https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاده‌های ترکیه برای رانندگی

به روز رسانی: 14 مرداد ، 1399 جاذبه های گردشگری

بهترین جاده‌های ترکیه برای رانندگی

سفر با ماشین شخصی با وجود کمی سختی، تجربه‌ی لذت بخشی است. در ایام کرونا، سفر به ترکیه با ماشین خودتان، می‌تواند امنیت خاطر باشد و یک تفریح تابستانی دلچسب. جغرافیای متنوع، تفاوت سبک زندگی مردم در مناطق مختلف و نقاط دیدنی فراوان این کشور، سفر جاده‌ای را پر هیجان و نشاط‌انگیز می‌کند. بهترین جاده‌های ترکیه را در این پست خواهید شناخت.

1. چاناکاله به برگاما
از تماشایی‌ترین مسیرهای جاده‌ای ترکیه، نوار ساحلی دریای اژه است. بهتر است شهر چاناکاله را برای مبدا سفر انتخاب کنید چون  در ابتدای تنگه داردانل قرار گرفته است. یک روز را در این شهر ساحلی زیبا بگذرانید. برای رسیدن به برگاما، شما باید از مسیر کوهستانی هیجان‌انگیز کاز عبور کنید. در مسیر شما، شهرهای تاریخی تروا و آسوس قرار دارد. منظره‌های دیدنی در انتظار شماست. شما هم در چاناکاله و هم از آیوالیک تا آیواجیک، دریای اژه را از نزدیک لمس خواهید کرد.

2. کاپادوکیه به آدانا
این جاده پل ارتباطی مهم به جنوب‌شرقی ترکیه است. جاده کاپادوکیه به آدانا از کوهستان تاوروس عبور می‌کند، به همین دلیل تونل‌های زیادی در مسیر قرار دارد. شما با طی این مسیر متوجه تغییر آب و هوا از کوهستانی به مدیترانه‌ای خواهید شد. کاپادوکیه با سکونتگاههای سنگی و بالن سواری شروع خوبی است تا در ادامه به شهر آدانا برسید با آثار تاریخی و سواحل آرام. کباب آدانا را فراموش نکنید، چون در دنیا معروفیت دارد.

3. قونیه به پاموکاله
قونیه یک مقصد محبوب ایرانیان است. جذابیت مولانا و سماع کافی ست تا شما برای چند روز در قونیه اقامت کنید. در حرکت به سمت پاموکاله، دریاچه‌های زیادی وجود دارد مانند بیشیهر گولو و ایگیردیرگولو. هنگام رانندگی در مسیر کوههای بلند آناتولی، بزرگترین مسجد چوبی ترکیه، اشرفگلو را خواهید دید. قبل از رسیدن به پاموکاله می‌توانید از شهر قدیمی اسپارتا دیدن کنید، شهری که گل رز آن معروف است.

4. مرسین به آنتالیا
جاده‌ای ساحلی که در پیچ و خم کوهها، مناظر بی‌نظیری از دریای مدیترانه پیش روی شما باز می‌کند، تماشایی است. شک نکنید در یکی از زیباترین جاده‌های ترکیه قرار دارید، جایی هر وقت دلتان خواست می‌توانید به سمت دریا بروید و استراحت کنید. از شهر قدیمی آنامور که موز آن شهرت دارد تا شهر توریستی آنالیا با سواحل معروفش، شما از رانندگی در این جاده خسته نخواهید شد. گذراندن یک روز در آنالیا و گشت و گذار در شهر و کنار دریا خالی از لطف نیست. رزرو هتل آنتالیا را پیش از ورود به این شهر انجام دهید تا با خیال راحت، چند روز را در این مقصد گردشگری مهم ترکیه بگذرانید. شهری که برای تفریح و گردش حرف ندارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc