https://gateway.trip.ir/api/

فاصله تبریز تا استانبول چقدر است؟

به روز رسانی: 09 بهمن ، 1402 دانستنی های سفر

فاصله تبریز تا استانبول

شهر استانبول سالانه پذیرای گردشگران زیادی از ایران است؛ اما بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند تا برای کاهش هزینه‌های سفر، ابتدا به تبریز رفته و سپس فاصله تبریز تا استانبول را به صورت زمینی طی کنند. اما این سفر چقدر زمان می‌برد؟ باید چه مواردی را برای این ماجراجویی در نظر بگیرید و برای چه چیزهایی آماده باشید؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به همه این سوال‌ها جواب بدهیم. اما بگذارید قبل از شروع، با یک جمله خیالتان را آسوده کنیم. این سفر قرار است یکی از متفاوت‌ترین و بهترین تجربه‌های شما باشد. پس راحت تکیه بدهید و با ما همراه شوید.

مسافت تبریز تا استانبول

فاصله جغرافیایی بین تبریز و استانبول تقریباً ۱۸۳۱ کیلومتر است. البته مدت زمان سفر شما بسته به نوع سفر (هوایی یا جاده‌ای) متفاوت خواهد بود. چه با اتوبوس سفر کنید و از مناظر زیبایی که در راه می‌بینید لذت ببرید، یا با هواپیما به سرعت به مقصد برسید، هر دو تجربه‌های منحصربه‌فردی را برای شما رقم می‌زنند. انتخاب با شماست تا سفری به یادماندنی به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه داشته باشید.

فاصله تبریز تا استانبول روی نقشه گوگل

از تبریز تا استانبول با اتوبوس چند ساعت است؟

شما می‌توانید فاصله تبریز تا استانبل را با استفاده از اتوبوس و از طریق مرزهای بازرگان، رازی و سرو طی کنید که معمولاً حدود ۲۰ ساعت زمان می‌برد. در طول راه می‌توانید از دیدنی‌های این خطه سرسبز و خوش‌آب‌وهوا لذت ببرید و جاده‌هایی را ببینید که تا پیش از این نمی‌دانستید وجود دارند.

فاصله تبریز تا استانبول با هواپیما

اگر به دنبال روشی سریع‌تر و راحت هستید، پرواز مستقیم از تبریز به استانبول گزینه‌ای عالی است. فاصله هوایی تبریز تا استانبول حدود ۱۵۲۰ کیلومتر یا ۹۴۴ مایل است. مدت زمان پرواز نیز تقریباً ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در نظر گرفته می‌شود. البته شرایط جوی و دیگر عوامل ممکن است بر مدت زمان سفر شما تأثیر بگذارند.

پروازهای ایران به استانبول معمولا به مقصد فرودگاه جدید این شهر خواهد بود. اگر هتل شما در میدان تکسیم واقع شده، می‌توانید فاصله فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم را با خطوط اتوبوسرانی طی کنید و با کمترین هزینه، به محل اقامت خود برسید.

فاصله تبریز تا استانبول با هواپیما

سفر به استانبول از تبریز با هواپیما

فاصله تبریز تا استانبول با قطار

سفر با قطار از تبریز به استانبول، تجربه‌ای  منحصربه‌فرد و جذاب است که با عبور از میان مناظر زیبا و فرهنگ‌های متنوع، به یک ماجراجویی خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود. البته در نظر داشته باشید که قطار ترکیه از تهران حرکت می‌کند، به تبریز می‌رسد و سپس راهش را به سمت آنکارا ادامه می‌دهد. بعد از آن می‌توانید به هر روشی که مایل بودید، از آنکارا به استانبول بروید. این سفر با قطار Trans-Asia Express انجام می‌شود و مسافتی حدود ۳۰۰۰ کیلومتر را دربرمی‌گیرد. زمان کل سفر حدوداً ۶۰ ساعت است که البته می‌تواند بسته به شرایط متغیر باشد. بیایید ببینم مراحل این سفر چه هستند:

1) آغاز سفر در تهران و توقف در تبریز

قطار شما از تهران حرکت و در تبریز توقف می‌کند. در این قطار کوپه‌های ۴ تخته با امکاناتی مانند بالش، ملحفه و پتو در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. همچنین آب، چای و کیک به صورت رایگان عرضه می‌شود و امکان سفارش غذا هم وجود دارد.

2) انتقال به کشتی در وان

وقتی قطار به وان می‌رسد، سوار کشتی می‌شوید و به سمت تاتوان می‌روید. این بخش از سفر حدود شش ساعت طول می‌کشد و هزینه آن در بلیط قطار شما لحاظ شده است. کشتی مستقیماً از اسکله وان حرکت می‌کند و بدون نیاز به پیاده‌روی یا انتقال با وسایل نقلیه دیگر، می‌توانید به قطار بعدی برسید.

البته می‌توانید فاصله وان تا استانبول را به صورت زمینی نیز طی کنید. این مسیر 1522 کیلومتر است که با اتوبوس، حدود 24 ساعت به طول می‌انجامد.

3) ادامه سفر به سمت آنکارا و سپس استانبول

پس از رسیدن به تاتوان، با قطار به سمت آنکارا حرکت می‌کنید. این قطارها هم کوپه‌های ۴ تخته دارند. سرویس بهداشتی در انتهای هر واگن قرار دارد و رستوران قطار هم غذاهای باکیفیتی را ارائه می‌کند. قیمت بلیط قطار تاتوان به استانبول حدود ۵۵ یورو برای هر کوپه است.

سفر از تبریز تا استانبول با پرواز ارزان

در این مطلب مسافت تبریز تا استانبول را دانستیم و با روش‌های مختلف سفر بین این دو شهر آشنا شدیم. اگر به دنبال راهی هستید تا علاوه‌بر سفری ارزان، راحت و بی‌دغدغه نیز مسافرت کنید، ما به شما بلیط ارزان هواپیما تبریز به استانبول را پیشنهاد می‌کنیم. به‌ویژه اگر با خانواده سفر می‌کنید و کودک به همراه دارید، سفر هوایی گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

آیا شما تجربه سفر از تبریز به استانبول را دارید؟ کدام شکل سفر را ترجیح می‌دهید؟ به نظرتان کدام مسیر ارزانتر یا لذت‌بخش‌تر خواهد بود؟ حتما برایمان بنویسید.

سوالات متداول:

1. از تبریز تا استانبول با هواپیما چند ساعت است؟

فاصله هوایی تبریز تا استانبول حدود 1520 کیلومتر است که طی‌کردن آن بین 2 تا 3 ساعت به طول می‌انجامد.

2. سفر از تبریز تا استانبول از چه طریقی آسان‌تر و ارزان‌تر است؟

قطعا سفر هوایی سهولت بیشتری دارد و سریع‌تر خواهد بود؛ اما اگر می‌خواهید فاصله تبریز تا استانبول را ارزانتر طی کنید، پیشنهاد می‌کنیم سفر با اتوبوس را انتخاب کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc