https://gateway.trip.ir/api/

پارک کروکودیل قشم سرزمین خزندگان

به روز رسانی: 30 مهر ، 1402 جاذبه های گردشگری

پارک کروکودیل قشم سرزمین خزندگان

پارک کروکودیل قشم یک پدیده گردشگری ویژه برای مسافران جزیره است. اگر قصد سفری هیجان انگیز به قشم دارید،همه چیز را درباره این مجموعه جذاب جزیره بدانید.

از پارک کروکودیل قشم چه می دانید؟

پرورش کروکودیل در ایران سابقه زیادی ندارد. این جانور ترسناک اما شگفت در طول یک دهه توانست به موجودی جذاب برای گردشگران ایرانی تبدیل شود. در کشورمان فقط یک نوع تمساح بومی به نام گاندو وجود دارد که در استان سیستان و بلوچستان زیست می کند. اما امروز در جاهایی دیگر از ایران مزارع پرورش کروکودیل به سرعت در حال رشد هستند. یکی از موفق ترین آنها پارک کروکودیل قشم است. مزرعه ای که کار خود را با 8 کروکودیل وارداتی از مالزی آغاز کرد، در حال حاضر از مرز 200 کروکودیل عبور کرده است. این پارک دارای مجوز کنوانسیون منع تجارت جهانی گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر است.

اولین پارک کروکودیل ایران

در اولین پارک کروکودیل ایران، انواع کروکودیل با سنهای مختلف خواهید دید.

اولین پارک کروکودیل ایران

از دی ماه سال 1386 که مجوز اولین مزرعه پرورش کروکودیل کشور به خانم روستایی در قشم داده شد، اولین پارک کروکودیل ایران به تدریج پا گرفت. مالک این مجموعه علاوه بر ایجاد مزرعه ای برای نگهداری و رشد گونه ای از خزندگان، در فکر ساخت محیطی جذاب و منحصربفرد بوده است. برای همین از واژه نوپک یعنی نوآوری، پویایی، کوشش برای معرفی مزرعه استفاده شده است. پس منتظر دیدن نمایش شگفتی از طبیعت و دنیای عجیب کروکودیل ها در بازدید از این پارک خلاقانه باشید. شک نکنید دیدن مراحل رشد کرکودیل ها از تخم گذاری تا بالغ شدن جذابیت خاصی دارد.

درباره سفر به جنوب ایران بیشتر بدانید:

بهترین سواحل کیش و جاهای دیدنی

هزینه سفر به قشم را کامل بدانید.

جاهای دیدنی قشم

قشم سرزمین دلفین و کروکودیل

اگر قبلا جزیره قشم را با دلفین های رقصان در خلیج فارس می شناختید، امروز قشم دارای بهترین مزرعه گردشگری کروکودیل است. دلیل انتخاب قشم برای این پارک، گرما و رطوبت فراوان مناسب برای پرورش کروکودیل است. پارک کروکودیل ها که اول برای تامین پوست، کار خود را شروع کرد، امروز به عجیب ترین جاذبه گردشگری جزیره تبدیل شده است. همچنین توانسته است در تولید آنتی بیوتیک کروکودیلین نقش ایفا کند. از دیگر مصارف کروکودیل در طب سنتی است. شما از نزدیک حتی نزدیکتر از باغ وحش با داستان کروکودیل ها آشنا می شوید. نگران نباشید تمام نکات ایمنی شما در نظر گرفته شده است.

بزرگترین کروکودیل ایران

مسن ترین کروکودیل ایران را شما در بازدید از نوپک قشم خواهید دید. کروکودیل خان بابا 26 سال سن و 4 متر طول دارد که در خاورمیانه کم نظیر است. دیدن این خزنده غول پیکر تجربه هیجان انگیزی است که با گرفتن عکس می توانید ماندگارش کنید.

باغ وحش قشم، نوپک

اگر دنبال دیدن باغ وحش قشم هستید، مستقیم به نوپک بروید جایی که نه تنها انواع کروکودیل مانند کروکودیل نیل، کایمن سیاه و گرال را خواهید دید بلکه حیوانات دیگری چون میمون، ایگوانا، عقاب، طاووس، کرکس و شتر مرغ هم می بینید. بهترین زمان دیدار از این پارک طبیعی شش ماهه دوم سال است که هوای قشم مناسب گردش و تفریح است. بلیط هواپیما تهران قشم در این ماهها پر طرفدار است.

آدرس پارک کروکودیل قشم و مسیر دسترسی

پارک کروکودیل در 12 کیلومتری جاده قشم به درگهان قرار گرفته و مسیر دسترسی آن از بزرگراه خلیج فارس است. اگر با خرید بلیط هواپیما عازم قشم هستید، فاصله فرودگاه تا پارک 42 کیلومتر است. از شهر درگهان تا پارک حدود یک ربع راه است.

شماره تماس پارک کروکودیل قشم 

شماره تلفن ۰۷۶۹۱۰۲۶۰۱۷

پارک کروکودیل همه روزه از ۸ صبح تا 20 شب به روی گردشگران باز است. در روزهای تعطیل نیز از ساعت ۸ تا 22 شب امکان بازدید مهیاست.

هزینه ورودی پارک کروکودیل قشم

قیمت بلیط بزرگسالان: 15000 تومان

قیمت بلیط کودکان: 10 هزار تومان

 قیمت بلیط گردشگران خارجی: 2 یورو

دوره پارک کروکودیل قشم

شما می توانید در این پارک، دوره کارآموزی کوتاهی درباره پرورش و تولید کروکودیل ها بگذرانید و گواهی دریافت کنید.

لیست مراکز تفریحی قشم

در قشم تفریحات جذاب و پرهیجان کم نیستند. شما علاوه بر بازدید از بهترین جاهای دیدنی قشم چون جزیره هنگام، دره ستارگان و غار نمکی، می توانید غواصی کنید، به سافاری بروید، گونه نادر لاک پشت پوزه عقابی ببینید و از شاتل سواری لذت ببرید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc