https://gateway.trip.ir/api/

روستاهایی که در پاییز ارمنستان نباید از دست داد

به روز رسانی: 26 مهر ، 1401 جاذبه های گردشگری

روستاهایی که در پاییز ارمنستان نباید از دست داد

ارمنستان که سرشار از مناظر طبیعی، تاریخی و فرهنگی خیره کننده است، جاذبه های شگفت انگیز بی شماری را در اختیار گردشگران کنجکاو و ماجراجو قرار می دهد. 
ارمنستان یک مقصد محبوب برای گردشگری مبتنی بر طبیعت است. افرادی که مشتاق تجربه مناظر طبیعی هستند، از طریق فعالیت در فضای باز ، بازدید از روستاها می توانند از طبیعت این کشور لذت ببرند.
جاهای دیدنی ارمنستان در پاییز مانند کوه‌ ها، رودخانه‌ ها و جنگل ‌های سرسبز و مناطق دور افتاده، قلعه‌ ها و صومعه ‌های بسیار جذاب و دیدنی هستند.
 ارمنستان بین دو قاره ی اروپا و آسیا واقع شده است، کشوری غنی از تاریخ، میراث فرهنگی، غذا و مناظر کوهستانی زیبا می باشد.
مکان های کشف نشده زیادی در ارمنستان وجود دارد که ارزش کاوش را دارد. این کشور دارای روستاهای بسیاری جذابی است، که مخصوصا در فصل پاییز نباید آن ها را از دست داد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با جذاب ترین روستاهای این کشور بیشتر آشنا کنیم.

 گوریس در ارمنستان

 گوریس در ارمنستان

1. گوریس

گوریس یکی از جذاب ترین شهرهای ارمنستان جنوبی است که در مسیر قره باغ کوهستانی قرار دارد. خود شهر در امتداد رودخانه قرار دارد و توسط کوه های سرسبز احاطه شده است. 
چیزی که آن را از دیگر شهرها متمایز می کند، صخره های نفس گیر در لبه های گوریس است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند به روستای غار باستانی نزدیک به نام قدیمی خندزورسک در این شهر سر بزنند. 
این روستا در فصل پاییز بسیار جذاب است، شما می توانید برای رسیدن به صومعه واقع در صخره ای به ارتفاع 850 متر، سوار بر طولانی ترین تله کابین جهان شوید و از بالا به خیره کننده ترین مناظر طبیعی این روستا در فصل پاییز خیره شوید.

2. خات قدیمی

خات یکی از قدیمی ترین روستاهای استان سیونیک ارمنستان است. این روستا در داخل صخره ها قرار دارد. در این روستا مردم محلی صخره‌ های آتشفشانی که در آن غارهایی تشکیل شده بود را خانه ی خود کردند.
خانه ‌های غار با سازه‌ های سنگی گسترش یافتند ، و تصویری را ساختند که گویی خانه‌ ها از صخره‌ ها بیرون آمده ‌اند. این روستا در سمت چپ رودخانه وروتان و در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده و اطراف آن را باغ ها و صخره های صعب العبور احاطه کرده است، این روستا در فصل پاییز به یکی از جذاب ترین روستاهای ارمنستان تبدیل می شود.
این منطقه تا دهه 1970 مسکونی بود و پس از آن اهالی از روستای قدیمی به سمت شمال روستا نقل مکان کردند. در مجاورت روستای صومعه سرخ قرن دوازدهم حفظ شده است. 

3. شینوحیر قدیمی

شینوحیر یکی دیگر از روستاهای قدیمی در استان سیونیک ارمنستان است. شینوحیر یکی از بزرگترین روستاهای ارمنستان است. این روستا نه تنها به دلیل وسعت و قدرت، بلکه به دلیل غنی بودن از فرهنگ مادی نیز مشهور بوده است. 
قدمت این روستا به هزاره اول قبل از میلاد می رسد که نشان می دهد این روستا در زمان پادشاهی اورونتید یا وان نیز وجود داشته است.
روستای شینوحیر یکی از زیبا ترین و جذاب ترین روستاهای کشور ارمنستان است، که در فصل پاییز با درختان رنگارنگ قرمز، زرد و نارنجی گردشگران را مجذوب خود می کند.

4. روستای هرژیس

هرژیس یک روستای قدیمی در ارمنستان است، که قبلاً آن را یایجی می نامیدند. بر اساس برخی اسناد تاریخی، یکی از روستاهای مالیات دهندگان خانقاه تاتف بوده است. 
این روستای از سمت شرق، غرب و جنوب توسط تپه ها و کوه های آتشفشانی احاطه شده است. اهالی روستا به دامداری و زراعت مشغول هستند.
روستای هرژیس در نیمه دوم قرن هجدهم از سال 1770 تا 1780 به وجود آمد. این روستا به دلیل زیبایی و سرسبزی که دارد بسیار معروف است، در فصل پاییز روستای هرژیس بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

5. روستای شراب آرنی

روستای آرنی به دلیل کارخانه شراب سازی خود شناخته شده است. این روستا یکی از جاذبه های اصلی ارمنستان برای دوستداران شراب است. 
در اوایل فصل پاییز روستا میزبان جشنواره شراب است، که یک رویداد بزرگ در ارمنستان بحساب می آید. مسافران از سراسر جهان می توانند شراب های جدید را بچشند. 

6. روستای اودزون

روستای اودزون یکی از بهترین  مکان های برای تعطیلات آخر هفته در ارمنستان است. جمعیت این روستا 4 هزار نفر است که آن را به بزرگترین روستای کشور تبدیل می کند.
اودزون حال و هوای متفاوتی دارد. صومعه های زیبا، مناظر عالی، و اکثر مردم آن صمیمی هستند. این روستا دارای استراحتگاه های متعددی می باشد، که در آن استراحت کنید و احساس راحتی کنید.
می توانید از کلیساهایی ارمنی روستای اودزون که متعلق به قرن های 5 و 7 است دیدن کنید. انتظار نداشته باشید که معماری های شیک و مجلل در روستای اودزون پیدا کنید. 

7. روستای تاتف

تاتف روستایی کوچک در استان سیونیک ارمنستان است، این روستای دارای منظره افسانه ‌ای و بی نظیر است. وقتی به بالای قله ی کوه ها می روید می توانید از ارتفاع 320 متری از منظره تنگه لذت ببرید. 
صومعه تاتف یکی از جاذبه های دیدنی این روستا در لبه تنگه ای مشرف به رودخانه وروتان واقع شده است. این صومعه قرن ها مرکز آموزشی و معنوی بوده است. در قرن 14 و 15، این صومعه خانه ای برای دانشگاه بود که دانشجویان در آن به تحصیل دین، هنر و علم می پرداختند. 

8. روستای مخیتر گوش 

این روستای زیبا در منطقه تاووش ارمنستان واقع شده است. گوش یک شخصیت محبوب و یک محقق نماینده رنسانس ارمنی بود. در روستای گوش صومعه ای افسانه ای وجود دارد که به آن گوشاونک می گویند. 
صومعه گوش توسط مخیتر گوش تأسیس شد و به همین دلیل اکنون به نام او نامگذاری شده است. مردم این منطقه یک سنت قدیمی دارند، که به یکی از درختان منطقه دستمال آویزان می کنند. 
می گویند اگر دستمال آویزان کنی و آرزو کنی آرزوت برآورده می شود. اما این فقط یک افسانه است، لیکن مردم محلی این روستا همچنان به آن اعتقاد دارند. 
این روستا در فصل زیبای پاییزی به یکی از جذاب ترین مناطق در ارمنستان در می آید، شما می توانید در کوچه های این روستا قدم بزنید و خش خش برگ های پاییزی را در زیر پاهای خود حس کنید.

9. سناهین و حقپات

ساناهین و حقپات جزو جذاب ترین روستاهای اطراف ارمنستان هستند. روستای حقپات در بلندی کوه های نزدیک آلاوردی قرار دارد، نه چندان دور از آن روستای سناهین قرار دارد.
این روستاها در یونسکو به ثبت جهانی رسیده اند. و دارای محیطی سرسبز و زیبا با درختان میوه هستند. زیبایی این دو روستا در فصل پاییز دو چندان می شود و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

روستای ارمنستان در فصل پاییز

روستای ارمنستان در فصل پاییز

بهترین زمان برای بازدید از روستاهای ارمنستان

ارمنستان سرزمینی کوهستانی است که تغییر فصول در آن حال و هوای کل کشور را تغییر می دهد. به لطف چشم انداز و ارتفاع آن از سطح دریا، این کشور کوچک دارای طیف وسیعی از آب و هوا است که هر فصل جنبه متفاوتی از زیبایی آن را برجسته می کند. دما در بین فصول به شدت در نوسان است.
در زمستان ها سرد و آب و هوای ارمنستان در تابستان گرم و خشک است، فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ارمنستان هستند. تابستان در ارمنستان  طولانی، خشک و عموماً آفتابی است و دما در شهرها و روستاها اغلب از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می ‌رسد. 
دلایل زیادی وجود دارد که چرا پاییز را بهترین زمان برای سفر به ارمنستان می دانند. پاییز در ارمنستان با رنگ ها و هوای دلپذیرش فوق العاده است. 
در این فصل، هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است، به طور میانگین بین 23 - +27 درجه سانتیگراد است. بوی میوه ها و سبزیجات سالم و رنگ های زنده برگ های پاییزی به خصوص در روستا ها بسیار جذاب و هیجان انگیز است.
پاییز در ارمنستان مانند بسیاری از کشورهای دیگر زمان مناسبی برای برداشت محصول است. این بدان معنی است که حضور در ارمنستان در این زمان از سال به شما فرصت می دهد تا تنوع زیادی از میوه ها و سبزیجات را بچشید. 
همچنین پاییز  فصلی است که انگور برای تهیه شراب جمع آوری می شود. در این زمان از سال جشنواره های شراب زیادی برگزار می شود که به شما کمک می کند تا با سنت های شراب سازی ارمنستان آشنا شوید. 
برای اطلاع از قیمت های پرواز تهران ایروان، پرواز تبریز ایروان، قیمت بلیط هواپیما ارزان قیمت به سایت تریپ مراجعه کنید و به روز ترین پروازها را با نازل ترین قیمت به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی روستاهای ارمنستان در پاییز

معروف ترین روستاهای ارمنستان کدامند ؟

روستای مخیتر گوش، روستای تاتف، روستای شراب آرنی، روستای هرژیس و روستای شینوحیر از معروف ترین روستاهای ارمنستان هستند.

جشنواره ی معروف روستای ارمنستان در پاییز چیست ؟

جشنواره شراب روستای آنی، که در اوایل فصل پاییز برگزار می شود گردشگران را برای چشیدن شراب های این روستا گرد هم می آورد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc