https://gateway.trip.ir/api/

برج میلاد کاملترین مجموعه فرهنگی تفریحی ایران

به روز رسانی: 26 اسفند ، 1399 جاذبه های گردشگری

برج میلاد کاملترین مجموعه فرهنگی تفریحی ایران

اگر می خواهید در یک روز بیشترین تفریح را در تهران داشته باشید، برج میلاد حرف اول را می زند. با تمام امکانات تفریحی و گردشگری برج میلاد آشنا شوید. برجی که همیشه هنگام پروار هواپیما بر فراز تهران می بینید.

برج میلاد نماد تهران

هر شهری در دنیا نمادهای خودش را دارد. شهرهای قدیمی با سمبلهای تاریخی و شهرهای امروزی با معروفترین نمادهایی که همه مردم می شناسند. نماد تهران تا پیش از ساخت برج میلاد، برج آزادی بود. با سر برآوردن این سازه بلند در آسمان شهر تهران، نماد معاصر کلانشهر شکل گرفت. امروزه برج میلاد به نام برج تهران هم شناخته می شود. هر جای تهران باشید، برج میلاد را خواهید دید، برجی که چون فانوس دریایی بر پهنه شهر قرار گرفته است.

برج میلاد تهران کجاست؟

انتخاب نقطه ای از شهر که هم از لحاظ ارتباط بصری، دسترسی راحت، پوشش تلویزیونی، محوطه باز و مشخصات فنی کامل باشد، سخت است. مدتها تیم کارشناسی به دنبال زمین مناسب با شرایط فوق بودند تا توانستند نقطه دقیق برج را در تپه های گیشا پیدا کنند. جایی در مرکز تهران بین بزرگراه همت، حکیم، شیخ فضل الله نوری و چمران که به خاطر توپوگرافی بلند از همه جای شهر پیداست. فصل پاییز و بهار بهترین زمان سفر به پایتخت و خرید بلیط هواپیما ارزان تهران است.

افتخارات برج میلاد در دنیا

بلندترین برج های مخابراتی دنیا رتبه 6
بلندترین سازه های خاورمیانه رتبه 6
بلندترین برج های مستقل دنیا رتبه 17
بلندترین برجهای مستقل مخابراتی دنیا رتبه 4
وسعت کاربری سازه راس برج رتبه 1
بزرگترین رستوران گردان جهان رتبه 1

ساخت برج میلاد

برج میلاد از ابتدا به عنوان یک مجموعه چند منظوره طراحی شده است. ایده پروژه ایجاد یک المان شهری بود که هم از نظر مخابراتی کارامد باشد و هم یک مرکز شهری مهم تهران شود. همزمان قرار بر ساخت بلندترین برج ممکن متکی به فناوری و دانش مهندسان ایرانی بود. از اوایل دهه 70 فاز مطالعاتی و طراحی مجموعه برج میلاد به مدت دو سال ادامه یافت. طراحی فنی برج هم تا شروع فرایند اجرایی در سال 76 جریان داشت. بعد از یک دهه سال 87 برج میلاد گشایش یافت.

اصلی ترین کاربرد برج میلاد پوشش مخابراتی و تلویزیونی است. به خاطر امواجی که در سطح شهر جریان داشت، پخش امواج تلویزیونی توام با مشکل بود. آنتن مخابراتی میلاد در بالاترین ارتفاع شهر این موضوع را کاملا حل کرده است. برای برج خدمات دیگری مانند هواشناسی کنترل ترافیک هم در نظر گرفته شده است.

معماری برج میلاد

در طراحی برج میلاد از معماری ایرانی مانند گنبد باغ دولت آباد یزد الهام گرفته شده و در طراحی نمای بیرونی هرم برج از خطوط مقرنس استفاده شده است. سازنده برج میلاد دكتر محمد رضا حافظي استاد دانشگاه شهيد بهشتي و سرپرست طراحي سازه هم مهندس بهمن حقيقي است.سازه برج میلاد با پلان دایره ای دارای قطر ۶۶ متر است که با ۲۲ هزار مترمکعب بتن شکل گرفته است.

درباره تفریحات تهران بیشتر بدانید:

هر آنچه از جاهای دیدنی اطراف تهران نمی دانستید.

اپارک مهیج ترین تفریح تهران

امکانات برج میلاد

مجموعه ۱۲۰ هکتاری برج‌ میلاد دارای امکانات گسترده ای است. این امکانات شامل حوزه گردشگری، فرهنگی و هنری، تفریحی و فنی است. با توجه به اینکه برج میلاد یکی از نوگراترین فضاهای شهری در ایران است، همیشه در برگزاری برنامه ها، فستیوالها و مناسبتها پیشرو بوده و دارای بیشترین امکانات است.  از تالارهای بزرگ، مراکز خرید، رستورانها، مراکز تفریحی، موزه ها و سایر امکانات جانبی به عنوان یک مرکز جذاب تهران، گردشگران داخلی و خارجی را همیشه ترغیب می کند.

معرفی فضا کاربری مساحت ارتفاع
ساختمان پای برج (لابی) اداری ، مرکز هنری و بازار خرید ۱۵ هزار متر مربع 28 متر/6 طبقه
بدنه اصلی برج شفت برج 7 هزار متر مربع 315 متر
ساختمان راس برج
(سبد فلزی/ گنبد آسمان)
فضای ایمنی آتش،  تاسیسات مکانیکی، سالن و تریای دید سربسته، آسانسورها، رستوران گردان با سکوی دید باز، تجهزات مخابرات و تلویزیون، رستوران ویژه،  گالری دید باز،   ۱۲ هزار متر مربع 70 متر/ 12 طبقه
دکل آنتن پوشش مخابراتی و تلویزیونی - 120 متر
سالن همایش برج برگزاری سمینار، کنفرانس و مراسم 50 هزار متر مربع 9 طبقه
مرکز نمایشگاهی برگزاری نمایشگاه/اداری 5 هزار متر مربع فلت

معرفی کامل فضاهای برج میلاد

1.لابی برج میلاد

شما با ورود به برج اولین فضایی که خواهید دید، لابی یا ساختمان پای برج است. اینجا مجموعه ای کامل از یک مرکز اداری، تجاری، تفریحی و هنری است. شما می توانید از انواع نمایشگاه و غرفه های مختلف صنایع دستی و.. دیدن کنید، وعده های غذایی را در رستورانها و کافه های متنوع میل کنید و در مراکز خرید بهترین برندها را خریداری نمایید. ورود به لابی و بخشهای مختلف آن رایگان است.

2.بدنه اصلی برج

بدنه اصلی ستون تنومند بتنی است که هرم را نگه داشته است. برای اینکه به راس هرم برسید باید وارد بدنه اصلی شوید که با آسانسورهای سریع شما را به ارتفاع بالای 200 متری برج می رساند. پلان این قسمت بر خلاف سایر برجهای معروف دنیا به صورت 8 ضلعی طراحی شده است. پله های فرار برج نیز در همین بدنه به تعداد 1693 پله قرار گرفته است. هنگام بالا رفتن آسانسور شیشه ای که زمانی کوتاه خواهد بود، شما لحظه به لحظه ارتفاع می گیرید و چشم انداز متفاوتی از شهر را خواهید دید. خانمهای باردار از سوار شدن به این آسانسور منع شده اند.

3.هرم راس برج

شما به بالاترین ارتفاع ساختمانی در ایران رسیده اید که به خاطر 12 طبقه وسیع در دنیا رده اول است. فضاهای اینجا متنوع است. شما می توانید به سکوی دید باز برج اول بروید و نمایی 360 درجه از تهران ببینید.تلسکوپ این بخش تفریحی جذاب است. نگران نباشید این محوطه کاملا ایمن و فنس کشی است و در هر فصلی امکان بازدید دارد. با رفتن به سایر طبقات، موزه مشاهیر، موزه سکه و موزه شهرداری در انتظار شماست. شما در منحصربفردترین موزه ایران با پس زمینه ای از تهران هستید.

یکی از جذابترین تفریحات رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع 276 متری است. شما در بزرگترین رستوران چرخشی جهان می توانید بهترین غذاها را با منظره ای در حال تغییر از تهران میل کنید. همچنین یک کافه تریا هم در ارتفاع 266 متری آماده پذیرایی از شماست. مرتفع ترین رستوران ایران هم در ارتفاع 292 متری برج میلاد در کشور نظیری ندارد.

بالاترین قسمت راس برج میلاد، گنبد آسمان است. این گنبد شیشه‌ای با ارتفاع 302 متر شما را دیدن هنر ایرانی در آسمان دعوت می کند. در این فضای دلنشین روایتی اسطوره ای از چهار عنصر اصلی هستی (آب، باد، خاک و آتش) و تمدن کهن ایران از گذشته تا امروز را خواهید دید.

4.دکل مخابراتی

آخرین و بلندترین قسمت برج آنتن مخابراتی است که روی گنبد شیشه قرار دارد. دکل 120 متری که در شبهای تهران نور چمشک زن آن را بارها دیده اید.

فضاهای جانبی برج میلاد

سالن همایشهای برج میلاد

در محوطه برج میلاد بهترین سالن همایش ایران قرار گرفته است. بسیاری از جشنواره ها، کنفرانسها و همایشهای روز کشور در این مرکز برگزار می شود. این فضا شامل شش تالار با ظرفیتهای مختلف، استودیو و اتاق تشریفات در 6 طبقه است.

مهمانسرای برج میلاد

در ضلع شمال غربی مجموعه قرار دارد. با سوئیتهای مجهز و امکانات رفاهی مهمانان برج را پذیرش می کند.

قرار است یک مجتمع بزرگ تجارت جهانی نیز به میلاد اضافه شود که در مراحل اولیه اجرا قرار دارد.

تفریحات برج میلاد

آسمان نمای برج میلاد(پلنتاریوم)

آشنایی با علم نجوم و سفری هیجان انگیز به منظومه راه شیری و دیدن زیباترین ستاره ها را در پلانتاریوم تجربه می کنید. قیمت بلیط آسمان نما 10 هزار تومان است.

زیپ لاین برج میلاد

شما هیجانی ترین تفریح برج میلاد را انتخاب کرده اید و با زیپ لاین در آسمان شناور خواهید شد و روی بلندترین پل معلق چوبی شهر تجربه ای آدرنالینی خواهید داشت. قیمت بلیط لیزریوم 35 هزار تومان است.

لیزریوم برج میلاد

ترکیب نور و صدای لیزری شما را دنیای خیالی و مهیجی خواهد برد. در یک ربع شما از دنیای عادی به مرز پرواز خواهید رسید. قیمت بلیط لیزریوم 5 هزار تومان است.

فوتبال حبابی برج میلاد

این بازی درست مانند بازی فوتبال است فقط شما داخل حباب ها قرار می گیرید و به صورت تیمی رقابت می کنید.

اتاق فرار انیگما برج میلاد

از بازیهای جدید برج میلاد اتاق فرار انیگما است که شامل 4 بازی پر هیجان و معمایی است. شما یک ساعت وقت دارید تا از فرارتان لذت ببرید. قیمت بلیط اتاق فرار انیگما 8 هزار تومان است.

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم نمایشی زیبا از حرکات اکروباتیک دلفینها و شیر دریایی برج میلاد است. قیمت بلیط دلفیناریوم 60 هزار تومان است.

کاربازیا برج میلاد

کاربازیا شهر مشاغل است که برای کودکان طراحی شده است. تجربه شغل و حرفه برای بچه ها پر از لذت و تفریح است. کاربازیا مختص کودکان 2 تا 13 ساله است. قیمت بلیط کاربازیا 30 هزار تومان است.

سینما گیم برج میلاد

فرقی ندارد چه سنی باشید، سینما گیم شما را هیجان زده خواهد کرد. هدست چشمی و تفنگ لیزری شما را وسط یک بازی معرکه و مجازی خواهد برد. قیمت بلیط سینما گیم 10 هزار تومان است.

سینما برج میلاد

سالن های سینمایی برج میلاد داخل مرکز همایش قرار دارد. این سالنها دارای سیستم دالبی و پرده متحرک سینمایی با بهترین کیفیت برای دیدن فیلم است. معمولا افتتاحیه فیلمهای ایرانی و جشنواره فجر در این محل برگزار می شود.

سالن کنسرت برج میلاد

یک از سرگرمی های محبوب برج میلاد حضور در کنسرت های موسیقی است. از موسیقی پاپ تا سنتی و گروههای خارجی و ایرانی در این سالن اجرا دارند. قیمت بلیط کنسرت موسیقی متغیر است.

سینما ماشین برج میلاد

از تفریحات جدید برج میلاد که در ایران نمونه ای ندارد سینما ماشین است. شما می توانید به روزترین فیلم و سریالها را داخل ماشینتان و روی پرده سینمایی ببیند. قیمت بلیط سینما ماشین 45 هزار تومان است.

سوالات متداول

صاحب برج میلاد تهران کیست؟

شهرداری تهران.

برج میلاد کجاست؟

شمال محله گیشا

برج میلاد چند متر است؟

435 متر با احتساب آنتن 120 متری

برج میلاد چند پله دارد؟

1693 پله

قیمت ورودی برج میلاد چقدر است؟

ورود به محوطه برج رایگان است. برای بازدید از سکوی دید باز و بسته، موزه مشاهیر و شهرداری، گنبد آسمان 59 هزار تومان / بازدید از سکوی دید باز39 هزار تومان.

قیمت بلیط برج میلاد برای گردشگران خارجی چقدر است؟

برای بازدید از کل طبقات ۲۵ دلار / بازدید از سکوی دید باز ۱۵ دلار

معمار برج میلاد کیست؟

محمد رضا حافظی

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc