https://gateway.trip.ir/api/

پله‌های اینستاگرامی دنیا

به روز رسانی: 10 شهریور ، 1399 جاذبه های گردشگری

پله‌های اینستاگرامی دنیا

جاذبه‌های گردشگری یک شهر گاهی به چشم نمی‌آیند ولی با یک ویژگی منحصربفرد، تبدیل به یک محل توریستی می‌شوند. پله‌های طولانی یک محله یا خیابان در نگاه اول فقط خستگی را به یاد شما می‌آورند در حالی که بعضی از آنها شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. امروزه پله‌های معروف دنیا به یک محل جذاب برای سلفی تبدیل شده‌اند. 

1.لیه‌ژ بلژیک
شما انگار از یک کوه بالا می‌روید، رشته پله‌ای با 374 پلکان حتما نفستان را خواهد گرفت. این پله 140 سال پیش ساخته شد تا سربازان به راحتی بتوانند از بالای تپه به مرکز شهر برسند. بالای پله‌ها شما می‌توانید منظره جذابی از شهر لیه‌ژ و رودخانه میوز ببینید. امروزه پلکان بورن، معروفیت جهانی دارد و به عنوان یک جاذبه شهری، گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. 

2.سلارون برزیل
از سال 2000 پله‌های سلارون برزیل بر سر زبان‌ها افتاد. مجلات معروف تایم و نشنال جئوگرافی توانستند گردشگران زیادی را راهی این محل کنند. خورخه سلارون نقاش اهل شیلی دهه 1980 ایده‌ی زنده‌کردن پله‌ها به ذهنش رسید. 250 پله به ارتفاع 125 متر با هزاران قطعه سرامیکی بازسازی شد، کسی که به این پلکان روح و جلا داد. او با فروختن نقاشی‌هایش، قطعات سرامیکی می‌خرید و توانست سرامیک‌هایی از 60 کشور دنیا را آنجا نصب کند.

3.موزیک باکس لوس‌آنجلس
در یکی از فیلم‌های معروف لورل و هاردی، صحنه‌ای از سر خوردن پیانو روی پله‌ها وجود دارد. فیلم صامت کمدی موزیک باکس در سال 1932 ساخته شد اما زمان زیادی برد تا معروفیت امروز را پیدا کند. این پلکان سینمایی، 705 پله است که به یادبود فیلم، به شکل کلاویه‌های پیانو رنگ‌آمیزی شده است. شما در این محل تابلوی لورل و هاری را نیز خواهید دید. 

4.معبد تایگر تایلند
برای دیدن معبد زیبای تایگر شما 1250 پله باید طی کنید. این معبد روی صخره بلندی به ارتفاع 600 متر بنا شده است. این معبد در شهر کرابی تایلند قرار دارد و شما با رسیدن به معبد، چشم‌انداز زیبای شهر را خواهید دید. یادتان نرود برای صعود از پله‌ها با خود بطری آب ببرید!

5. شلوسبرگ اتریش
مهمترین جاذبه شهر گراتس در اتریش، برج معروف شلوسبرگ است. از هر کجای شهر شما می‌توانید آن‌را ببینید. برای رسیدن به برج باید 260 پله را بالا بروید. در این محل سه ناقوس قدیمی خواهید دید که کاربرد برج ساعت را در چند قرن گذشته نشان می‌دهد.

6. پاوه هزار پله
یکی از شهرهای پله‌ی ایران، پاوه است که لقب شهر هزار پله دارد. شما با عبور از معابر و محلات، مناظر متفاوتی از این شهر کوهستانی خواهید دید. با خرید بلیط هواپیما کرمانشاه می‌توانید این شهر زیبای پلکانی را از نزدیک ببینید. جایی که می‌توانید سلفی‌های بی‌نظیری از پله‌ها و منظر شهر بگیرید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc