https://gateway.trip.ir/api/

5 مقصد گردشگری آبی ترکیه

به روز رسانی: 13 مرداد ، 1399 جاذبه های گردشگری

5 مقصد گردشگری آبی ترکیه

کشور ترکیه بیش از 50 دریاچه دارد که معروفترین آن دریاچه وان است، جایی که شما هم احتمال زیاد دیده‌اید. اما سایر دریاچه‌های زیبای این کشور هم به نقاط توریستی شاخصی تبدیل شده‌اند که گردشگران زیادی را جذب می‌کند. برای داشتن سفری هیجان‌انگیز در این کشور به همراه خانواده می‌توانید مسیرها و مقاصد تازه‌ای در نظر بگیرید. اگر همیشه بلیط هواپیما خرید می‌کنید، اینبار زمینی به ترکیه بروید. این مقاصد گردشگری آبی در تابستان لذتی دو چندان دارد، پس این دریاچه‌ها را از دست ندهید:

1.دریاچه ساپانجا
ساپانجا مکانی مناسب برای تفریح خانوادگی و مقصد تابستانی ایده‌آل محسوب می‌شود. مهمترین امتیاز این دریاچه نزدیکی آن به شهر استانبول است که به سادگی در دسترس شماست. بازی‌های آبی نظیر اسکی روی آب، کایاک، کانوسواری و اسپاهای لوکس را در ساپانجا می‌توانید تجربه کنید. 

2. دریاچه آبانت 
آبانت از دریاچه‌های زیبای ترکیه در استان بولو است که امروزه به مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است. آب و هوای تمیز، دریاچه دیدنی و طبیعت گیرای منطقه شما را غرق خود می‌کند. دریاچه آبانت محلی پر از آرامش برای تعطیلات خانوادگی است، جایی که می‌توانید اوقات خود را با اسب‌سواری، ماهیگیری، کوهپیمایی و کمپینگ همراه خانواده سپری کنید. 

3. دریاچه توز
دریاچه توز بین کاپادوکیه و قونیه قرار دارد که موقعیت مناسب برای تدارک یک سفر جذاب خانوادگی است.  شما با یک دریاچه نمک روبرو خواهید شد که بعد از وان، دومین دریاچه بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. این دریاچه با توجه به فصل تغییر رنگ می‌دهد، در فصل زمستان بهرنگ آبی، در تابستان سفید رنگ و اخیرا با کم شدن آب دریاچه، به رنگ سرخ درآمده است. توز مهمترین تالاب دنیا برای میزبانی فلامینگوهاست، شما می‌توانید بهترین عکس‌های خود را کنار این دریاچه بگیرید. 

4. دریاچه بافا
دریاچه بزرگ بافا نزدیک میلاس قرار دارد. اگر عازم جنوب ترکیه و سفر آنتالیا، ازمیر و کوش‌آداسی هستید، به این دریاچه هم سر بزنید. چندین جزیره در دریاچه هست که با قایق می‌توانید از آنها دیدن کنید. درختان زیتون، صنایع دستی بومی، چشم‌انداز کوهستانی و آثار باستانی هراکلیا در محدوده دریاچه قرار گرفته است و برای گردش خانوادگی لذت‌بخش خواهد بود. اینجا سکونتگاه 300 هزار پرنده از جمله پلیکان‌ها است، هیجان پرنده‌نگری را فراموش نکنید.

5. اوزون‌گول
اوزون‌گول از زیباترین دریاچه‌های ترکیه در استان ترابزون است. از ماهیگیری و شنا تا دوچرخه‌سواری و پاراگلایدر در انتظار شماست. اینجا ییلاقی آرام و خوش منظره نزدیک به دریای سیاه است. روستای اوزون کنار دریاچه قرار دارد، گردش در این روستای زیبا با چشم‌انداز دریاچه و دره سرسبز پیرامون آن شما را مسحور زیبایی خود می‌کند. شما با اقامت در یکی از هتل‌های مشرف به دریاچه، سفری خاطره‌انگیز خواهید داشت. 
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc