https://gateway.trip.ir/api/

بازار گل محلاتی تهران

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

بازار گل محلاتی تهران

آیا تا به حال نام بازار گل محلاتی تهران را شنیده‌اید؟ این بازار، بهترین مکان برای عاشقان گل و گیاه است. بازار گل محلاتی یکی از بزرگترین بازارهای گل تهران است. تهرانی‌ها از اقصی نقاط شهر برای خرید انواع گل، گلدان، گیاه، خاک، کود، بذر و هر آنچه مربوط به گل و گیاه است به این بازار مراجعه می‌کنند. در این مجموعه گل‌ها و گیاهانی وجود دارند که شما تا به حال آن‌ها را از نزدیک ندیده‌اید و حتی نامشان را نیز نشنیده‌اید. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید باز هم بازدید از بازار گل محلاتی روحتان را نوازش می‌کند و حس و حال فوق‌العاده‌ای به شما می‌بخشد. برای کسب اطلاعاتی از قبیل آدرس بازار گل محلاتی، ساعت کار این مجموعه و قیمت گل و گیاه در این بازار، شما را به مطالعه ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم.

آدرس بازار گل محلاتی کجاست؟

بازار گل محلاتی در منطقه 14 تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم واقع شده است. خوشبختانه محل قرارگیری این بازار بسیار خلوت است و به راحتی می‌توانید اتومبیل خود را در مکانی مناسب و نزدیک به مجموعه پارک کنید. البته اغلب مراجعان به بازار گل محلاتی با ماشین شخصی به این بازار مراجعه می‌کنند؛ در نتیجه برای پیدا کردن جای پارک مناسب باید صبح‌های زود تا قبل از ساعت 8 به مجموعه گل محلاتی مراجعه کنید.

اگر برای دسترسی به بازار گل محلاتی، قصد استفاده از مترو یا سایر وسایل نقلیه را دارید، با ما همراه باشید تا در بخش بعدی شما را راهنمایی کنیم.

بازار گل محلاتی

عکس بازار گل محلاتی تهران

https://www.trip.ir/blog/post/88605/%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7

دسترسی بازار گل محلاتی با مترو و وسایل نقلیه عمومی

اگر می‌خواهید با اتومبیل شخصی خود به بازار گل محلاتی تهران بروید، بهترین راه استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب است. در صورتی که وسایل نقلیه عمومی را ترجیح می‌دهید، شما را در این بخش راهنمایی خواهیم کرد.
برای دسترسی به بازار گل محلاتی با مترو، کافی است وارد خط چهار شده و سپس در ایستگاه نبرد از قطار خارج شوید. پس از پیاده شدن باید مسیر کوتاهی را با استفاده از تاکسی طی کنید؛ البته ایستگاه مترو بسیج واقع در خط هفت مترو نیز فاصله کمی با بازار گل محلاتی دارد.

اگر قصد استفاده از تاکسی را داشته باشید، می‌توانید با توجه به محل زندگی خود از چندین خط تاکسی استفاده کنید. خوشبختانه حمل و نقل عمومی در تهران وضعیت بسیار خوبی دارد و در هرجایی از شهر که باشید، به راحتی می‌توانید خود را به مقصد موردنظر برسانید. فقط باید ترافیک شدید تهران را هم در نظر بگیرید.

اتوبوس‌های بلوار ابوذر- محلاتی نیز در فاصله بسیار نزدیکی از بازار گل محلاتی قرار دارند و شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس نیز به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

تاکسی‌های دربست، تلفنی یا اینترنتی نیز روش دیگری برای رسیدن به بازار گل محلاتی تهران است. اگر تا به حال به این بازار مراجعه نکرده‌اید، استفاده از مترو یا تاکسی‌های دربست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت کار بازار گل محلاتی

ساعت کار بازار گل محلاتی تهران معمولا از 04:30 تا 12:00 است؛ البته آخر هفته‌ها تعداد مشتریان این مجموعه بیشتر می‌شود؛ ازاین‌رو غرفه‌داران در برخی مواقع تا ساعت 14:00 یا بیشتر نیز فعالیت می‌کنند.
هرچه زودتر به بازار گل محلاتی مراجعه کنید، گل‌های تازه‌تر و بهتری پیدا خواهید کرد. ساعت 7 صبح، اغلب اوج شلوغی این مجموعه است.

قیمت گل در بازار گل محلاتی تهران

گل‌های موجود در بازار گل درجه‌بندی دارند و در دسته گل‌های درجه یک، درجه دو، درجه سه، سوپر و ممتاز قرار می‌گیرند؛ در نتیجه قیمت گل در بازار محلاتی تهران بسیار متغیر است. همچنین به دلیل نوسان‌های بازار این قیمت‌ها ثبات چندانی ندارند و در برخی مواقع به صورت روزانه دچار تغییر می‌شوند. گل‌ها و گیاهان بازار گل محلاتی اغلب به صورت عمده به فروش می‌رسند؛ اما در برخی غرفه‌ها تک‌فروشی هم انجام می‌شود. شاید قیمت‌ها در این بازار گل دچار نوسان شود؛ اما در هر صورت بسیار پایین‌تر از گل‌فروشی‌های سطح شهر است. این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پخش‌کننده‌های گل و گیاه تهران، با کنار زدن واسطه‌ها، اجناس خود را به قیمت‌های بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. 

آشنایی با بخش‌های مختلف بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتی حدود 500 غرفه را در خود جای داده است و به عنوان دومین بازار گل بزرگ تهران شناخته می‌شود. دو ورودی این مجموعه شامل ورودی اصلی به نام «پایاگل» و ورودی فرعی در پشت بازار می‌شوند. اگر به دنبال گل‌های طبیعی شاخه بریده باشید، باید به راه‌روهای مسقف بازار مراجعه کنید. این گل‌ها در کنار گل‌های فصلی و گل‌هایی با ظاهر عجیب و غریب به فروش می‌رسند. برای مثال اگر تا به حال گل رز هفت رنگ ندیده‌اید، باید به این بخش مراجعه کنید.

در بخش گلخانه‌ای بازار گل محلاتی انواع درخت‌ها، درختچه‌ها، گل‌های تزیینی، بذر گیاهی، کاکتوس و گیاهان فصلی پیدا می‌شوند. گلدان‌های سفالی، شیشه‌ای و پلاستیکی برای نگهداری از انواع گل و گیاه نیز در غرفه‌های مختلف بازار گل به چشم می‌خورند.

خدماتی از جمله گل‌آرایی عروسی، تزیین ماشین عروس، دسته گل عروس و تاج گل برای مراسم ترحیم نیز به مشتریان عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات دقیق درباره گل‌ها و گیاهانی که خریداری می‌کنید، می‌توانید از نظرات کارشناسان مجموعه بهره‌مند شوید یا در دوره‌های آموزشی گل‌آرایی و باغبانی باغ گل محلاتی شرکت کنید.

بازار گل محلاتی تهران

عکس یکی از غرفه های بازار گل محلاتی تهران

نحوه خرید اینترنتی از بازار گل محلاتی تهران

برای خرید اینترنتی از بازار گل محلاتی می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنید؛ همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام بازار گل محلاتی، از موجودی بازار مطلع شوید و سفارش خود را ثبت کنید.
البته خرید گل و گیاه به صورت آنلاین دردسرهای خود را دارد؛ اگر می‌خواهید از کیفیت اجناس خریداری شده اطمینان کامل حاصل کنید، تا جای ممکن خرید حضوری را در اولویت قرار دهید.

کلام آخر

بازار گل محلاتی تهران یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید گل، گیاه، بذر، کود، خاک، نهال و گلدان در پایتخت است. اگر می‌خواهید گل‌های موردعلاقه‌تان را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید، این مجموعه بهترین گزینه به شمار می‌رود. با مراجعه به بازار گل محلاتی با زیباترین و عجیب‌ترین گل‌ها و گیاهان مواجه خواهید شد. مطمئن باشید که بازدید از این مجموعه، تجربه‌ای بسیار جذاب و فوق‌العاده برای همه روحیه‌ها و سلیقه‌ها است.

سوالات متداول

بازار گل محلاتی کجاست؟

آدرس بزرگراه شهید محلاتی خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین تر از دادگاه خانواده است.

ساعت کاری بازار گل محلاتی تهران چند است؟

بازار گل محلاتی از 4:30 صبح تا 12 ظهر و در روزهای تعطیل تا 14 باز است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc