https://gateway.trip.ir/api/

رستوران پرهامی شیراز

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

رستوران پرهامی شیراز

رستوران پرهامی شیراز نامی آشنا برای شیرازی‌های عزیز است؛ زیرا بهترین غذاهای سنتی در این رستوران طبخ می‌شود؛ همچنین فضای زیبا و دل‌نشین و برخورد صمیمی کارکنان آن نیز به جذب بیشتر مشتریان کمک به‌سزایی می‌کند. این خانه قاجاری پس از بازسازی، به یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شیراز تبدیل شده و در حال حاضر محبوب دل‌ گردشگران و اهالی شیراز است. بسیار از مسافران توصیه می‌کنند در سفر به شیراز حتما به این رستوران سری کنید، در فضای باز آن بنشینید و از غذاهای لذیذ و محیط دوست‌داشتنی رستوران پرهامی لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با خانه و رستوران پرهامی شیراز و کسب اطلاعات درباره نحوه دسترسی و منوی غذایی آن، مطالعه مقاله پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

داخل خانه پرهامی شیراز

عکسی از داخل خانه پرهامی شیراز

تاریخچه خانه پرهامی شیراز

رستوران خانه پرهامی شیراز فقط یک رستوران ساده نیست، بلکه یکی از خانه‌های تاریخی شیراز است که به عنوان اقامتگاه بومگردی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رستوران در یکی از محله‌های قدیمی شیراز واقع شده و لذیذترین منوی غذاهای سنتی این شهر را به خود اختصاص داده است.

قدمت رستوران و خانه پرهامی به بیش از 200 سال قبل باز می‌گردد. پنجره‌های قدی و مشبک، دیوارهای آجری و حوض بزرگی که در وسط حیاط قرار دارد، همگی یادآور معماری دوره قاجاری هستند. اگر می‌خواهید سفری به‌یادماندنی داشته باشید،‌ حتما یکی از شش اتاق موجود در خانه پرهامی شیراز را رزرو کنید. اقامت در این خانه، حس نوستالژی را در شما زنده می‌کند و بسیار آرامش‌بخش است.

البته اگر در این خانه اقامت نداشته باشید باز هم می‌توانید از رستوران پرهامی استفاده کنید. مطمئن باشید که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را در رستوران پرهامی پیدا خواهید کرد.

خانه پرهامی کجاست؟ نحوه دسترسی به رستوران پرهامی شیراز

برای رسیدن به رستوران خانه سنتی پرهامی شیراز باید به خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان مراجعه کنید. این رستوران دقیقا روبه‌روی مسجد زیبای نصیرالملک، داخل کوچه 4/36، پلاک 10 واقع شده است. اگر با ماشین شخصی به شیراز سفر کرده‌اید، استفاده از نقشه‌های آنلاین مانند گوگل مپ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در غیر این صورت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس نیز استفاده کنید.

رستوران سنتی پرهام یکی از مشهورترین رستوران‌های شیراز است که در بین اهالی این شهر و گردشگران به شهرت بالایی دست پیدا کرده است؛ همچنین قرار گرفتن این رستوران در یکی از محله‌های قدیمی و تاریخی شیراز به شهرت بیش از پیش آن کمک کرده است؛ در نتیجه برای دسترسی به رستوران پرهامی شیراز با مشکلی مواجه نخواهید شد. با استفاده از شماره تماس خانه پرهامی شیراز (07132232015) یا پیج اینستاگرام خانه پرهامی شیراز (parhami_traditional_house@) می‌توانید از ساعات کاری دقیق این رستوران و منوی غذایی آن مطلع شوید.

منو رستوران پرهامی شیراز؛ از دیزی تا کلم پلو

منو رستوران پرهامی شیراز بسیار متنوع است. شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی از دیزی تا کباب را در این رستوران نوش جان کنید. البته بسیاری از مسافران برای میل کردن غذاهای سنتی شیراز راهی رستوران پرهامی می‌شوند. یکی از مشهورترین غذاهای رستوران پرهامی، کلم‌پلو شیرازی است. اگر به امتحان غذاهای محلی ایران علاقه‌مند باشید، حتما تا به حال نام این غذای شیرازی به گوشتان خورده است. شاید در شهر خود کلم‌پلو خورده باشید؛ اما خوردن این غذا در شیراز و به ویژه در رستوران پرهامی لطف دیگری دارد.

برای طبخ غذا در رستوران پرهامی از تازه‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود؛ ازاین‌رو کلیه غذاهای این رستوران بسیار لذیذ هستند؛ اما کلم‌پلو، قنبرپلو، کباب چوبی، دوپیازه آلو، لوبیاپلو و ماهی قزل آلا از مشهورترین غذاهای رستوران سنتی پرهامی به شمار می‌روند.

در کنار غذاهای خوشمزه این رستوران می‌توانید انواع ترشی، ماست و زیتون را نیز سفارش دهید؛ همچنین شربت بهارنارنج رستوران پرهامی به گفته بسیار از مشتریان، طعم بهشت می‌دهد.

منو خانه پرهامی

عکسی از مخلفات و شربت های سرو شده در خانه پرهامی شیراز

قیمت غذاهای خانه پرهامی شیراز

لیست قیمت غذاهای خانه پرهامی شیراز با توجه به نوع غذا متغیر است؛ اما به صورت کلی این رستوران سنتی در فهرست رستوران‌های ارزان‌قیمت شیراز قرار نمی‌گیرد. کیفیت غذاهای رستوران پرهامی بسیار بالا است و برای طبخ کلیه غذاها از تازه‌ترین مواد استفاده می‌شود.

شاید قیمت غذاهای رستوران پرهامی از برخی رستوران‌های شیراز بالاتر باشد؛ اما کیفیت و طعم غذاها و فضای نوستالژیک و دوست‌داشتنی این رستوران، ارزش حداقل یک بار امتحان را دارد. در سفر به شیراز حتما به این رستوران خاطره‌انگیز مراجعه کنید.

کدام جاذبه های گردشگری در اطراف رستوران پرهامی قرار گرفته اند؟

از آنجا که رستوران پرهامی شیراز در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر قرار گرفته است، بناهای تاریخی بسیاری در نزدیکی آن وجود دارند. پس از صرف غذا در این رستوران سنتی می‌توانید از جاذبه‌های اطراف آن مانند مسجد نصیرالملک، مسجد و حمام وکیل، شاهچراغ، مسجد جامع عتیق، ارگ کریم‌خانی، خانه زینت الملوک، باغ نارنجستان قوام و موزه پارس شیراز دیدن کنید.

جمع بندی

رستوران خانه پرهامی یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های سنتی در شیراز است. در این مقاله تمام جزئیات مربوط به رستوران پرهامی شیراز را با هم مرور کردیم. این اقامتگاه بومگردی علاوه بر غذاهای لذیذ و خوشمزه، اتاق‌های بسیار زیبایی هم دارد که شما را به دوره قاجار می‌برد. اگر به خانه‌های قدیمی و غذاهای سنتی علاقه‌مند هستید، هرگز خانه پرهامی شیراز را از دست ندهید. حتی اگر قصد اقامت در این خانه را ندارید باز هم توصیه می‌کنیم حتما به رستوران آن سری بزنید؛ مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد!

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc