https://gateway.trip.ir/api/

عجیب‌ترین متروکه‌های ترکیه

به روز رسانی: 12 شهریور ، 1399 جاذبه های گردشگری

عجیب‌ترین متروکه‌های ترکیه

امروزه مناطق متروک بدون آنکه تغییری در آنها ایجاد شود، به نقاط گردشگری بدل می‌شوند. گردشگری متروکه‌ها به سرعت در حال رشد است و مکان‌های رها شده، محبوبیت بیشتری بین هواداران این ژانر از توریسم یافته است. کشور ترکیه نیز مقصدی جذاب و متفاوت برای بازدید از عجیب‌ترین متروکه‌هاست. شما می‌توانید در سفر استانبول به یکی از این جاذبه‌های منحصربفرد سری بزنید.

1. دهکده سنگی
در کوههای توروس نزدیک به منطقه گردشگری اولودنیز، دهکده‌ای سنگی وجود دارد که بسیاری از خانه‌های آن نیمه ویران شده‌اند و خالی از سکنه است. این سکونتگاه یونانی به نام کارمیلاسوس قدمتی تاریخی دارد. در زمان جنگ جهانی اول، مورد تهاجم قرار گرفت و ساکنانش کشته شدند یا از آن محل فرار کردند، به همین دلیل از دهه 1920 رها شد. مکانی که امروز کایاکوی نامیده می‌شود همان شهر متروک یونانی است. قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی و پربرف باعث تخریب بیشتر ساختمان‌ها شده و به این شهر روحی باستانی داده است. کایاکوی، یک موزه باز در دل طبیعت است که با قدم زدن در آن، داستانش را کشف خواهید کرد.

2. هزار و یک کلیسا
دیدن یکی از بزرگترین شهرهای متروک جهان پرشور و هیجان‌انگیز‌ است. تصور یک شهر تاریخی با عمارت‌های باشکوه اما فراموش شده، علاقه‌مندان متروکه‌گردی را به خود جذب می‌کند. شهری که در زمانی دور 200 هزار جمعیت داشته، امروز در سکوت مطلق قرار دارد. شهر آنی که به شهر هزار و یک کلیسا نیز شهرت دارد در مرز ترکیه و ارمنستان قرار گرفته است. این شهر ارمنی که زمانی رقیب شهرهای معروف قسطنطنیه و بغداد بود، در اثر جنگ و زلزله رها گردید. آنی با قدمت 1500 ساله، چندین قرن خالی از سکنه شده ولی تا دلتان بخواهد مکان‌های زیبا با معماری خیره‌کننده دارد مانند کلیسای سنت گرگوری و صومعه هریپسیمیان. فراموش نکنید این شهر متروک زمانی جزو قلمرو ایران نیز بوده است. 

3. ویلاهای تاریک
این شهر کوچک با خانه‌های کاملا یک شکل و اروپایی، بین آنکارا و استانبول قرار دارد. برج الباباس (Burj Al Babas) قرار بود شهرکی با خانه‌های لوکس برای سکونت ثروتمندان عرب باشد اما با توقف پروژه و مشکلات مالی، شهر فانتزی به شهر ارواح بدل شد. ویلاهایی که به شکل قلعه و به سبک معماری گوتیک ساخته شدند، نتوانست  به نتیجه برسد و برای همیشه متروک ماند. خرید بلیط هواپیما استانبول به شما فرصت بازدید از این دیزنی لند خاموش را خواهد داد.  

4. سنگهای رازآمیز
اگر گذرتان به شهر وان و دریاچه وان خورد، در غرب آن گورستانی قدیمی خواهید دید. اخلات (Ahlat) یک گورستان دوره سلجوقی با سنگ قبرهای مرتفع است. اینجا بزرگترین قبرستان ترکیه محسوب می‌شود. 12000 هزار قبر قدیمی در این محدوده وجود دارد و شمار زیادی سنگ قبر که قرن 11 تا 16 میلادی ساخته شده است. شما هنگام عبور از محیط سبز و آرام گورستان، سنگهایی به ارتفاع 2 متر می‌بینید که با خطوط کوفی و الگوهای هندسی، یک شاهکار هنری را به نمایش می‌گذارد. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc