https://gateway.trip.ir/api/

افسون ساعت از لوکا تا مارکار

به روز رسانی: 04 شهریور ، 1399 جاذبه های گردشگری

افسون ساعت از لوکا تا مارکار

وقتی وارد یک شهر جدید می‌شوید، همه چیز برایتان ناآشناست. با چند روز اقامت، چند نشانه شهری مهم را به خاطر می‌سپارید تا راحتتر مسیریابی کنید. در هر شهری نشانه‌هایی وجود دارد که سریع در ذهن گردشگران می‌نشیند، این نشانه می‌تواند یک مجسمه معروف باشد، میدان اصلی شهر باشد و یا برج ساعتی که در بعضی شهرهای قدیمی هنوز پابرجاست. در پشت ساعتها، داستانی عجیب پنهان است.

1. برج ساعت لوکا
یکی از جاذبه‌های شهر لوکا در ایتالیا، توره دل اوره یا برج ساعت است. این برج با 50 متر ارتفاع، بلندین برج شهر محسوب می‌شود. برجی که از قرن 13 میلادی به یادگار مانده است. طبق افسانه‌ای قدیمی، لوچیدا مانسی زنی بود که می‌خواست 30 سال جوان و زیبا بماند برای همین روحش را به شیطان فروخت تا به آرزویش برسد. وقتی موعد تعیین شده فرا رسید، لوچیدا بالای برج ساعت فرار کرد تا زمان را متوقف کند اما شیطان روحش را گرفت. از آن موقع روح لوچیدا مانسی بالای برج ساکن است.

2. برج ساعت مسکو
برج سپاسکایا در میدان سرخ مسکو جای گرفته است. . اولین  ساعت در قرن 17 روی برج نصب ولی ساعت امروزی در قرن 19 طراحی شد. برای مردم این برج قدیمی قابل احترام است چرا که به باور آنها، کرملین را از حمله دشمنان محافظت می‌کند. در گذشته مردم هنگام عبور از مقابل برج، کلاه از سر برمی‌داشتند. آنها داستانی روایت می‌کنند که ناپلئون هنگام عبور از دروازه برج به خاطر بی‌احترامی به برج ساعت، از اسب به زمین افتاد 

3. برج ساعت برن
برج زیتگلوگه در قرن 13 میلادی ساخته شد. برجی که امروز قدیمی‌ترین یادمان شهر است. زیتگلوگه به عنوان برج محافظ، زندان و برج ساعت، همواره مرکز زندگی شهر بوده است. ساعت نجومی برج در قرن 15 نصب گردید. انیشتین برای مدتی در همان حوالی ساکن بوده و به باور مردم، این ساعت الهام‌بخش انیشتین در نظریه زمان بوده است. این ساعت نه فقط زمان یک روز، بلکه ستاره‌شناسی آن را در هفته و ماه نشان می‌دهد.

4. ساعت نجومی پراگ
پراگ شهری پر از نشانه‌های قدیمی و زیباست که گردشگران را جادو می‌کند. یکی از این نشانه‌ها، برج و ساعت نجومی است. این ساعت از قدیمی‌ترین ساعت‌های نجومی دنیاست. داستانی قدیمی از نفرین شدن ساعت وجود دارد. در این داستان ساعت افسانه‌ای توسط بهترین ساعت‌ساز آن دوران میکولاش ساخته می‌شود، ماموران حکومت برای اینکه او ساعتی مشابه ساعت پراگ نسازد، او را نابینا می‌کنند.   

5.برج مارکار
برج مارکار در اصل به عنوان یادبود فردوسی ساخته شد. بانی برج شخصی به نام مارکار از زرتشتیان هندی بوده است. برج ساعت در سال 1315 در میدان مارکار یزد بنا گردید و هنوز یکی از نقاط شناخته شده شهر است. شاید دفعه بعد با خرید بلیط هواپیما یزد فرصت دیدن این بنای قدیمی را پیدا کردید. ساعت برج 70 سال است که هر هفته کوک می‌شود. عده‌ای باور دارند که برج مارکار دقیقا در مرکز جغرافیایی ایران قرار گرفته است.  

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc