https://gateway.trip.ir/api/

گردشگری گرجستان مقابل کرونا

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

گردشگری گرجستان مقابل کرونا

سفر تابستانی در راه است و تفلیس به عنوان یک مقصد محبوب شما در حال بازگشایی مرزهاست. اگر قصد دارید تور گرجستان بروید و از شرایط این کشور در دوران کرونا بی‌خبر هستید، در این مطلب از آخرین شرایط سفر مطلع می‌شوید.

رشد وافول گردشگری گرجستان

گردشگری گرجستان در سالهای اخیر به سرعت رشد یافته است. این کشوری کوچک با کمتر از 4 میلیون جمعیت توانست به یک مقصد پرطرفدار در دنیا بدل شود، و فقط در سال 2019 ورود 9.3 میلیون گردشگر را به ثبت رساند. اقتصاد گردشگری این کشور با درآمد 3.3 بیلیون دلاری با شروع کرونا و بسته شدن مرزها، دچار رکود شدید شد. تاثیر این رکود روی هتل‌ها و رستوران‌ها نشان از کاهش 40 درصدی نسبت به سال قبل دارد.

شمار مبتلایان کرونا در گرجستان 805 نفر است که بیش از 600 نفر آنها بهبود یافته‌اند. وضعیت پایدار سلامت، نشان از برگشت دوباره گردشگران به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیاست. بخشی از برنامه ضد بحران مدیریت پاندمی در گرجستان، تقویت اقتصاد گردشگری است. این طرح جامع شامل تعویق و تعلیق مالیات و همچنین کمک مالی و وام بانکی است. همچنین در راستای کمک به هتلداران‌، هتل‌ها به مکان قرنطینه شهروندانی تبدیل شد که از کشورهای دیگر بازگشتند.

تفلیس شهر امن

به تازگی فوربس لیست کشورهای امن اروپایی برای سفر تابستانی 2020 در دوران پساکرونا را منتشر ساخته است. در این رده ‌بندی، تفلیس پایتخت گرجستان به عنوان امن‌ترین شهر اروپایی انتخاب شد و شهر باتومی نیز به خاطر کمترین تاثیرپذیری از کوئید-19 مقصد برگزیده شد. 
به همین دلیل گرجستان تلاش می‌کند تا اولین کشوری باشد که درهای خود را به روی گردشگران دنیا خواهد گشود. مراکز خرید و رستوران‌ها از تاریخ 1 ژوئن و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.
برنامه گردشگری گرجستان شامل ورود توریست از کشورهایی است که به وضعیت سبز کرونا رسیده باشند. این برنامه از 3 ژوئن اجرایی می‌شود و کشورهایی چون اتریش، آلمان، چک، یونان و ایالات بالتیک را دربرمی‌گیرد.

بازگشایی مرزهای گرجستان

طبق اعلام قبلی، گردشگری داخلی گرجستان از تاریخ 15 ژوئن و گردشگری بین‌المللی از 1 جولای با ازسرگیری پروازهای خارجی آغاز خواهد شد. بازگشایی خطوط هوایی و خرید بلیط هواپیما جانی تازه به اقتصاد این کشور خواهد کرد. رای ایمنی بیشتر، مسافران در بدو ورود تب‌سنجی می‌شوند و لازم است مدرکی مربوط به منفی بودن تست کرونا طی 72 ساعت قبل را به همراه داشته باشند. پوشش ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در فرودگاه الزامی خواهد بود.

کرونا

به احتمال بازگشت گردشگران در فصل تابستان مانند قبل نخواهد بود که مسافران مدتها منتظر رزرو هتل می‌ماندند. با این حال خبر احیای توریسم، حس تازه‌ای از زندگی را هم برای جوامع میزبان و هم برای گردشگران دنیا به ارمغان می‌آورد. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc