https://gateway.trip.ir/api/

کرونا و سیاست جدید گردشگری سنگاپور

به روز رسانی: 14 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

کرونا و سیاست جدید گردشگری سنگاپور

 سنگاپور از نمونه‌های موفق گردشگری دنیاست که تا پیش از کرونا در لیست 10 شهر برتر گردشگران قرار داشت. با گسترش روزافزون کرونا، اقتصاد توریسم این کشور دچار آسیب فراوان شد. این کشور به دنبال سیاست جدیدی برای احیای گردشگری و بازگشت توریست است. آیا شما هم منتظر گشایش مرزها و تور سنگاپور هستید؟

بحران اقتصاد گردشگری سنگاپور

توریسم، اقتصاد اصلی سنگاپور است که نقش مهمی در تقویت آن به عنوان یک شهر جهانی پویا داشته است. سنگاپور به دلیل محیط امن،کیفیت بالای محیط زیستی، بهشت غذاهای محلی و جهانی، پرجنب و جوش شهری و آمیختگی فرهنگ‌ها از مقصدهای محبوب گردشگری به شمار می‌رود.
با شیوع کرونا در ژانویه 2019، دولت سنگاپور مجبور به بستن مرزها و ایجاد محدودیت سفر شد. وضعیت پاندمی در این کشور، باعث کاهش چشمگیر خرید بلیط هواپیما  و شمار مسافران خارجی نسبت به سال قبل شد. این تاثیر شدید بیماری در سنگاپور، ضربه‌ای جدی به گردشگری این کشور وارد ساخت. 

در ماه آوریل تعداد 747 نفر از طریق هوایی به کشور سنگاپور سفر کردند. این تعداد پایین، تاثیر محدودکننده کرونا را بر توریسم کشوری نشان می‌دهد که فقط سال 2018 توانست 18.5 میلیون گردشگر را جذب کند. در فصل تابستان هزاران توریست رزرو هتل انجام می‌دادند تا قدم در سرزمین زیبای سنگاپور بگذارند اما امروز هتل‌ها خالی مانده‌اند و هتلداری در رکود است.

سیاست جدید توریسم سنگاپور

اقتصاد گردشگری به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. با این حال سنگاپور نیز مانند بیشترکشورها در تدارک برنامه‌های گردشگری کنترل شده است که شامل ملاحظاتی در رابطه با رفع محدودیت‌های سفر، جلب مجدد اعتماد گردشگران و رویکردهای نو در گردشگری برای آینده است.
سنگاپور، زلاندنو، چین، هنگ‌کنگ، چین، تایوان و کره در حال طراحی حباب سفر کشور به کشور برای شروع پروازها، گردشگری و سفرهای تجاری هستند. کریدور امن هوایی بین فرودگاه‌های منتخب، جایی که مسافران بدون قرنطینه (تست کرونا انجام می‌شود) مجاز به ورود هستند. در این موج گردشگری کنترل شده، به تدریج کشورهایی کم ریسک اضافه خواهند شد. 

اقدامات اجرایی جذب گردشگران به سنگاپور

چین اولین کشوری بود که در 29 ماه می، مسیر سفرسبز به سنگاپور ایجاد کرد. در حال حاضر کشور سنگاپور در حال مذاکره با کشورهای همسایه برای شکل دادن به مسیرهای سبز است. در همین راستا ایجاد حباب سفر به شهروندان اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرنطینه از مرزها عبور کنند. پرهیز از سفرهای غیرضروری به عنوان رویکردی پیشگیرانه هنوز توصیه می‌شود.
دولت سنگاپور اعلام کرد که از 2 ژوئن 2020 به مسافران اجازه عبور از فرودگاه چانگی داده خواهد شد. هتل‌ها نیز در حال تجهیز به تکنولوژی جدید ضدعفونی، استفاده از ربات‌های پذیرایی و روش‌های نو در تامین سلامت مهمانان هستند. همچنین از این تاریخ اقدامات تدریجی بهبود شرایط شروع می‌شود و اصناف، فعالیت خود را طی سه فاز از سر می‌گیرند.

فاز اول: بازگشایی امن
فاز دوم: انتقال امن
فاز سوم: مردم ایمن

تابستان امسال معیار خوبی برای اکثر کشورهای توریستی چون سنگاپور است تا برنامه‌های گردشگری خود را در عمل پیاده سازی کنند. فرصتی که فضای گردشگری دنیا نیازمند آن است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc