https://gateway.trip.ir/api/

نحوه دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه + مراحل و نکات کامل

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

نحوه دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه

اگر بخواهیم در سفر به ترکیه به اینترنت دسترسی داشته باشیم، باید چکار کنیم؟ مطمئنا وقتی به سفر می‌روید می‌خواهید عکس‌های سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین با خانواده و دوستانتان از طریق واتساپ یا سایر پیام‌رسان‌های اینترنتی صحبت کنید. Google Maps هم اپلیکیشن دیگری است که برای پیدا کردن موقعیت مکانی خود و سایر مکان‌های مهم در ترکیه به آن نیاز دارید. از آنجا که همه این برنامه‌ها با اینترنت کار می‌کنند، لازم است با چگونگی دسترسی به اینترنت در ترکیه آشنا شوید. در این مقاله از تریپ وصل شدن به اینترنت در ترکیه را با هم مرور می‌کنیم.

نت در ترکیه

دسترسی به اینترنت در ترکیه برای به اشتراک گذاری عکس های گشت و گذار در ساحل

چطور در ترکیه به اینترنت وصل شویم؟

بهترین راه برای داشتن اینترنت در تور استانبول خرید سیم کارت ترکیه است؛ چون هم قیمت کمتری دارد و هم نسبت به پرداخت رومینگ، مقرون به صرفه‌تر است. از سوی دیگر به راحتی می‌توان از اینترنت سیم کارت استفاده کرد. البته راه‌های دیگری هم برای اتصال به اینترنت وجود دارد که در ادامه به آنها بیشتر می‌پردازیم:

تهیه سیم کارت ترکیه

همانطور که گفتیم راحت‌ترین کار این است که یک سیم کارت ترکیه خریداری کنید. با این سیم‌کارت هم می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید و هم به اینترنت متصل شوید. همچنین با داشتن یک سیم‌کارت، به طور همزمان چندین دستگاه از جمله چند گوشی یا تبلت یا لپ‌تاپ می‌توانند از اینترنت آن استفاده کنند. فقط برخی از شرکت‌ها خدمات اتصال کامل از قبیل رومینگ، اینترنت، تماس‌ها و داده‌ها را ارائه می‌دهند. بنابراین برای خرید سیم کارت باید به قابلیت‌ها و امکانات هر شرکت دقت داشته باشید. برخی از سیم‌کارت‌ها فقط بسته داده می‌دهند و برای رومینگ کار نمی‌کنند.

از مزایای این روش

همانطور که گفتیم مقرون به صرفه است و نسبت به رومینگ ارزانتر خواهد بود. در روش خرید سیم‌کارت هزینه اتصال به اینترنت حدود 10 یورو است، اما اگر از روش رومینگ یا Mi-Fi استفاده کنید، هزینه دسترسی به اینترنت تا 200 یورو هم افزایش می‌یابد.

از معایب این روش

برخی از شرکت‌ها بازه‌ای برای روزهای اتصال به اینترنت تنظیم می‌کنند و مثل رومینگ یا Mi-Fi نیستند که برای هر روز دسترسی به اینترنت، از شما هزینه دریافت کنند.

سیم‌کارت ترکیه را از کجا تهیه کنیم؟

به طور کلی 3 گزینه برای خرید سیم کارت ترکیه وجود دارد که می‌توانید بهترین را انتخاب کنید:

- سیم کارت ترکیه را از ایران بخرید.
- سیم کارت مجازی را از هر کجای دنیا خریداری کنید.
- سیم کارت ترکیه را همزمان با ورود به استانبول یا هر شهر دیگری در ترکیه در همان فرودگاه شهر مقصد خریداری کنید.

خرید سیم کارت دیتا ترکیه

این سیم کارت دقیقا شبیه همان سیم‌کارتی است که همین حالا روی گوشی خود دارید. سیم‌کارت‌های دیتا در سه شکل ارائه می‌شوند:
- نوع قدیمی یا معمولی
- میکرو سیم
- نانو سیم

در این روش شما یک سیم کارت ویژه ترکیه با دیتای نامحدود خریداری می‌کنید. بسته به نوع شرکت هزینه بسته اینترنت متفاوت خواهد بود. به هر حال می‌توانید برای مدت 30 روز با سرعت G4 یا G5 از اینترنت اپراتور «ترک تلکام» استفاده کنید. در این روش دیگر قادر به تماس تلفنی نیستید و فقط از سیم کارت برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنید.

از مزایای این روش

با این سیم کارت می‌توانید همچنان با شماره ایرانی واتساپ خود با مخاطبانتان ارتباط داشته باشید؛ در ضمن این سیم کارت قابلیت ساخت اکانت در هیچ برنامه‌ای را ندارد. 
مزیت دیگر استفاده از این نوع سیم کارت، داشتن داده‌های نامحدود با سرعت بالاست و دیگر نیازی به WI-FI  هم ندارید. از همین سیم کارت می‌توانید برای اتصال سایر دستگاه‌ها به اینترنت استفاده کنید.

از معایب این روش

سیم کارت دیتا فقط تا 30 روز اعتبار دارد؛ البته چون برای مدت مشخصی (مثلا برای ایام نوروز) در تور استانبول یا ازمیر هستید، از این نظر برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تهیه سیم کارت مجازی (ESIM) ترکیه

یکی دیگر از گزینه‌های دسترسی به اینترنت در ترکیه، تهیه سیم‌کارت‌های الکترونیکی یا eSIM است. این سیم‌کارت به صورت یک تراشه است که آن را در گوشی یا هر دستگاه دیگری قرار می‌دهید. این سیم‌کارت مجازی تمامی خدماتی را که سیم کارت‌های معمولی ارائه می‌دهند، در اختیار شما می‌گذارد. البته لازم نیست حتما به دستتان برسد، کافی است ایمیل خود را با کد QR در گوشی فعال کنید. 
بسته به شرکتی که سیم کارت Esim را از آن خریداری می‌کنید، حجم اینترنت و هزینه آن متفاوت خواهد بود. HOLAFLY یا هولافلی یکی از شرکت‌های ترکیه است که می‌توانید از طریق آن، سیم‌کارت مجازی ترکیه را در همین ایران خریداری کنید. مزیت خرید اینترنت هولافلی این است که بلافاصله بعد از پیاده شدن از هواپیما می‌توانید از اینترنت آن استفاده کنید.

ای سیم ترکیه

تصویری از سیم کارت مجازی ترکیه (eSIM) 

از مزایای این روش

در این روش به می‌توانید بدون نیاز به وای فای و یا مودم به راحتی از تلفن همراه خود برای ایجاد شبکه Wi-Fi برای اتصال سایر دستگاه‌ها به اینترنت، استفاده کنید. این سیم کارت دیجیتالی است و باید خط اصلی (ایرانی) خود را حفظ کنید. همچنین واتساپ و سایر برنامه‌های اجتماعی را هم با شماره ایران اجرا کنید. 

از معایب این روش

در حال حاضر سیم کارت eSIM تنها برای برخی از گوشی‌ها قابل استفاده است. اگر مدل تلفن همراه شما یکی از موارد زیر است، می‌توانید از این روش برای دسترسی به اینترنت در ترکیه استفاده کنید:
 iPhone Xs، iPhone Xs Max، iPhone Xr، Google Pixel 2 وSamsung Galaxy S20.

وای فای رایگان در ترکیه

وقتی با تور ازمیر یا استانبول به ترکیه می‌روید، ممکن است در محل اقامت شما به طور رایگان اینترنت در اختیارتان گذاشته شود. یک پسورد وای-فای به شما می‌دهند و تا زمانی که در هتل اقامت دارید، می‌توانید از آن رایگان استفاده کنید. همچنین در بسیاری از مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های ترکیه به صورت رایگان اینترنت در اختیارتان قرار داده می‌شود.

البته باید در نظر داشته باشید که در تور ازمیر نوروز آنقدر سرگرم می‌شوید که فرصتی برای حضور در اینترنت پیدا نمی‌کنید. با این حال، برای اینکه بتوانید از طریق اینترنت ارتباط خود با دوستان و خانواده را حفظ کنید یا در اینستاگرام عکس‌هایتان را به اشتراک بگذارید، کافی است به یک کافی شاپ بروید و زمان میل کردن قهوه از اینترنت رایگان آنجا نیز استفاده کنید. این گزینه بسیار معتبر و مقرون به صرفه است.

از مزایای این روش

این روش اتصال اینترنت هیچ هزینه‌ای ندارد و همزمان که از خدمات یک مرکز خرید، هتل یا کافه استفاده می‌کنید، بدون پرداخت پول می‌توانید اینترنت مجانی نیز دریافت کنید.

از معایب این روش

باید بسیار مراقب باشید که اطلاعات حساب گوشی همراه شما توسط افراد سودجو هک نشود. بهتر است با گوشی‌ای که اطلاعات مهمی در آن دارید، از وای فای رایگان استفاده نکنید.

وای فای رایگان در کافه ترکیه

امکان استفاده از وای فای رایگان هنگام حضور در کافه ها در ترکیه

وای فای رایگان در ترکیه را از کجا می توان یافت؟

- برای دستیابی به اینترنت رایگان وای فای می‌توان به موتور جستجوی Wiman بروید و عبارت Wifi Pointهای رایگان را جستجو کنید. 
- بسیاری از مراکز مانند کافه‌ها، رستوران‌ها، ادارات، اتوبو‌س‌ها، قطارها، کشتی‌ها و البته فرودگاه‌ها دارای اینترنت رایگان هستند و بدون پسورد آن را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. 
- Instabridge هم موتور جستجوی دیگری است که از طریق آن می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید که اینترنت رایگان ارائه می‌دهند.

اینترنت MI-FI در ترکیه

MI-FI را با Wi-Fi اشتباه نگیرید. Mi-Fi یک دستگاه شبیه مودم است که از طریق آن می‌توانید به اینترنت وای فای متصل شوید. این اینترنت خصوصی، امن و بسیار پرسرعت است و کمتر گردشگری در تور استانبول از آن ناراضی است. کیفیت Mi-Fi با وای فای رایگان تفاوت زیادی دارد و باید برای آن هزینه پرداخت کنید. این شیوه دسترسی به اینترنت در ترکیه فقط مختص به خود شماست که با سیم کارت داخلی کار می‌کند و دستگاه‌های دیگر را می‌توانید به آن متصل کنید.

از مزایای این روش

برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در تور ازمیر نوروز بهترین روش استفاده از Mi-Fi است.

از معایب این روش

Mi-Fi گران قیمت است و برای تعطیلات نوروز که فقط چند روز در استانبول یا ازمیر هستید، چندان مقرون به صرفه نیست. همچنین باید یک دستگاه اضافه را هم مدام با خودتان حمل کنید. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها بابت ارائه این دستگاه هزینه اضافی از شما دریافت می‌کنند. در صورت اجاره کردن دستگاه هم ممکن است مفقود، خراب یا دزدیده شود و شما مجبور شوید هزینه‌ای را به جای Mi-Fi به شرکت پرداخت کنید. 

اگر اهل تجارت هستید و داشتن چنین اینترنت پرسرعتی برای انجام کارهای مرتبط با کسب‌وکار ضرورت دارد، اجاره این دستگاه را به شما توصیه می‌کنیم. البته باید حسابی مراقب آن باشید.

چه نوعی از Mi-Fi را تهیه کنیم؟

سه نوع از این دستگاه در بازار موجود است که عبارتند از:
- Rent Connect: این شرکت سه گزینه برای دادن مودم خود از طریق فرودگاه، هتل یا محل اقامت را دارد.
- My Web Spot: دارای باتری پنج ساعته است و اینترنت نامحدود در تور استانبول و ازمیر ارائه می‌دهد.
- وای فای مسافرتی: ارسال رایگان این شرکت فقط برای فرانسه، آمریکا و بریتانیا اعمال می‌شود و گردشگر‌های ایرانی قادر به خرید آن نیستند.

رومینگ در ترکیه

آخرین سرویسی که برای دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه وجود دارد، سرویس رومینگ است که اپراتور تلفن همراه آن را ارائه می‌دهد. برخلاف پیشنهادات قبلی، این مورد در سال‌های گذشته بیشترین کاربرد را در تور ازمیر نوروز داشته است. این سرویس با ورود به ترکیه به صورت خودکار فعال می‌شود و استفاده از آن برای کاربران کار سختی نیست. به راحتی می‌توانید از طریق رومینگ کردن از اینترنت در ترکیه استفاده کنید.

از مزایای این روش

فعال کردن رومینگ و استفاده از اینترنت از این طریق بسیار آسان است.

از معایب این روش

قیمت بسیار بالایی دارد و هر مگابایت می‌تواند بین 6 تا 12 یورو برایتان هزینه داشته باشد. اگر در هر دقیقه یک مگابایت اینترنت مصرف کنید، با روش رومینگ باید 12 یورو برای هر دقیقه گشت و گذار در اینترنت در سفر ازمیر یا استانبول پرداخت کنید.

بهترین راه برای دسترسی به اینترنت در تور نوروز ترکیه

بهترین روش برای دسترسی به اینترنت در تور ازمیر نوروز یا تور استانبول همان چیزی است که کیفیت خوب، سرعت بالا، امنیت تضمین شده، حفظ حریم خصوصی، هزینه پایین و سایر موارد را رعایت کرده باشد. ما در اینجا تمامی روش‌های دسترسی به اینترنت در سفر ترکیه را توضیح دادیم و حالا این شما هستید که باید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید. اگر زیاد اهل اینترنت نیستید، روش رومینگ راهکار ساده‌ای است و می‌تواند برای چند دقیقه کارتان را راه‌ بیندازد. اما اگر اتصال به اینترنت برایتان اهمیت زیادی دارد، با اجاره کردن Mi-Fi می‌توانید طی مدت تور استانبول از خدمات اینترنت استفاده کنید.

همچنین سیم کارت داده هم روش دیگری است که با پشتیبانی شبکه «ترک تلکام» می‌توانید از آن استفاده کنید، داده‌های خود را به اشتراک بگذارید و به راحتی در واتساپ با دیگران تماس تصویری باکیفیت برقرار کنید.

نکات مهم استفاده از اینترنت در تور ازمیر و استانبول

از آنجا که در ترکیه غریب هستید، باید قوانین استفاده از اینترنت را بدانید تا دچار مشکل نشوید. 

- اگر از روش رومینگ استفاده می‌کنید، وقتی به آن نیاز ندارید، آن را غیرفعال کنید. 
- در مواقع ضروری وای فای را روشن کنید.
- از انجام عملیات بانکی از طریق وای فای رایگان در مکان‌های عمومی خودداری کنید.
- اگر قصد خرید سیم کارت دیتا را دارید، در فرودگاه این کار را انجام ندهید. زیرا هزینه‌ بیشتری از شما گرفته می‌شود.

خلاصه به یاد داشته باشید...

این روزها مسافران برای برقراری ارتباط با آشنایان یا مسائل کاری نیاز به اینترنت دارند. به همین دلیل در این مقاله از تریپ سعی کردیم تمام روش‌های مختلف دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه و نکات مرتبط با آن را به شما ارائه دهیم. امیدواریم با مطالعه موارد گفته شده مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید. اگر شما هم تجربه ای از اتصال به اینترنت در تور ترکیه دارید، آن را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید. 

     
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc