https://gateway.trip.ir/api/

نقاشی در قاب استانبول

به روز رسانی: 12 مرداد ، 1399 جاذبه های گردشگری

نقاشی در قاب استانبول

شما هر بار که به شهر استانبول سفر می‌کنید، چیزهای تازه‌ای برای گردش و بازدید پیدا خواهید کرد. اینجا شهر هنر و زیبایی است و در کوچه‌ها و محلات آن جاذبه‌های زیادی را اتفاقی خواهید دید. در کنار همه هنرهای قدیمی و کلاسیک، این شهر پر از نقاش‌های خیابانی و گرافیتی است. اولین چیزی که از این شهر به یادتان می‌آید قطعا نقاشی دیواری نیست. اما دیدن این آثار لطف خاصی دارد. محله کادیکوی پر از آثار دیدنی گرافیتی است و شما می‌توانید آثار هنرمندان دنیا را در ابعاد بزرگ ببینید.
نقاشی دیواری استانبول داستانی طولانی دارد. از دهه 1930 که شهر گسترش یافت و جمعیت بیشتر شد، به تدریج هنر مدرن پا گرفت. در ابتدا هنر گرافیتی در قالب شعارها و تصاویر سیاسی ظاهر شد اما از دهه 50 که جریان‌های هنری شدت یافت، جنبه مفهومی آن شدت یافت. گرافیتی به مفهوم امروزی آن توسط هنرمند ترک توربو در 1985 مطرح گردید، کسی که لقب پدر گرافیتی ترکیه را دارد.
در سال 2009 دیوارهای کاراکوی و بی‌اوغلو پر از نقاشی دیواری شد که 204 اثر آن به هنرمند آلمانی کریپو تعلق داشت. به مرور فستیوال مرال در استانبول پا گرفت. در فستیوال مرال سال 2012 که با ابتکار شهرداری کادیکوی برگزار شد، از هنرمندان بین‌المللی شاخصی چون هرکوت، آریز، پیکسل دعوت شد. هر ساله این جشنواره در محله کادیکوی به عنوان مرکزی برای هنر گرافیتی استانبول برگزار می‌شود. 
نقاشی دیواری یکی از جاذبه‌های مهم شهر استانبول در کنار هزاران جاذبه دیگر خواهد شد. دیوارهای خاکستری با طرحها و رنگها جان می‌گیرند و شهر را رنگارنگتر و جذابتر خواهند ساخت. هنر خیابانی در حال رشد است و برگزاری فستیوال مرال از سال 2009 رواج و سرعت بیشتری پیدا کرده است. 
محله کادیکوی در بخش آسیایی، به خاطر بازار ماهی و رستورانهایش معروف است. بخش آسیایی نسبت به بخش اروپایی ارزانتر و به سایت ایاصوفیه، مسجد آبی و بازار بزرگ نزدیکتر است. افزایش گردشگران محله، خبر از محبوبیت کادیکوی دارد. امروز یکی از جاذبه‌های این محل نقاشی‌های بزرگ دیواری از هنرمندان سراسر جهان است
در سفر بعدی رزرو هتل استانبول، کادیکوی را فراموش نکنید. همچنین برای پیدا کردن نقاشی‌های دیواری شهر از اپلیکیشن Street Art Istanbul app استفاده کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc