https://gateway.trip.ir/api/

عبور بی‌صدای گردشگری تایلند از کرونا

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

عبور بی‌صدای گردشگری تایلند از کرونا

اگر شما هم به تایلند سفر کرده‌اید، هجوم گردشگران و محبوبیت گردشگری تایلند را از نزدیک دیده‌اید. آیا علاقه دارید از تورتایلند در شرایط کرونا باخبر شوید؟ آخرین اطلاعات سفر به این کشور را در این مطلب بخوانید.
گردشگری، اقتصاد اصلی تایلند به شمار می‌رود. هر سال تعداد گردشگران علاقه‌مند به این کشور بیشتر می‌شود. فقط در ماه ژانویه 2019 بیش از سه و نیم میلیون توریست خارجی به این کشور وارد شدند. این بازار داغ و پرطرفدار ناگهان با شیوع ویروس کرونا و شروع اقدامات شدید مربوط به قرنطینه، فروکش کرد. همچون دیگر مقاصد شلوغ گردشگری، هتل‌ها خالی و راهنمایان تور از کار بیکار شدند و بازارها به طور غیرمعمول ساکت و بی هیاهو شد. 
گردشگری تایلند وابستگی زیادی به ورود گردشگران چینی دارد و هرسال 11 میلیون توریست چینی به این کشور سفر می‌کنند. همزمان شدن دوران کرونا با فصل کم باران و توریستی تایلند ( از ماه آبان تا خرداد ماه) ضربه‌ی شدیدی به اقتصادگردشگری وارد ساخت. با این وصف هنوز اولویت دولت تایلند، سلامت عمومی جامعه است.
اکنون با فرا رسیدن تابستان، فصل مسافرت و انبوه گردشگر در راه است. بیشتر کشورها در حال تدارک برنامه‌های گردشگری و بازگشایی مرزها برای توریسم تابستانی تحت کنترل هستند. تایلند نیز در حال برنامه‌ریزی است اما هنوز زمان گشودن مرزها را تعیین نکرده است.
تایلند تاکنون 3082 مورد مبتلا را ثبت کرده که آمار پایینی را نشان می‌دهد و در چند هفته اخیر نیز، گسترش ویروس به شدت افت کرده است. وضعیت موجود از کنترل موفق ویروس و امکان بازگشت توریست به این کشور خبر می‌دهد دارد. این فرایند کم‌کم و تدریجی اتفاق خواهد افتاد.
در ماه ژوئن فعالیت گردشگری داخلی با فروش بلیط هواپیما شروع خواهد شد و در صورت تثبیت سلامت، گردشگری خارجی نیز به جریان خواهد افتاد. یکی از راهبرد‌های اولیه، گشودن مرز به روی کشورهایی است که در وضعیت کنترل پاندمی مشابهی قرار دارند. راهبرد دیگر گشایش تدریجی و گام‌به‌گام مرزها  برای از سرگیری تورتایلند است تا کنترل شرایط امکان‌پذیر باشد. راهکار بعدی ایجاد مناطق ایزوله گردشگری برای اقامت بلند مدت گردشگران است که هم سلامت جامعه میزبان حفظ شود و هم گردشگران با آرامش و بدون نگرانی اوقات فراغت خود را سپری کنند.

کرونا

همچنین تایلند برنامه‌ای موسوم به «حباب سفر» را ایجاد کرده که از طریق آن توافقی دوجانبه با دیگر کشورها برای کنترل ویروس کرونا در هنگام ورود توریست در نظر گرفته است. 
اماکن عمومی مانند مراکز خرید، بازارها، موزه‌ها و شمار زیادی از جاذبه‌های گردشگری دوباره باز شده است و تعداد زیادی نیز به زودی گشوده می‌شود. هتلداران نیز که این مدت تحت فشار مالی قرار داشته‌اند، پیش‌فروش و رزرو هتل‌ را با شدت تمام، آغاز کرده‌اند. 
همه شواهد نشان از آغاز دوباره گردشگری تایلند با قدرت بیشتر و تحت شرایط بهداشتی دقیق دارد، تا با ایجاد شرایط امن، گردشگران را دوباره در جذابیت‌های منحصربفردش غرق کند. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc