https://gateway.trip.ir/api/

چگونه برای ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام کنیم

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 دانستنی های سفر

چگونه برای ویزای مولتی 5 ساله کانادا اقدام کنیم

برای سفر به کانادا، فرقی نمیکند برای دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش های علمی و تجاری، بازدید از جاذبه های گردشگری و یا همراهی با تور کانادا، تحصیل و یا تحقیق، می روید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک موردنیاز برای ویزا کانادا را آماده و ترجمه کنید.

مدارک شما به دقت بررسی و کنترل می شوند و برحسب شرایط خاص پرونده ممکن است مدارک بیشتری از شما خواسته شود. پس از اینکه مدارک کامل شد، یک الی دو هفته زمان میبرد تا همکاران بخش اجرایی ما درخواست ویزای شما را به سفارت ارائه دهند. تکمیل فرمها و پرداخت وجوه مرتبط نیز در همین مرحله انجام میگیرد. حتما فرمهایی که برای شما پر شده است را به دقت مطالعه نمایید و به ما تاییدیه دهید.

پس از طی این مراحل، نامه انگشت نگاری در اختیار شما قرار داده می شود و شما تا یک ماه فرصت دارید به محل موردنظر مراجعه نمایید. انتخاب محل انگشت نگاری با شماست: از دبی، آنکارا و ایروان گرفته تا رم، پاریس، شیکاگو و … توجه نمایید که کانادا در حال حاضر نیازی به تعیین وقت سفارت ندارد و انگشت نگاری در هر روز و هر زمانی که شما بخواهید در این بازه یک ماهه قابل انجام است. مصاحبه ای هم در کار نیست و سوال خاصی از شما پرسیده نخواهد شد.

بعد از انجام انگشت نگاری باید منتظر جواب سفارت بود. ممکن است در همان روز اول، جواب نهایی اعلام شود و یا ممکن است تا چندین ماه طول بکشد. در هر صورت، بلافاصله پس از صدور جواب نهایی، شما را در جریان خواهیم گذاشت. اگر خدایی ناکرده جواب منفی باشد، نامه سفارت مبنی بر رد درخواست در اختیار شما قرار داده می شود و اشکالاتی که به پرونده گرفته شده توضیح داده می شود.

اگر هم جواب مثبت باشد به شما اطلاع میدهیم که پاسپورتتان را برای صدور ویزا در اختیار ما قرار دهید. در این زمان هم شما تا یک ماه فرصت دارید تا گذرنامه را به سفارت تحویل دهید. با توجه به اینکه در حال حاضر ویزاها مطابق با اعتبار پاسپورت، تاریخ میخورد؛ توصیه میکنیم در صورتیکه گذرنامه اعتبار زیادی ندارد، آن را تعویض نمایید.

پروسه ارسال گذرنامه به سفارت و برگشت آن “پیکاپ” معمولا حدود یک الی دو هفته زمان میبرد.

پس از اینکه خیالتان از بابت صدور ویزا آسوده شد، می توانید بلیط خریداری کنید. از نظر زمانی محدودیتی برای سفر به کانادا نخواهید داشت و در هر سفر اجازه دارید تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشید.

ویزا

  • ویزای تضمینی کانادا: در ادامه توضیحات تکمیلی ارائه شده
  • ثبت نام ویزا کانادا: شامل اپلیکیشن فرم های کانادا در دو قالب فرم مشخصات فردی  و خانوادگی و ثبت نام آنلاین، ثبت نام حضوری ویزا کانادا می باشد 
  • پیکاپ ویزا کانادا : پیکاپ کانادا در دوبی، پیکاپ کانادا در ترکیه، تمدید پاسپورت کانادایی، تراول داکیومنت

درباره کانادا بیشتر بخوانید:

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

راهنمای سفر به کانادا

ویزای تضمینی کانادا

در سال های اخیر سفارت کانادا بارها قوانین مرتبط با اقدام جهت اخذ ویزا را تغییر داده است. به همین نسبت سخت گیری های سفارت در خصوص موافقت یا مخالفت با درخواست متقاضیان ایرانی نیز با نوسانات زیادی همراه بوده و هست. از آن جایی که شرایط هر متقاضی با دیگری متفاوت است، به هیچ وجه نمی توان یک نسخه ثابت را برای همه تجویز کرد. تیم مشاوران تریپ (نقطه پرواز) با تکیه بر دانش و تجربه چندین ساله در خصوص خدمات ویزای کانادا و با آگاهی از روال کنونی سفارت، ابتدا شرایط هر متقاضی را به دقت بررسی می کنند و بر حسب مورد بهترین و مطمئن ترین راه برای وی در نظر می گیرند.

 متقاضیان از لحظه تنظیم مدارک تا ورود به کانادا و حتی پس از آن، تنها نخواهند ماند و خدمات جانبی هم چون اخذ دعوتنامه و پذیرش، تور انگشت نگاری، راهنما و لیدرشیپ فارسی زبان، پیکاپ پاسپورت، بلیط و خدمات پس از ورود به کانادا در کنار خدمات اصلی ثبت نام ویزا به آنان ارائه می گردد. کلیه این مراحل با هماهنگی دفاتر آنکارا، استانبول و تورنتو انجام می پذیرند.

 برای این خدمات، قراردادی با متقاضی امضاء می شود که برطبق آن در صورت رد درخواست متقاضی، معمولا کل هزینه قرارداد، حتی مبلغ واریزی سفارت، به وی عودت داده خواهد شد و هیچ ضرری متوجه وی نخواهد بود. با توجه به شرایط مساعد حال حاضر سفارت کانادا در رابطه با پرونده های متقاضیان ایرانی، توصیه می کنیم در صورتی که قصد سفر به این کشور را دارید در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.

بهتر است بدانید که کشور کانادا به نسبت کشورهای اروپایی، سخت‌گیری کمتری در خصوص صدور ویزاهای توریستی دارد؛ اما لازم به تأکید دوباره است که این موضوع دلیل مناسبی برای اهمال -حتی کوچک- در مسیر اخذ ویزای کانادا و یا وقت سفارت کانادا نیست. لذا بهتر است که گردشگران با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دریافت ویزای کانادا، مسیر هموارتری را بپیمایند. همچنین بهتر است به این نکته توجه کنید که دولت کانادا، به مانند کشورهای اروپایی، اهمیت زیادی برای گردش مالی مناسب و برخورداری از بیزینس شخصی قائل است و علاقمند به پذیرش گردشگرانی‌ست که قصد دارند بدون حضور همسر و یا فرزند به این کشور سفر کنند. شرایط سیاسی و اقتصادی کشور گردشگر هم از دیگر عواملی‌ست که در دریافت ویزای کانادا به شدت تأثیرگذارند؛ اما برخلاف سال‌های گذشته که شرایط نامناسب ایران،سفر به کانادا را برای ایرانیان به نوعی ناممکن کرده بود، چند سالی‌ست که دولت کانادا دوباره شرایط را برای حضور ایرانیان مهیا دیده است که تا گردشگران ایرانی بتوانند از این کشور پهناور دیدن کنند و یا به دیدار عزیزانشان بروند. 

بیشتر مردم دنیا برای مسافرت به کانادا نیاز به ویزا دارند. ویزای مسافرتی از نوع ویزاهای موقت کاناداست که Temporary Visit Visa می گویند. به طور کلی برای آنکه موفق به دریافت این ویزا شوید باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • اصل پاسپورت های جدید و قدیمی
  • ترجمه شناسنامه هر یک از متقاضیان
  • ترجمه سند ازدواج “اگر زن و شوهر با هم اقدام می کنند.”
  • تکمیل فرم درخواست ویزا Application form
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی Family Information
  • یک قطعه عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ رنگی زمینه سفید
  • ترجمه سند ملکی در صورت وجود
  • ترجمه مدارک شغلی
  • گردش حساب سه ماهه آخر که نشان دهنده مبلغ درآمد ماهیانه باشد 
  • نامه تمکن Bank Statement به زبان انگلیسی ممهور به مهر امور بین الملل بانک
  • دعوتنامه به همراه مدارک مالی و کارت شناسایی فرد دعوت کننده 
  • مدارک اثبات رابطه خویشاوندی دعوت شونده با دعوت کننده 
  • رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت به کانادا
  • رضایت نامه کتبی والدین برای خروج فرزند، درصورتی که فرزند زیر ۱۸ سال آنها به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می کند.

چند توصیه مهم و کاربردی

متقاضیانی که برای دیدن جاذبه های کانادا، دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش و کنگره و یا دوره های کوتاه مدت تحصیلی قصد ورود به این کشور را داشته باشند، به عنوان ویزیتور کوتاه مدت درخواست خود را ارائه می دهند. توجه نمایید که در اپلیکیشن فرم های جدید، گزینه ای برای انتخاب تعداد دفعات ورود به کانادا وجود ندارد؛ به این معنا که تمامی درخواست ها به یک شکل به سفارت ارجاع داده می شوند و درنهایت تصمیم گیری در خصوص مدت زمان اعتبار ویزا و یک یا چند بار ورود بودن آن به عهده سفارت است.

از آن جایی که در اکثر موارد، تاریخ خاتمه ویزا با تاریخ انقضای پاسپورت یکی است، پیشنهاد می کنیم در صورتی که اعتبار گذرنامه شما کم است، آن را تعویض نمایید. اعتبار کل ویزای کانادا برای مدت زمان استفاده از آن است که اگر چند بارورود Multiple باشد، اجازه سفرهای مکرر را به دارنده آن می دهد. توجه داشته باشید که در ویزای عادی متقاضی نمی تواند در هر بار ورود، بیشتر از شش ماه در کانادا اقامت کند مگر اینکه سوپر ویزا داشته باشد که در این صورت می تواند در هر سفر تا دو سال در کانادا بماند.

با اینکه ویزای کانادا جزو ویزاهای آسان محسوب می‌شود و گردشگران می‌توانند با تحقیق مناسب و استفاده از مشاوره کارشناسان تریپ، به راحتی به آن دست پیدا کنند، اما به واسطه لزوم برنامه‌ریزی برای سفر به یکی از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی و یا ارمنستان، از آن دسته اعمالی در مسیر گرفتن ویزاست که باید به دقت و با آگاهی کامل انجام شود. استفاده از خدمات پیکاپ ویزا هم می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای گرفتن ویزای کانادا باشد و گردشگران را از سفرهای وقت‌گیر و غیرضروری به کشورهای اطراف معاف کند. از طرفی اطلاع کامل از مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا هم، یکی از دیگر از الزاماتی‌ست که گردشگران باید به آن توجه کنند و از تکمیل هر فرم و یا مدرکی بدون مشورت با خبرگان امر پرهیز کنند؛ چرا که ممکن است هزینه‌های اضافی و فراوانی، به دلیل عدم آگاهی صحیح از مراحل پیشرفت در مسیر درست، بر گردشگران تحمیل شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کانادا طبق قوانین سفارت کانادا:

-   گذرنامه

-   اصل فرم دعوت نامه (طبق آخرین ویرایش سال میلادی)

-   تکمیل فرم مشخصات فردی (پس از عقد قرار داد از دفتر تهران دریافت گردد و با دقت تکمیل گردد)

-  عکس زمینه سفید کاملا از روبه رو و عینک (عکس ها طبق نمونه باشد و به تعداد کافی)

*عکس ها نباید اسکن و روتوش شده باشند

*عکس هایی که با شرایط فوق مطابقت نداشته باشند تحویل گرفته نخواهند شد

-   شناسنامه

-  مدرک شغلی (طبق نمونه مورد تایید سفارت) : 

مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام و اطلاعات تماس فرد امضا کننده نامه، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه سوابق بیمه، و ترجمه  حکم کارگزینی برای کارمندان دولتی؛

کارفرمایان: ترجمه «آگهی تأسیس»، «آگهی تغییرات»، و «آگهی تصمیمات» شرکت در روزنامهی رسمی، ترجمه لیست بیمه و حقوق 2 ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین برگه های مالیاتی پرداخت شده، نامه  تمکن بانکی شرکت به لاتین؛

تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداختشده، ترجمه لیست پرداخت حق بیمه؛

پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظامپزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، و ترجمه لیست پرداخت بیمه؛

مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت؛

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره برداری و یا ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت حق بیمه؛

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)؛

دانشجویان و دانش آموزان: ترجمه یا اصل نامه لاتین گواهی اشتغال به تحصیل؛          

-  مدارک فرزندان

-  در صورتیکه بازنشسته هستید برای جزئیات به ما ایمیل بزنید

-  مدارک درآمد خود طبق آخرین مستندات مورد قبول سفارت در سال 2017

-  بیمه مسافرتی

-  اصل مدارک جهت روئیت و کنترل در روز مصاحبه باید همراه مسافر باشد.

-  پرداخت هزینه بررسی مدارک به سفارت کانادا

-  قبل از ارسال مدارک از تکمیل بودن پرونده خود اطمینان حاصل نمایید، بعد از ارسال فرم ها امکان تغییر وجود ندارد.

-امکان بازپس دادن هیچ کدام از مدارک شما از سفارت وجود ندارد.

- ویزای شینگن اروپا و سن بالای 40 سال و متاهل بودن تاثیر دارد

  • دعوت نامه، شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد.
  • مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth Certificate) یا کارت اقامت(PR Card) از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتی و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

تعرفه اخذ ویزا:‏

خدمات                                                                                                             هزینه                        
ثبت نام ویزای توریستی نرمال             350      دلار کانادا
ثبت نام ویزای توریستی تضمینی  1 تا 4 سال             700     دلار آمریکا
  4 تا 14 سال             900     دلار آمریکا
  بزرگسال            1300    دلار آمریکا
ثبت نام ویزای دانشجویی و فرصت مطالعاتی             550      دلار کانادا

همکاران گرامی جهت دریافت اطلاعات نرخی با ما تماس بگیرید 02175134000

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc