https://gateway.trip.ir/api/

آداب و رسوم تایلندی

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

آداب و رسوم تایلندی

تایلند با پایتختی بانکوک کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست.تایلندی ها مردم سرگرم کننده، مودب و راحتی هستند.اکثریت مردم تایلند می دانند که خارجیان زمینه های فرهنگی خود و روش انجام کارهای خود را دارند. آنها به مهمان نوازی و شادابی معروف هستند. با این حال، همانند تمام فرهنگها، قوانین ساده ای وجود دارد که باید برای جلوگیری از سوء تفاهم ها باشد تا شما بتوانید از اقامت خود در آنجا لذت ببرید.اگر بلیط ارزان و هتل ارزان خود را به این مقصد جذاب گردشگری رزرو کرده اید و یا قصد سفر به بانکوک یا پوکت و یا شهرهای دیگر آن را دارید این مقاله را از دست ندهید.

خانواده سلطنتی

مردم تایلند پادشاهی را با بیشترین احترام و احساس عمیق عشق پذیرفته اند و هر گونه قصور بر علیه آنها، حتی اگر ناخواسته باشد، بد است. اظهارات منفی در مورد سلطنت، خرابکاری، آسیب رساندن یا نابود کردن هر گونه تصاویر، آثار تاریخی یا مجسمه های پادشاه یا هر خانواده سلطنتی،مجازات شدید در تایلند دارد.

دین

اکثریت تایلند، بودایی هستند. مسلمانان دومین گروه مذهبی در حدود پنج درصد جمعیت آن هستند. سه استان جنوب تایلند تنها بخش عمده ای از مسلمانان کشور هستند.مسیحیان، به طور عمده کاتولیک ها، کمتر از یک درصد جمعیت را تشکیل می دهند. جوامع کوچک و با نفوذ سیک ها و هندوها در شهرهای مختلف زندگی می کنند و به شدت درگیر انواع وسیعی از کسب و کارها هستند. 

بنابراین، واقعا مهم است که همیشه به مردم همه ادیان احترام بگذارید. هنگام بازدید از یک معبد مذهبی یا حرم، مطمئن شوید که لباس مناسب شلوار یا دامن بلند و آستین بلند داشته باشید. کفش های خود را در هنگام ورود به معابد و زیارتگاه ها در بیاورید. هرگز تصویر بودا را نادیده نگیرید زیرا بسیار مقدس است. وقتی به راهبان تایلندی می رسید بسیار با احترام برخورد کنید. آنها مجاز به لمس کردن زنان نیستند و اگر یک زن نیاز به بدست آوردن چیزی از طریق راهب داشته باشد، باید از طریق یک شخص ثالث مرد انجام شود.

رفتار - اخلاق تایاندی ها

تایلند یک جامعه مردم سالار است و نشان دادن خشم یا بی صبری یا افزایش صدای شما نشانه ای از ضعف و عدم توانایی خود است و باعث خجالت زیادی می شود. صبر، طنز و لبخند دلپذیر، عالی خواهد بود.


پوشش تایلندی ها

مسافران در بانکوک و سایر نقاط مهم توریستی احساس راحتی می کنند تا هرچه دلشان می خواهد بپوشند و مردم محلی به حضور خارجی ها عادت کرده اند. با این حال، برای بازدید معبد یا کاخ، لباس پوشیده، شلوار، دامن یا لباس هایی که زانوی شما را پوشانده اند بپوشید.در این مکان ها همچنین روسری و سارنگ برای پوشیدن لباس های خود می اندازند.در رستوران ها و کافه های با کیفیت بالا و مخصوصا در هتل ها، دارای کدهای لباس هستند. توصیه می شود قبل از رفتن آنها را بررسی کنید.

آشکار کردن لباس های پوشیده شده توسط مردان یا زنان، خجالت آور و مایه شرم است. ظاهر تمیز و محافظه کارانه هنگام برخورد با مقامات مرزی، آداب و رسوم، پلیس محلی و بوروکراتها ضروری است.

انعام و خدمات

لازم نیست به رانندگان تاکسی انعام دهید، اما هم تایلندی ها و هم بازدید کننده ها کرایه را به سمت بالا رند می کنند که انعام هم حساب می شود. رستوران های با کیفیت بالا اغلب 10٪ هزینه خدمات را در این لایحه می گذارند. برای رستوران ها بدون هزینه خدمات، 10 درصد افزایش کافی است. این نکات در فروشگاه های خیابانی و رستوران های ارزان قیمت انتظار نمی رود. هتل ها نیز دارای هزینه سرویس هستند.


زبان بدن

سر، مقدس ترین بخش بدن است، بنابراین نباید لمس شود. پاها کمترین جای مقدس هستند، بنابراین هنگام نشستن آنها نباید به کسی اشاره کنند. قرار دادن پا روی میز یا میزها بسیار بی ادبانه است. دست چپ معنای جالبی محسوب نمی شود و نباید در هنگام دست زدن به غذا، یا دادن و دریافت اقلام و هدایا استفاده شود.


خوش آمدگویی

بخش مهمی از فرهنگ تایلندی در مورد احترام و مودب بودن به یکدیگر در همه زمان ها است. یکی از راه های ساده ای که بازدید کنندگان تایلند می توانند نسبت به مردم تایلند آن را نشان دهند حرکات دست برای تشکر است که این ژست "wai" نامیده میشود. دستها با هم قرار می گیرند و به طرف چهره بالا می روند، در حالی که سر در یک کمان کوچک قرار دارد. ارتفاعی که دستها باید بالا برود، بستگی به وضعیت فرد دارد.در مورد راهبان، صاحبان مقامات و سالمندان، دستها به سمت پل بینی بالا میرود و تنها تا بالای آن خوب است.

تایلند

منبع: tica

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc