https://gateway.trip.ir/api/

بهترین بازارهای سنتی ارمنستان و خریدی به سبک های قدیمی ارمنستان

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

بهترین بازارهای سنتی ارمنستان و خریدی به سبک های قدیمی ارمنستان

هر زمان که به یک کشور دیگر سفر می کنید، مدتی را برای بازدید و خرید در بازار محلی آن کشور اختصاص می دهید. این یک تجربه هیجان انگیز است زیرا شما می توانید اقلام، مردم، فرهنگ، سنت و بسیاری از چیزهای دیگر آن کشور را در یک مکان ببینید. 
خرید یکی از لذت های هر تعطیلات یا حتی سفر کاری است. در ارمنستان نیز همانند سایر کشور ها علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان شما می توانید به بازارهای محلی ایروان سر بزنید و خرید های خود را به سبک قدیمی انجام دهید.
بازار سرپوشیده ایروان و در فضای باز به صورت سنتی برگزار می شوند و شما می توانید انواع و اقسام لوازم مورد نیاز خود را در آنجا تهیه کنید.

نمایی از بازار سنتی در ارمنستان

نمایی از بازار سنتی در ارمنستان

بازارهای سنتی در ارمنستان

بازارهای سنتی ارمنستان شامل لوازم های متنوع از جمله جواهرات، کارهای چوبی، صنایع دستی، سرامیک، نقاشی، کتاب، فرش های سنتی ارمنی و غیره است.

بازار ورنیساژ

یکی از این بازارها در ایروان، بازار سنتی ورنیساژ است، ورنیساژ واژه ای فرانسوی است که نام این بازار نیز از آن گرفته شده است. کلمه Vernissage برای پیش نمایش یک نمایشگاه هنری استفاده می شود. 
گردشگران می توانند همه چیز را در این بازار محلی پیدا کنند. فرقی نمی‌کند به دنبال عتیقه‌ های دوران شوروی باشید، جواهرات نقره‌ ای بی ‌نظیر، مدال‌ های قدیمی کمونیستی یا فرش‌ ها و منسوجات ارمنی، این بازار همه چیز را دارد.
بهترین بخش این است که کالاها یا دست ساز هستند یا قطعاتی اصیل از فرهنگ ارمنی هستند. برخلاف برخی از فروشگاه های بزرگتر، ورنیساژ به ارائه صنایع دستی به جای کالاهای تولید انبوه افتخار می کند. 

بازار تجارت مالاتیا

بازار مالاتیا بزرگترین بازار خیابانی ایروان است. از خیابان سباستیا شروع می شود و با مساحتی بسیار زیاد به خیابان جیوانی می رسد. همانطور که از نام آن پیداست، در منطقه مالاتیا-سباستیا واقع شده است.
مردم محلی و همچنین گردشگران آن را به عنوان بازار بنگلادش ایروان می شناسند. این نام را به دلیل دوری ساکنان اولیه ارمنستان از سایر مناطق شهر داده اند. 
از آن زمان ایروان رشد زیادی داشته است، بنابراین امروزه بازار مالاتیا آنقدرها هم دور نیست. بازار تجارت مالاتیا تنوع بسیار زیادی از محصولات مختلف را ارائه می دهد. 

بازار GUM ایروان

بازار GUM ارمنستان نام خود را از کلمه ی روسی "Main Universal Store" گرفته است، عنوانی که به فروشگاه های بزرگ در شهرهای اتحاد جماهیر شوروی سابق داده می شود.
اگر می‌خواهید خرید خوبی را در ایروان داشته باشید، بازار GUM یا به قول محلی‌ها گومی شوکا، یکی دیگر از نقاطی است که باید از آن بازدید کنید. 
این بازار بین  ساعت 11 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. در بازار سنتی GUM می توانید انواع سبزیجات تازه و ترشی، میوه های تازه و خشک، مربا و انواع عسل را پیدا کنید. اگر می خواهید سوجوک شیرین سنتی ارمنی (گردو با روکش شربت) یا باستورما (ژامبون پخته شده) را بچشید و بخرید، این بهترین مکان برای خرید آن است. 
بخش جلویی بازار آدامس به میوه‌ های خشک و شیرینی‌، آجیل، ادویه جات ترشی جات و سوجوک اختصاص داده شده است. بهترین پنیر ارمنی را می توانید در این بازار پیدا کنید.
بازار GUM ایروان در 35 خیابان مووسس خورناتسی، پشت کلیسای جامع سنت گریگوری روشنگر در ضلع جنوبی ایروان واقع شده است.
نزدیکترین ایستگاه مترو زورآور آندرانیک 2 ایستگاه در جنوب میدان جمهوری به سمت میدان گارگین نژدهی است. که هزینه ی هر نفر 100 درام می شود.
اگر می‌خواهید محصولات تازه ارمنستان را امتحان کنید یا برخی از آن زردآلوهای شیرینی خوشمزه را خریداری کنید. ما به شما بازار محلی GUM در ایروان را پیشنهاد می کنیم.

بازار سورمالو و پتاک

بازار سورمالو و پتاک یک بازار بزرگ در فضای باز در خیابان Arshakunyats 15 است. این شامل بسیاری از آلاچیق های کوچک در کنار کیوسک های سنتی خرید خیابانی است. 
در اینجا می توانید انواع لوازم های متنوع از جمله جواهرات، لوازم آرایشی، لباس و لوازم جانبی، اسباب بازی، لوازم التحریر، ظروف غذاخوری و حتی وسایل دکوراسیون منزل را نیز پیدا کنید.
چیزی که در مورد بازار سورمالو و پتاک جذاب است، این است که قیمت ها واقعاً ارزان هستند. قطعاً بسیار ارزان تر از هر مغازه یا سوپرمارکت در سراسر شهر است. این بازار روزانه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر مشغول به کار است.
برای اطلاع از قیمت رزرو هتل ارمنستان، تور ارمنستان به سایت معتبر تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین تورها و هتل ها در سراسر جهان را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc