https://gateway.trip.ir/api/

دردسر جدید برای مسافران ایرانی

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

دردسر جدید برای مسافران ایرانی

با گرانی ارز و تحریم های آمریکا علیه ایران و همچنین ناملایمات در قراردادهای هواپیمایی این روزها شاهد افت صنعت گردشگری هستیم. صنعت گرشگری که در برخی از کشورها که هیچ پشتوانه تاریخی ندارند موجب شد تا به مقصاصد گردشگری جذاب تبدیل شوند. با توجه به کاهش ارزش ریال در ایران ما در کشوری مثل ترکیه نیز این موضوع را مشاهده کردیم. اما صنعت گردشگری ترکیه به سمت و سویی رفته است که تکیه گاه محکمی برای آنها به شمار می رود. به راستی چرا در ایران هیچ چیز منحصر به فرد گردشگری ایجاد نمی شود؟ چرا طرح های گردشگری فوق العاده ای وجود ندارد؟ ما در سال 2019 شاهد افتتاح برگترین فرودگاه جهان در استانبول ترکیه بودیم. اینکه در جایی "بهترین" عنوان شود در ایجاد رونق گردشگری بسیار موثر واقع می شود. دردسر جدید برای ایرانی هماننتد سال های گذشته نپرداختن به طرح های گردشگری نوآورانه و خاص است. اینکه هواپیمایی ماهان پروازهای خود را به اروپا کاهش می دهد و یا پروازهای ایران ایر به بعضی از مقاصد کنسل می شود و کشورهای خارجی از دادن سوخت به ایران جلوگیری می کنند همه باعث تاثیر منفی در گردشگری می شود. گردشگری داخلی به ارز آوری و گردشگری خارجی به تاثیرات روحی در جامعه کمک می کند. اعتقاد بسیاری از بزرگان گردشگری ایران و جهان این است که سفر باید بدون مرز انجام شود یعنی تشویق صلح و دوستی و از میان بردن مرزهای گردشگری برای مسافران، تا به راحتی سفر کنند و از زندگی لذت ببرند، همانگونه که در قرارداد شنگن انجام شد و کشورهای زیادی از اروپا بدون مرز گردشگری شناخته شدند و سفر به کشورهای اروپایی آسان تر شد. ولی راهکاری که ما در پیش گرفته ایم به کجا می رود؟ چه بر سر گردشگری ایران آمده است؟

هتل خارجی 

هتل

یکی از طرح های بسیار خوب که به گردشگری ایران کمک کرد روش رزرو هتل های خارجی بود که در سال های اخیر سایت تریپ با راهکارهای جذاب سعی کرده است مسافران را به سمت و سویی ارتقاء دهد که دست واسطه ها را از میان ببرد و مسافران را تشویق به رزرو آنلاین هتل خارجی بکند. زمانی نه چندان دور این کار فقط از طریق سایت های خارجی و پرداخت ارزی ممکن بود، حال این راهکار عالی تریپ را با راهکارهای غلط در امور گردشگری مقایسه کنید. از این طرف شرکت هایی مانند تریپ با ایجاد رزرواسیون آنلاین سعی در کمک به گردشگران می کنند و از طرف دیگر مسئولان  که فکر میکنند مرز به معنی محبوس شدن است با ایجاد طرح ها و سیاست گذاری های اشتباه گردشگری را نابود می کنند.

فرود در بزرگترین فرودگاه جهان

از این به بعد وقتی به استانبول سفر می کنید با اولین چیزی که رو به رو می شوید بزرگترین فرودگاهی است که در جهان تا به امروز ساخته شده است. همانطور که عنوان شد بهترین بودن یکی از فاکتورهایی است که بسیار در جذب مسافران ورودی اهمیت دارد. سفر به استانبول به خودی خود جذابیت های بسیاری زیادی برای مسافران ایرانی دارد، میدان تکسیم، خیابان استقلال، پل گالاتا، فروشگاه های برند و غذاهای فوق العاده جذاب، همه و همه به اندازه کافی جذاب هستند تا شما به استانبول سفر کنید. پروزهای زیادی از تهران به استانبول همه روزه انجام می شود همانند هواپیمایی ماهان، قشم ایر، معراج،... راستی گفتیم معراج، میدونید پایین ترین نرخ هواپیمایی معراج به مقصد استانبول متغلق به سیستم رزرواسیون تریپ هست؟

بزرگترین فرودگاه جهان در کدام قسمت استانبول قرار دارد

تریپ با چارترهواپیمای ایرباس مدرن معراج توانسته است مسافران را با خاطرات خوش سفر همراه کند. 

هواپیمای ترکیش و اطلس گلوبال از دیگر ایرلاینهایی هستند که به استانبول و سایر شهرهای ترکیه پرواز دارند که قیمت این نوع پروازها نسبت به پروازهای ایرانی بیشتر است. 

راهنمای خرید در استانبول

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc