https://gateway.trip.ir/api/

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

با انواع ویزای شینگن آشنا شوید

 در اختیار داشتن ویزای شینگن به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت‌زمان و شرایطی مشخص که ماهیت و هدف  سفر شما آن را تعیین می‌کند به هریک از کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا انواع مختلف این ویزا و مزایا و محدودیت‌های هریک را با هم بررسی کنیم.

ویزای اتحادیه شینگن(USV)

با در دریافت این ویزا می‌توانید هر ۶ ماه یک‌بار به مدت حداکثر ۹۰ روز به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنید. کشورهای اتریش، بلژیک،چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال،اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس ذیل عضو پیمان شینگن هستند.

برج ایفل

با توجه به هدف شما از سفر به این کشورها، یکی از انواع ویزای A ،B یا C  به شما تعلق می‌گیرد.

ویزای نوع A

این ویزا نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که دریافت آن  به شما اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های محدوده شينگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید. به همراه داشتن این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه‌های محدوده شینگن معتبر است.

ویزای نوع B

این ویزا نیز نوعی ویزای ترانزیتی است که به همراه داشتن آن به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت‌زمان حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کنید.

ویزای نوع C

ویزای نوع C در واقع روادید کوتاه‌مدت است و برای مدت‌زمانی که موقع دریافت آن مشخص می‌شود شما حق دارید در کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشید. دریافت‌کنندگان ویزای C بسته به هدف و شرایط سفر خود یکی از ۳ نوع ویزا را دریافت می‌کنند:

ویزای یک‌بار ورود (Single-entry)

این ویزا فقط برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن اعتبار دارد و به‌محض ترک کشوری که به آن وارد شدید اعتبار ویزای شما فارغ از اینکه مدت‌زمان آن به پایان رسیده یا نه، منقضی می‌شود.

ویزای دو بار ورود

این ویزا نیز شرایطی مشابه با ویزای یک‌بار ورود دارد با این تفاوت که شما دو بار اجازه دارید تا به کشوری در ناحیه شینگن وارد شوید. به خاطر داشته باشید استفاده از این فرصت (دو بار ورود) در محدوده زمانی مشخصی قابل‌استفاده است.

ویزای چند بار ورود (Multiple-entry)

تنها محدودیت این ویزا محدودیت زمانی آن است که اعتبار آن ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال است. زمان این ۹۰ روز به‌محض ورود شما به هریک از کشورهای ناحیه شینگن محاسبه می‌شود.

ویزا

ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای (VLT)

این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا تنها به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌اید یا چند کشور دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده سفر کنید. صدور این ویزا در شرایط خاص صورت می‌گیرد به‌عنوان‌مثال برای دلایل انسان دوستانه یا مواردی که در شرایط اضطراری اتفاق می‌افتد. این نوع ویزا بیشتر به پناهندگانی که بدون مدارک معتبر وارد ناحیه شینگن شده‌اند اعطا می‌شود.

ویزا

ویزای ملی (National Visas)

این ویزا که از آن با عنوان ویزای نوع D هم یاد می‌شود برای دانشجویان، تجار یا کسانی که برای مدت‌زمان مشخصی قصد دارند در ناحیه شینگن اقامت داشته باشند صادر می‌شود. ویزای نوع D هم می‌تواند یک‌بار ورود باشد. ویزای یک‌بار ورود نوع D برای کسانی صادر می‌شود که به دلایل مشخص مانند خدمات درمانی قصد اقامت محدود برای دوره‌ای تعیین‌شده در یکی از کشورهای عضو ناحیه شینگن را دارند و پس از آن به کشور خود بازمی‌گردند. با در اختیار داشتن ویزای چند بار ورود نوع D، بدون نیاز به اخذ روادید دیگری می‌توان به‌ تمامی کشورهای ناحیه شینگن بدون محدودیت سفر کرد. برای دریافت ویزای چند بار ورود نوع D باید یکی از شرایط ذیل را داشته باشید:

  • دانشجویان بین‌المللی که برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای مدتی مشخص ( که کمتر از یک سال است) به ناحیه شینگن سفر می‌کنند.
  • دانشجویان بین‌المللی که قصد شروع تحصیل در یکی از دوره‌های تحصیلی کشورهای عضو پیمان شینگن را دارند. به این گروه ویزای یک‌ساله اعطا می‌شود که برای اقامت بیشتر قابل تمدید است.
  • کار علمی و آموزشی در یک مرکز تحقیقاتی یا موسسه معتبر در هریک از کشورهای اتحادیه شینگن. این ویزا با توجه به بررسی سوابق فرد و اعضای خانواده‌اش صادر می‌شود.
  • متخصصانی که باهدف به اشتراک گذاشتن تخصص خود به ناحیه شینگن سفر می‌کنند. هنرمندان، ورزشکاران یا هر حرفه تخصصی دیگری در این گروه قرار می‌گیرند.
  • موارد اضطراری که فرد به دلیل وضعیت پزشکی برای مدت مشخصی قادر به ترک ناحیه شینگن نباشد.
 همچنین می توانید بخوانید درباره ویزا کانادا
 
منبع schengenvisainfo
کجارو

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc