https://gateway.trip.ir/api/

جاذبه های وین پایتخت موسیقی جهان

به روز رسانی: 22 آذر ، 1399 جاذبه های گردشگری

جاذبه های وین پایتخت موسیقی جهان

اگر بخواهید به کشوری کلاسیک با قرنها تاریخ هنر و معماری سفر کنید کجا می روید؟ بدون شک اتریش در اولویت اول قرار می گیرد.  جاذبه های وین پایتخت موسیقی جهان برای گردشگران لذت بخش و هیجان انگیز است.

وین اتریش

وین یکی از باشکوه ترین شهرهای اروپایی است. شهری که با دانوب آبی موتزارت و والس ها و موسیقی گره خورده است. در شهر وین صدها جاذبه متفاوت در انتظار شماست که می توانید متناسب زمان و سلیقه خود، بازدید کنید.

جاهای دیدنی وین

مجتمع واندرتواسرهاوس

دیوارهای رنگی، خطوط نامنظم و نمایی پوشیده از ترکیبهای موزاییکی، نشان از مجتمع هاندرتواسرهاوس است. خانه ای که در سال 1983 توسط معمار اتریشی، فردریش هاندرتواسرهاوس طراحی شد. او معتقد بود معماری باید در هارمونی با مردم و طبیعت باشد. این مجتمع دارای 52 آپارتمان در 4 طبقه با سقفی مملو از درختان است. دیدن این ساختمان زنده و عکاسی از آن لذت بخش است. شما می توانید از موزه این معمار معروف در وین دیدن کنید.

موزه لئوپولد شاهکار هنر مدرن

اگر می خواهید شاهکارهای هنر مدرن را ببینید به موزه لئوپولد سر بزنید. در این موزه آثاری از بزرگترین نقاشان دنیا مانند گوستاو کلیمت و اگون شیله خواهید دید. این موزه بزرگترین کلکسیون هنری اتریش محسوب می شود. این موزه در سال 1994 توسط رودولف لئوپولد و حمایت بانک ملی اتریش تاسیس شد. در زمان شروع به کار موزه، کلکسیون آثار شامل 5266 کار هنری بود که به مرور بر تعداد آنها اضافه شده است. 

موزه لئوپولدموزه لئوپولد وین

برج اوگارتن میراث سیاه

شهر وین در زمان جنگ جهانی، آسیب زیادی از آلمانها خورد و شهر به اشغال آنها در آمد. در همان زمان نازیها در پارک قدیمی اوگارتن، یک برج بتنی برای مقابله با حملات هوایی ساختند که امروز بخشی از میراث سیاه آن دوران است. بعد از سقوط هیتلر، تلاش شد این برج تخریب شود اما برج از میان نرفت. امروزه این برج با زندگی عادی اوگارتن عجین شده است و شما با قدم زدن در این محل علاقه مندان یوگا را خواهید دید که در اطراف برج و در فضای سبز به ورزش مشغولند. برای سفری راحت به این شهر بی نظیر در قدم اول بلیط هواپیما وین را رزرو نمایید. لازم به ذکر است برای مشاهده قیمت بلیط هواپیما به اتریش به لینک درج شده در وبسایت تریپ مراجعه نمایید.

جاذبه های گردشگری اروپا را بشناسید:

با دانوب به سراسر اروپا سفر کنید.

آبشار راین در سوئیس

کاخ سلطنتی شون برون

کاخ شون برون یکی از زیباترین ساختمان های باروک در اروپاست. همسر امپراتوز فردیناند دوم در سال 1642 دستور ساخت این کاخ را داد و نام شون برون به معنای چشمه زیبا را بر آن گذاشت. این کاخ در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ سلطنتی دارای 1400 اتاق است با تزیینات خیره کننده و بسیار مجلل است. در این کاخ باشکوه مینیاتورهایی از ایران و هند نیز در طراحی داخلی دیده می شود. در شون بورن، قدیمی ترین باغ وحش دنیا قرار دارد که به تدریج و از هدایای شاهان گذشته شکل گرفته است.  

جاهای دیدنی ویناز جاهای دیدنی وین کاخ سلطنتی شون برون است.

رینگ اشتراسه مسیر تاریخ

رینگ اشتراسه یا خیابان مدور  یکی از دلنشین ترین بلوارهای جهان با دهها اثر تاریخی ارزشمند است. شما با قدم زدن در این بلوار ساختمان های قدیمی مانند کاخ امپراتوری، موزه تاریخ، پارلمان اتریش، موزه تاریخ طبیعی و اپرای اتریش را خواهید دید. این خیابان 5 کیلومتری در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. شما در این مسیر انواع سبک های معماری اتریش قدیم از کلاسیک تا گوتیک را در هوای پاکیزه وین می بینید. معروف است که زیگموند فروید روانکاو اتریشی، یخشی از یادداشتهای خود را در طول این مسیر نوشته است. 

موزه بتهوون تجسم موسیقی

دیدنی های وین فراوانند ولی شهر موسیقی دنیا را بدون موتسارت و بتهوون ترک نکنید.  اگر از موزه موتسارت دیدن کردید، به خانه کوچک بتهوون سری بزنید. بتهوون سال 1787 به وین آمد تا با موتسارت دانش موسیقی خود را پیش ببرد. این سفر کوتاه باعث شد تا بتهوون در وین ماندگار شود. در این موزه شما علاوه بر سازهای موسیقی، نامه ها، تصاویر و اطلاعات زیادی از زندگی این موسیقدان جاودانه را خواهید دید. 

کلیسای سنت اشتفان

کلیسای جامع سنت اشتفان با نمای تیره روشن و برجهای کشیده یادآور دوره گوتیک است. کلیسای اولیه در قرن 12 میلادی ساخته شد ولی در آتش سوزی از میان رفت، کلیسای فعلی روی ویرانه‌های دو کلیسای قدیمی تر بنا نهاده شده است. این کلیسای نماد شهر وین است. شما می توانید از برج ناقوس با 343 پله بالا بروید و نمای شهر را ببینید. این کلیسا دارای کاتاکومب یا زیرزمین مقبره هاست که در دوران فراگیر شدن طاعون استفاده شده است.

کافه های وین

اگر علاقه مند به کافه گردی است، کافه بخشی از فرهنگ وینی هاست و  قدیمی ترین کافه وین در سال 1683 ایجاد شد. اگر به کافه لانتمان بروید، درست به پاتوق زیگموند فروید قدم گذاشته اید. کافه ای که از سال 1873 تا به امروز فعال است. از دیگر کافههای معروف شهر می توان به کافه آلتوین، کافه کورب، کافه سنترال می توان اشاره کرد.

کافه های وینکافه های وین از جاذبه های دیدنی شهر است.

جاهای دیدنی اتریش

کشور اتریش به پشتوانه تاریخ و فرهنگش، آثار و جاذبه های فراوانی دارد. جدا از شهر وین شما می توانید به مناطق دیگر اتریش مانند هالشتات بروید و با زیبایی های این کشور بیشتر آشنا شوید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc