کدام است؟

مسئولین موزه خودروهای تاریخی می گویند مرسدس بنز K500، جزء با ارزش‌ترین اموال موزه محسوب می شود که در سال ۱۹۳۴ ساخته شده و از اولین خودروهای سوپر اسپرت دنیا است.

  • خودروی ساخته شده حاصل شراکت پورشه، بنز و فولکس واگن کجاست؟

آخرین بازمانده همکاری پورشه، بنز و فولکس واگن در موزه خودروهای تاریخی تهران به سر می برد.

  • در موزه خودروهای تاریخی تهران چه تعداد لیموزین وجود دارند و از کدام مدل ها هستند؟

در سالن موزه خودروهای تاریخی دو عدد لیموزین که یکی از آن ها بنز ۶۰۰ است و دیگری یک لیموزین بزرگ شش سیلندر با چراغ های روی سپر، وجود دارند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc