https://gateway.trip.ir/api/

بهترین رستوران های سنتی عربی قطر

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

بهترین رستوران های سنتی عربی قطر

قطر یک کشور پر از تجربه های خوردنی است. قطر با مجموعه ای از طعم های اصیل شما را شیفته ی غذاهای خوشمزه ی خود می کند.
در فرهنگ قطر، غذا همیشه بخش مهمی از جشنواره ها گردهمایی های اجتماعی یا مراسم های مختلف بوده است. در ماه رمضان نیز غذاهای مخصوص به عنوان سحری در صبح زود و برای افطار در پایان روز غذای اصیل قطری سرو می شود.
اگر قصد سفر به قطر با تور قطر را دارید، در ادامه ی مقاله ما شما را با بهترین رستوران های سنتی عربی قطر آشنا می کنیم.

نمایی از رستوران های سنتی در قطر

نمایی از رستوران های سنتی در قطر

بهترین رستوران های سنتی در قطر

برخلاف کشورهای غرب آسیا، غذای قطر عمدتاً شامل غذاهای عربی است که با الهام از فنون پخت و پزاسلامی الهام گرفته شده است.
مواد تشکیل دهنده ی غذاهای اصلی قطری شامل گوشت به ویژه گوشت گاو، بره و غذاهای دریایی است و نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه نیز بعد از غذا سرو می شود. 

رستوران لبنانی المنارا در قطر

این رستوران به خاطر غذاهای اصیل عربی شناخته شده است. رستوران المنارا برترین رستوران لبنانی در کشور قطر است. این رستوران دارای منوی متنوع از انواع دسرهای عربی، شیرینی، کباب، پنیر، هوموس، سوپ و غیره را ارائه می دهد. 

رستوران المنچاب

رستوران المنچاب دوحه یکی از زیباترین رستوران هایی است که در آن می توانید زیبایی میراث و سنت قطر را کشف کرده و از آن استقبال کنید. 
این رستوران به عنوان یک پروژه برای به نمایش گذاشتن میراث و مهمان نوازی مردمان کشور قطر است. المنچاب با غذاهای سنتی و استقبال گرم از مهمانان تجربه ای خوب را به یادگار می گذارد.
المنچاب رستورانی با سبک سنتی در دوحه در محیطی زیبا است، این رستوران شما را با غذاهای سنتی قطری در دوحه آشنا می کند. غذاهایی که حتما باید در رستوران المنچاب امتحان کنید برنج بلالیل مرغ، ماچبوس بره، سالونا میگو، ماگلوبا مرغ است.

آدرس رستوران المنچاب : الحزم مال، خیابان المرخیه، المرخیه
تلفن تماس رستوران المنچاب : 4441 1471 974+
وب سایت رستوران المنچاب :  www.almanchab.com

رستوران گاهوتنا

رستوران گاهوتنا یک رستوران درجه یک در قطر است، که ارائه دهنده ی غذاهای سنتی و لقمه های کوچک است. در این رستوران می توانید از غذاهای تخم مرغی زیادی از جمله مشکشاکا، گاهوتنا فتاح، موتکتک نخی، موزاتار تخم مرغ، مصغا جدر، بلالیت و موزاتار، با لبنه و زعتر بچشید.

آدرس رستوران گاهوتنا : واحد 121A، ساختمان 6، پلازا اندالوسیا، مدینه سنترال
تلفن تماس رستوران گاهوتنا : 0600 3329 974 +
وب سایت رستوران گاهوتنا :  www. gahwetnaqatar.com

رستوران باستا قطر

باستا قطر دارای یک دکور سبک قدیمی با الهام از میراث عربی است که به فضای این رستوران قطری می‌افزاید، جایی که غذاهای خوشمزه قطری فراوانی را خواهید یافت، که طعم و مزه ی غذاهای سنتی را نشان می ‌دهد.
غذاهایی که حتما باید در رستوران باستا قطر میل کنید غذای باخورا، مارگت جادیتی، مال اول، شیخ الفریج، مجبوس ابوی العود، خابسا از جمله محبوب ترین ها هستند.

آدرس رستوران باستا : طبقه اول، مرکز خرید قطر، الغرافه
تلفن رستوران باستا : 2664 5000 974+

رستوران بلخمز

بلخمز یک رستوران سنتی قطری است که در آن می توانید از اصیل ترین غذاهای قطر را امتحان کنید، سرآشپز جاسم عبدالله سازنده ی این غذاهای سنتی است. 
محبوب ترین غذاهای رستوران بلخمز قطر شامل ماچبوس سفید مرغ، ماچبوس بدوی گوشتی، ماچبوس دنده کوتاه، ماچبوس میگو است.

تلفن رستوران بلخمز : 5011 7011 974+

رستوران کراکی قطر

کراکی یک دیگر از رستوران های سنتی در قطر است، که در آن چای عربی، شیرینی قطری سرو می شود. این رستوران سنتی طراحی شده با معماری سنتی و فرهنگی قطری است. غذاهایی که حتما باید در رستوران کراکی قطر امتحان کنید میکس لوقیمت، قهوه عربی، سعلب با کاک است.

آدرس رستوران کراکی قطر : ساختمان B12، راه اندلس، مدینه مرکزی
تلفن تماس رستوران کراکی قطر : 4437 8477 974 +

رستوران الغریری

این رستوران یک مکان عالی برای غذاهای اصیل عربی است. منوی شگفت انگیز این رستوران شامل ترکیبات مختلفی از شیرینی، کباب، پنیر، هوموس، سوپ و غیره را ارائه می دهد.
این رستوران دارای یک قسمت نشیمن در فضای بازاست. مشتریان می ‌توانند انواع غذاهای عربی مانند دیپ ماست، نان پیتا، جگر مرغ با سبزیجات و برنج تند را امتحان کنند.

رستوران ساسنا قطر

واژه «ساسنا» از کلمه عربی «اساسنا» به معنای «منشأ» گرفته شده است. این رستوران یک رستوران مدرن عربی در کشور قطر است، که بهترین غذاهای قطری را که 100% سنتی است، با تغییراتی مدرن، در محیطی امروزی سرو می کند.
شیخ احمد آل میر سر آشپز این رستوران به دلیل تخصصش در هنرهای آشپزی در دوحه مشهور است و نویسنده کتاب هنر آشپزی قطری است. او کتاب آشپزی خود را برای اولین بار در سال 2000 با هدف حفظ سنت های قطری منتشر کرد.
از آنجایی که سرآشپز شیخ احمد آل میر، آشپزی را تاریخ و هویت مردم می داند، کتاب او به عنوان راهنمای نسل امروز و نسل های آینده است.
غذاهایی که حتما باید در رستوران سانسا امتحان کنید شامل بداوی، قشید، سالونه ماهی، مرغ مادروبا، مهلبیا، خبیس، بلالیت می باشد.

آدرس رستوران سانسا قطر : براحت مشیرب، مرکز شهر مشایرب
تلفن رستوران سانسا :  4038 1081 974 +

رستوران SMAT

کلمه SMAT در گویش خلیجی عربی به معنای میز ناهار خوری است. رستوران SMAT یک رستوران منحصر به فرد است که در اصل یک رستوران کویتی می باشد، که با تغییراتی در دوحه نیز شعبه دارد.
رستوران SMAT سه رستوران در داخل خود دارد، که تنها غذاهای سنتی عربی را سرو می کند. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است و مردم محلی و گردشگران زیادی برای خوردن غذاهای خوشمزه ی عربی به این رستوران می روند.
در این رستوران غذاهای محلی قطری سرو می شود و طعم و بافت متمایزی از غذاهای قطری را ارائه می دهد. از محبوب ترین غذاهایی که حتما باید در این رستوران امتحان کنید شامل مجبوس الشویخ، رویال ماست ثارید، ماهی باس جالبوت، حریس منحنا می باشد.

آدرس رستوران SMAT : خیابان کورنیش، نزدیک سیگنال راس ابو عبود، بالاتر از رستوران اورینت پرل، طبقه دوم
تلفن رستوران SMAT : 4410 6600 974 +

رستوران عبدالعزیز

رستوران عبدالعزیز در سوق واقف واقع شده است و به دلیل فضای بیرونی به سبک مجلسی و نشیمنگاه های رنگارنگ آن متمایز است. 
این رستوران معمولاً بسیار شلوغ است زیرا غذاها و دستر های  سنتی قطری را با قیمت مناسب سرو می کند. از محبوب ترین غذاهایی رستوران عبد العزیز می توان به حریس، نکی، خبیث، مارگوگاه، لقیمات، خنفروش اشاره کرد.

رستوران جیوان

رستوران جیوان یک سرزمین عجایب آشپزی منحصر به فرد است که تلفیقی از صحرا و دریا و کلاسیک با مدرن را ارائه می دهد. این رستوران که توسط سرآشپز مشهور آلن دوکاسی رهبری می ‌شود، از کلمه قطری مروارید عالی یعنی جیوان، نامگذاری شده است. 
این رستوران غذاهای سنتی قطری را را برای میهمانان خود سرو می کند. و از غذاهای عربی  مزه های منحصر به فرد را بدست می آورد.

رستوران الجسره

رستوران الجسره که در کوچه‌ های سوق واقف پنهان شده، یک رستوران کوچک دنج است که توسط پنج زن قطری اداره می ‌شود. غذاهای سنتی این رستوران به سبک خانگی سرو می شود.
برای اطلاع از ارزان ترین تور جام جهانی قطر به سایت معتبر تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را بدون واسطه و آنلاین تهیه کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc