https://gateway.trip.ir/api/

جزئیات اجاره خودرو در آلانیا برای ایرانیان

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 راهنمای سفر

جزئیات اجاره خودرو در آلانیا برای ایرانیان

آلانیا یکی از شهرهای توریستی زیبا است که در آن خدمات اجاره خودرو نیز برای مسافران و گردشگران ارائه می‌شود. به این خدمات به اصطلاح RENT A CAR می‌گویند و هر فردی با  رعایت شرایط خاص می‌تواند خودرویی را اجاره کند. اما آیا از جزئیات اجاره خودرو‌ بدون راننده در آلانیا اطلاع دارید؟ چه نکات مهمی راجع به اجاره کردن خودرو وجود دارد که باید بدانید؟ در این مطلب قصد داریم راجع به جزئیات اجاره خودرو در آلانیا برای ایرانیان صحبت کنیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، حتما قبل از گرفتن تور آلانیا این مطلب را بخوانید. 

اجاره خودرو

نمایی از حمل و نقل آسان‌تر در سفر با خودروی اجاره ای

اجاره خودرو در آلانیا چگونه است؟ 

شهر آلانیا یکی از شهرهای توریستی بسیار جذاب ترکیه است. این شهر مانند بسیاری از شهرهای توریستی دیگر نظیر کیش، آنتالیا و... سعی کرده تا شرایط خوبی را برای اجاره خودرو برای مسافران فراهم آورد. اجاره ماشین در آلانیا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سفر خود راحت‌تر در شهر جابجا شوید و از دیدن مکان های گردشگری لذت بیشتری ببرید. بدیهی است اجاره خودرو نسبت به تاکسی گرفتن برای رفت و آمدهای زیاد هم دردسر کمتری دارد و هم هزینه کمتری در پی خواهد داشت. جالب است بدانید حتی افرادی که مقیم آلانیا هستند نیز می‌توانند ماشین دلخواه خود را برای مدت مشخصی اجاره کنند.

هنگامی که با تور آلانیا به گشت و گذار می‌روید متوجه خواهید شد که در این شهر شرکت‌های بزرگی وجود دارند که کارشان اجاره دادن انواع خودرو است. توریستی بودن شهر آلانیا باعث شده تا شرکت‌ها از این طریق درآمدزایی زیادی داشته باشند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع اگر از قبل خودرویی را رزرو نکرده باشید، ممکن است خودرویی برای شما باقی نماند! از طرف دیگر ممکن است در ایام پر رفت و آمد سال قیمت کرایه ماشین تا حد زیادی افزایش یابد.

قیمت اجاره روزانه خودرو در آلانیا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که قبل از تور آلانیا برای افراد به وجود می‌آید، این است که هزینه اجاره خودرو در آلانیا چقدر است؟ باید گفت قیمت مشخصی برای این دست خدمات وجود ندارد؛ چون هزینه اجاره خودرو به مدل ماشین و تعداد روزهای اجاره آن بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان عدد قطعی برای هر خودرو یا هر ساعت  یا هر روز را به طور مشخص بیان کرد. اما می‌توان عواملی را نام برد که روی کرایه خودرو تاثیر دارند. در واقع با پرسیدن این سوالات از شرکت‌های کرایه خودرو، می‌توانید منصفانه یا غیرمنصفانه بودن قیمت‌ها را متوجه شوید. 

در گام اول توجه کنید که شرکت سازنده خودرو چیست؟ هر چه کمپانی مربوطه مشهورتر باشد، میزان اجاره خودرو احتمالا بیشتر خواهد بود. 
گیربکس خودرو از چه نوعی است؟ دنده اتوماتیک است یا دنده دستی؟ خودروهایی با دنده اتومات قیمت اجاره بیشتری خواهند داشت. 
ماشین با چه سوختی کار می‌کند؟ بنزین؟ گاز؟ دیزل؟ هیبریدی؟
ماشین چه سالی تولید شده است؟
نوع مدل ماشین چیست؟ سدان؟ و یا خودرو اس یو وی؟
در چه فصلی تور آلانیا گرفته‌اید و قصد کرایه خودرو را دارید؟ قیمت‌ها در بهار و تابستان نسبت به پاییز و زمستان متفاوت خواهند بود. 

مثالی از تفاوت قیمت‌ها در اجاره خودرو در آلانیا

اگر می‌خواهید بهتر متوجه نحوه قیمت‌گذاری خودروها شوید، به مثال‌های زیر توجه کنید. 

تصور کنید قصد کرایه خودرو رنو فلوئنس با سوخت دیزلی را دارید که مدل 2015 است و خودرو شاسی سدان با دنده اتوماتیک محسوب می‌شود. در ماه زمستان باید برای یک ماه اجاره این خودرو حدود 4000 لیر هزینه پرداخت کنید. اما در صورتی که قصد اجاره این خودرو را در فصل تابستان داشته باشید، باید حدود 8000 لیر برای یک ماه پرداخت کنید. 

خودروی دیگری که قصد داریم برای شما مثال بزنیم، خودرو هیوندایی آی 20 نیو فیس مدل 2020 است که با سوخت بنزین کار می‌کند و دنده اتوماتیک دارد. این خودرو در زمستان به ازای حدود 5500 لیر در ماه اجاره داده می‌شود. اما در فصل‌هایی که توریست بیشتری با تور آلانیا به این شهر سفر می‌کند، به ازای هر ماه 10000 لیر اجاره داده می‌شود.

خودرو نیسان قشقایی از دیگر خودروهایی است که بررسی می‌کنیم. تصور کنید این خودرو شاسی یو اس یو وی مدل 2018 است و با سوخت دیزل و دنده اتوماتیک کار می‌کند. اگر بخواهید در فصولی مثل زمستان و پاییز آن را کرایه کنید می‌توانید با پرداخت حدود 7000 لیر آن را اجاره نمایید؛ اما در فصولی که تعداد توریست بالاست این عدد تا 13000 لیر هم افزایش می‌یابد.

نحوه پرداخت خسارت هنگام تصادف با ماشین اجاره ای

بهتر است قبل از اقدام برای اجاره خودرو، به طور کامل قوانین مرتبط با آن را بدانید تا کمتر دچار دردسر شوید. یکی از عواملی که ممکن است در حین اجاره خودرو برای شما دردسر ایجاد کند، جریمه خودرو است. در صورتی که خودرویی را کرایه کنید و در مدت اجاره جریمه شوید، باید تمامی مبلغ جریمه را خودتان پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که این مبلغ به طور کامل باید توسط شما پرداخت شود و در صورتی که از این قانون سرپیچی کنید، شرکت‌های اجاره خودرو می‌توانند با طرح این موضوع در اداره پلیس برای شما دردسرآفرین باشند. 

برای اطمینان از این موضوع که شما حتما جرایم و خسارت‌ها را پرداخت خواهید کرد، هنگام اجاره دادن خودرو، از شما ضمانتی مانند سفته گرفته خواهد شد. برای آن که جریمه نشوید، باید قوانین راهنمایی رانندگی را مطابق با اصول رعایت کنید. برای این منظور لازم است حداقل موارد زیر را رعایت کنید:

بیشتر از سرعت 70 کیلومتر در آلانیا رانندگی نکنید. 
حتما کمربند خود را ببندید و از سرنشینان هم بخواهید که این کار را انجام دهند. 
بهتر است هنگام رانندگی و به عنوان راننده در خودرو سیگار نکشید. 
به هیچ وجه در حالت مستی رانندگی نکنید. 

اما اگر تصادف کردید چطور؟ همانطور که گفتیم بهتر است هرگز در حالت مستی پشت فرمان نباشید. اما اگر مشروبات الکلی مصرف کرده باشید و تصادفی رخ بدهد، بدون شک شما مقصر شناخته خواهید شد. اما اگر در حالت مستی نباشید و طبق نظر کارشناس بیمه و پلیس مقصر شناخته نشوید، هزینه‌ای شامل حال شما نخواهد شد. اما اگر مقصر باشید، قسمتی از خسارت توسط بیمه پرداخت می‌شود و قسمتی که بیمه متحمل نمی‌شود بر عهده شما خواهد بود. اما به طور کلی تصادف کردن دردسرهای به خصوصی در پی دارد. به همین دلیل بهتر است به طور کامل و با نهایت دقت رانندگی کنید تا گرفتار نشوید. 

توجه داشته باشید که بهتر است هرگز ماشینی که به نام شما کرایه شده را به راننده دیگری قرض ندهید. علاوه بر این اگر قرار است دو نفر از یک خودرو استفاده کنند، هنگام عقد قرارداد کرایه خودرو باید نام هر دو راننده را ذکر کنید. 

اجاره خودرو در آلانیا

بنر تبلیغاتی «کاریا» از شرکت‌های اجاره خودرو در آلانیا

نکات مهم اجاره خودرو در آلانیا

اگر قصد رزرو تور آلانیا را دارید یا تور مارماریس را رزرو کرده‌اید و قرار است به آلانیا هم سری بزنید، باید یک سری نکات را برای کرایه خودرو بدانید.
رانندگی در ترکیه بدون داشتن گواهینامه ترک و یا گواهینامه بین‌المللی معتبر توصیه نمی‌شود. 
هنگامی که قصد دارید خودرو را دریافت کنید، حتما باید یک قرارداد روشن و استاندارد بین شما و صاحب خودرو عقد شود. 
خودرو را خوب بررسی کنید و مطمئن شوید لاستیک‌ها و همچنین زاپاس خودرو سالم باشند. 
به طور کامل از دور تا دور خودرو یک فیلم تهیه کنید و برای صاحب خودرو بفرستید. علی‌الخصوص اگر خودرو در قسمتی دچار خط و خش شده است، حتما آن را به صاحب خودرو یادآور شوید. 
همانطور که گفتیم امکان گرفتن ضمانت در حین عقد قرارداد کرایه خودرو وجود دارد. برای این منظور از شما سفته یا دپوزیت گرفته می‌شود. 
نگران میزان مسافت طی شده نباشید. زیرا کیلومتر انداختن خودرو کاملا آزاد است و شما می‌توانید حتی در کل 24 ساعت از خودرو استفاده کنید. 
توجه داشته باشید که معمولا قراردادهای کرایه خودرو کمتر از 3 روز نخواهد بود. 
نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که تمامی خودرو‌ها به جی پی اس مجهز هستند و شما باید در محدوده مشخصی که برایتان تعیین می‌شود، رانندگی کنید. محدوده رانندگی معمولا توسط صاحب خودرو و با توافق طرفین مشخص می‌شود. 
استفاده از ماشین دیزلی در آلانیا راحت‌تر است؛ بنابراین بهتر است خودروی دیزلی را انتخاب کنید. 
رانندگی در هر شهر و کشوری شرایط خاص خود را دارد. بدیهی است رانندگی در آلانیا و ایران شبیه به یکدیگر نخواهد بود. بنابراین به خصوص در دفعات اول نهایت دقت را به کار برید. 
هرگز با حالت مستی پشت فرمان ننشینید. حتی اگر میزان مصرف شما بسیار کم بوده باشد، این کار جرم است و جریمه بسیار سنگینی در انتظار شما خواهد بود. علاوه بر این، در صورت رخ دادن تصادف و ثابت شدن مصرف مشروبات الکلی، قطعا مقصر صد در صد ماجرا خواهید شد. 

و در نهایت...

آیا شما هم به تور مارماریس نوروز یا تور آلانیا فکر کرده‌اید؟ شما هم دوست دارید از سفر خود نهایت لذت را ببرید و آزادانه در شهر رفت و آمد داشته باشید؟ اگر می‌خواهید دغدغه تاکسی گرفتن نداشته باشید، یکی از بهترین پیشنهاداتی که می‌توان داشت استفاده از خدمات کرایه خودرو در آلانیا است. در این شهر شرکت‌های زیادی وجود دارند که به شما خودروهایی در انواع مدل‌های مختلف اجاره می‌دهند. با این کار شما خودروی دلخواه خود را در مدت مسافرت در اختیار خواهید داشت. این  کار کمک می‌کند تا هم آزادانه به هر نقطه از آلانیا بروید و هم هزینه‌های کمتری را نسبت به استفاده از تاکسی پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید استفاده از خودروهای کرایه‌ای شرایط و ضوابط مخصوصی دارد. در این مقاله از تریپ کلیه این شرایط را شرح دادیم و نکات و قوانین مهم را نیز بیان کردیم. 

     
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc