https://gateway.trip.ir/api/

پرواز از شانگهای تا لس‌آنجلس در پنج ساعت

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

پرواز از شانگهای تا لس‌آنجلس در پنج ساعت

CNN:در این چند سال، رقابتی بین استارتاپ‌های حوزه هوا فضا در گرفته است. رقابتی که بعد از زمین گیر شدن هواپیماهای کنکورد در سال ۲۰۰۳ از علاقه دوباره مردم به سفرهای مافوق‌صوت خبر می‌دهد.

موج بعدی هواپیماهای مافوق‌ صوت می‌تواند تحولی در پروازهای میان آسیا و آمریکا ایجاد کند و امکان سفر از شانگهای تا لس‌آنجلس را درمدت فقط پنج ساعت و از توکیو تا سانفرانسیسکو را در حدود شش ساعت فراهم کند.

شرکت boom در شمار اصلی این رقابت قرار دارد. شرکتی که بودجه‌ای ۸۵ میلیون دلاری را با کمک سرمایه‌گذاران و شرکای استراتژیکش از جمله شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک به توسعه هواپیماهای مافوق‌صوت اختصاص داده است.

در این‌ میان، حمایت آسیا از این استارتاپ آمریکایی قابل ملاحظه است.

بهار امسال هم شرکت «سی‌تریپ» بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات مسافرتی آسیا با ۳۰۰ میلیون کاربر به اولین شریک استراتژیک شرکت boom در چین تبدیل شد.

اولین فاز طرح توسعه boom از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود و این شرکت اعلام کرده است که هواپیمای آزمایشی دو سرنشین XB-1 خود را در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان اثبات طرح این مدل، به پرواز در خواهد آورد.

ماموریت اصلی این شرکت ساختن جت‌های مافوق‌ صوت تجاری است که با سرعت  ۲ هزار و ۶۲۶ کیلومتربر ساعت که به‌عبارتی بیش‌ از 2 برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند.

با ورود این نسل از جت‌های تجاری، پرواز شانگهای به لس‌آنجلس که به‌طور عادی ۱۲ ساعت به‌ طول می‌انجامد می‌تواند در مدت زمان حدود ۵ تا ۶ ساعت به مقصد برسد.

بهترین مقاصد برای سفر انفرادی دخترانه

گزارش سی‌تریپ نشان می‌دهد که گردشگران خروجی چینی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۰ میلیون سفر هوایی انجام دادند. اما کشورهایی که در منطقه آسیااقیانوسیه قرار دارند محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری چینی‌ها بودند.

از مهم‌ ترین دلایلی که برای انتخاب این مقصدها وجود دارد کوتاهی مسیر و مدت پرواز است. ببه همین دلیل با ورود هواپیمای مافوق‌صوت به خطوط پرواز و کاهش زمان سفر، پیش‌بینی می‌شود که سفرهای گردشگران کشورهای شرق دور به مقصدهای گردشگری دورتر هم رونق بگیرد و همچنین گردشگران قاره‌های دیگر هم نسبت به بازدید از چین و سایر کشورهای این منطقه علاقه‌مندی بیشتری نشان دهند. به‌ویژه که هزینه این پروازها هم نسبت به هواپیماهای مافوق‌صوت کنکورد بسیار ارزان‌تر خواهد بود. برای مثال اگر زمانی هزینه یک صندلی برای پرواز لندن تا نیویورک برای هواپیمای کنکورد بیست هزار دلار بود همان هزینه با هواپیماهای بوم تکنولوژی پنج هزار دلار خواهد بود.

هواپیما

هواپیما
هواپیما

هواپیما

هواپیما

بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل خارجی در سایت trip ، خرید آسان و مطمئن

هواپیما

منبع: CNN

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc