https://gateway.trip.ir/api/

فاصله وان از شهرهای ترکیه و ایران

به روز رسانی: 16 آذر ، 1400 جاذبه های گردشگری

فاصله وان از شهرهای ترکیه و ایران

شهر وان در شرق ترکیه، واقع در ساحل شرقی دریاچه وان است این شهر در ارتفاع حدود 1750 متری قرار دارد. شهر وان که در نزدیکی بزرگترین دریاچه کشور قرار دارد، بدون شک یکی از زیبا ترین شهرهای شرق ترکیه است. 
تاریخ آن به دوران تمدن‌های باستانی توسط نبردها و لشکرکشی‌های زیاد در زمان عثمانی بر می گردد. این شهر با غذاهای خود، مکان های دیدنی متعددی که شامل قلعه محلی، مساجد، معماری قدیمی است، مشهور است. 

شهر وان ایران

شهر وان ایران

شهرهای نزدیک وان ترکیه

در نزدیکی وان شهر های دیگری هستند که می توانید به آنجا نیز سفر کنید. در زیربه چندتا از شهرهای اطراف وان اشاره می کنیم:
توسپیا – اورارتو –سیهکه – بوستانیچی – کاورما – صحباگی – بیوزومو-کوروباش – کاونچو – کوروانیس - زیروندانی ها – کارپوزالانی – لامیزگرت – لامیزگیر – سوزانیس – کونلی- کالجیک - کیسی اوغلو- اورک – آلابایر.

فاصله وان تا استانبول 

از وان تا استانبول با اتوبوس چند ساعت راه است ؟ برای رفتن از وان به استانبول با اتوبوس چندین شرکت اتوبوسرانی موجود است که چندین سفر را طول روز انجام می دهد، که اغلب به صورت شبانه روزی در فواصل زمانی 30 تا 60 دقیقه انجام می ‌شود. 
در سفر با اتوبوس، فاصله ایستگاه اتوبوس وان تا استانبول به مسیر طی شده بستگی دارد. بیشتر شرکت‌ های اتوبوسرانی از طریق بزرگراه ‌ها یا راه‌ های عوارضی سفر می ‌کنند. این لزوما کوتاه ‌ترین مسیر نیست، اما سریع ‌ترین مسیر است، زیرا معمولاً ترافیک کمتری وجود دارد و چراغ راهنمایی وجود ندارد.
برآورد زمان سفر از ایستگاه اتوبوسرانی وان به استانبول حدود 23 ساعت و 50 دقیقه است. توجه داشته باشید که سفر با اتوبوس در مقایسه با رانندگی با ماشین شخصی یا تاکسی کندتر است. 
بسته به زمان حرکت، ازدحام بین ایستگاه اتوبوس وان و استانبول ممکن است بسیار متفاوت باشد معمولاً بین صبح تا بعدازظهر در روزهای هفته ترافیک بیشتری نسبت به تعطیلات آخر هفته وجود دارد.
عامل مهم دیگری که ممکن است بر زمان سفر تأثیر بگذارد، نوع اتوبوس است. اتوبوس‌های ممتاز یا VIP معمولاً سریع ‌تر هستند، زیرا از بزرگراه‌ ها استفاده می ‌کنند.
اتوبوس‌ها معمولاً پس از چند ساعت سفر مداوم، 10 تا 30 دقیقه استراحت می ‌کنند تا مسافران بتوانند از سرویس استفاده کنند، غذای خود را تهیه کنند و به مهمانداران اتوبوس و راننده اجازه استراحت دهند. بعضی از اتوبوس ها راننده دوم نیز دارند.
برخی از اتوبوس های ممتاز دارای سرویس های داخلی هستند. با این وجود، معمولاً در مسیر توقف می ‌کنند تا یک ناهار سریع وسوخت دوباره را انجام دهند.

هزینه رفتن از وان به استانبول با اتوبوس چقدر است؟

قیمت بلیط از ایستگاه اتوبوس وان به استانبول بسته به نوع اتوبوسی که انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. برای بلیط ارزان‌ تر اتوبوس‌های معمولی یا بدون تهویه هوا را در نظر بگیرید. اتوبوس‌ های ممتاز یا لوکس گران ‌تر هستند، اما می‌ توانید راحتی بیشتر و خدمات اضافی مانند ایمنی بیشتر، درگاه‌ های شارژ تلفن، صفحه نمایش تلویزیون سیستم های سرمایشی و گرمایشی خوب و سرویس بهداشتی داخل اتوبوس را انتظار داشته باشید.

از وان تا استانبول چند کیلومتر است ؟ 

اگر می خواهید با خودرو شخصی از شهر وان به استانبول سفر کنید فاصله رانندگی از وان تا استانبول 1662 کیلومتر یا (1033 مایل) است.

فاصله تهران تا وان

فاصله تهران تا وان

فاصله تهران تا وان

فاصله وان از شهرهای ترکیه و ایران متفاوت است. اگر می خواهید با ماشین شخصی خود به وان بروید باید بدانید که مسافت رانندگی از تهران تا وان 958 کیلومتر و 690 متر است. فاصله جاده ای بر اساس مایل نیز 595.1 مایل است، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت سفر کنید، می توانید در 11 ساعت و 30 دقیقه به وان برسید. 
اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم با خودرو شخصی از تهران به تبریز حدود 7 ساعت و ازخود تبریزتا مرز رازی 3 ساعت و از خود مرز رازی تا وان 90 دقیقه می باشد. 
این مسافت یک خط مستقیم است و در بیشتر مواقع مسافت واقعی سفر بین تهران و وان ممکن است به خاطر پیچ و خم های جاده بیشتر شود، اختلاف ساعت بین تهران و وان تقریبا 30 دقیقه می باشد.
اما اگر می خواهید با هواپیما به وان سفر کنید فاصله پرواز تهران تا وان ازفرودگاه بین المللی امام خمینی تهران تا فرودگاه وان فریت ملن 774 کیلومتر یا 418 مایل دریایی است، زمان تخمینی پرواز 1 ساعت و 24 دقیقه است.
شما می توانید به غیر از سفر با هواپیما و ماشین شخصی از طریق قطار نیز به وان سفر کنید، مسیر ریلی از تهران به وان 334 کیلومتر است که حدود 20 ساعت طول می کشد.

فاصله وان تا مرز رازی کاپیکوی

فاصله وان تا مرز رازی کاپیکوی

فاصله وان تا مرز رازی کاپیکوی

مرز رازی آخرین مرز در استان آذربایجان غربی شهرستان خوی است که در 5 کیلومتری مرز با ترکیه قرار دارد. فاصله خوی تا وان ترکیه 134.06 کیلومتر است. این فاصله برابر با 83.3 مایل است.
سالانه حدود 520 هزار نفر از مرز رازی کاپیکوی بین ایران و ترکیه عبور می کنند. این گذرگاه تنها مرز دارای امکانات ریلی و جاده ای بین دو کشور است. تهران و آنکارا متعهد شده اند که تجارت دوجانبه خود را پس از آخرین دیدار با رئیس جمهور ایران و  همتای ترکیه ای خود در آنکارا ارتقا دهند.
مرز رازی یکی از پرتردد ترین مرزبین ایران و ترکیه است علت آن هم مسافت کمتر آن نسبت به دو مرز سرو و بازرگان است، فاصله بین مرز رازی تا وان 100 کیلومتر با خودروی شخصی است که 1 ساعت و 30 دقیقه زمان می برد. اما مرز رازی برخلاف دو مرز سرو و بازرگان محدودیت تردد دارد و مسافران فقط می توانند از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر تردد کنند.

فاصله وان تا مرز بازرگان

مرز بازرگان در ضلع شمال شرقی وان قرار دارد، وان در فاصله 132 کیلومتری بازرگان قرار دارد بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر در ساعت حرکت کنید می توانید در 4 ساعت و 10 دقیقه به بازرگان برسید. زمان سفر شما به بازرگان ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.
فاصله شهر وان تا مرز بازرگان با اتوبوس 132 کیلومتر و 400 متر است. فاصله بر اساس مایل از وان تا بازرگان 82.3 مایل است. 
مسافت رانندگی با خودرو شخصی از وان تا بازرگان 210 کیلومتر و 392 متر است. فاصله جاده ای مبتنی بر مایل بین این دو نقطه 130.7 مایل است.

فاصله وان تا مرز سرو

فاصله وان تا مرز سرو 

فاصله وان تا مرز سرو 

سرو یکی از شهرهای مرزی در ایران است که در شهرستان ارومیه واقع شده است. اگر بخواهید از ارومیه به وان ترکیه با خودرو شخصی مسافرت کنید فاصله جاده ای 293 کیلومتر یا (182 مایل)  است، مرز سرو بدون محدودیت و 24 ساعته می باشد.
همچنین مدت زمان سفر با خودرو شخصی از ارومیه تا وان حدود 3 ساعت و 55 دقیقه و مدت زمان پرواز از ارومیه تا وان ترکیه حدود 13 دقیقه (800 کیلومتر در ساعت) می باشد.

سوالات متداول درباره ی فاصله وان از شهرهای ایران

کدام مرز ایران تا وان محدودیت تردد دارد؟

مرز رازی برخلاف دو مرز سرو و بازرگان محدودیت تردد دارد و مسافران فقط می توانند از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر تردد کنند.

فاصله ارومیه تا وان چقدر است؟

مدت زمان سفر با خودرو شخصی از ارومیه تا وان حدود 3 ساعت و 55 دقیقه و مدت زمان پرواز حدود 13 دقیقه می باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc