https://gateway.trip.ir/api/

آب انبار 1600 ساله تئودسیوس به روی بازدیدکنندگان در استانبول باز شد

به روز رسانی: 15 آبان ، 1402 اخبار گردشگری

آب انبار 1600 ساله تئودسیوس به روی بازدیدکنندگان در استانبول باز شد

آب انبار 1600 ساله تئودسیوس (  Theodosius Cistern) به روی بازدیدکنندگان در استانبول باز شد.

آب انبار استانبولآب انبار تئودسیوس

بخشی جدیدی از سیستم های آب رسانی باستانی گسترده در استانبول برای عموم مردم نشان داده شده که از اواخر آوریل قرن پنجم تاسیس شده بود.آب انبار تئودسیوس، واقع در محله شاملیتاش در شبه جزیره تاریخی شهر می باشد.
واشینگ شین، استاندار استانبول، در مراسم افتتاحیه 24 آوریل گفت که مخزن 1600 ساله، به نام " Şerefiye Sarnıcı" در ترکیه، نمونه ای مهم از زیرساخت های پیچیده ای است که توسط بیزانس ساخته شده است و تحت حاکمیت امپراتوری عثمانی تحت حفاظت و تقویت برای ساختار تاریخی  قرار گرفته است. Şahin گفت: " استانبول که ما در مورد آن [در کتاب های تاریخی] خوانده ایم  دوباره پدیدار شده به دلیل  آثاری که در آن ساختارهای دیگر ساخته شده است و حتی شهر را زیباتر ساخته است. اعتقاد بر این است که سیسترنِ تئودئوس ، تحت سلطنت امپراتور بیزانس (Theodosius II) (428-43)  ساخته شده است.در قرن بیستم میلادی و نزدیک عمارتی که در سال 1950 ساخته شد بود کشف شد، ساختمان شهرداری در سال 2010 تخریب شد و یک پروژه بازسازی هشت ساله برای آب انبار که توسط شهرداری متروپولیتن استانبول انجام میشد،آغاز شد.

آب انبار تئودسیوسنمایی از آب انبار تئودسیوس


آب انبار تاریخی استانبولآب انبار معروف استانبول

1125 متر مربع زیر بنا با سقف 9 متری ،توسط 32 ستون سنگ مرمر نگهداری می شود، سیسترن تئودسیوس کوچک است، اما با 100 سال سن بیشتر از سیسترن باسیلکا (Yerebatan Sarnıcı) که در 532 سال قبل ساخته شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در استانبول است. یک سوم زیرزمینی سیسترن در همان منطقه ،سیسترن Philoxenos ( Binbirdirek Sarnıcı )، به قرن چهارم می رسد. این سه بخش بخشی از یک سیستم 250 کیلو متری بودند که آب شیرین را از شمال فلوریدای بلگراد از طریق آبشار والنس و در نهایت به چشمه های آب نوشیدنی پراکنده در اطراف استانبول می رساند.

تئودیسیوس محله فاتح
آب انبار تئودسیوس در محله فاتح قرار دارد.

مخزن Theodosius در Piyer Loti Caddesi 23 واقع در منطقه Fatih واقع شده است. این آب انبار هر روز از 10 صبح تا 7 بعدازظهر باز است و میزبان نمایشگاههای هنری دوره ای و سایر رویدادها می باشد. ورودی رایگان است و داخل آن آسانسور قابل دسترسی است.

بلیط آب انبار تئودسیوس
ورود به آب انبار تئودسیوس رایگان است.

- سیسترن (cisterne) به لاتین به معنی جعبه و سبد،نوعی آب انبار بود که برای ذخیره آب باران ساخته می شد*


منبع: lonlyplanet

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc